Για πολύ δυνατούς λύτες

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2024 την Κυριακή 07 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

17 June 2006
14,350
209228.jpg


Stravinsky: 3 mouvements of Petrushka
Prokofiev: Sonata no. 7
Webern: Variations op. 27
Boulez: Sonata no. 2 - Maurizio Pollini, piano - DG CD


Ένα CD-διαμάντι με σελίδες από την πιανιστική φιλολογία του 20ου αιώνα.
Τα 3 μέρη από τον Πέτρουσκα είναι μεταγραφή για πιάνο από τη μουσική μπαλέτου: ο Stravinsky την έκανε γιατί του το ζήτησε ο Rubinstein. Η παρτιτούρα είναι περίπου ακροβατική και η απαιτούμενη δεξιοτεχνία ακραία. Αλλά η γραφή του συνθέτη είναι αριστοτεχνική: σε κάνει να πιστεύεις ότι αυτή είναι η αυθεντική εκδοχή και ότι η ενορχήστρωση για το μπαλέτο προέκυψε αργότερα. Πίσω από το σφιχτό, πυκνό παίξιμο του Pollini, σχεδόν ακούς ολόκληρη την ορχήστρα να παίρνει σάρκα και οστά, να ξαναζεί.
Η Σονάτα νο. 7 του Prokofiev ανήκει στις τρείς τελευταίες του, τις “Πολεμικές” και είναι μία από τις ωραιότερες που έγραψε ποτέ. Ρώσικη ρουλέτα, διαβολικό παιχνίδι ανάμεσα στην ένταση και τη χαλάρωση, με το φινάλε της -precipitato- έναν ακαταμάχητο ανεμοστρόβιλο. Ο Horowitz έγραψε ιστορία το 1945, όταν την πήρε, φρεσκοστεφανωμένη με το βραβείο Στάλιν, και την έπαιξε στην Αμερική. Ο Pollini την υπηρετεί με όλη τη βιρτουοζιτέ που διέθετε στο οπλοστάσιό του το 1971. Με την ένταση να καίει από άκρη σε άκρη, με τις άπειρες τοκάτες που παραπέμπουν στον Schumann να μεταμορφώνονται συνεχώς, με τον αβάσταχτα μαγευτικό λυρισμό του andante caloroso και την απίστευτη βαναυσότητα από τα 2 διαδοχικά inquietos που εκρήγνυνται αμέσως μετά.
Σειρά έχουν οι Παραλλαγές op. 27 του Webern, ανάμεσα στους σταθμούς της σειριακής μουσικής και η 2η Σονάτα του Pierre Boulez, δύο συγγενικές παρτιτούρες, από τα αριστουργήματα του σύγχρονου πιάνου.



LEO446Md.jpg


Simon Nabatov Octet - A Few Incidences (LEO Records CD)

Γεννήθηκε στη Μόσχα όπου τελείωσε το τοπικό Κονσερβατουάρ. Στα 20 χρόνια του μετανάστευσε στην Αμερική, όπου τέλειωσε το Julliard. Σήμερα ζεί στην Κολωνία και θεωρείται δίκαια ένας από τους πυρσούς της σύγχρονης avant-garde. Ο λόγος για τον Simon Nabatov – το τελευταίο άλμπουμ του, έχει όλα τα χαρακτηριστικά που μετατρέπουν έναν εξαιρετικό δίσκο σε Εργο Τέχνης: computers και κουαρτέτο εγχόρδων και live electronics και keyoline (ένα βιολί που παίζεται μέσω πλήκτρων) και στρατηγικές αποδόμησης της αντίστιξης και συλλογικούς αυτοσχεδιασμούς και φωνητικές ακροβασίες, σαν τη γάτα με το ποντίκι, πάνω σε κείμενα του Daniil Kharms, ενός Ρώσου περιθωριακού συγγραφέα των αρχών του 20ου αιώνα, πρόδρομου των Φουτουριστών που έγραφε περίεργα παιδικά ποιηματάκια γεμάτα από Σκοτάδι και αλλόκοτα κομμάτια που θεωρούνται ότι προανήγγειλαν το Σάμουελ Μπέκεττ και τον Ιονέσκο.
Το αποτέλεσμα είναι ο πιο συγκλονιστικός δίσκος του μέχρι σήμερα, ένα απίστευτο κολάζ που θυμίζει Καινούργια Γλώσσα, ένα πολυκατευθυντικό, θεατρικό ανακάτωμα από free jazz και τρελλές καντάτες και εξώκοσμα βαλς, γεμάτο από μια βουβή μελαγχολία που σου τσακίζει τα κόκκαλα, διαρκές παιχνίδι ανάμεσα στον πάγο και τη φωτιά. “Μια Πολεμική Συμφωνία για να την σιγοτραγουδάει μέσα από τα δόντια του ο Μπακούνιν” είπαν έξω. Και πόσο δίκιο έχουν.
Δίσκος της χρονιάς – πλην για πολύ γενναίους ακροατές: το A Few Incidences είναι η avant-garde σ ένα σύμπαν όπου η ποπ είναι το The Drift και το Ys ( της Joanna Newsom)
 
Last edited:
Άκουσα δείγμα του Ναμπάτωφ από το ιστόπεδο της δισκογραφικής του εταιρίας, αφού εγκατέστησα τους κατάλληλους οδηγούς για αρχεία ogg. Υποψιάζομαι πως δεν μπορεί να θεωρηθεί αντιπροσωπευτικό, αλλά από αυτό που άκουσα κατάλαβα πως οι προειδοποιήσεις του Κώστα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψιν. :chinscratch:
 
17 June 2006
14,350
Re: Απάντηση: Για πολύ δυνατούς λύτες

οι προειδοποιήσεις του Κώστα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψιν.

o ...Κώστας θεωρεί δεδομένο πως υπάρχει κοινός νούς. :grandpa:
Πως ο ακροατής για να προσεγγίσει τέτοιους δίσκους πρέπει να έχει αρκετά ένσημα σε ...βαρέα/ανθυγιεινά.:rolleyes:
Δεν πάς στον Σοστακόβις, χωρίς πρώτα να περάσεις από το Μάλερ ;)
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,334
Curiosity killed the cat.:grandpa:

αυτό είναι ακριβώς που με προβληματίζει...:grinning-smiley-043
Πάντως ρίχνε καμμιά ματιά στις αγγελίες που και που: προβλέπω σύντομα ο Panagiotis να πουλάει το δικό του :flipout:

Ο Παναγιώτης έχει γερά αυτιά...:grandpa:
 

PanMan

Μέλος Σωματείου
19 June 2006
9,241
Νεο Ψυχικο
Τωρα εγω καταλαβα οτι και να μη μου αρεσει το cd πρεπει να το κανω γαργαρα:flipout: .
Κατσε βεβαια να ερθει πρωτα απο τα βαθη της Αμερικης.
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Για πολύ δυνατούς λύτες

o ...Κώστας θεωρεί δεδομένο πως υπάρχει κοινός νούς. :grandpa:
Πως ο ακροατής για να προσεγγίσει τέτοιους δίσκους πρέπει να έχει αρκετά ένσημα σε ...βαρέα/ανθυγιεινά.:rolleyes:
Δεν πάς στον Σοστακόβις, χωρίς πρώτα να περάσεις από το Μάλερ ;)

Αν και ο σχολιασμός θεμάτων κλασσικής απαγορεύεται , εν τούτοις κάνω μία παραχώρηση στον εαυτό μου και απαντώ λαϊκώ , αλλά περιεκτικώ τω τρόπω : Τρίχες κατσαρές :flipout:
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Για πολύ δυνατούς λύτες

δεν φταίμε εμείς κύριε :nounder:
ο Ντοκ δεν βρίσκει καινούργιους δίσκους να ακούσει και είναι μέσα στη ζήλεια :icon15:

Πως το κατάλαβες ; Κάτι Handel με όργανα εποχής ακούω. Πιό παλιά δεν γίνεται και στον Purcell δεν πάω .:flipout:
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Είχα ένα κολλητό που δεν έτρωγε με τίποτα τα συκωτάκια πουλιών μέχρι τα 40 του.Κάποια στιγμή αποφάσισε να δοκιμάσει και επειδή τού ´έκατσε´γινάτι το θέμα άρχισε να τρώει πρωί-μεσημέρι -βράδυ συκωτάκια πουλιών.Τελικά ούτε τα συκωτάκια συνήθισε και το μόνο που κατάφερε ,ήταν απλώς να βαρυστομαχιάσει.-bye- -bye-