Φακοί για m4/3

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,219
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
"………….

Επισης βάζω ένα review από Ιαπωνικό site (ο reviewer δείχνει επιμελής και προσεκτικός με αρκετή εμπειρία στα review του) για τον νέο mzuiko 20/1.4 , βάζω το τμημα που ενδιαφέρει με τα συγκριτικα δείγματα :


Στα μακρινά (near infinity) δείγματα στις άκρες ο φακός παρατηρεί ότι έχει αρκετό field curvature που έχει ως αποτέλεσμα αδύναμα άκρα.

Βέβαια δεν είναι κατΙ που θα ενοχλήσει αυτούς που απευθύνεται κυρίως ο φακός. Αν όμως κανεις τον αγοραζει και για τοπία κλπ. ας το έχει στα υπόψην. Καλό είναι να δούμε και αλλά τεστ γιατί αυτό το τεστ αφορά μια κόπια και μόνο.

Εχει και κοντινά δείγματα εδώ : https://asobinet.com/inf-review-m-zuiko-digital-ed-20mm-f1-4-pro-res-chart/, τα παει πολύ καλύτερα , από μεταφραση :

Compared to the distant resolution test, wide-open performance is drastically more stable (in close distance resolution test). The resolution performance is not outstanding per-se, but there is no doubt it's reliable. However, the effects of some aberrations remain and the image looks a bit softer than what I expected to see wide open. I would not say that the cost-performance is the best, in terms of pure resolution Olympus 25 F1.8 is better. When talking about resolution performance stopped down, Panasonic Leica 25mm F1.4 II produces sharper looking image."

This does not mean that the lens has poor resolution, and unless you pixel peep, I think it would be rare that you would be bothered by it. For practical purposes, the lens has sufficient resolution. However, I personally feel that the claim that OM Digital makes about accomplishing soft feathered bokeh and high-resolution at high level might be an overstatement for this lens. In this regard, F1.2 Pro series have done very well (excluding 25mm F1.2 Pro). Because of their previous achievements with F1.2 Pro lenses, perhaps my expectation of 20mm F1.4 was a little too high. "
The appeal of this lens is the [beautiful feathered bokeh] that they tried to design intentionally, so I want to take a close look at the bokeh quality of this lens in the next review."
Ο Ιάπωνας reviewer επιβεβαιώθηκε για τα υψηλό CA/ αστιγματισμό και από το πολωνικό Lenstip στο review που δημοσίευσε για τον νέο mZuiko 20/1.4,

σε αγγλική μετάφραση από τα πολωνικά τμημα του που αφορά τα συμπεράσματα :

Advantages
shapely, solid and sealed casing,
great image quality in the frame center,
moderate distortion,
correctly corrected coma,
decently corrected vignetting,
nice out of focus look,
quiet, lightning-fast and accurate autofocus.

Defects:
problems with chromatic aberration,
the image quality at the edge of the frame should be better,
a bit too much astigmatism.

I have mixed feelings writing this summary. On the one hand, the OM System M.Zuiko Digital 20 mm f / 1.4 PRO is a neat, well-made and sealed lens that will give us great image quality in the frame center, moderate vignetting and at the same time delight with the autofocus work culture. On the other hand, it recorded a lot of average results and two severe mishaps, which I did not expect from this type of instrument. In particular, I can't understand how a standard lens with 11 lenses, including four made of low-dispersion glass, can cope with both types of chromatic aberration on average.

By showing a new product under a new brand, everyone wants to make a successful debut and present themselves from the best side. The OM Digital Solutions company did not quite manage it, and the matter is additionally complicated by the fact that we have to pay the amount of PLN 3,190 for the new lens. It is several hundred zlotys more than for the PanLeika 1.4 / 25, more than twice as much as for the Panasonic 1.7 / 20 and four times more than for the Panasonic 1.7 / 25. So I do not predict the OM 1.4 / 20 will be a huge market success.
 
  • Like
Reactions: karamela

kosmous

Supreme Member
17 June 2006
4,463
Από μια βιαστική δοκιμή του νεοαποκτηθέν 12-45pro σε εσωτερικό χώρο με (εσκεμμένα) όχι και τόσο καλό φωτισμό , η πρώτες εντυπώσεις είναι ανάμεικτες .
Η εξαιρετική εμφάνιση , στιβαρότητα και υφή , έδωσαν την θέση τους στην ελάχιστα γρηγορότερη εστίαση σε σχέση με τον 14-150ii καθώς και σε ποιότητα εικόνας , περίμενα σίγουρα πολύ μεγαλύτερη διαφορά . Το δαχτυλίδι του ζουμ βέβαια είναι πραγματικά αλλού , βούτυρο στο ψωμί . Το ζητούμενο όμως είναι η εικόνα και η εστίαση και εκεί δεν με εντυπωσίασε , θα περιμένω κάποια εξόρμηση σε εξωτερικό χώρο να δω τι πιάνει εκεί . Εκτός και αν είναι τόσο καλή η κόπια του 14-150ii που έχω μιας και είναι πολύ κοντά με τον Lumix 20/1.7 ii

Κάποια πρώτα δείγματα...
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,574
Κοίταξε το πλεονέκτημα αυτού του φακού που πήρες είναι η εξαιρετικη κατασκευή, η προστασια ακόμα και σε ακραίες καιρικές συνθήκες, το σταθερό διάφραγμα και φυσικά η γρήγορη εστιαση και η καλή ποιοτητα εικονας, στα 2 αυτά τελευταία αν έχεις καλή κόπια φακού του 14-150 δεν θα δεις μεγάλες διάφορες. Πλέον ακόμα και οι κιτ φακοί αποδίδουν από καλά έως εξαιρετικά. Το παρατηρώ και εγώ αυτο με τον 12-100, η ποιοτητα εικόνας του είναι καλή αλλά όχι αισθητά καλύτερη από τους άλλους απλούς φακούς ζουμ που είχα, ΑΛΛΑ το εύρος του φακού, η κατασκευή, η σταθεροποίηση, το σταθερο διάφραγμα κλπ. Τον κάνουν να ξεχωρίζει από τους απλούς φακούς.

Υ.Γ. Τώρα αν η κόπια του φακού σου 14-150 πλησιάζει τον 20mm τι να πω είσαι πολύ τυχερός, προσωπικα ότι έχω βάλει σε σύγκριση δίπλα δίπλα με τον 20αρη Panasonic χάνει πολλές φορές και με κατεβασμένα χέρια. Κάποιες φωτός βασικά με τον 20αρι είναι τόσο sharp, τόσο ανάγλυφες, διακρίνεις όλες τις υφές και απορώ πως το κάνανε αυτο σε φακο τέτοιου μεγέθους.
 

kosmous

Supreme Member
17 June 2006
4,463
Σε τι ISO και ποιες εστιακές Κωστα τον δούλεψες στο συγκριτικό που έκανες με τον 14~150?
800 και οι εστιακές καθώς και το f number αναγράφονται στο όνομα του αρχείου για ευκολότερη σύγκριση , δεν πείραξα ούτε exif .
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,219
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Τα δείγματα που γραφεις ως link με στέλνουν στο νήμα τι πηραμε όπου είναι 2 φωτο του φακού , δεν βγάζω άκρη

Για το ISO σε ρώτησα γιατί πρέπει να κανεις πάντα σύγκριση σε χαμηλά ISO σε χαμηλό φωτισμό ωστε να βγαλεις από την εξίσωση την τυχόν μείωση μικρό λεπτομέρειας από τον αισθητήρα λόγω θορύβου.

Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε άλλωστε με φωτεινό φακό οπότε αυτο είναι απαραίτητο. Το ISO 800 βέβαια δεν είναι απαγορευτικό αλλά σε κρίσιμα τεστ βάλε ISO 200-400 max κλειδωμένο και αν σου δίνει χαμηλές ταχύτητες βάζεις τη μηχανή στο τριποδι.

Την απόδοση του φακού τσεκάρεις όχι την ικανότητα του στα σκοτάδια.

Επίσης θα σου πρότεινα στα τεστ σου να δοκιμάζεις τον φακό στην εστιακή που θέλεις να τσεκάρεις τόσο σε ένα θέμα με λεπτομέρεια κοντινό π.χ. στα 2-3μ όσο και σε θέμα λίγο πιο μακρινό π.χ. πάνω από 7-10μ (οι αποστάσεις ειναι ενδεικτικές για το ευρυγώνιο κομμάτι , στο τελε μπορείς να τις αλλάξεις).

Η απόδοση σχεδόν πάντα δεν είναι η ίδια ειδικά στα άκρα αφού τα κρύσταλλα αλλάζουν θέση.
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,338
Αθήνα
Αν σας ενδιαφέρει πάντως, μετά από σχεδόν 15 χρόνια εμπλοκής με το m4/3, έχω την άποψη ότι οι ακριβοί ζουμ (και όχι μόνο) του συστήματος ΔΕΝ έχουν μεγάλη διαφορά από τους καλούς φθηνούς. Εξαιρέσεις υπάρχουν, αλλά αν περιμένετε αυτό που λένε οι αγγλοσάξονες wow factor, στο 90% των περιπτώσεων θα απογοητευθείτε.

Απλά οι ακριβοί "pro","leica" κ.λπ. διακρίνονται για συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και την (συνήθως) άριστη κατασκευή. Αν τα χρειάζεσαι αυτά, τα σκας - αν όχι, τις περισσότερες φορές δεν έχει νόημα, υπάρχουν ένα σωρό εξαιρετικοί και οικονομικοί φακοί στο σύστημα. Ακόμα και πολλοί "πλαστικούρες", όπως ο Lumix 12-32, οι m.zuiko 45/1.8, 40-150/3.5-5.6 και πολλοί άλλοι, εχουν πολύ καλό IQ - ενδεχομένως με κάποια θεματάκια τα οποία πλέον διορθώνονται in camera ή στο DxO χωρίς να ασχοληθείς.

Στα παραπάνω έχω καταλήξει με τον δύσκολο τρόπο: πληρώνοντας αδρά για κάμποσους ακριβούς φακούς, από τους οποίους μόνο ένας έμεινε μαζί μου (o panaleica 15/1.7). Δεν ξέρω, ίσως ήμουν πολύ τυχερός με τις κόπιες των φθηνών και άτυχος με τους ακριβούς? Ή απλά δεν έχω "υψηλές" απαιτήσεις ποιότητας εικόνας?

Μετά από τα παραπάνω, να σας πω ότι ενώ μπήκα στον πειρασμό για τον 12-45 - εξάλλου, εγώ υπέδειξα την ευκαιρία - ως λύση για "τουριστικό" φακό "όλα σε ένα", έκανα πίσω όταν α) αναλογίστηκα ότι δεν έχει σταθεροποίηση, και β) είδα δυο κομμάτια στο mpb.com με καλή τιμή, αλλά αναφορά για ύπαρξη υγρασίας στο εσωτερικό τους. Οπότε ξαναγόρασα έναν ελαφρώς μεταχειρισμένο Lumix 12-60/3.5-5.6 που είχα στο παρελθόν και τον έδωσα για να πάρω τον τριπλάσιου σχεδόν κόστους αντίστοιχο Leica (άψογος κατασκευαστικά - μηδαμινή έως καμία διαφορά οπτικά), και μαντέψτε: έπεσα σε άλλο ένα εξαιρετικό κομμάτι - καλύτερο από το "παλιό"! ;)
 
  • Like
Reactions: karamela and toupia

toupia

Μέλος Σωματείου
Αν σας ενδιαφέρει πάντως [...]
Ειλικρινής και χρήσιμος απολογισμός.
Από προσωπική εμπειρία, το μήνυμα "This lens has moisture within the internal elements" το διαβάζω σε σχεδόν όλους τους φακούς που έχω ψάξει, είτε pro, είτε όχι pro.
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,338
Αθήνα
Μάλλον το μπερδεύεις με την σκόνη - που το γράφουν σχεδόν πάντα για να είναι καλυμένοι. Υγρασία πρώτη φορά είδα να αναφέρεται , και γι αυτό μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Ίσως κάποιοι reviewers έκαναν (αποτυχημένα) πειράματα στεγανότητας με πιεστικό, τι να πω...

edit: φαίνεται ότι και πολλοί άλλοι έφαγαν ήττα από τους χλιδάτους, μια και βλέπω αυτή την ώρα διαθέσιμους π.χ.:

- Leica 8-18, τεμάχια 24 vs Lumix 7-14, τεμάχια 4
- Leica 12-60, τεμ. 36 vs Lumix 12-60, τεμ. 1

Στην Olympus είναι κάπως πιο ισοροπημένα τα πράγματα:

- m.zuiko Pro 17/1.2 τεμ 26 vs m.zuiko 17/1.4 τεμ. 24
- m.zuiko Pro 25/1.2 τεμ. 26 vs m.zuiko 25/1.8 τεμ. 7

...και πάει λέγοντας ;)
 

toupia

Μέλος Σωματείου
Μάλλον το μπερδεύεις με την σκόνη - που το γράφουν σχεδόν πάντα για να είναι καλυμένοι. Υγρασία πρώτη φορά είδα να αναφέρεται , και γι αυτό μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Ίσως κάποιοι reviewers έκαναν (αποτυχημένα) πειράματα στεγανότητας με πιεστικό, τι να πω...
Όχι, εννοώ υγρασία, ειδικά στους "well used" φακούς του mpb. Καλά, η σκόνη είναι σχεδόν αυτονόητη σε οτιδήποτε από κατάσταση excellent και κάτω.

Μάλλον το μπερδεύεις με την σκόνη - που το γράφουν σχεδόν πάντα για να είναι καλυμένοι. Υγρασία πρώτη φορά είδα να αναφέρεται , και γι αυτό μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Ίσως κάποιοι reviewers έκαναν (αποτυχημένα) πειράματα στεγανότητας με πιεστικό, τι να πω...
Ίσως δεν εκφράστηκα καλά. Εννοούσα ότι στο mpb έχω συναντήσει την προειδοποίηση για παρουσία υγρασίας σε όλα τα μοντέλα φακών που έχω ψάξει, είτε είναι Canon EF L, είτε Olympus Zuiko pro, και δη όταν είναι σε well used κατάσταση.
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,574
Δημήτρη θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου 100%....την έχω ''πατήσει'' και εγώ άπειρες φορές και όχι μόνο στο m43 σύστημα....τα παραδείγματα πολλά. Ειδικά ο απλός 12-60 που ανέφερες της Panasonic με είχε βγάλει ασπροπρόσωπο ουκ ολίγες φορές ενώ με 2 Olympus 12-40 που τον είχα κάνει σύγκριση μην πω ότι ότι ο 12-60 μου έδινε καλύτερο αποτέλεσμα και φάω ξύλο!!!χαχα
Για τον 12-60 μου το είχε πει και γνωστός μου φωτογράφος ότι είναι ισάξιος οπτικά με τον Leica 12-60 και πρέπει να το ψάξεις πολύ για να δεις διαφορές άξιες αναφοράς.

Βέβαια για να μην τα ισοπεδώνουμε όλα, ένας pro φακός πέρα από την ποιότητα εικόνας που είναι συνήθως έστω και λίγο καλύτερος από έναν απλό φακό, έχει καλύτερη κατασκευή, προστασία σε καιρικές συνθήκες, καλύτερα και βουτυρένια δαχτυλίδια, κάποιες φορές είναι πιο φωτεινοί, εστιάζουν συνήθως πιο γρήγορα και πιο σωστά και κάμποσα ακόμα. Αν όλα αυτά εκφράζουν κάποιον και τα θέλει αξίζει να πας σε pro φακό, αν βέβαια πας σε έναν τέτοιο φακό με μόνο κριτήριο την ποιότητα εικόνας έπαιξες και έχασες.

Αυτά που γράφω αποδεικνύονται και από τον Olympus 12-100 που έχω εδώ και κάμποσο καιρό, η οπτική του απόδοση δεν απέχει σχεδόν καθόλου από του απλού Panasonic 12-60, ΑΛΛΑ η κατασκευή του, η αίσθηση των δαχτυλιδιών του, η άψογη προστασία του σώματος, η φωτεινότητα, η σταθεροποίηση, η αθόρυβη/γρήγορη και ακριβής εστίασή του, οι macro δυνατότητές του άλλα και το εύρος του ζουμ δεν έχουν καμία σχέση με τον 12-60 και αυτό είναι στο τέλος της μέρας που πληρώνεις και όχι την οπτική του απόδοση.
 
  • Like
Reactions: cacau and toupia

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,338
Αθήνα
...ένας pro φακός πέρα από την ποιότητα εικόνας που είναι συνήθως έστω και λίγο καλύτερος από έναν απλό φακό, έχει καλύτερη κατασκευή, προστασία σε καιρικές συνθήκες, καλύτερα και βουτυρένια δαχτυλίδια, κάποιες φορές είναι πιο φωτεινοί, εστιάζουν συνήθως πιο γρήγορα και πιο σωστά και κάμποσα ακόμα. Αν όλα αυτά εκφράζουν κάποιον και τα θέλει αξίζει να πας σε pro φακό, αν βέβαια πας σε έναν τέτοιο φακό με μόνο κριτήριο την ποιότητα εικόνας έπαιξες και έχασες...
Πράγματι αυτά πληρώνεις, και αν πιάσεις τον Leica 12-60, κουμπώσεις/ξεκουμπώσεις μόνο μια φορά το hood και είσαι λίγο... "gourmet" :LOL: την πάτησες!!! Δεν ξεκολλάς με τίποτα - ο "απλός" σου φαίνεται σαν φτηνό παιδικό παιχνίδι, παρότι στην πραγματικότητα είναι καλοφτιαγμένος και προσφέρει κάποια προστασία από τα καιρικά φαινόμενα.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,219
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
ρε σεις μην τα ισοπεδώνουμε ολα , υπάρχουν πολλά οπτικά χαρακτηριστικά (εκτος της καλυτερης κατσκευής) που διαφέρουν οι φακοι όχι μονο η λεπτομέρεια και η απόδοση κεντρο και ακρα που κοιτάμε πολλές φορες με 1-2 προχειρα τεστ. Τεστάρω ανελλιπως καθε φακο που πεφτει στα χέρια μου όχι με 1 αλλά με 2-3 φακους παρόμειας εσταικής και κρατώ και αρχείο παναθεμά με ... :ROFLMAO:

για να παρετε μια γευση , δεν ειναι ολα ...

Screenshot 2022-01-13 14.36.01.png

Ειδικα στις χρωματικες εκτροπες , στην γεωμετρια, στην βινιετα, στο flare, στο bokeh κλπ. υπάρχουν διαφορες και σημαντικές πολλές φορές αλλά ποιος καθεται να τα συγκρινει με επιμέλεια ολα αυτα διπλα διπλα οταν εχει τους φακους και οχι εκ των υστερων from memory ή τραβωντας το ιδιο θέμα με αλλο φως αλλη χρονική στιγμή?

και όσο τα σώματα θα ανεβάζουν αναλυση ή έχεις σώμα με HHR θα είναι πιο ευκολα ορατές και διαφορές στην οξυτητα της εικόνας

Θα συμφωνησω μαζι σας και με τον Δημήτρη ειδικά ότι οι διαφορές πολλές φορές δεν ειναι ευκολα ορατες (οπότε και αδιάφορες για τους περισσότερους) αλλά αν τις ψαξεις υπάρχουν. Αν ειναι good enough ομως αρκει και περισσευει για τον κάτοχο.

Αυτο λιγο πολυ εχει εφαρμογή σε ολα και το επεκτείνω και λίγο παραπάνω στο συστημα που δουλευει ο καθένας μας. Αν με το κινητό ή με το m43 καποιος ειναι ικανοποιημένος σε απόδοση γιατι να ψαχθεί σε αλλες πολιτείες

ΥΣ
περιεργο αυτό με το moisture του 12-45/4 , νεος φακος δεν δικαιολογειται απο γηρανση υλικου (τσιμούχες) , αρχιζω να σκεφτομαι μηπως και ειναι θεματάκι της παραγωγής της νέας εταιρίας
 
Last edited:

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,219
ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Κώστα δοκίμασε αυτόν τον σύνδεσμο για τις φωτογραφίες των 14-150. 12-45

Να συμφωνήσω απόλυτα με τους Δημήτρη και karamela (δεν γνωρίζω το μικρό σου) .

Βρε Κωστή δεν βγαζεις ακρη με τετοιο θεμα συγκρισης υπο γωνία

στο πρωτο σετ που καθησα να δω τη διαφορά του 12-45 στα 14mm στο f4 (αριστερα) με τον εαυτο του 12-45 στο f=5 και διαπιστωνω λαθος εστιαση στο κεντρικο σημειο (ασημενιο μηλο) που εκανα κροπ , στην αρχη νομιζα οτι ότι ο φακός ειναι πιο sharp σε f4 :rolleyes:


το ιδιο ακριβως συμβαινει και στα 20mm , αρχικα νομιζα οτι ειναι κουνημενη λογω των αργων ταχυτητων αλλα οχι αυτες με f5 ειναι εστιαμενες στο δεξιο σταχτοδοχειο πιο μπροστα. Τι γινεται τωρα ? εχει ο φακος focus shift ή η μηχανη πολλαπλα΄σημεια και επιλεγει ότι ναναι δεν ξερω

Κανε δοκιμες σε flat στοχο με υψηλες ταχυτητες κλειστρου ή βαλε την μηχανη σε τριποδι και αφου κανεις σωστα την εστιαση γυρνα σε MF και αλλαζε διαφραγμα

Screenshot 2022-01-13 14.46.24.png
 
Last edited:

kosmous

Supreme Member
17 June 2006
4,463
Ξέρω πως έφυγε η εστίαση και μου έκανε εντύπωση μιας και είχα σποτ αλλά το είδα αργότερα . Θα βγάλω στο μαγαζί μια βιτρίνα με εργαλεία που εκεί θα φανεί στο σύνολό του , και το contrast και το χρώμα και οι αντανακλάσεις από τα φώτα . Απλά μου έκατσε δουλειά σήμερα και δεν ξέρω αν προλάβω μέχρι το Σ/Κ.
 
  • Like
Reactions: kbouk

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,219
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Σε χαμηλό φωτισμό η εστίαση μπορει να λαθέψει ειδικα στην σειρά ΕΜ10 αφου ειναι CDAF η εστίαση , δεν φταινε οι φακοί το σώμα φταιει ....

τραβουσες και με αργες ταχυτητες μερικες ειναι ανεπαισθητα κουνημένες

υποψην ενας φακος με field curvuture θα δειξει καλυτερος απο ενα flat ισοδυναμο φακό σε κεντρο και ακρα οταν έχεις θέμα υπο γωνία οπως αυτο στο τραπεζακι
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,338
Αθήνα
Στα προηγούμενα, να συμπληρώσω ή μάλλον να υπενθυμίσω/τονίσω και το δυσάρεστο γεγονός ότι οι δυο συμπαίκτες (panny-oly) είναι λίγο εγωϊσταροι, οπότε οι διορθώσεις που γίνονται in camera, δουλεύουν σαφώς καλύτερα με σετ της ίδιας μάρκας. Στο τεστ του Lumix 12-60 που έκανα φορώντας τον στην GX9 για να δω τι ψώνισα, έμεινα "κάγκελο" με τα jpeg - ειδικά όταν κοίταξα τις γωνίες 1:1. Ζοριστήκαμε πολύ παρέα με το DxO να βγάλουμε κάτι παρόμοιο από τα raw αρχεία, αλλά απλώς πλησιάσαμε...

Από την άλλη βέβαια λογικό είναι, όταν έχεις σχεδιάσει ο ίδιος τον φακό, εκτός από το know how, ξέρεις και το know why του τι "μαγειρεύεις" στην μαρμίτα σου....
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,219
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Για την GX9 καλά έκανες και πήρες τον 12-60 , σου έμεινε και μια κατοστάρα στην τσέπη minimum.

Αν τον βάλεις σε Olympus όμως στα 12mm η γεωμετρία του δεν …. σε jpeg πάντα
 

Θ.Νίκος

AVClub Addicted Member
10 August 2007
2,541
Αθήνα
Αφού έπιασα στα χέρια μου την Gx-9 του Δημήτρη και μου έκατσε καλά, εδώ και καιρό την έχω παντρέψει με τον 12-40mm pro.
Μου έχει κάτσει καλά το σετακι και οι φωτογραφίες που παίρνω είναι στα δικά μου θέλω.
Μαζί με τον 60αρι macro παίζουν μαζί σε ταξίδια και όπου αλλού απαιτηθεί.
Λύσεις υπάρχουν για όλα τα γούστα, αλλά σίγουρα παίζει ρόλο,τι θα ταιριάξει και αρέσει στον καθένα.
Κώστα να χαρείς τον καινούργιο φακό.