Ενα αρθρο,με αποδεικτικα στοιχεια,για ενα διλλημα που αντιμετωπιζουμε ΟΛΟΙ μας Αντιγραφω απο την Audio Craftworks . Δεν ξερω αν ολοι οι Κινεζοι ειναι ιδιοι αλλα θα μπω στον πειρασμο να αξιολογησω οσο γινεται πιο αντικειμενικα καποια Κινεζικα προιοντα Audio με βαση την μεχρι τωρα προσωπικη μου εμπειρια. Η ιστορια ειναι λιγο εως πολυ γνωστη αλλα ας δουμε μερικες λεπτομερειες.
Πρωτα απ’ ολα τι θεωρειται Κινεζικο προιον ? Καθως ολο και περισσοτεροι Δυτικοι κατασκευαστες μεταφερουν την παραγωγη τους σε χωρες με χαμηλα εργατικα και φτηνες πρωτες υλες, διατηρωντας συνηθως την παραγωγη της Τεχνολογιας στις μητροπολεις, προκυπτουν προιοντα που θα χαρακτηριζαμε σαν Μικτης προελευσης. Το γεγονος της μικτης προελευσης κατα το δυνατον αποσιωπαται απο την καθε μαμα εταιρεια, και το δικτυο Αντιπροσωπων και Εμπορων της, ενω προβαλλεται η μητροπολιτικη προελευση.
Αναγκαστικα βεβαια, για να οργανωθει η παραγωγη μεταφερεται και η απαραιτητη κατασκευαστικη τεχνογνωσια προς τους περιφεριακους κατασκευαστες (φασον). Οι τελευταιοι προσπαθουν στην πορεια να διαμορφωσουν δικη τους Τεχνολογια ωστε να ανεξαρτητοποιηθουν απο τον κατοχο της Τεχνολογιας. Ταυτοχρονα δημιουργειται εντεχνα στους ντοπιους πληθυσμους η καταναλωτικη αναγκη για μια σειρα απο προιοντα που ποτε πριν δεν διανοηθηκαν οτι χρειαζονται. Οι Ανατολιτες για παραδειγμα δεν χρειαζονται μηχανη του Espresso διοτι πινουν Τσαι. Ετσι ανοιγει η ντοπια αγορα που ομως ειναι ετοιμη να δεχτει την απολυτως βασικη ποιοτητα προιοντων καθως ειναι νεα στο σπορ και δεν εχει διαμορφωσει κριτηρια για το τι ζηταει (η τι μπορει να ζηταει) απο το προιον, και δευτερον δεν μπορει να υποστηριξει υψηλοτερη ποιοτητα για οικονομικους λογους.
Οταν αυτη η κατηγορια προιοντων δοκιμαζει την τυχη της στις μητροπολεις της Τεχνολογιας η αλλες χωρες με σχετικα υψηλο βιοτικο επιπεδο, αρχικα δινουν την εντυπωση της ‘Ευκαιριας’, μεχρις οτου οι υψηλοτερων απαιτησεων καταναλωτες αυτων των χωρων συνειδητοποιησουν περι τινος προκειται.
Τα προιοντα αυτης της κατηγοριας εξεταζομενα με μια πρωτη ματια, στην καλυτερη περιπτωση δεν υπολοιπονται των αυθεντικων σε Εμφανιση, Τεχνικα χαρακτηριστικα και Πιστοποιητικα ποιοτητας. Πλην ομως κατα την χρηση αποδεικνυονται περιορισμενων δυνατοτητων, χαμηλης αξιοπιστιας, καποιες φορες επικινδυνα, και, ως προς το αποτελεσμα αφηνουν την εντυπωση του ατεχνου και ακατεργαστου, καθως δεν τα γεννησε καποια γνησια αναγκη, και διοτι, σαν καθε απομιμηση, απευθυνονται σε κοινο που καλως η κακως δεν ειναι σε θεση να ξεχωρισει το ‘’καλο πραμα’’
Στο (υπαρκτο) παραδειγμα της καφετιερας : Απο παλια ηθελα να φτιαχνω Espresso στο σπιτι. Ποτε ομως δεν αποφασιζα να αγορασω μια κανονικη Μηχανη του Εσπρεσσο μεχρι που ειδα εκεινη την... ‘Κινεζα’. Κοστιζε λιγοτερο απο τα μισα χρηματα μιας π.χ Ιταλιδας. Στο ραφι εδειχνε συγχρονης σχεδιασης, ειχε ομορφη Εμφανιση, και η συσκευασια ηταν φορτωμενη με δελεαστικα χαρακτηριστικα και διαφορες Εγκρισεις Οργανισμων Πιστοποιησης Ποιοτητας. Λοιπον, ποτε δεν ευχαριστηθηκα καφε απο αυτην την καφετιερα, οσο κι αν επαιξα με ρυθμισεις η με διαφορες ποσοτητες και ποιοτητες καφε. Ο καφες προεκυπτε παντα αγευστος και κακοποιημενος. Ποτε δεν καταλαβα τι εφταιγε, ισως η πιεση του Ατμου, ισως κατι στην κατασκευη. Σιγουρα παντως αυτοι που την κατασκευαζουν η δεν εχουν ιδεα απο Espresso η δεν θελουν να αναλαβουν το κοστος της εξελιξης, διοτι ξερουν οτι ετσι κι αλλοιως θα πουλησουν σε συγκεκριμενο κοινο. Η Κινεζα συντομα παροπλιστηκε και μια Αυστριακη που κανει σωστα την δουλεια της πηρε την θεση της, εγω δε, εκτος του οτι εχασα καποια χρηματα, εμεινα με την γευση της κοροιδιας ....
Για να’ρθουμε στα δικα μας, εχουν περασει απο τα χερια μας αρκετοι Κινεζικοι Ενισχυτες Λυχνιων, ειτε αυτοι ειναι Δυτικης σχεδιασης - Κινεζικης κατασκευης, ειτε αμοιγως Κινεζικοι ( Μade in PRC – People’s Republic of China). Ειτε εισηχθησαν κατευθειαν απο την Κινα, ειτε διανεμονται στην Ευρωπη με διαφορες Δυτικοφανεις επωνυμιες απο καποιον συνηθως Γερμανο η Ολλανδο, με σαφη την προθεση αποκρυψης της Ανατολιτικης προελευσης τους. Οσοι φτασανε σε μας ειχαν προβληματα απο κατασκευης, και ο λογος που μας τους φερανε ηταν η δυστοκια του Service του αντιπροσωπου σε συνδιασμο με την εμπιστοσυνη του ιδιοκτητη τους σε μας. Θα αναφερω τρεις χαρακτηριστικες περιπτωσεις.
1) Ο πρωτος Κινεζος, με το ονομα του καλογερου-συντροφου του Robin Hood, δεν δουλευε σε μια απο τις εισοδους, λογω κακης κολλησης σε ενα RCA. Παρατηρησα οτι στις εισοδους ειχε χρησιμοποιηθει τετραπλο coaxial καλωδιο με κοινη θωρακιση σε τροπο ωστε να υπαρχει διαπηδηση σηματος εξ επαγωγης μεταξυ καναλιων και μεταξυ συγκεκριμενων εισοδων. Το αποτελεσμα ηταν να μπαινει αρκετα το ενα καναλι μεσα στο αλλο, η να επιλεγεις το CD και στο βαθος να ακουγεται το συνδεδεμενο στις διπλανες εισοδους Ραδιοφωνο. Στον ιδιο ηταν ΤΡΑΓΙΚΑ αρυθμιστα τα ρευματα των λυχνιων Εξοδου, σε σημειο να μπλεδιζουν οι μισες (Κινεζικες) EL34. Βρεθηκε με τον Μετ/στη τροφοδοσιας συνδεσμολογημενο για ταση δικτυου 240 Volt. Μετα απο μετρησεις στις μπριζες του ιδιοκτητη αλλαχτηκε η ληψη του μετ/στη με αυτη των 220 Volt. Στη θεση αυτη και με πραγματικη ταση τροφοδοσιας 220 Volt, μετρηθηκαν στα νηματα 6.95 Volt, (αντι για 6.3) και η Υψηλη ταση στην ηρεμια βρεθηκε στα ορια αντοχης των Ηλεκτρολυτικων Πυκνωτων. Επανασυνδεθηκε στην ληψη των 240 Volt για να μην εχουμε κανενα ατυχημα.
Ο ενισχυτης αυτος ποτε δεν ικανοποιησε Ηχητικα τον ιδιοκτητη του, που προσπαθησε να τον βελτιωσει με αλλες λυχνιες και διαφορα special εξαρτηματα, αλλα ματαια καθως βασικα πασχει απο μετ/στες. Στον εναμιση χρονο ειχαν σκουριασει σχεδον ολες οι βιδες του, και εν μερει τα καπακια των μετ/στων, ενω μερικα RCA εισοδου ειχαν χασει την επιχρυσωση τους. Τελικα πηρε τον δρομο της ανταλλαγης, με αρκετη απωλεια χρηματων. Εν τω μεταξει ο ιδιος ενισχυτης εμφανιστηκε στην χωρα μας και αλλες Ευρωπαικες αγορες, με 2-3 διαφορετικες παραλλαγες (πχ νικελομενο σασσι αντι για μαυρο, και χωρις το αρχικο κλουβι), και 3-4 διαφορετικες επωνυμιες.
2) Ενας αλλος Κινεζος με 2x ΚΤ88 Push Pull που εχει τυχει μεγαλης δημοσιοτητας και ευνοικων κριτικων σαν υψηλο Value-for-money, ηρθε με δυο εξαρχης προβληματα : Ενα τυχαια εμφανιζομενο ανατριχιαστικο θορυβο ( Σκρατς ), πολυ επικινδυνο για τα Ηχεια, και κατα δευτερευο λογο, ενα μονιμο ξυσιμο στην αρχη της διαδρομης του Volume, ενω ταυτοχρονα δεν μηδενιζε τελειως η ενταση στο μηδεν του ποτανσιομετρου. Σαν ΠΡΟΛΟΓΟ να αναφερουμε την πρωτη εντυπωση μετα το ανοιγμα του καπακιου : ομορφα υλοποιημενη point-to-point συναρμολογηση. Για τον πρωτο θορυβο υπευθυνη αποδειχτηκε η μετριοτατη ποιοτητα των βασεων των προενισχυτικων Λυχνιων. Οι λαμπες κυριολεκτηκα κολυμπαγανε στις βασεις τους, χανοντας που και που την επαφη με καποιο pin, με αποτελεσμα το τρομερο Σσκρατς στα Ηχεια. Eπισκευαστηκε οσο καλυτερα γινοταν με επεμβαση στα pins των βασεων. Εις το εξης ο (απογοητευμενος) ιδιοκτητης πρεπει να προσεχει για τυχον κραδασμους. Δυστυχως, η συγκεκριμενη point-to-point συναρμολογηση κανει την αντικατασταση των βασεων καπως ασυμφορη, μια και θα επρεπε να διαλυθει ο μισος ενισχυτης.
Αφου βεβαιωθηκαμε οτι δεν θα καψουμε κανενα Ηχειο με αυτο τον Ενισχυτη, στραφηκαμε στο ποτενσιομετρο. ALPS παρακαλω, αλλα... καποιας αγνωστης σειρας, καπως μικροτερο του Blue Velvet και με πιο τραχυ φινιρισμα, πιθανον οικονομικη σειρα για ΟΕΜ, η φτιαγμενο στην Κινα κατοπιν συμφωνιας. Οντως το ποτανσιομετρο εξυνε λογω χαλαρης συναρμολογησης. Σφιχτηκε ο μηχανισμος και οι φετες των δυο καναλιων και το ξυσιμο εφυγε (πιθανον να επανελθει). Ομως το προβλημα με τον μη μηδενισμο της εντασης παρεμεινε. Δυστυχως ενα Blue Velvet δεν θα χωραγε στην θεση του.
Επειδη ο ενισχυτης δεν μας επεισε κατα την ακροαση για την Ισχυ του σαν 2x ΚΤ88 Push Pull σε Ultralinear mode, τον μετρησαμε και βρηκαμε 29 Watt RMS στον ψαλιδισμο, στα 8 Ωμ / 1ΚΗz, με το ενα καναλι οδηγουμενο. Ισχυς που θεωρειται ΜΕΤΡΙΟΤΑΤΗ για δυο ΚΤ88 στην συγκεκριμενη τοπολογια. Στο προσπεκτους δηλωνονται 2x40 Watt. Εαν βεβαια ειχε σχεδιασθει για καλες Ρωσικες η αλλες Ευρωπαικες λαμπες, και με Ισχυροτερο τροφοδοτικο, θα μπορουσε να βγαλει με το ιδιο επιπεδο Πιστοτητας, και τα ιδια περιθωρια Ασφαλειας και μακροβιοτητας των λυχνιων πανω απο 50 Watt στο καναλι, δηλαδη τουλαχιστον 20 Watt ανα καναλι παραπανω, με οτι αυτο μπορει να συνεπαγεται ως προς την οδηγηση καποιων Ηχειων. Αραγε, αυτα τα 20 λιγοτερα Watt στο καναλι δεν αντισταθμιζουν την οποια χαμηλοτερη τιμη? Η ισχυς των 29 Watt θα ηταν μετρια ακομη και για ζευγος EL34 στην συγκεκριμενη τοπολογια ! Μηπως απο πλευρας τιμης αυτος ο Ενισχυτης θα επρεπε να συγκρινεται με Ενισχυτες με EL34 ? Και γενναται το ερωτημα, οταν με ΚΤ88 παραγονται λιγοτερα Watt απο οσα περιμενουμε κανονικα απο EL34, τοτε ο μικροτερος αδελφος του, με τις EL34 τι πραγματικη Ισχυ να εχει ? Υποψιν οτι, το solid state κυκλωμα ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ (μεσω αυτοματης ρυθμισης της πολωσης) που φερει αυτος ο Ενισχυτης δεν εχει να κανει με την χαμηλη Ισχυ η δε Ταξη Λειτουργιας του ειναι, ακομη και δυναμικα ειδωμενη, μια κλασσικοτατη ΑΒ1. Η αποπειρα να αντικατασταθουν οι ΚΤ88 αυτου του Ενισχυτη με πολυ καλυτερες ΚΤ88 αλλων εργοστασιων δεν επεφερε καμμια βελτιωση οπως εξαλλου ηταν επομενο, καθως το ολο κυκλωμα ειναι στημενο για μια λαμπα που γραφει επανω ΚΤ88, αλλα σε χαρακτηριστικες ειναι κατι διαφορετικο.
Κατα τα αλλα ακουγοταν συμπαθητικα μεχρι καποια Ενταση, χωρις την εμφαση σε Σωμα, χαρακτηριστικο των ΚΤ88 που σε αλλους κατανταει ενοχλητικο, και ο Τετραγωνικος παλμος των 10ΚΗz ηταν σχετικα αξιοπρεπης σε σχεση με τον πρωτο Κινεζο, πραγμα που σημαινει καλοσχεδιασμενους μετ/στες εξοδου. Ωστοσο, τιποτε το ιδιαιτερο που να δικαιολογει τον οποιο θορυβο γυρω απ’ αυτον, εκτος απο την τιμη του, που ομως σε καμμια περιπτωση δεν αποτελει ευκαιρια για αυτα που προσφερει (αποδοση EL34, με ταμπελα ΚΤ88). Ο ιδιοκτητης του, που τον αγορασε με βαση καποιες κριτικες, προβληματιζοταν εαν θα τον κρατησει η οχι. (Αν και αυτο για μερικους ειναι μια μονιμη κατασταση)
3) Ο τριτος Κινεζος ηταν ενας πανακριβος 2x 300Β parallel Single Ended με Fixed Bias, με επωνυμια φιρμας απο τον χωρο της κλασσικης μουσικης, και ονομα μοντελου, ουτε λιγο-ουτε πολυ : Κασσόνας !! Ηρθε αμεσως μετα την αγορα με εντονο θορυβο βαθους (Hum) για ρυθμισεις και γενικοτερη αξιολογηση. Κατευθειαν στον παγκο και ελαχιστοποιηση του Hum μεσω των Τριμμερ στα νηματα-καθοδο των Κινεζικων 300Β, χωρις αφαιρεση του πατωματος. Για γενικοτερη αξιολογηση αφαιρεθηκε το πατωμα. ΚΑΚΩΣ ! Στο τελος το βιδωσαμε στην θεση του με καινουργες βιδες και μαλιστα λαμαρινοβιδες καθως, ενω οι βιδες του ηταν ΠΕΡΑΣΤΕΣ, απο την μερια του σασσι δεν υπηρχε σπειρωμα, και οι (ευτελους ποιοτητας) βιδες του ειχαν ηδη καταστραφει κατα το πρωτο βιδωμα στο εργοστασιο ! Σασσι και πατωμα ηταν φτιαγμενα απο λεπτη λαμαρινα βαμενη με σφυρηλατο χρωμα, σαν και εκεινο που βαφουν τους Τορνους, αλλα προχειροδουλεια, καθως το χρωμα ειχε αρχισει να φευγει σε ορισμενα σημεια του πατωματος. Ομως, για κερασακι (και στην αποπειρα να δωθει καποια αισθηση πολυτελειας) υπηρχαν τρια ξυλινα φιλετα προσαρτημενα στο ΕΝΙΑΙΟ καλλυμα των μετ/στων και πυρογραφια με την φιρμα του κατασκευαστη. Αυτο το περιφημο ενιαιο καλλυμα των μετ/στων ειναι κοινο χαρακτηριστικο των Κινεζων (και οχι μονο) ως ο φτηνοτερος τροπος για να κρυψεις τους αφινιριστους μετ/στες, αντι του Potting ενος εκαστου που ειναι η σωστη αλλα σαφως ακριβοτερη λυση.
Εσωτερικα καμμια εκπληξη, εκτος απο τους πυκνωτες οδηγησης που εγραφαν “Auricaps – USA” που ομως δεν φαινεται να εχουν καμμια σχεση με τους Auricaps που χρησιμοποιουμε εμεις στους Ενισχυτες μας. Προφανως αλλο ενα επωνυμο εξαρτημα σε φτηνη μορφη για ΟΕΜ. Και βεβαια μετρηθηκε ο Ενισχυτης στα 12.5 Watt RMS στο καναλι, στο 2% Αρμονικη Παραμορφωση, καθως και μια χαρακτηριστικοτατη καμπουρα του τετραγωνικου παλμου των 10ΚΗz, που σχετιζεται με ελλειπη αποδοση της χροιας των οργανων Η αναμενομενη Ισχυς απο δυο Παραλληλες Single Ended 300B ειναι γυρω στα 16-18 Watt, οταν εχουμε αυτοπολωση. Οταν εχουμε Fixed Bias οπως εδω, ειναι ακομη παραπανω. Eαν παραγεις 12.5 Watt σημαινει οτι σχεδιαστικα δεν εμπιστευεσαι την αντοχη των 300Β που χρησιμοποιεις, ενω ταυτοχρονα κανεις οικονομια στο τροφοδοτικο.
Οταν ομως πουλας 300Β πρεπει να ειναι 300Β οπως ολων των αλλων. Οταν πουλας ΚΤ88 πρεπει να εχει τις προδιαγραφες της ΚΤ88, συμφωνα με τα προτυπα της συγκεκριμενης λυχνιας. Διαφορετικα αφενος κοροιδευεις την κοινωνια, αφετερου η χαμηλοτερη τιμη σαφως αφορα υποδεεστερο προιον, και αρα δεν ειναι καθολου συμφερουσα. Οσον αφορα το σχημα του τετραγωνικου παλμου, αυτο εχει να κανει με την ολη σχεδιαση, αλλα κυριως με την ποιοτητα των Μετ/στων Εξοδου. Και να μην ακουσω οτι ειναι εκ προθεσεως ετσι, γιατι αυτο δεν ειναι Ηι End της κατηγοριας των 3500 Ε.
Ο “Κασσόνας” δεν μου αρεσε Ακουστικα. Η ακροαση ηταν σχετικα προχειρη, αλλα ο “bulky” χαρακτηρας του ενισχυτη φανηκε αμεσως. Ο ιδιοκτητης του δεν ειχε ακομα σαφη αποψη, επιφυλασσομενος για πιο προσεκτικες ακροασεις στο συστημα του.
Μια αλλη παρατηρηση για τους Κινεζους αφορα τις προενισχυτριες λυχνιες. Οι τυποι που χρησιμοποιουν πολλοι Κινεζοι, ειναι δικες τους παραλλαγες γνωστων Δυτικων λυχνιων, που ομως εχουν τετοιες διαφορες (πχ στο pin layout) που κανουν δυσκολη την χρηση γνωστων διπλοτριοδων με αντιστοιχα χαρακτηριστικα. Αυτο σε συνδιασμο με την αναλογη κατασταση των Λυχνιων Εξοδου κανει φανερη την προθεση τους να σε περιορισουν στις δικες τους λυχνιες αποφευγοντας ετσι την συγκριση με λυχνιες αλλων κατασκευαστων, ενω ταυτοχρονα επιδιωκουν την αποκλειστικη διαθεση. Μονο που η καλυψη σε ανταλλακτικα αποδεικνυεται επιεικως προβληματικη.
Συμπερασματικα, εδω προκειται για μια, εξω απο καθε δεοντολογια επιθεση στην αγορα του Hi-End (και οχι μονο) με προιοντα υποβαθμισμενα με εξυπνο τροπο, οπου για την φαινομενικα χαμηλη τιμη δεν ειναι υπευθυνα μονο τα χαμηλα εργατικα εξοδα, αλλα κυριως η χαμηλη ποιοτητα των υλικων, της κατεργασιας, καθως και η αντιγραφη της τεχνολογιας. Και απο την μερια που εγω μπορω να βλεπω τα πραγματα oλοι οι Κινεζοι μου φαινονται ιδιοι.
----- Audio Craftworks ------
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΟΡΥΦΥΑΙΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΕΚΜΕΙΡΙΩΜΕΝΟ!!!!!!ριχτε μια ματια αξιζει.μην θεωρηθει διαφησιμη,αλλα τα καλα και σωστα να λεγονται.απο εμενα προσωπικα απλα ΣΥΓΧΑΡΙΤΗΡΙΑ!!!!!!!!!:grinning-smiley-043 :grinning-smiley-043
Πρωτα απ’ ολα τι θεωρειται Κινεζικο προιον ? Καθως ολο και περισσοτεροι Δυτικοι κατασκευαστες μεταφερουν την παραγωγη τους σε χωρες με χαμηλα εργατικα και φτηνες πρωτες υλες, διατηρωντας συνηθως την παραγωγη της Τεχνολογιας στις μητροπολεις, προκυπτουν προιοντα που θα χαρακτηριζαμε σαν Μικτης προελευσης. Το γεγονος της μικτης προελευσης κατα το δυνατον αποσιωπαται απο την καθε μαμα εταιρεια, και το δικτυο Αντιπροσωπων και Εμπορων της, ενω προβαλλεται η μητροπολιτικη προελευση.
Αναγκαστικα βεβαια, για να οργανωθει η παραγωγη μεταφερεται και η απαραιτητη κατασκευαστικη τεχνογνωσια προς τους περιφεριακους κατασκευαστες (φασον). Οι τελευταιοι προσπαθουν στην πορεια να διαμορφωσουν δικη τους Τεχνολογια ωστε να ανεξαρτητοποιηθουν απο τον κατοχο της Τεχνολογιας. Ταυτοχρονα δημιουργειται εντεχνα στους ντοπιους πληθυσμους η καταναλωτικη αναγκη για μια σειρα απο προιοντα που ποτε πριν δεν διανοηθηκαν οτι χρειαζονται. Οι Ανατολιτες για παραδειγμα δεν χρειαζονται μηχανη του Espresso διοτι πινουν Τσαι. Ετσι ανοιγει η ντοπια αγορα που ομως ειναι ετοιμη να δεχτει την απολυτως βασικη ποιοτητα προιοντων καθως ειναι νεα στο σπορ και δεν εχει διαμορφωσει κριτηρια για το τι ζηταει (η τι μπορει να ζηταει) απο το προιον, και δευτερον δεν μπορει να υποστηριξει υψηλοτερη ποιοτητα για οικονομικους λογους.
Οταν αυτη η κατηγορια προιοντων δοκιμαζει την τυχη της στις μητροπολεις της Τεχνολογιας η αλλες χωρες με σχετικα υψηλο βιοτικο επιπεδο, αρχικα δινουν την εντυπωση της ‘Ευκαιριας’, μεχρις οτου οι υψηλοτερων απαιτησεων καταναλωτες αυτων των χωρων συνειδητοποιησουν περι τινος προκειται.
Τα προιοντα αυτης της κατηγοριας εξεταζομενα με μια πρωτη ματια, στην καλυτερη περιπτωση δεν υπολοιπονται των αυθεντικων σε Εμφανιση, Τεχνικα χαρακτηριστικα και Πιστοποιητικα ποιοτητας. Πλην ομως κατα την χρηση αποδεικνυονται περιορισμενων δυνατοτητων, χαμηλης αξιοπιστιας, καποιες φορες επικινδυνα, και, ως προς το αποτελεσμα αφηνουν την εντυπωση του ατεχνου και ακατεργαστου, καθως δεν τα γεννησε καποια γνησια αναγκη, και διοτι, σαν καθε απομιμηση, απευθυνονται σε κοινο που καλως η κακως δεν ειναι σε θεση να ξεχωρισει το ‘’καλο πραμα’’
Στο (υπαρκτο) παραδειγμα της καφετιερας : Απο παλια ηθελα να φτιαχνω Espresso στο σπιτι. Ποτε ομως δεν αποφασιζα να αγορασω μια κανονικη Μηχανη του Εσπρεσσο μεχρι που ειδα εκεινη την... ‘Κινεζα’. Κοστιζε λιγοτερο απο τα μισα χρηματα μιας π.χ Ιταλιδας. Στο ραφι εδειχνε συγχρονης σχεδιασης, ειχε ομορφη Εμφανιση, και η συσκευασια ηταν φορτωμενη με δελεαστικα χαρακτηριστικα και διαφορες Εγκρισεις Οργανισμων Πιστοποιησης Ποιοτητας. Λοιπον, ποτε δεν ευχαριστηθηκα καφε απο αυτην την καφετιερα, οσο κι αν επαιξα με ρυθμισεις η με διαφορες ποσοτητες και ποιοτητες καφε. Ο καφες προεκυπτε παντα αγευστος και κακοποιημενος. Ποτε δεν καταλαβα τι εφταιγε, ισως η πιεση του Ατμου, ισως κατι στην κατασκευη. Σιγουρα παντως αυτοι που την κατασκευαζουν η δεν εχουν ιδεα απο Espresso η δεν θελουν να αναλαβουν το κοστος της εξελιξης, διοτι ξερουν οτι ετσι κι αλλοιως θα πουλησουν σε συγκεκριμενο κοινο. Η Κινεζα συντομα παροπλιστηκε και μια Αυστριακη που κανει σωστα την δουλεια της πηρε την θεση της, εγω δε, εκτος του οτι εχασα καποια χρηματα, εμεινα με την γευση της κοροιδιας ....
Για να’ρθουμε στα δικα μας, εχουν περασει απο τα χερια μας αρκετοι Κινεζικοι Ενισχυτες Λυχνιων, ειτε αυτοι ειναι Δυτικης σχεδιασης - Κινεζικης κατασκευης, ειτε αμοιγως Κινεζικοι ( Μade in PRC – People’s Republic of China). Ειτε εισηχθησαν κατευθειαν απο την Κινα, ειτε διανεμονται στην Ευρωπη με διαφορες Δυτικοφανεις επωνυμιες απο καποιον συνηθως Γερμανο η Ολλανδο, με σαφη την προθεση αποκρυψης της Ανατολιτικης προελευσης τους. Οσοι φτασανε σε μας ειχαν προβληματα απο κατασκευης, και ο λογος που μας τους φερανε ηταν η δυστοκια του Service του αντιπροσωπου σε συνδιασμο με την εμπιστοσυνη του ιδιοκτητη τους σε μας. Θα αναφερω τρεις χαρακτηριστικες περιπτωσεις.
1) Ο πρωτος Κινεζος, με το ονομα του καλογερου-συντροφου του Robin Hood, δεν δουλευε σε μια απο τις εισοδους, λογω κακης κολλησης σε ενα RCA. Παρατηρησα οτι στις εισοδους ειχε χρησιμοποιηθει τετραπλο coaxial καλωδιο με κοινη θωρακιση σε τροπο ωστε να υπαρχει διαπηδηση σηματος εξ επαγωγης μεταξυ καναλιων και μεταξυ συγκεκριμενων εισοδων. Το αποτελεσμα ηταν να μπαινει αρκετα το ενα καναλι μεσα στο αλλο, η να επιλεγεις το CD και στο βαθος να ακουγεται το συνδεδεμενο στις διπλανες εισοδους Ραδιοφωνο. Στον ιδιο ηταν ΤΡΑΓΙΚΑ αρυθμιστα τα ρευματα των λυχνιων Εξοδου, σε σημειο να μπλεδιζουν οι μισες (Κινεζικες) EL34. Βρεθηκε με τον Μετ/στη τροφοδοσιας συνδεσμολογημενο για ταση δικτυου 240 Volt. Μετα απο μετρησεις στις μπριζες του ιδιοκτητη αλλαχτηκε η ληψη του μετ/στη με αυτη των 220 Volt. Στη θεση αυτη και με πραγματικη ταση τροφοδοσιας 220 Volt, μετρηθηκαν στα νηματα 6.95 Volt, (αντι για 6.3) και η Υψηλη ταση στην ηρεμια βρεθηκε στα ορια αντοχης των Ηλεκτρολυτικων Πυκνωτων. Επανασυνδεθηκε στην ληψη των 240 Volt για να μην εχουμε κανενα ατυχημα.
Ο ενισχυτης αυτος ποτε δεν ικανοποιησε Ηχητικα τον ιδιοκτητη του, που προσπαθησε να τον βελτιωσει με αλλες λυχνιες και διαφορα special εξαρτηματα, αλλα ματαια καθως βασικα πασχει απο μετ/στες. Στον εναμιση χρονο ειχαν σκουριασει σχεδον ολες οι βιδες του, και εν μερει τα καπακια των μετ/στων, ενω μερικα RCA εισοδου ειχαν χασει την επιχρυσωση τους. Τελικα πηρε τον δρομο της ανταλλαγης, με αρκετη απωλεια χρηματων. Εν τω μεταξει ο ιδιος ενισχυτης εμφανιστηκε στην χωρα μας και αλλες Ευρωπαικες αγορες, με 2-3 διαφορετικες παραλλαγες (πχ νικελομενο σασσι αντι για μαυρο, και χωρις το αρχικο κλουβι), και 3-4 διαφορετικες επωνυμιες.
2) Ενας αλλος Κινεζος με 2x ΚΤ88 Push Pull που εχει τυχει μεγαλης δημοσιοτητας και ευνοικων κριτικων σαν υψηλο Value-for-money, ηρθε με δυο εξαρχης προβληματα : Ενα τυχαια εμφανιζομενο ανατριχιαστικο θορυβο ( Σκρατς ), πολυ επικινδυνο για τα Ηχεια, και κατα δευτερευο λογο, ενα μονιμο ξυσιμο στην αρχη της διαδρομης του Volume, ενω ταυτοχρονα δεν μηδενιζε τελειως η ενταση στο μηδεν του ποτανσιομετρου. Σαν ΠΡΟΛΟΓΟ να αναφερουμε την πρωτη εντυπωση μετα το ανοιγμα του καπακιου : ομορφα υλοποιημενη point-to-point συναρμολογηση. Για τον πρωτο θορυβο υπευθυνη αποδειχτηκε η μετριοτατη ποιοτητα των βασεων των προενισχυτικων Λυχνιων. Οι λαμπες κυριολεκτηκα κολυμπαγανε στις βασεις τους, χανοντας που και που την επαφη με καποιο pin, με αποτελεσμα το τρομερο Σσκρατς στα Ηχεια. Eπισκευαστηκε οσο καλυτερα γινοταν με επεμβαση στα pins των βασεων. Εις το εξης ο (απογοητευμενος) ιδιοκτητης πρεπει να προσεχει για τυχον κραδασμους. Δυστυχως, η συγκεκριμενη point-to-point συναρμολογηση κανει την αντικατασταση των βασεων καπως ασυμφορη, μια και θα επρεπε να διαλυθει ο μισος ενισχυτης.
Αφου βεβαιωθηκαμε οτι δεν θα καψουμε κανενα Ηχειο με αυτο τον Ενισχυτη, στραφηκαμε στο ποτενσιομετρο. ALPS παρακαλω, αλλα... καποιας αγνωστης σειρας, καπως μικροτερο του Blue Velvet και με πιο τραχυ φινιρισμα, πιθανον οικονομικη σειρα για ΟΕΜ, η φτιαγμενο στην Κινα κατοπιν συμφωνιας. Οντως το ποτανσιομετρο εξυνε λογω χαλαρης συναρμολογησης. Σφιχτηκε ο μηχανισμος και οι φετες των δυο καναλιων και το ξυσιμο εφυγε (πιθανον να επανελθει). Ομως το προβλημα με τον μη μηδενισμο της εντασης παρεμεινε. Δυστυχως ενα Blue Velvet δεν θα χωραγε στην θεση του.
Επειδη ο ενισχυτης δεν μας επεισε κατα την ακροαση για την Ισχυ του σαν 2x ΚΤ88 Push Pull σε Ultralinear mode, τον μετρησαμε και βρηκαμε 29 Watt RMS στον ψαλιδισμο, στα 8 Ωμ / 1ΚΗz, με το ενα καναλι οδηγουμενο. Ισχυς που θεωρειται ΜΕΤΡΙΟΤΑΤΗ για δυο ΚΤ88 στην συγκεκριμενη τοπολογια. Στο προσπεκτους δηλωνονται 2x40 Watt. Εαν βεβαια ειχε σχεδιασθει για καλες Ρωσικες η αλλες Ευρωπαικες λαμπες, και με Ισχυροτερο τροφοδοτικο, θα μπορουσε να βγαλει με το ιδιο επιπεδο Πιστοτητας, και τα ιδια περιθωρια Ασφαλειας και μακροβιοτητας των λυχνιων πανω απο 50 Watt στο καναλι, δηλαδη τουλαχιστον 20 Watt ανα καναλι παραπανω, με οτι αυτο μπορει να συνεπαγεται ως προς την οδηγηση καποιων Ηχειων. Αραγε, αυτα τα 20 λιγοτερα Watt στο καναλι δεν αντισταθμιζουν την οποια χαμηλοτερη τιμη? Η ισχυς των 29 Watt θα ηταν μετρια ακομη και για ζευγος EL34 στην συγκεκριμενη τοπολογια ! Μηπως απο πλευρας τιμης αυτος ο Ενισχυτης θα επρεπε να συγκρινεται με Ενισχυτες με EL34 ? Και γενναται το ερωτημα, οταν με ΚΤ88 παραγονται λιγοτερα Watt απο οσα περιμενουμε κανονικα απο EL34, τοτε ο μικροτερος αδελφος του, με τις EL34 τι πραγματικη Ισχυ να εχει ? Υποψιν οτι, το solid state κυκλωμα ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ (μεσω αυτοματης ρυθμισης της πολωσης) που φερει αυτος ο Ενισχυτης δεν εχει να κανει με την χαμηλη Ισχυ η δε Ταξη Λειτουργιας του ειναι, ακομη και δυναμικα ειδωμενη, μια κλασσικοτατη ΑΒ1. Η αποπειρα να αντικατασταθουν οι ΚΤ88 αυτου του Ενισχυτη με πολυ καλυτερες ΚΤ88 αλλων εργοστασιων δεν επεφερε καμμια βελτιωση οπως εξαλλου ηταν επομενο, καθως το ολο κυκλωμα ειναι στημενο για μια λαμπα που γραφει επανω ΚΤ88, αλλα σε χαρακτηριστικες ειναι κατι διαφορετικο.
Κατα τα αλλα ακουγοταν συμπαθητικα μεχρι καποια Ενταση, χωρις την εμφαση σε Σωμα, χαρακτηριστικο των ΚΤ88 που σε αλλους κατανταει ενοχλητικο, και ο Τετραγωνικος παλμος των 10ΚΗz ηταν σχετικα αξιοπρεπης σε σχεση με τον πρωτο Κινεζο, πραγμα που σημαινει καλοσχεδιασμενους μετ/στες εξοδου. Ωστοσο, τιποτε το ιδιαιτερο που να δικαιολογει τον οποιο θορυβο γυρω απ’ αυτον, εκτος απο την τιμη του, που ομως σε καμμια περιπτωση δεν αποτελει ευκαιρια για αυτα που προσφερει (αποδοση EL34, με ταμπελα ΚΤ88). Ο ιδιοκτητης του, που τον αγορασε με βαση καποιες κριτικες, προβληματιζοταν εαν θα τον κρατησει η οχι. (Αν και αυτο για μερικους ειναι μια μονιμη κατασταση)
3) Ο τριτος Κινεζος ηταν ενας πανακριβος 2x 300Β parallel Single Ended με Fixed Bias, με επωνυμια φιρμας απο τον χωρο της κλασσικης μουσικης, και ονομα μοντελου, ουτε λιγο-ουτε πολυ : Κασσόνας !! Ηρθε αμεσως μετα την αγορα με εντονο θορυβο βαθους (Hum) για ρυθμισεις και γενικοτερη αξιολογηση. Κατευθειαν στον παγκο και ελαχιστοποιηση του Hum μεσω των Τριμμερ στα νηματα-καθοδο των Κινεζικων 300Β, χωρις αφαιρεση του πατωματος. Για γενικοτερη αξιολογηση αφαιρεθηκε το πατωμα. ΚΑΚΩΣ ! Στο τελος το βιδωσαμε στην θεση του με καινουργες βιδες και μαλιστα λαμαρινοβιδες καθως, ενω οι βιδες του ηταν ΠΕΡΑΣΤΕΣ, απο την μερια του σασσι δεν υπηρχε σπειρωμα, και οι (ευτελους ποιοτητας) βιδες του ειχαν ηδη καταστραφει κατα το πρωτο βιδωμα στο εργοστασιο ! Σασσι και πατωμα ηταν φτιαγμενα απο λεπτη λαμαρινα βαμενη με σφυρηλατο χρωμα, σαν και εκεινο που βαφουν τους Τορνους, αλλα προχειροδουλεια, καθως το χρωμα ειχε αρχισει να φευγει σε ορισμενα σημεια του πατωματος. Ομως, για κερασακι (και στην αποπειρα να δωθει καποια αισθηση πολυτελειας) υπηρχαν τρια ξυλινα φιλετα προσαρτημενα στο ΕΝΙΑΙΟ καλλυμα των μετ/στων και πυρογραφια με την φιρμα του κατασκευαστη. Αυτο το περιφημο ενιαιο καλλυμα των μετ/στων ειναι κοινο χαρακτηριστικο των Κινεζων (και οχι μονο) ως ο φτηνοτερος τροπος για να κρυψεις τους αφινιριστους μετ/στες, αντι του Potting ενος εκαστου που ειναι η σωστη αλλα σαφως ακριβοτερη λυση.
Εσωτερικα καμμια εκπληξη, εκτος απο τους πυκνωτες οδηγησης που εγραφαν “Auricaps – USA” που ομως δεν φαινεται να εχουν καμμια σχεση με τους Auricaps που χρησιμοποιουμε εμεις στους Ενισχυτες μας. Προφανως αλλο ενα επωνυμο εξαρτημα σε φτηνη μορφη για ΟΕΜ. Και βεβαια μετρηθηκε ο Ενισχυτης στα 12.5 Watt RMS στο καναλι, στο 2% Αρμονικη Παραμορφωση, καθως και μια χαρακτηριστικοτατη καμπουρα του τετραγωνικου παλμου των 10ΚΗz, που σχετιζεται με ελλειπη αποδοση της χροιας των οργανων Η αναμενομενη Ισχυς απο δυο Παραλληλες Single Ended 300B ειναι γυρω στα 16-18 Watt, οταν εχουμε αυτοπολωση. Οταν εχουμε Fixed Bias οπως εδω, ειναι ακομη παραπανω. Eαν παραγεις 12.5 Watt σημαινει οτι σχεδιαστικα δεν εμπιστευεσαι την αντοχη των 300Β που χρησιμοποιεις, ενω ταυτοχρονα κανεις οικονομια στο τροφοδοτικο.
Οταν ομως πουλας 300Β πρεπει να ειναι 300Β οπως ολων των αλλων. Οταν πουλας ΚΤ88 πρεπει να εχει τις προδιαγραφες της ΚΤ88, συμφωνα με τα προτυπα της συγκεκριμενης λυχνιας. Διαφορετικα αφενος κοροιδευεις την κοινωνια, αφετερου η χαμηλοτερη τιμη σαφως αφορα υποδεεστερο προιον, και αρα δεν ειναι καθολου συμφερουσα. Οσον αφορα το σχημα του τετραγωνικου παλμου, αυτο εχει να κανει με την ολη σχεδιαση, αλλα κυριως με την ποιοτητα των Μετ/στων Εξοδου. Και να μην ακουσω οτι ειναι εκ προθεσεως ετσι, γιατι αυτο δεν ειναι Ηι End της κατηγοριας των 3500 Ε.
Ο “Κασσόνας” δεν μου αρεσε Ακουστικα. Η ακροαση ηταν σχετικα προχειρη, αλλα ο “bulky” χαρακτηρας του ενισχυτη φανηκε αμεσως. Ο ιδιοκτητης του δεν ειχε ακομα σαφη αποψη, επιφυλασσομενος για πιο προσεκτικες ακροασεις στο συστημα του.
Μια αλλη παρατηρηση για τους Κινεζους αφορα τις προενισχυτριες λυχνιες. Οι τυποι που χρησιμοποιουν πολλοι Κινεζοι, ειναι δικες τους παραλλαγες γνωστων Δυτικων λυχνιων, που ομως εχουν τετοιες διαφορες (πχ στο pin layout) που κανουν δυσκολη την χρηση γνωστων διπλοτριοδων με αντιστοιχα χαρακτηριστικα. Αυτο σε συνδιασμο με την αναλογη κατασταση των Λυχνιων Εξοδου κανει φανερη την προθεση τους να σε περιορισουν στις δικες τους λυχνιες αποφευγοντας ετσι την συγκριση με λυχνιες αλλων κατασκευαστων, ενω ταυτοχρονα επιδιωκουν την αποκλειστικη διαθεση. Μονο που η καλυψη σε ανταλλακτικα αποδεικνυεται επιεικως προβληματικη.
Συμπερασματικα, εδω προκειται για μια, εξω απο καθε δεοντολογια επιθεση στην αγορα του Hi-End (και οχι μονο) με προιοντα υποβαθμισμενα με εξυπνο τροπο, οπου για την φαινομενικα χαμηλη τιμη δεν ειναι υπευθυνα μονο τα χαμηλα εργατικα εξοδα, αλλα κυριως η χαμηλη ποιοτητα των υλικων, της κατεργασιας, καθως και η αντιγραφη της τεχνολογιας. Και απο την μερια που εγω μπορω να βλεπω τα πραγματα oλοι οι Κινεζοι μου φαινονται ιδιοι.
----- Audio Craftworks ------
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΟΡΥΦΥΑΙΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΕΚΜΕΙΡΙΩΜΕΝΟ!!!!!!ριχτε μια ματια αξιζει.μην θεωρηθει διαφησιμη,αλλα τα καλα και σωστα να λεγονται.απο εμενα προσωπικα απλα ΣΥΓΧΑΡΙΤΗΡΙΑ!!!!!!!!!:grinning-smiley-043 :grinning-smiley-043