Συναυλίες Κλασσικής Μουσικής

spageo

Supreme Member
7 May 2007
3,472
Καρέας
Παράσταση όπερας τον καιρό του κορωνιού......
Το Nationaltheater Mannheim παρουσίασε την πρωτομαγιά, που μας πέρασε την όπερα HIPPOLYTE ET ARICIE του Ραμώ σε streamed παράσταση. Η παράσταση είναι αρκετά πρωτότυπη, αρχίζει στο 16:50 από την αρχή του βίντεο, αφού προηγούνται διάφορα ..... κωμικά, τα οποία αξίζει να δεί κανείς. Η παράσταση, ας την ονομάσουμε μιά ευρυτάτη περίληψη του έργου - εννοείται ότι παραλείπεται ο πρόλογος - έχει κρατήσει τα ουσιώδη και ομορφότερα κομμάτια του έργου. Οι εκτελεστές, τραγουδιστές και ορχήστρα άψογοι....Α! να μην παραλείψω, ακούγονται και κομμάτια από άλλα μείζονα έργα του συνθέτη.
Τη παράσταση την βρίσκετε εδώ : youtube.com/watch?v=yNl2z3Ha9bI και θα είναι διαθέσιμη γιά 3 μήνες.
Εικόνα 1080p και ήχος εξαιρετικής ποιότητας....
Επί σκηνής βγαίνει Μερσεντές και ο Ιππόλυτος με τη Φαίδρα παίζουν μπιλιάρδο...!
 
Last edited:

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,045
Αθήνα
Μετά από πολύ καιρό, έδωσα σήμερα το παρών σε συναυλία στο Μέγαρο.
Bruckner, 8η Συμφωνία, με την Κρατική Ορχήστρα, υπό την διεύθυνση του Βασίλη Χριστόπουλου.
Συμπαθητική εκτέλεση, τα χάλκινα είχαν κάποια θεματάκια, αλλά είναι πολύ αγαπημένο έργο και η εμπειρία ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητική.

Άσχετο: για μια ακόμη φορά, η ζωντανή εκτέλεση αποδεικνύει ότι σε πολύ λίγες ηχογραφήσεις, τα κρουστά ακούγονται όπως πρέπει.
 
  • Like
Reactions: Portioli

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Μετά από πολύ καιρό, έδωσα σήμερα το παρών σε συναυλία στο Μέγαρο.
Bruckner, 8η Συμφωνία, με την Κρατική Ορχήστρα, υπό την διεύθυνση του Βασίλη Χριστόπουλου.
Συμπαθητική εκτέλεση, τα χάλκινα είχαν κάποια θεματάκια, αλλά είναι πολύ αγαπημένο έργο και η εμπειρία ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητική.

Άσχετο: για μια ακόμη φορά, η ζωντανή εκτέλεση αποδεικνύει ότι σε πολύ λίγες ηχογραφήσεις, τα κρουστά ακούγονται όπως πρέπει.
Θα χαιρόμουν να σε έβλεπα αλλά με τις μάσκες δεν είναι εύκολο.
Για εμένα ήταν πολύτιμη εμπειρία μια και έχω πεισθεί ότι αυτά τα έργα δεν ακούγονται από ηχογραφήσεις, Η ορχήστρα, όπως απαιτεί το έργο, μπορούσε και έπαιζε σε δυνατές εντάσεις. Πιστεύω ότι σήμερα οι ορχήστρες μπορούν να τα βγάλουν πέρα με έργα μεγάλης δυσκολίας όπως η 8η αρκεί να το θέλουν και η κρατική φαίνεται ότι το ήθελε.
Και εγώ έμεινα ικανοποιημένος από την συναυλία αλλά και πάλι διαπίστωσα πόσο τεράστιος συνθέτης ήταν ο Bruckner. Στέκομαι με δέος απέναντι σε αυτό το δημιούργημα.
 
  • Like
Reactions: Portioli

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,775
Μεσευρώπη
Θα χαιρόμουν να σε έβλεπα αλλά με τις μάσκες δεν είναι εύκολο.
Για εμένα ήταν πολύτιμη εμπειρία μια και έχω πεισθεί ότι αυτά τα έργα δεν ακούγονται από ηχογραφήσεις, Η ορχήστρα, όπως απαιτεί το έργο, μπορούσε και έπαιζε σε δυνατές εντάσεις. Πιστεύω ότι σήμερα οι ορχήστρες μπορούν να τα βγάλουν πέρα με έργα μεγάλης δυσκολίας όπως η 8η αρκεί να το θέλουν και η κρατική φαίνεται ότι το ήθελε.
Και εγώ έμεινα ικανοποιημένος από την συναυλία αλλά και πάλι διαπίστωσα πόσο τεράστιος συνθέτης ήταν ο Bruckner. Στέκομαι με δέος απέναντι σε αυτό το δημιούργημα.
Πραγματικά, όταν άκουσα την 7η ζωντανά συνειδητοποίησα ποσο σημαντικά είναι τα 2 τελευταία μέρη, που όταν τα ακούω σε ηχογραφήσεις είναι σχεδόν αγγαρεία, σχεδόν περιττά.
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Στις 21 Οκτωβρίου η εναρκτήρια συναυλία της κρατικής είχε προσκεκλημένο τον επί πολλά χρόνια εξαφανισμένο και άρτι επανέκαμψα γνωστό στους παλαιότερους πιανίστα Αντρέι Γκαβρίλοφ. Θυμάμαι ένα από τα πρώτα μου αγαπημένα βινύλια ήταν με αυτόν στο τρίτο κονσέρτο του Ραχμάνινοφ. Ακόμη θυμάμαι την τεράστια αίσθηση που είχε κάνει η δισκογραφική του συνεργασία με τον Ρίχτερ στις σονάτες του Χαίντελ που τις έπαιζαν εναλλάξ.

Παρουσίασε το πρώτο κονσέρτο του Προκόφιεφ και το κονσέρτο για αριστερό χέρι του Ραβέλ. Το κονσέρτο αυτό συνετέθη για τον αυστριακό πιανίστα Πάουλ Βιτγκενστάιν που είχε χάσει το δεξιό του χέρι κατά το Α’ παγκόσμιο πόλεμο. Όσον αφορά την εξοικείωση του Γκαβρίλοφ, σήμερα 68 ετών, με τα δύο έργα αρκεί να αναφέρω ότι τα είχε ηχογραφήσει σε ελικιά 25 ετών με τον συνομήλικο του Ράτλ να διευθύνει την συμφωνική του Λονδίνου.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίαζαν δύο συμφωνικά έργα που δεν παίζονται συχνά.
Η σουίτα από την όπερα <η άνοδος και η πτώση της πόλης Μαχαγκόννυ> του Κούρτ Βάιλ. Μουσική με έντονη επιρροή της τζαζ και στοιχείων φοξ-τροτ. Η μετεγγραφή του έργου σε μορφή σουίτας απαντάται σπάνια. Η μοναδική εγγραφή που γνωρίζω είναι με τους Γιάνσονς-Βερολίνο σε ένα cd της ΕΜΙ μαζί με την συμφωνία Νο2 και το κονσέρτο για βιολί με τον Πέτερ Τσίμερμανν.
Το έργο περιλαμβάνει χρήση πολλών πλευστών που σε πολλά σημεία δεν συνοδεύονται από έγχορδα. Τα πνευστά της κρατική άψογα.

Το δεύτερο ήταν η σουίτα αρ. 2 από το <Δάφνης και Χλόη> του Ραβέλ. Έχω το έργο σε δύο βινύλια, 3 sacds και περισσότερα flacs αλλά δεν το είχα ακούσει πραγματικά. Με άλλα λόγια η διαφορά ηχογραφημένης με την ζωντανή μουσική είναι χαώδης πράγμα που φαίνεται εντονότερα στα μεγάλα ορχηστικά κομμάτια.

Λένε ότι μόνο οι καλές ορχήστρες μπορούν να παίζουν δυνατά. Αν είναι έτσι τότε η κρατική υπό την διεύθυνση του Γερμανού μαέστρου Ματίας Φόρεμνυ ήταν πολύ καλή. Όπως όμως και να είναι η συναυλία μου άρεσε.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,968
Πολύ ωραία ήταν κι η παράσταση της Λαίδης Μακβεθ του Μτσενκ του Σοστάκοβιτς, χθες στην ΕΛΣ. Έχει ακόμη αρκετές ημερομηνίες, μην την χάσετε...
 
  • Like
Reactions: tom152
Λένε ότι μόνο οι καλές ορχήστρες μπορούν να παίζουν δυνατά. Αν είναι έτσι τότε η κρατική υπό την διεύθυνση του Γερμανού μαέστρου Ματίας Φόρεμνυ ήταν πολύ καλή. Όπως όμως και να είναι η συναυλία μου άρεσε.
Εγώ είχα πάντα το αντίθετο στο μυαλό μου. Ότι δυνατά μπορούν να παίζουν όλες οι ορχήστρες, στο σιγά είναι που ζορίζονται. Τόσο στο φυσικό παίξιμο (πχ τα όργανα θέλουν πολύ περισσότερο έλεγχο), αλλά και στην ομοιογένεια, το φραζάρισμα, κλπ κλπ.

Πάντως η κρατική ΕΙΝΑΙ μια πολύ καλή ορχήστρα πλέον, και δεν έχει την παραμικρή σχέση με λίγες δεκαετίες πριν. Όχι επειδή έγινε κάτι ουσιαστικό διοικητικά για να βελτιωθεί, αλλά επειδή οι μουσικοί πλέον είναι πολύ πιο καταρτισμένοι, έχοντας μεγαλώσει σε μουσικά πανεπιστήμια, υψηλών προδιαγραφών σύνολα, και έχοντας πολύ περισσότερες ευκαιρίες να ακούν live σοβαρές συναυλίες. Αντίστοιχα, ο ανταγωνισμός για μια θέση είναι η μέρα με τη νύχτα με το τι ήταν 20 χρόνια πριν.
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Παρακολουθώ την κρατική από τα πέτρινα χρόνια που έπαιζε τις Παρασκευές στο κινηματοθέατρο Παλλάς. Τότε αυτό που με ενδιέφερε ήταν οι κάλυψη ρεπερτορίου και λιγότερο η ποιότητα εκτέλεσης.
Θυμάμαι ότι είμαστε οι μοναδικοί τριαντάρηδες ακροατές. Οι υπόλοιποι ήταν ηλικιωμένοι ή νέοι σπουδαστές μουσικής.
Οφείλω λοιπόν πολλά πράγματα στην κρατική αλλά έχω μια παρατήρηση. Οι παραστάσεις της στο Μέγαρο είναι οι μοναδικές που δεν δίνουν εκπτωτικά εισιτήρια στους άνω των 65 παρότι στο εξώφυλλο του προγράμματος της γράφει<με την υποστήριξη του υπουργείου πολιτισμού>.
 

tom152

Senior Member
2 February 2016
579
Πολύ ωραία ήταν κι η παράσταση της Λαίδης Μακβεθ του Μτσενκ του Σοστάκοβιτς, χθες στην ΕΛΣ. Έχει ακόμη αρκετές ημερομηνίες, μην την χάσετε...
Συμφωνώ.
Αυτό το υπέρ του δέοντος ανδρικό γυμνό στην εναρκτήρια χορογραφία δε ξέρω πόσο απαραίτητο ήταν..
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Εχθές άκουσα την Καμεράτα με όργανα εποχής στην 3η και 4η ορχηστρική σουίτα του Bach και στην μουσική των νερών Σουίτα 1,2,3 του Handel.
Η αίθουσα ήταν γεμάτη ίσως λόγω της δημοφιλίας των έργων.
Διαβάζω στον τύπο ότι η ορχήστρα έχει πολλά οικονομικά προβλήματα συνέχισης της λειτουργίας της. Ο μαέστρος της Γιώργος Πέτρου και η Καμεράτα (Armonia Atenea στις ηχογραφήσεις) είναι γνωστοί διεθνώς από τις πολλές και πολύ πετυχημένες ηχογραφήσεις τους. Αναφέρω μόνο την τελευταία φετινή τους ηχογράφησης της όπερας του Porpora <Polifemo> που ηχογραφήθηκε στο Μέγαρο.

Όπως αναμενόταν η συναυλία ήταν εξαιρετική. Όλοι καλοί όπως το ζευγάρι των κόρνων στα σόλο τους ,οι τρεις τρομπέτες, τα όμποε, τα έγχορδα.
Νομίζω ότι οι μικρές ορχήστρες με όργανα εποχής ακούγονται καλύτερα σε μικρότερη αίθουσα.
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,045
Αθήνα
Την Παρασκευή 15/12 βρέθηκα στο Μέγαρο όπου το πρόγραμμα περιελάμβανε έργα Beethoven.
- Εισαγωγή Egmont
- Κοντσέρτο αρ.5 για πιάνο και ορχήστρα
- Συμφωνία αρ.7

Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, σολίστ ο Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης και μαέστρος ο Ισραηλινός Yoav Talmi.
Πολύ δημοφιλή έργα, οπότε αναμενόμενη η μεγάλη προσέλευση και η παρουσία πολλών περιστασιακών ακροατών κλασσικής μουσικής (κρίνοντας από τα πολλά χειροκροτήματα μεταξύ των μερών των έργων). Παραδόξως δεν υπήρξαν πολλά κρούσματα βήχα. Ίσως επειδή δεν έχει μπει για τα καλά ο χειμώνας.
Συνολικά αξιοπρεπείς οι ερμηνείες. Ο Λαζαρίδης είναι πιανίστας με εξαιρετική τεχνική. Ο 80χρονος μαέστρος, ιδιαίτερα εκφραστικός στην αλληλεπίδρασή του με τους μουσικούς, και με κινητικότητα που θα ζήλευαν πολλοί νεώτεροί του. Κάποια στιγμή από το πάθος, του έφυγε η μπαγκέτα στην πλατεία! Ήσσον μελανό σημείο, οι αστοχίες σε 2-3 σημεία, των χάλκινων. Και πέρυσι θυμάμαι, στην 8η του Bruckner, πάλι είχαν θέματα οι χάλκινοι. Τέλος πάντων, σε ζωντανές εκτελέσεις υπάρχουν κι αυτά.
Το θέμα είναι ότι το φιλόμουσο κοινό χόρτασε Beethoven! :)
 
  • Like
Reactions: Kostas P. K.

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,045
Αθήνα
Πέμπτη 11 Απριλίου ξανά στο Μέγαρο, αυτή την φορά για την 2η Συμφωνία του Mahler.
Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, μαέστρος ο 84χρονος Christoph Eschenbach.
Αξιοπρεπής η ερμηνεία, αν και δεν έχει τόση σημασία, όταν ακούμε ζωντανά ένα τέτοιο εμβληματικό έργο.
Αναμενόμενα, μεγάλη η προσέλευση.

Άσχετο: ο δυστυχής ο οργανίστας, επί περίπου 80 λεπτά κοιτούσε το κλαβιέ του, μέχρι να έρθει η ώρα να παίξει μερικά μέτρα :)
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,019
Αγιοι Αναργυροι
Πέμπτη 11 Απριλίου ξανά στο Μέγαρο, αυτή την φορά για την 2η Συμφωνία του Mahler.
Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, μαέστρος ο 84χρονος Christoph Eschenbach.
Αξιοπρεπής η ερμηνεία, αν και δεν έχει τόση σημασία, όταν ακούμε ζωντανά ένα τέτοιο εμβληματικό έργο.
Αναμενόμενα, μεγάλη η προσέλευση.
Ναι.. τα λένε αυτά Διονύση ΠΡΙΝ το ..γεγονός. μπας και μπορέσω να έρθω... :LOL:
Άσχετο: ο δυστυχής ο οργανίστας, επί περίπου 80 λεπτά κοιτούσε το κλαβιέ του, μέχρι να έρθει η ώρα να παίξει μερικά μέτρα :)
πληρώθηκε για τα μέτρα ;;; :LOL:
 
Θεού θέλοντος και ανοιξιάτικου καιρού (με τυφώνες) επιτρέποντος, σε 2 βδομάδες θα βρεθώ στο Σικάγο μόνο και μόνο για να ακούσω 6η Mahler με Rattle και Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks.

Είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου (στα 41 μου) που κλείνω (αεροπορικό, όχι καμιά μικρή απόσταση) ταξίδι αποκλειστικά και μόνο για να παρακολουθήσω μια συναυλία, μόνο και μόνο επειδή η BRSO είναι ένα από τα πλέον αγαπημένα μου σύνολα στον κόσμο, και ο Rattle για μένα μάλλον ο πλέον σημαντικός (εν ζωή) Mahlerian.

Δώστε μου θετική ενέργεια μην ακυρωθεί καμιά πτήση, και θα σας μεταφέρω εντυπώσεις. Αυτό που δε μπορώ να σας μεταφέρω με τίποτα είναι το μεγαλείο της Chicago Symphony Hall, μιας αίθουσας που το μόνο πιο καθηλωτικό από την ανεπανάληπτη ακουστική της είναι η αίσθηση του ποιοι έχουν περάσει από αυτή τη σκηνή τα τελευταία 100 χρόνια. Ανατριχίλα σκέτη κάθε φορά που περνάω αυτό το κατώφλι.
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Πέμπτη 11 Απριλίου ξανά στο Μέγαρο, αυτή την φορά για την 2η Συμφωνία του Mahler.
Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, μαέστρος ο 84χρονος Christoph Eschenbach.
Αξιοπρεπής η ερμηνεία, αν και δεν έχει τόση σημασία, όταν ακούμε ζωντανά ένα τέτοιο εμβληματικό έργο.
Αναμενόμενα, μεγάλη η προσέλευση.

Άσχετο: ο δυστυχής ο οργανίστας, επί περίπου 80 λεπτά κοιτούσε το κλαβιέ του, μέχρι να έρθει η ώρα να παίξει μερικά μέτρα :)
<Αξιοπρεπής η ερμηνεία, αν και δεν έχει τόση σημασία, όταν ακούμε ζωντανά ένα τέτοιο εμβληματικό έργο.> συμφωνώ απόλυτα.
Σε κάποια στιγμή έπαιζαν τέσσερεις κρουστοί. Καλά που οι γείτονες δεν φώναξαν την αστυνομία.:)
Στο χειροκρότημα βγήκαν από την πλαϊνή στην σκηνή πόρτα δέκα δεκαπέντε πνευστά. Που ήταν κρυμμένοι ?


IMG_20240411_221405.jpgIMG_20240411_221514.jpg
 
Στο χειροκρότημα βγήκαν από την πλαϊνή στην σκηνή πόρτα δέκα δεκαπέντε πνευστά. Που ήταν κρυμμένοι ?

Η παρτιτούρα προβλέπει σύνολο πνευστών backstage, το οποίο παίζει αντιστικτικά με την ορχήστρα στο τελευταίο μέρος, και είναι backstage ακριβώς για τη διαφορά στον ηχητικό χαρακτήρα.

Την τελευταία φορά που είχα την τύχη να τραγουδήσω σε αυτό το έργο (15+ χρόνια πίσω), πάλι στο ΜΜΑ, πάλι με την ΚΟΑ, το σύνολο καθόταν ακριβώς στο πλάι της σκηνής (από μέσα όμως, στα παρασκήνια) με ξεχωριστό μαέστρο και live video για συγχρονισμό. Πως το έκαναν στην εποχή του μακαρίτη δεν έχω ιδέα.
 
Last edited: