Ημερολόγια Μεγάρου...

Μόλις επέστρεψε ο σκληρός (ως φέτα) πυρήνας της κλασικής του φόρουμ, από τη συναυλία της συμφωνικής ορχήστρας της ραδιοφωνίας της νοτιοδυτικής γερμανίας με έργα συνθετών του 20ου αιώνα στο Μέγαρο Μουσικής. Η αντιπροσωπία αποτελείτο από τον Κώστα, το Σπύρο, τον υπογράφοντα και ένα φίλο εκτός φόρουμ.

Ακούσαμε ένα έργο του Βαρέζ με την ονομασία Αρκάνα, το δεύτερο κονσέρτο (σε σολ μείζονα) του Ραβέλ για πιάνο και ορχήστρα και την Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Στραβίνσκυ.
Helene_Grimaud_05.jpg

Να μην μακρυγορώ, μείναμε ενθουσιασμένοι. Η ορχήστρα ένα ρωμαλέο σύνολο από νέα παιδιά που μαζί με τον μαέστρο τους ξέρουν την μουσική του 20ου αιώνα απ' έξω (έχουν κάνει και πολυάριθμες ηχογραφήσεις) και η καταπλητική νέα πιανίστα Ελέν Γκριμώ (άχ! :blush: όχι τόσο εντυπωσιακή όσο στις φωτογραφίες αλλά με πολύ χάρη, σεμνότητα και σοβαρότητα) με μια μεστή και γοητευτικότατη ερμηνεία στο τσαχπίνικο έργο του Ραβέλ, μας έκαναν και φύγαμε με το σαγόνι κάτω.

Όσοι ενδιαφέρονται είναι τυχεροί, γιατί η συναυλία επαναλαμβάνεται και αύριο.

ΥΓ1. Λόγω του πολύπλευρου (γκουχ, γκουχ!) ταλέντου της Γκριμώ, είχαμε φροντίσει και βρήκαμε θέσεις στη δεύτερη και στην τρίτη σειρά και αγούγαμε σχεδόν ότι οι μουσικοί της ορχήστρας! Συμπέρασμα για φίλους και συναγωνιστές χαϊεντάδες. Παιδιά, καλό είναι να παίζουμε με τις κούκλες μας στο χάι εντ, αλλά που και που ας πάμε ν' ακούσουμε πως παίζει μια συμφωνική ορχήστρα σε μια φροντισμένη αίθουσα συναυλιών φάτσα - κάρτα, για να ισιώνουμε και να ξέρουμε τι μας γίνεται! ;)
 
Last edited:

n_olympios

Supreme Member
17 June 2006
3,601
Ρε σεις, ήμουν κι εγώ εκεί! Θεωρείο 15, τέρμα δεξιά όπως κοιτάμε την ορχήστρα! -bye-

Να πάρει, πού να το ήξερα ότι θα ερχόταν κι άλλος από το forum... :damnyou:

Mου άρεσε η δουλειά του μαέστρου, ήταν πολύ δεμένοι και οι μουσικοί μεταξύ τους... Μπράβο, ήταν καλά. :grinning-smiley-043
 
Απάντηση: Re: Ημερολόγια Μεγάρου...

Ρε σεις, ήμουν κι εγώ εκεί! Θεωρείο 15, τέρμα δεξιά όπως κοιτάμε την ορχήστρα! -bye-

Μήπως πρόσεξες τρεις περίεργους στη δεύτερη και τρίτη σειρά, μεσαίο διάζωμα, δίπλα στον αριστερό (όπως κοιτάς το ακροατήριο) διάδρομο που μιλούσαν διαρκώς μεταξύ τους; -bye-
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Χαίρομαι που και άλλος φίλος τού φόρουμ βρεθηκε στήν συναυλία και μάλιστα σε πρόγραμμα ´δύστροπο´ και κρίμα που δεν φοράγαμε τίς κονκάρδες τού club για να χαιρετηθούμε τουλάχιστον.;)
Οι ´έρωτες´τού Δαμιανού μάς οδήγησαν στην δευτερη και τριτη σειρά.:music-smiley-005: Δεν αναπαράγεται αυτός ο ήχος και η λεπτομέρεια τής ορχήστρας ούτε απο το τελειότερο μηχάνημα.
Η Ελενίτσα-στην δευτερη σειρά γνωρίζεσαι με τον καλλιτέχνη,λιγάκι:flipout: -στο κοντσέρτο τού Ραβέλ ήταν πολύ καλή.Σπουδαια πιανιστική άρθρωση,χωρίς στοιχεία εντυπωσιασμού,με μεγάλη δεξιοτεχνία,απέδωσε το παιχνιδιάρικο(πού λεει και ο Δαμιανός)δημιούργημα θαυμάσια.Το δευτερο αργό μέρος θύμισε έντονα Μεσόγειο.
Η ιεροτελεστία αποδώθηκε εντυπωσιακά και με ακρίβεια απο μιά ορχήστρα γεμάτη ενθουσιασμό.Ωραία βραδυά που κατέληξε σε ήπια πόση αλκοόλ.
Υ.Γ
Αγαπητέ N.Olympie,αφού πηγαίνεις σε τέτοιες συναυλίες γιατί δεν μοιράζεσαι τίς μουσικές σου εμπειρίες μαζί μας ??
 

n_olympios

Supreme Member
17 June 2006
3,601
Ατακτα παιδιά... :slapface::flipout:

Σπύρο, ομολογώ πως χωρίς κάποιον ιδιαίτερο λόγο, δεν είχα μέχρι τώρα επισκεφθεί το χώρο (αδικαιολόγητος μετά από τόσα χρόνια παρουσίας του). Σκοπεύω όμως να αναπληρώσω το κενό. :firstprize:
 

Βαγγέλης Σ.

AVClub Addicted Member
20 June 2006
1,737
Α ρε τυχεράκηδες!
Την Ιεροτελεστία την έχω ακούσει κι εγώ ζωντανά στο παρελθόν....
Και αν επιπλέον τύχει να υπάρχουν και κανα δύο "Ελενίτσες " μέσα στην ορχήστρα ότι και να ακούσεις αποκτά άλλες διαστάσεις.....

Μου έχουν λείψει πολύ αυτά τα ζωντανά!:music-smiley-004:
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Χαίρομαι που και άλλος φίλος τού φόρουμ βρεθηκε στήν συναυλία και μάλιστα σε πρόγραμμα ´δύστροπο´ και κρίμα που δεν φοράγαμε τίς κονκάρδες τού club για να χαιρετηθούμε τουλάχιστον.;)


Ε οχι και δύσκολο πρόγραμμα , τα αριστουργήματα που ακούσατε :grinning-smiley-043 . Να μου λεγες κανα chopin -bye- ή καμμιά χοντρή με συνοδεία πιάνου , να πω εντάξει "δύσκολο" ή να σε πιάσει ο ύπνος , αλλά εδώ μιλάμε για ωραία μουσική ( the best ) :award:
 

n_olympios

Supreme Member
17 June 2006
3,601
Δύστροπο είπε ο Σπύρος και θα συμφωνήσω μαζί του, ακόμη και σε κάποιους που ακούν κλασσική μουσική μπορεί να μην αρέσει αυτό το συγκεκριμένο είδος.

Η Ελένη φορούσε μαύρα (όπως κι όλοι άλλωστε). Μπλούζα - παντελόνι.

Εγώ διέκρινα και τουλάχιστον 2 ακόμα όμορφες γυναικείες παρουσίες στην ορχήστρα των 110+ ατόμων!
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Χαίρομαι που ήταν καλή η συναυλία και λυπάμαι που ενώ την είχα προγραμματίσει τελικά δεν κατάφερα να πάω. Ίσως σήμερα.
Πάντως, δεν νομίζω ότι είναι ιδιαίτερα απαιτητικό πρόγραμμα όπως γράφτηκε από πλευράς ακροατή. Το μόνο στοιχείο που το κάνει απαιτητικό για τους ερμηνευτές είναι το ότι υπάρχουν πολλές εκτελέσεις (κυρίως της Ιεροτελεστίας) και έτσι εύκολα κάποιος μπαίνει σε διαδικασία σύγκρισης. Οπότε και αυξάνονται οι απαιτήσεις.
Όσο για τον Chopin, προσωπικά (για να ανάψω και ένα φυτίλι) δεν τον θεωρώ και μέτρο σύγκρισης "δυσκολίας" ακούσματος. Είναι πιο βαρετός απ' ότι δύσκολος...
 
17 June 2006
14,350
Πάντως, δεν νομίζω ότι είναι ιδιαίτερα απαιτητικό πρόγραμμα όπως γράφτηκε από πλευράς ακροατή.

Aπαιτητικό για εμάς τους συγκεκριμένους 3, εννοούσε ο Δαμιανός φίλε McZab - δεν έχουμε βλέπεις και πολλά ακούσματα.:rolleyes:
Θα σε παρακαλούσα επίσης να μας κάνεις τάλαρα αυτό που μας γράφεις για το Chopin: εννοείς ολόκληρος ο Chopin, συλλήβδην; εννοείς κάποια από τα έργα του; ή μήπως τον τρόπο που τα αποδίδουν κάποιοι εκτελεστές;
για λέγε μας: είμαι όλος αυτιά :eek:
 
Last edited:
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Ο ξαφνικός έρωτας με τούς κλασσικούς τού 20ού αιώνα,με ταυτόχρονη απόρριψη τών παλαιοτέρων δεν δένει.Χωρίς Chopin ,Stravinsky δεν υπάρχει.Και για να μήν ξεχνιόμαστε η Ιεροτελεστία στηρίζεται και σε παλιές λιθουανικές μελωδίες.
Θεωρώ ευχάριστο που καποια μελη τού φόρουμ ,δειχνουν ενδιαφέρον για τίς ανώτερες μορφές τής μουσικής τέχνης,αλλά χωρίς Μπαχ ,,ο Στραβίνσκυ δεν υπάρχει επίσης.Οποιος επιθυμεί ας ´ρωτήσει´τον ίδιο τον Ρώσο συνθέτη,μεσα απο τα γραπτά που μάς άφησε κληρονομιά.
Για τον Chopin,εάν θεωρείτε ότι είναι μελό, προφανώς θά οφείλεται σε τίποτα εκδόσεις τού στύλ ´romantic piano'.Koπιάστε λιγάκι με τις etudes και τα preludes ,και τα ξαναλέμε.
Θα ήθελα και εγώ απο τον Mc zab οπως γραφει ο Λύμπε ,να μάς αναλύσει λιγάκι τα περί chopin,μιάς και εγώ προσωπικά είμαι αρκετά απαίδευτος στα έργα αυτά,όπως και στον Stravinsky φυσικά πού ακόμα τον μαθαίνω και τον θεωρώ δύσκολο.
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
...ψυχραιμία παίδες...
Αρχικά επιτρέψτε μου να καταθέσω κι εγώ την άποψή μου για το συγκεκριμένο ρεσιτάλ από το οποίο ξεκινήσαμε. Μόλις γύρισα και είδα ότι με πήρατε ελαφρώς από τα μούτρα...:flipout:
Η ορχήστρα που είναι ούτως ή άλλως δυνατό όνομα στον χώρο, ήταν πραγματικά εξαιρετική, ειδικά σε ένα κομμάτι απαιτητικό όπως του Βαρέζε όπου εύκολα μπορείς να κουράσεις ή να γίνεις πιο περίπλοκος από όσο πρέπει. Πολύ καλή ερμηνεία και ακόμα καλύτερη διεύθυνση. Επαυξάνω για τον Στραβίνσκι ο οποίος νομίζω ότι έτυχε πραγματικά κορυφαίας "μεταχείρησης". Θεωρώ ότι τα συγκεκριμένα κομμάτια ταιριάζαν στο ύφος της ορχήστρας, και το αντίθετο φυσικά.
Αφήνω τελευταίο τον Ραβέλ και την Έλενα. Άποψή μου είναι ότι η ορχήστρα παρόλο που έδενε ως άκουσμα πολύ καλά με το πιάνο βρισκόταν τουλάχιστον μια σκάλα ψηλότερα ως αξία. Νομίζω ότι εκεί που υστερεί λίγο η συγκεκριμένη πιανίστρια είναι στο φόρτε, το οποίο δεν είναι και τόσο...φόρτε και στα σημεία που απαιτούν πιο δυναμικό παίξιμο. Έχει εκπληκτικό ήχο, φοβερή αρμονία και ρευστότητα αλλά δεν μπορώ να τη φανταστώ να παίζει πχ Ραχμάνινοφ. Το δεύτερο μέρος του Ραβέλ με κοίμησε...Για να καταλάβετε περισσότερο τι εννοώ ακούστε το ίδιο κομμάτι από τον Μικελάντζελι. Θα γίνω πιο κατανοητός έτσι.
Έρχομαι τώρα και στο...χώσιμο. Το να πω ότι ολόκληρος ο Σοπέν είναι βαρετός, θα ήταν τουλάχιστον βλακεία. Διατηρώ όμως το δικαίωμα 1) να μην μου αρέσει 2) να μου αρέσουν άλλοι περισσότερο 3) να ομολογώ τα δύο παραπάνω. Αυτό δεν λέγεται απόρριψη αλλά άποψη. Η διαφορά είναι ότι ΑΦΟΥ ακούσεις αρκετά πράγματα, κρατάς αυτά που θεωρείς ότι σε γεμίζουν περισσότερο.
Σπύρο, μάλλον το δεύτερο πληθυντικό απευθύνθηκε σε εμένα μιας και δεν είδα να έγραψε άλλος για τον Σοπέν. Καλό θα ήταν να μην βιάζεσαι στα συμπεράσματά σου γιατί μπορεί να μην έχεις όσα δεδομένα χρειάζονται. Αν τα ακούσματά μου περιορίζονταν σε συλλογές τύπου romantic piano δεν θα τολμούσα να γράψω τέτοια άποψη. Επειδή όμως τυχαίνει να έχω ασχοληθεί λίγα χρόνια με μουσική αλλά κυρίως να μοιράζομαι τη ζωή μου εδώ και 12 χρόνια με σολίστα και καθηγήτρια πιάνου και να ξημεροβραδιάζομαι ακούγοντας ΖΩΝΤΑΝΟ πιάνο, έχω και τη δισκοθήκη και το αυτί και τη γνώση και την κρίση που μου επιτρέπουν να έχω άποψη. Το αν φυσικά σου αρέσει ο Σοπέν περισσότερο από τον Λιστ ας πούμε δεν είναι θέμα γνώσης, αλλά γούστου. Αν θες να αναλύσω περισσότερο τα γούστα μου στην κλασσική μουσική, κερνάω καφέ! Αλλιώς σε παραπέμπω στην υπογραφή μου...
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Προσθήκη:

Παρακολουθώ καιρό τα ποστ σου περί κλασσικής μουσικής και σε σέβομαι για τις γνώσεις σου αλλά νομίζω ότι η γνώση και το αυτί δεν είναι μονοπώλιο, έτσι?
Φυσικά δέχομαι ότι χρειάζονται πολλά καρβέλια ακόμα αλλά ακόμα είμαι μικρός και έχω καιρό...:flipout:
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Επειδή και εγώ έρριξα την σπόντα μου για τον Σοπέν , να πω ότι συμφωνώ απόλυτα με τον McZab , βρίσκομαι δε στην δυσάρεστο θέση να διαφωνήσω με τον κ. Σούρλα . Οχι δεν είναι απαραίτητος κατά την ταπεινή μου άποψη ο Σοπεν για να σου αρέσει ο Στραβίνσκυ . Ο Στραβίνσκυ είναι απολύτως σημερινός , δεν αποτελεί καθόλου ξαφνικό έρωτα και θα έλεγα πως είναι η φυσική κατάληξη ενός νέου , που δυστυχώς έχει μεγαλώσει πιά και δεν ικανοποιείται πλέον μόνον από τα σημερινά ακούσματα .
Είναι γεγονός βέβαια ότι οι εντρυφούντες στην κλασική συμφορουμίτες μας , έχουν μιά στάση παντογνώστου στα θέματα αυτά και δυστυχώς αρνούνται στους λοιπούς το δικαίωμα να έχουν άποψη . Εάν δε οι υπόλοιποι έχουν άποψη , τότε είναι σίγουρα εσφαλμένη.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Εμείς παντογνώστες.??Ρε σύ δεν έχεις αφήσει κατηγορία μουσικής απείραχτη πλήν αυτών που ακούς.:damnyou: Τουλάχιστον εγώ γι´ αυτά που δεν τα ακούω ,πάω πάσο.
Απο τον McZab δέχομαι τήν κριτική,αλλά εσύ δεν έχεις αφήσει ,ελληνικό ,punk,mainstream,κλασσικό,όπερα ασχολίαστο.
Κατσε καλά που θα μού τήν πείς κιόλας.:flipout: :flipout:
Υ.Γ
Η αλήθεια είναι ότι τώρα τελευταία κάνεις φιλότιμες προσπάθειες για διευρυνση τών ακουσμάτων σου ,πράγμα που αξιολογώ ώς θετικό.:grinning-smiley-043
Και πιό σοβαρά τώρα,προσωπικά θεωρώ ότι ένα μουσικό είδος πρέπει να τόχεις παιδέψει αρκετά για να αποφαινεσαι κατηγορηματικά.Ο Stravinsky δεν φύτρωσε ώς αβάν-γκάρντ χωρίς να κουβαλάεις μιά μεγάλη μουσική παράδοση μέσα του.Αν ήταν απλώς ένας νεωτεριστής ,θάχε ξεχαστεί ήδη.
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
...κάτι τελευταίο που θυμήθηκα και ενώ είναι αστείο είναι και πάρα πολύ σοβαρό...
Μια από τις μεγάλες βιολονίστριες εν ζωή (η Μούτερ), φέτος που είναι χροννιά Mozart, δήλωσε σε συνέντευξη (που άκουσα με τα αυτιά μου) ότι ο Mozart δεν της αρέσει! Τι να εννοούσε άραγε...?:slapface:
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Ημερολόγια Μεγάρου...

...ψυχραιμία παίδες...
Αρχικά επιτρέψτε μου να καταθέσω κι εγώ την άποψή μου για το συγκεκριμένο ρεσιτάλ από το οποίο ξεκινήσαμε. Μόλις γύρισα και είδα ότι με πήρατε ελαφρώς από τα μούτρα...:flipout:
Η ορχήστρα που είναι ούτως ή άλλως δυνατό όνομα στον χώρο, ήταν πραγματικά εξαιρετική, ειδικά σε ένα κομμάτι απαιτητικό όπως του Βαρέζε όπου εύκολα μπορείς να κουράσεις ή να γίνεις πιο περίπλοκος από όσο πρέπει. Πολύ καλή ερμηνεία και ακόμα καλύτερη διεύθυνση. Επαυξάνω για τον Στραβίνσκι ο οποίος νομίζω ότι έτυχε πραγματικά κορυφαίας "μεταχείρησης". Θεωρώ ότι τα συγκεκριμένα κομμάτια ταιριάζαν στο ύφος της ορχήστρας, και το αντίθετο φυσικά.
Αφήνω τελευταίο τον Ραβέλ και την Έλενα. Άποψή μου είναι ότι η ορχήστρα παρόλο που έδενε ως άκουσμα πολύ καλά με το πιάνο βρισκόταν τουλάχιστον μια σκάλα ψηλότερα ως αξία. Νομίζω ότι εκεί που υστερεί λίγο η συγκεκριμένη πιανίστρια είναι στο φόρτε, το οποίο δεν είναι και τόσο...φόρτε και στα σημεία που απαιτούν πιο δυναμικό παίξιμο. Έχει εκπληκτικό ήχο, φοβερή αρμονία και ρευστότητα αλλά δεν μπορώ να τη φανταστώ να παίζει πχ Ραχμάνινοφ. Το δεύτερο μέρος του Ραβέλ με κοίμησε...Για να καταλάβετε περισσότερο τι εννοώ ακούστε το ίδιο κομμάτι από τον Μικελάντζελι. Θα γίνω πιο κατανοητός έτσι.
Έρχομαι τώρα και στο...χώσιμο. Το να πω ότι ολόκληρος ο Σοπέν είναι βαρετός, θα ήταν τουλάχιστον βλακεία. Διατηρώ όμως το δικαίωμα 1) να μην μου αρέσει 2) να μου αρέσουν άλλοι περισσότερο 3) να ομολογώ τα δύο παραπάνω. Αυτό δεν λέγεται απόρριψη αλλά άποψη. Η διαφορά είναι ότι ΑΦΟΥ ακούσεις αρκετά πράγματα, κρατάς αυτά που θεωρείς ότι σε γεμίζουν περισσότερο.
Σπύρο, μάλλον το δεύτερο πληθυντικό απευθύνθηκε σε εμένα μιας και δεν είδα να έγραψε άλλος για τον Σοπέν. Καλό θα ήταν να μην βιάζεσαι στα συμπεράσματά σου γιατί μπορεί να μην έχεις όσα δεδομένα χρειάζονται. Αν τα ακούσματά μου περιορίζονταν σε συλλογές τύπου romantic piano δεν θα τολμούσα να γράψω τέτοια άποψη. Επειδή όμως τυχαίνει να έχω ασχοληθεί λίγα χρόνια με μουσική αλλά κυρίως να μοιράζομαι τη ζωή μου εδώ και 12 χρόνια με σολίστα και καθηγήτρια πιάνου και να ξημεροβραδιάζομαι ακούγοντας ΖΩΝΤΑΝΟ πιάνο, έχω και τη δισκοθήκη και το αυτί και τη γνώση και την κρίση που μου επιτρέπουν να έχω άποψη. Το αν φυσικά σου αρέσει ο Σοπέν περισσότερο από τον Λιστ ας πούμε δεν είναι θέμα γνώσης, αλλά γούστου. Αν θες να αναλύσω περισσότερο τα γούστα μου στην κλασσική μουσική, κερνάω καφέ! Αλλιώς σε παραπέμπω στην υπογραφή μου...

Το δευτερο πληθυντικό πηγαινε στον Κύριο Ντοκατζή.:flipout:
Σε εσένα ήταν προσωπική η ερώτηση.Η ανάλυση πού κάνεις στο τωρινό post ειναι πολύ πιό σαφής.Διατηρείς κάθε δικαίωμα απ´όσα αναφέρεις,αλλά δεν έχεις δικαίωμα να μην γραφεις για κλασσική απο την στιγμή πού ενδιαφέρεσαι για το είδος;) .Και κάνε τον κόπο σε παρακαλώ να φέρεις -διαδικτυακά τουλάχιστον -και τήν συμβία σου.
Ο καφές δεκτός.:ernaehrung004: