Φακοί για m4/3

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,166
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Οι μονοεστιακοι φακοί της Leicα και οι pro της Olympus από ανοιχτοί πιάνουν σχεδόν ένα 70-80% της οξύτητας τους στα άκρα , με ένα 1-2 κλικ (όχι στοπ) πιάνουν το 90% . Από f2.8 και πάνω ένα 5-10% μπορεί να αλλάξει στην οξυτητα και αυτό θα αφορά όλο το κάδρο όχι μόνο τα άκρα

Δημητρη αν είναι τέρμα άκρη δεν ειναι πρόβλημα , γιαυτο σε ρώτησα σε τι ποσοστό από το κέντρο το βλέπεις .

Το Jpeg της μηχανής ειναι διορθωμένο και πάνω κάτω η οξυτητα στα άκρα θα είναι μια σαφής ένδειξη για την τελική απόδοση του φακού .

Προφανώς το DXO όταν έχει έτοιμο το οπτικό module θα κάνει ακόμη καλύτερη δουλεια στην γεωμετρική διορθωση , γιατί αυτή είναι συνήθως στην πράξη η υπαίτια για το τσεκούρωμα που πέφτει στην ποιότητα στα άκρα στους περισσότερους m43 φακούς

Θα δω αύριο στο μεγάλο monitor του γραφείου τα δείγματα προσεκτικά
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,328
Αθήνα
Ο 9-18 στο 9/f4 ήταν σαφώς χειρότερος από τούτον εδώ στο 1.7 απ' όσο θυμάμαι. Σας ανέβασα δείγματα παλιοτεμπέληδες, δείτε και κρίνετε μόνοι σας! 😂
 
  • Haha
Reactions: aspromavros

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,166
ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Panasonic Leica DG Summilux 9mm F/1.7 Lens Review

Panasonic Leica DG Summilux 9mm F/1.7 Verdict (For this review, the lens was tested on a Panasonic G9)

For an unobtrusive, ultra-wide lens with a fast, bright maximum aperture, this new offering from Panasonic becomes a very strong contender. It could be ideal for a wide range of subject matter, even, with care, portraiture, which is no longer constrained by the view that 85mm is the ideal. Styles change, and we have an ultra-wide world now in cinematography and videography. Travel photography also demands compact lenses and the fast lens extends the possibilities into the evening light. Astrophotography, street photography, and architecture, all are ideal subject matter.

This new Panasonic lens fulfils all the requirements for a compact, fast ultra-wide. The actual performance technically is excellent centrally in particular, the only glitch being the relatively lacklustre sharpness at smaller apertures at the edges. Fortunately, this is the most apparent close-up and at normal distances not so much of a problem.

A sound lens at a sound price that can happily be 'Recommended'.

Panasonic Leica DG Summilux 9mm F/1.7 Pros

  • Excellent central sharpness

  • Low distortion

  • Very well-controlled flare

  • Low CA

  • Low vignetting

  • Close focusing

  • Fast, virtually silent AF

  • Dust and splash resistance

  • Very good VFM

Panasonic Leica DG Summilux 9mm F/1.7 Cons​

  • Edge sharpness falls off from f/4 to f/16


1657109226093.png


Μας τα ειπε βρε τα καλαντα ο cacau :)
 
  • Haha
Reactions: cacau

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,166
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Συγκριτικό μεταξυ των δυο pro 40-150mm , ειναι στα Ιαπωνικα , ειτε βαζετε googly ειτε κοιτατε τα δειγματα και φτανει

Για όσους βαριουνται να το ανοιξουν να πω στα γρηγορα πως ειναι πολυ καλη η αποδοση του 40-150/4 απο κεντρο σε ακρη ξεκινωντας απο f4, εφαμιλη ή και καλυτερη του μεγαλου και φωτεινότερου φακου , τοσο στα 40mm οσο και στα 150mm , προσωπικά μου αρεσει το bokeh του (δεν υπαρχει συγκριτικο μεταξυ των 2 φακων σε αυτο) και στα δειγματα που βλεπω εδω
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,166
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όσο τρέχει η καλοκαιρινή προσφορά του 2.8 όχι δεν αξιζει αλλά δεν ειναι αυτή κανονικά η χρηματική διαφορα και συν το χρονω θα μεγαλώσει κιαλλο.

Ο παλιός θα ανεβεί ξανα πάνω από 1200ευρω (στο νέο τιμοκαταλογο ολα δυστυχώς ανέβηκαν ένα 10%) και ο νέος f4 ελπίζω πως συν το χρονω θα χαμηλώσει λίγο με κάποιες προσφορές.

Ανεξαρτήτως σύγκρισης τιμής είναι και τι ζητά ο καθένας από το σύστημα του

οποτε θα λεγα οτι αξιζει ο f4 για τον ερασιτέχνη με συγκεκριμένη θεματολογία που θέλει οτι πιο φορητό σε τηλεφακό στην τσάντα μαζί χωρίς να κάνει έκπτωση στην ποιότητα , ειδικά για την Ελλάδα που έχει φως το 90% του έτους. Ιδανικό συμπληρωμα του μικρού 12-45/4 pro (254gr) που μαζί με τον 40-150/f4 (382gr) σχεδον ισοδυναμούν με το βάρος του 40-150/2.8 (762gr).

ο φωτεινός 40-150/2.8 είναι απαραίτητος για κινούμενα αντικείμενα /σπορ κλπ. σε λιγοστό φως , στάδια κλπ., εκεί το βάρος του θα σε αποζημιώσει με κερδος το 1 στοπ. Δεν είναι όμως φακός για καθημερινή συνήθη χρήση.

Προσωπικά έχω μπει στον πειρασμό μιας και έχω τον 12-45/4 να χτυπήσω κάποια στιγμή τον νέο f4 (αν τον βρω σε πιο χαμηλή τιμή) και να διωξω τον πασπαρτού 12-100/4 (562gr).

Το f4 δεν με δυσκολευει , οι φακοί ξυρίζουν ανοιχτοί τελειως, με την σταθεροποίηση των ΟLympus σωμάτων δεν χρειάζεται να ανέβω σε ψηλά ISO και με την νέα ΟΜ1 ακόμη και να το κάνω ημέρα το αρχείο είναι τζαμι. Με λίγο φως θα διαλεξω πιο φωτεινό φακό και από 2.8.

Το σημαντικό είναι οτι σε ποιότητα εικονας δεν θα χάσω κάτι και θα έχω 50mm (100mm σε FF) έξτρα αλλά θα φορτωθώ 200gr βάρος επιπλέον και θα απωλεσω τη συνδιαστική σταθεροποίηση. Τα δυο τελευταία γέρνουν την πλάστιγγα υπέρ του 12-100/4
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,535
Η γνώμη μου για αυτο τον φακό παραμένει η ίδια από την αρχή της ανακοίνωσης του, πολύ ακριβός για αυτο που είναι…900 ευρώ για τηλεφακο σχετικά σκοτεινό και με σχετικά μέτριο εύρος 40-150 ούτε για πλάκα….για βράδυ δεν κάνει, δεν έχει σταθεροποίηση μέσα, και δεν ξεφονταρει ιδιαίτερα το θέμα…..ή παίρνεις το καλο πράγμα τους τηλεφακούς με το f2,8 ή τον 12-100 και έχεις και διπλή σταθεροποίηση….χοντρικα για κανένα 450 άντε 500 καλά είναι από εκεί και πάνω είναι απλά ανέκδοτο η τιμή του.
 
  • Like
Reactions: kosmous and cacau

racer

AVClub Addicted Member
2 February 2009
2,911
Rotterdam
Ενοικίασα τον Leica 100-400 για το ιστορικό grand prix του Zandvoort. Ανάμεικτες εντυπώσεις, κυρίως λόγω του AF. Δεν ξέρω αν είναι περιορισμός του φακού, της μηχανής (E-M1 mk2), εμού ή λίγο απ' όλα αλλά είχα μεγάλη δυσκολία στο να κλειδώσω σωστά, ενώ θεωρούσα το θέμα σχετικά εύκολο. Έχω χρησιμοποιήσει στο παρελθόν D700 + 70-200 VR (οκ δεν έχει τόση μεγέθυνση) αλλά ξέρω ότι με αυτό το συνδυασμό θα είχα ελάχιστες αν όχι καθόλου χαμένες φώτο. Επίσης το πολύ σκληρό zoom ring δε βολεύει για γρήγορες αλλαγές. Δε νομίζω ότι είναι φακός που θα αγόραζα. Τα χιλιοστά είναι ωραία πάντως.. Μερικές φώτο που έβγαλα.P7160034b.jpgP7160038b.jpgP7160098b.jpgP7160118b.jpgP7160275b.jpgP7160396b.jpgP7160488b.jpgP7160754b.jpgP7160841b.jpg
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,166
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Για το κλείδωμα σημαντικη ρύθμιση είναι το CAF sensitivity , συνήθως για να μένει πάνω στο αυτοκίνητο πρπει να το μειώσεις από το μηδέν. Ο στόχος είναι σχετικά μεγάλος και σαν αριθμο στα σημεία εστίασης θα ξεκίναγα με ένα , ανάλογα βέβαια την απόσταση από την πίστα και την εστιακή

Τέλος θα χρησιμοποιούσα το καθαρο CAF και όχι το CAF TR .

Δεν ξέρω αν δοκιμασες στο EVF ΗIgh Frame rate γιατί ειδαλως δεν ακολουθούσεςς πάντα το αυτοκίνητο real time αν έτρεχε πολύ γρήγορα και αυτό οδηγεί σε λάθη στην εστίαση

το πρόβλημα με το σφιχτό ζουμ του συγκεκριμένου φακού εινι σύνηθες. Η ταχύτητα εστίασης του μοτέρ του όμως είναι πολύ καλή , κατάλληλη για έως 240fps

ΥΣ
αρκετά καλά τα δείγματα που έβαλες
 
Last edited:

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,535
Θεωρώ ότι δεν είναι πρόβλημα ο φακός άλλα η μηχανή, το CAF της Em1II είναι πλέον απαρχαιωμένο και σαφώς πίσω από πολλές μηχανές της αγοράς (ποτέ βέβαια δεν ήταν και κάτι ιδιαίτερο η em1II σε αυτό το κομμάτι) , η Nikon D700 που ανέφερες παρόλο που είναι μηχανή 12+ ετών έχει σαφώς καλύτερο CAF. Μην ξεχνάμε βέβαια ότι η Εm1ΙΙ είναι και αυτή πλέον μηχανή 6ετίας. Εχοντας την em5III που έχει το ίδιο σύστημα εστίασης με την em1II θα έλεγα ότι το CAF είναι μέτριο και όχι για σοβαρές δουλειές....αν θες κάτι καλύτερο σε CAF πρέπει να πας αναγκαστικά στην em1III ή em1X και ακόμα καλύτερα στην om1. Οι φωτογραφίες σου όμορφες πάντως.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,166
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Σήμερα ασχοληθηκα λίγο με τον φακό, είναι λίγο μεγαλύτερος από τον κλασσικό

View attachment 195101
αυτο βέβαια ισχύει σε κλειστή θέση , ανοίγοντας τον για να μπορείς να φωτογραφίσεις ξεδιπλώνεται αλλά 3-4εκ και μετά από 40-150mm το βαρέλι παραμένει περίπου στην ίδια θέση.

Η κατασκευή είναι λίγο πολύ οτι έχουμε συνηθισει σε όλη την σειρά pro , του λείπει βέβαια το έξτρα προγραμματισμένο κουμπί L-FN καθώς και το δαχτυλιδι clutch για χειροκίνητη εστίαση .

Τα λίγα δειγματα που πήρα στα πεταχτά σε F4 μου άρεσαν, δυνατό κοντραστ, καλή οξυτητα , δεν είδα περίεργο CA αν και δεν τον πίεσα , έχω την βεβαιότητα οτι έχει καλυτερο bokeh από τον μεγάλο αδερφό του 40-150/2.8

Αν δεν είχα τον 12-100/4 θα ήταν ένας φακός που θα ήθελε να έχω στην τσάντα μου καθημερινά. Ίσως στο μέλλον τον συνδιασω με τον 8-25/4.

Βρήκα ένα ωραίο review του φακού από όπου έκλεψα και την πιο πάνω φωτό , έχει μερικά εξαιρετικά δείγματα, όποιος θέλει κατεβαζει και τα RAW για να κάνει τις δικές του εκτιμήσεις

Προαφατα με ξανάπιασε η σκεψη να τον αλλάξω με τον νέο Μzuiko 8-25/4 , δανειστηκα ένα 8-25/4 μετά από καιρό για δεύτερη φορά (άλλη κόπια) , τον δοκίμασα και κατέληξα πάλι στο ίδιο ακριβώς συμπέρασμα.

Για εμένα ο LEICA 8-18 συγκεκτρώνεΙ ολα αυτά τα χαρακτηριστικά που χρειάζομαι από τον βασικό μου m43 ευρυγώνιο φακο, οξύτατος, ελαφρύς , φωτεινός στο ευρυγώνιο με σχετικά καλό εύρος ζουμ, φοραει φιλτρα και δεν επιμηκύνεται στο πεδίο ενω είναι και στεγανός. Τι άλλο να ζητήσω ?

Ειναι ενας φακος που μαζι με τον 12-100/4 κάνουν ενα αχτυπητο διδυμο σε IQ και ευχρηστία κάλυψηs εστιακων απο 16mm-200mm. Αν θες κάτι παραπάνω σε εστιακή με ευρεπες IQ χωρις να σπασεις τον κουμπαρά των παιδιών τσιμπας και τον ελαφρυ (για το ευρος εστιακων / φωτεινότητας) Lumix 100-300ΙΙ και είσαι αρχηγός !

Τρίτη και φαρμακερή , πριν 2 ημέρες ήρθε στα χέρια μου τρίτη κόπια του mzuiko 8-25/4 και μετά από εκτενές τεστ βρήκα οτι είναι της ίδιας κλάσης με την κόπια του LEICA 8-18/2.8-4 που έχω.

Με την ΕΜ1.3 και την ΟΜ1 που έχω έξτρα χαρακτηριστικά όπως ειναι το αυτόματο focus stacking και το Procapture που δίνουν οι mzuiko δεν μπορείς να τα αγνοήσεις εύκολα.

Ο 8-25mm μου τα παρέχει και αυτά αλλά δυστυχώς ολα έχουν το τίμημα τους , είναι βαρύτερος κατά 80γρ. από τον LEICA και θέλει push για να ανοίξει να τον δουλέψεις που είναι σούπερ σπαστικό , αλλά από την άλλη έχει στάμπα στεγανότητας IP53 και καλύπτει έως και τα 25mm κάτι που μου δίνει την δυνατότητα να καλυψω άνετα τοπίο, αρχιτεκτονικό, δρόμο μέχρι και την νορμαλ εστιακή. Έχει και ένα προγραμματιζόμενο κουμπί έξτρα όπως και το clutch αλλά αυτά δεν με πολύ νοιάζουν.

Παιρνει μεγαλύτερα φιλτρα 72mm από τον LEICA (67mm) αλλά ευτυχώς είχα προνοήσει και τα CPL/ND μου έχουν αγοραστεί στα 72mm για να μοιράζονται με τον 12-100/4

Το σταθερο διάφραγμα f4 του 8-25 σε αυτη τη θέματολογια που δεν εχεις ταχύτατα κινούμενα αντικείμενα δεν είναι απαγορευτικό , άλλωστε η εξαιρετικη σταθεροποίηση των ΕΜ1.3 / ΟΜ1 δεν σε αφήνει να καταλάβεις οτι φορας φακό f4.

Ο LEICA στο ευρυγώνιο δίνει 1 στοπ αβάντα , πολυ χρησιμο ειδικά σε αστροφωτογραφια αλλά αυτό το υπερκαλύπτω με το fisheye mzuiko 8mm/1.8 και μάλιστα με το ενσωματωμένο defish των μηχανων.

Έτσι τελικά παρθηκε η απόφαση να κρατήσω τον 8-25mm και να αποχωριστω τον 8-18mm , ένα φακό που αγάπησα πολύ , μου χάρισε πολύ όμορφες φωτό και θεωρώ οτι καλύπτει τα περισσότερα κουτάκια που χρειάζεται κάποιος χρήστης m43 αν θέλει ένα σχετικά μικρό , ελαφρύ, ποιοτικό και στεγανό ευρυγωνιο ζουμ που να φορά φιλτρα και να είναι ευχρηστος σε εστιακές.

Ο 8-25/4 δοκιμάστηκε και με τους 12-25/12-100 pro που έχω ήδη στις κοινες εστιακές . Καμία έκπληξη και οι τρεις φακοί είναι πολύ κοντά σε απόδοση με τον 12-25/4 να υστερεί ελαφρά στα άκρα σε f4-4.5

το ερώτημα που θα πρέπει να απαντήσω στο μέλλον ειναι με ποιον φακό θα παντρέψω τον 8-25 /4 ώστε να καλυψω και το τελε με ένα πιο ελαφρύ τηλεφακό (αν αποφασίσω να αφήσω να γλιστρήσει από την τσάντα το πολυεργαλειο ο 12-100/4 )

Δυο επιλογές εχω ξεχωρίσει ….

την πρωτη την έχω γράψει με bold πιο πάνω στο πρώτο post που κουόταρα και είναι ο νέος 40-150/4 pro , θα μου επεκτείνει την εστιακή έως και τα 150mm

όπως αναφέρω πιο πάνω τον δοκίμασα τον Μάρτιο όταν ήρθε ο φακός Ελλάδα και με ενθουσίασε με τα δείγματα του (ειδικά το bokeh του ήταν μη αναμενόμενα καλό) όχι όμως με την τιμή του. Ολα τα review για τον φακό που έχω διαβάσει από τοτε είναι πολύ θετικά και το πιο σημαντικό όσοι τον αγόρασα έχουν κατενθουσιαστει. Μερικοί μάλιστα μπήκαν στον πειρασμό και πούλησαν τον βαρυτερο κατά πολύ mzuiko 40-150/2.8 pro

Το πρόβλημα είναι οτι ο 40-150/4 ως νέοπας φακός είναι πολύ ακριβός ακόμη και περιμένω να τον βρω σε προσφορά. Ξεμυτίσε ένα πρωί στο Αμαζον στα 740ευρώ (έχω βαλει Aber alert) και μέχρι να το καταπιώ και να το αποφασίσω πέταξε η προσφορά.

Παρεπιπτοντως να πω εδώ οτι τον 40-150/2.8 ενός φίλου (μαζί με τους 4/3 50-200 SWD/Lumix 100-300II) τον χρησιμοποιησα εκτενώς πριν ένα ΣΚ σε αγώνες κρίκετ με την ΟΜ1 , οξυτητα ταχυτητα εστίασης κορυφή αλλά αυτό το bokeh το σιχτίρισα άλλη μια φορα. Κάθε φορα που τον δουλεύω μου θυμίζει γιατί δεν πρέπει να τον αγοράσω.

Η δεύτερη επιλογή φακου παντρεματος με τον 8-25/4 στο ίδιο βάρος / μέγεθος αλλά με άλλα χαρακτηριστικά από τον 40-150/4 , είναι ο πιο κοντος σε εστιακή Lumix 35-100/2.8 ΙΙ με bonus ένα στοπ φωτεινότητα , τον πήρε πρόσφατα ο Δημήτρης .

Θα τον δανειστώ για δοκιμή , λίγο πολύ ξέρω τι να περιμένω από ποιότητα εικονας , ειχα την (Ι) βερσιον στην πρώτη ΕΜ1 και ο μόνος λόγος που τον αποχωρίστηκα ήταν οτι έπεφτε η ριπή όταν έκλεινα το διάφραγμα. Αυτό πιστευω στην ΙΙ βερσιον δεν θα συμβαίνει γιατί έχει νέο πιο γρήγορο μηχανισμό λεπιδων και νέο ταχυτερο μοτέρ 240fps. Φυσικά η έλλειψη Procapture και focus stacking θα παραμένουν ως μειονεκτήματα της επιλογής.

Πολυ ζαλάδα να εχεις τόσες επιλογές …. άτιμο m43 :)

η τρίτη επιλογή είναι να κάτσω στα αβγα μου με τον 12-100/4 pro και με 180γρ. βάρος περισσότερο στην τσάντα από τις δυο άλλες επιλογές :unsure:


B9A7EE83-0A0F-41C6-97DB-53DAE614491D.jpeg
 
Last edited:

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,166
ΠΕΙΡΑΙΑΣ

επιβεβαιωσε οτι δείχνει να έχει μπόλικες χρωματικές εκτροπές ακόμη και όταν κλείνεις το διάφραγμα. Γνωρίζαμε ήδη οτι του λείπει το έξτρα προγραμματιζόμενο κουμπί καθώς και το clutch για χειροκίνητη εστίαση.

Ολα τα υπόλοιπα τα βρήκε αντάξια ενός pro , έχει και μπόλικα δείγματα ακόμη και κόντρα σε ήλιο όπου το flare του είναι ανυπαρκτο
 
Last edited:

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,166
ΠΕΙΡΑΙΑΣ

αρκετα αναλυτικο review του φακου

ΥΣ
προσωπικα εκνευριζομαι να βλεπω ρουφηκτο το προσωπο του καθολη την διαρκεια του review, ισως ειμαι περιεργος δεν ξερω …
 

evanfotis

Moderator
Staff member
26 March 2008
5,472
προσωπικα εκνευριζομαι να βλεπω ρουφηκτο το προσωπο του καθολη την διαρκεια του review, ισως ειμαι περιεργος δεν ξερω …
Εννοείς από τη λήψη με ευρυγώνιο στο σαλόνι;
Στρογγυλούλι είναι πάντως το πρόσωπο του, ίσως για αυτό θέλει να δημιουργήσει γωνίες.