Βρήκα στo Sound & Vision Magazine ενα πολυ ενδιαφέρον αρθρο
οπου ο συντακτης εκανε επισκεψη στο Post Production House της Warner Brothers οπου γινεται η μεταφορα των νεων και παλαιοτερων ταινιων απο φιλμ σε High Definition αναλυσης 4Κ και μπορεσε να συνομιλησει με τους ανθρωπους που ασχολουνται με το εργο αυτο.
Αν το διαβασετε θα αποκτησετε νεα προοπτικη σχετικα με το πώς μεταφέρονται τα φιλμ σε ψηφιακά φορμά και με το αν πρεπει τελικά να αναζητουμε στις ταινιες την πραγματικοτητα όπως την βιώνουμε με τα ματια μας (πχ «σε αυτή τη σκηνη το χρωμα δεν μου φαινεται φυσικό»)
Δειτε πχ τι λεει ο Kurt Galveo, (vice president of WB post production) σχετικα με την μεταφορα του Blade Runner σε high-def disc. " Θελαμε να βεβαιωθουμε, ότι σε οποιαδήποτε πλατφορμα και αν το κοιτας, θα βλεπεις το ιδιο πραγμα..Προσπαθήσαμε να «ματσάρουμε» την ζεστασια, το χρώματα και την υφή (του φιλμ). Για να μπορεσουμε να έχουμε τέτοιου είδους εικόνα στο video, πρέπει να κάνουμε ρυθμίσεις στο χρώμα, διότι ηλεκτρονικά είναι σε διαφορετικό color space. Επιπλέον, καποιες φορές πρέπει να προσθέσουμε κόκκο. Όταν σκανάρουμε την εικόνα και την βαζουμε σε ψηφιακή μορφή σε δίσκο, μπορεί να παραειναι καθαρή..; Πρέπει να προσθεσουμε υφή (texture ) ετσι ώστε να μοιάζει με αυτό που θυμούνται οι θεατές στο σινεμά. Αλλα ορισμενες φορες υπαρχουν τμήματα του φιλμ οπου υπαρχει υπερβολικός κοκκος, πχ τα special effects μπορει να εισάγουν περισσότερο κόκκο, οποτε πρέπει να τον αφαιρεσουμε. Και αυτό συμβαίνει αμφιδρόμως.. Επισης, πρέπει να ρυθμίσουμε το contrast..Εξαρτάται από το πώς τραβήχτηκε η σκηνή και πως φωτίστηκε. Επισης, η συμπίεση μπορεί να αλλάξει το πώς φαίνεται το μαυρο. Το ηλεκτρονικό μαυρο είναι πολυ διαφορετικό από το μαυρο του φιλμ. Πρέπει να το ισορροπήσεις ετσι ώστε να μοιάζει σαν το αυθεντικό"
Ένα άλλο ενδιαφέρον αποσπασμα από το αρθρο:
"Ορισμένες φορές βλέπουμε πολύ περισσότερα στην ηλεκτρονική μεταφορά ενός φιλμ σε 4Κ σε σχέση με τις αυθεντικές κινηματογραφικές κοπιες διανομής..Μπορείς να δεις ακομα και τις ραφές (των ρουχων) . Ετσι, που και που, πρεπει να διπλο-τσεκαρουμε σχετικά με το πόσο λεπτομέρεια αποκαλύφθηκε σε σχέση με το πώς δείχνει η αυθεντική έκδοση σε φίλμ. Σε λήψεις matte, οι οποίες βγαινουν στο video πολύ διαφορετικα σε σχεση με το αυθεντικό αρνητικό , πρέπει να τις υποβιβάσεις («dumb them down») για να αποδώσεις σωστά το film print”
Στο ιδιο αρθρο υπαρχει ενα πολυ ενδιαφερον φωτογραφικο slide show για την πορεια του φιλμ μεχρι την ψηφιοποίηση του σε HD format το οποιο σας μεταφερω σε ελευθερη μετάφραση:
To Blade Runner μεταφερθηκε απο το αυθεντικο αρνητικό master σε αναλυση 4Κ.
Τα αυθεντικά αρνητικά για ταινιες οπως το blade runner φυλάσσονται σε ειδικες αποθηκες (κρυπτες) σε σταθερες θερμοκρασιες 45 βαθμων Fahrenheit.
Στα παλαιοτερα φιλμ γινεται Transfer με μηχανες telecine χωρις "δοντάκια" για να μην γινει ζημιά στις τρυπες του φιλμ..
Τα πιο νεα φιλμ γινονται transfer σε 4Κ σε αλλες μηχανες που εχουν καρουλια με "δοντακια"..
Κατα την διαρκεια μεταφοράς ενος φιλμ σε ψηφιακό αρχείο 4Κ, ο τεχνικός ελεγχει τα επίπεδα του κοκκινου, πράσινου και μπλέ χρωματος (RGB).
οπου ο συντακτης εκανε επισκεψη στο Post Production House της Warner Brothers οπου γινεται η μεταφορα των νεων και παλαιοτερων ταινιων απο φιλμ σε High Definition αναλυσης 4Κ και μπορεσε να συνομιλησει με τους ανθρωπους που ασχολουνται με το εργο αυτο.
Αν το διαβασετε θα αποκτησετε νεα προοπτικη σχετικα με το πώς μεταφέρονται τα φιλμ σε ψηφιακά φορμά και με το αν πρεπει τελικά να αναζητουμε στις ταινιες την πραγματικοτητα όπως την βιώνουμε με τα ματια μας (πχ «σε αυτή τη σκηνη το χρωμα δεν μου φαινεται φυσικό»)
Δειτε πχ τι λεει ο Kurt Galveo, (vice president of WB post production) σχετικα με την μεταφορα του Blade Runner σε high-def disc. " Θελαμε να βεβαιωθουμε, ότι σε οποιαδήποτε πλατφορμα και αν το κοιτας, θα βλεπεις το ιδιο πραγμα..Προσπαθήσαμε να «ματσάρουμε» την ζεστασια, το χρώματα και την υφή (του φιλμ). Για να μπορεσουμε να έχουμε τέτοιου είδους εικόνα στο video, πρέπει να κάνουμε ρυθμίσεις στο χρώμα, διότι ηλεκτρονικά είναι σε διαφορετικό color space. Επιπλέον, καποιες φορές πρέπει να προσθέσουμε κόκκο. Όταν σκανάρουμε την εικόνα και την βαζουμε σε ψηφιακή μορφή σε δίσκο, μπορεί να παραειναι καθαρή..; Πρέπει να προσθεσουμε υφή (texture ) ετσι ώστε να μοιάζει με αυτό που θυμούνται οι θεατές στο σινεμά. Αλλα ορισμενες φορες υπαρχουν τμήματα του φιλμ οπου υπαρχει υπερβολικός κοκκος, πχ τα special effects μπορει να εισάγουν περισσότερο κόκκο, οποτε πρέπει να τον αφαιρεσουμε. Και αυτό συμβαίνει αμφιδρόμως.. Επισης, πρέπει να ρυθμίσουμε το contrast..Εξαρτάται από το πώς τραβήχτηκε η σκηνή και πως φωτίστηκε. Επισης, η συμπίεση μπορεί να αλλάξει το πώς φαίνεται το μαυρο. Το ηλεκτρονικό μαυρο είναι πολυ διαφορετικό από το μαυρο του φιλμ. Πρέπει να το ισορροπήσεις ετσι ώστε να μοιάζει σαν το αυθεντικό"
Ένα άλλο ενδιαφέρον αποσπασμα από το αρθρο:
"Ορισμένες φορές βλέπουμε πολύ περισσότερα στην ηλεκτρονική μεταφορά ενός φιλμ σε 4Κ σε σχέση με τις αυθεντικές κινηματογραφικές κοπιες διανομής..Μπορείς να δεις ακομα και τις ραφές (των ρουχων) . Ετσι, που και που, πρεπει να διπλο-τσεκαρουμε σχετικά με το πόσο λεπτομέρεια αποκαλύφθηκε σε σχέση με το πώς δείχνει η αυθεντική έκδοση σε φίλμ. Σε λήψεις matte, οι οποίες βγαινουν στο video πολύ διαφορετικα σε σχεση με το αυθεντικό αρνητικό , πρέπει να τις υποβιβάσεις («dumb them down») για να αποδώσεις σωστά το film print”
Στο ιδιο αρθρο υπαρχει ενα πολυ ενδιαφερον φωτογραφικο slide show για την πορεια του φιλμ μεχρι την ψηφιοποίηση του σε HD format το οποιο σας μεταφερω σε ελευθερη μετάφραση:
To Blade Runner μεταφερθηκε απο το αυθεντικο αρνητικό master σε αναλυση 4Κ.
Τα αυθεντικά αρνητικά για ταινιες οπως το blade runner φυλάσσονται σε ειδικες αποθηκες (κρυπτες) σε σταθερες θερμοκρασιες 45 βαθμων Fahrenheit.
Στα παλαιοτερα φιλμ γινεται Transfer με μηχανες telecine χωρις "δοντάκια" για να μην γινει ζημιά στις τρυπες του φιλμ..
Τα πιο νεα φιλμ γινονται transfer σε 4Κ σε αλλες μηχανες που εχουν καρουλια με "δοντακια"..
Κατα την διαρκεια μεταφοράς ενος φιλμ σε ψηφιακό αρχείο 4Κ, ο τεχνικός ελεγχει τα επίπεδα του κοκκινου, πράσινου και μπλέ χρωματος (RGB).
Attachments
Last edited: