Αυτοκινητιστικά νέα

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2024 την Κυριακή 07 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,572
Αθηνα
Που; Σε 2 σημεία ; Μην δουλευομαστε τώρα.
4 σημεια για την ακριβεια.
Ενω η ελλαδα ειναι γεματη σταθμους υδρογονου; εκτος αν το επιχειρημα ειναι οτι "οταν γινουν σταθμοι υδρογονου ομως...", που θα απαντησω οτι "υπαρχουν ηδη 4 superchargers και θα ανοιξουν περισσοτερα"
 

speedman_27

Supreme Member
17 August 2010
5,061
Mitilini

οπως εγραψα πιο πιθανο σεναριο ειναι να μην εχουμε ΕΕ

Τέλος η πώληση βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη από το 2035​

 
17 June 2006
23,586
Αθήνα
Δηλαδή όλος ο κόσμος στο κέντρο, Πατήσια, κυψέλες, Παγκράτια και αντίστοιχες συνοικίες σε κάθε ευρωπαϊκή πρωτεύουσα, θα έχει τον φορτιστή του ε; ή θα τρέχουν όλοι πρωί πρωί στο πρώτο φορτιστάδικο στην ουρά για να φορτίσουν;

Όντως οι χαρτογιακαδες στις Βρυξέλλες είναι στην κοσμάρα τους.

Α ρε τι συμφεροντα παίζονται .......κι εμείς καθόμαστε να μετράμε σε πόση ώρα θα φορτίζουν οι μπαταρίες.....
 
20 June 2006
9,533
Θεσσαλονίκη
Κοίτα να δεις πράγματα.
Στην Ολλανδία το καλοκαίρι δεν είδα καμία ουρά στους φορτιστές.
Και εκεί το ηλεκτρονικό παει σύννεφο όχι μόνο στα ΙΧ αλλά και στα μέσα μαζικής μεταφοράς ( ταξί κτλ).
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,100
Νότια Μακεδονία
Δηλαδη θεωρείς ότι υπάρχει μεγαλύτερο πρόβλημα με τα ηλεκτρικά που φορτιζουν παντού ακομη και στο σπίτι σου και στο πιο απομονωμενο βουνό , από τα εσωτερικής καύσης που πρέπει να πας σε βενζινάδικο ;
 

koupa

AVClub Enthusiast
25 January 2014
1,091
Δηλαδή όλος ο κόσμος στο κέντρο, Πατήσια, κυψέλες, Παγκράτια και αντίστοιχες συνοικίες σε κάθε ευρωπαϊκή πρωτεύουσα, θα έχει τον φορτιστή του ε; ή θα τρέχουν όλοι πρωί πρωί στο πρώτο φορτιστάδικο στην ουρά για να φορτίσουν;

Όντως οι χαρτογιακαδες στις Βρυξέλλες είναι στην κοσμάρα τους.

Α ρε τι συμφεροντα παίζονται .......κι εμείς καθόμαστε να μετράμε σε πόση ώρα θα φορτίζουν οι μπαταρίες.....

Μάλλον ήρθε η ώρα να αλλάξεις αυτοκίνητο. Δε δικαιολογείται αλλιώς η παραπάνω σου απορία. Προφανώς έχεις εκείνα τα αρχαία με τους δεκαεξάλιτρους κινητήρες που θέλουν ένα βαρέλι στην καθισιά τους. Εδώ και μερικές δεκαετίες τα αυτοκίνητα καίνε ελάχιστα. Ειδικά σε συνθήκες πόλης ένα γέμισμα τη βδομάδα είναι αρκετό. Και τα ηλεκτρικά το ίδιο. Θα τα γεμίζεις και αυτά μια φορά τη βδομάδα.
 
20 June 2006
9,533
Θεσσαλονίκη
Δηλαδη θεωρείς ότι υπάρχει μεγαλύτερο πρόβλημα με τα ηλεκτρικά που φορτιζουν παντού ακομη και στο σπίτι σου και στο πιο απομονωμενο βουνό , από τα εσωτερικής καύσης που πρέπει να πας σε βενζινάδικο ;

Έλα ντε;
Και που;
Στην Ελλάδα που η φόρτιση στο σπίτι είναι πιο εύκολη από πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
 
20 June 2006
9,533
Θεσσαλονίκη
Καθόλου ατυχής.
Το Άμστερνταμ μια πόλη που την χαράζουν κανάλια προς κάθε κατεύθυνση χωρίς ιδιωτικούς χώρους πάρκινγκ εντός πόλης βρίσκει τρόπο να εξυπηρετεί τα ηλεκτρονικά του οχήματα ,και η Θεσσαλονίκη που μένω θα έχει πρόβλημα;
Τι λες τώρα;
 
  • Like
Reactions: avpap and koupa
17 June 2006
9,768
Καθόλου ατυχής.
Το Άμστερνταμ μια πόλη που την χαράζουν κανάλια προς κάθε κατεύθυνση χωρίς ιδιωτικούς χώρους πάρκινγκ εντός πόλης βρίσκει τρόπο να εξυπηρετεί τα ηλεκτρονικά του οχήματα ,και η Θεσσαλονίκη που μένω θα έχει πρόβλημα;
Τι λες τώρα;
Για την πόλη Θεσσαλονίκη ελπίζω να μην πάρει στην ηλεκτροκίνηση όσο πήρε να γίνει το μέτρο...
Υδρογονάδικα θα αυξηθούν πολύ γρήγορα στους διευρωπαικούς αυτοκινητοδρόμους.

Στάλθηκε από το SM-A528B μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,572
Αθηνα
Υδρογονάδικα θα αυξηθούν πολύ γρήγορα στους διευρωπαικούς αυτοκινητοδρόμους.
Δεν μπορω να κατανοησω αυτον τον τροπο σκεψης. Θεωρειτε δυσκολη στη χρηση και dead on arrival μια τεχνολογια (ηλεκτροκινηση) η οποια ΤΩΡΑ που μιλαμε ειναι διαδεδομενη και υπαρχει υποδομη, αλλα περιμενετε ως σωτηρα την υδρογονοκινηση που δεν υπαρχουν διαθεσιμα ουτε αυτοκινητα ουτε υποδομη! WTF??!!
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,100
Νότια Μακεδονία
Δεν μπορω να κατανοησω αυτον τον τροπο σκεψης. Θεωρειτε δυσκολη στη χρηση και dead on arrival μια τεχνολογια (ηλεκτροκινηση) η οποια ΤΩΡΑ που μιλαμε ειναι διαδεδομενη και υπαρχει υποδομη, αλλα περιμενετε ως σωτηρα την υδρογονοκινηση που δεν υπαρχουν διαθεσιμα ουτε αυτοκινητα ουτε υποδομη! WTF??!!
γιατί προτιμάνε να γεμίζουν σε 5 λεπτά και ας έχουν χειρότερο αυτοκίνητο...
 
17 June 2006
9,768
Υπάρχουν πολλά θέματα:
1. Δεν υπάρχουν υποδομές ταχυφόρτισης για πολλές χιλιάδες ηλεκτρικά οχήματα, αυτή τη στιγμή είναι ακόμη ελάχιστα και αν θες να πας ταξίδι πρέπει να προνοήσεις και να κλείσεις ραντεβού σε ταχυφορτιστή για να μην περιμένεις πολύ στην Εθνική ειδικά σε μέρες εξόδου.
2. Δεν μιλάμε μόνο για τους ταχυφορτιστές καθαυτούς αλλά ακόμη και για το δίκτυο διανομής. Αν μένεις στο κέντρο της Αθήνας σε πολυκατοικία να δω πως θα φορτίζεις. Θα βάλουν στα πεζοδρόμια ταχυφορτιστές σαν τα παλιά παρκόμετρα; Ακόμη και αν δεν βανδαλιστούν θα αντέξει το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ τέτοιο φορτίο;
3. Ακόμη και σε πολυκατοικίες με παρκινγκ θέλεις ολοκαίνουργια ηλεκτρική εγκατάσταση. Αν είναι να τραβήξω καλώδιο από το δικό μου πίνακα να δω πόσες ώρες θα μου πάρει με μονοφασική παροχή να φορτίσω. Και τα περισσότερα διαμερίσματα, ακόμη και τα καινούργια έχουν μονοφασικές παροχές γιατί λόγω των σούπερ ενεργειακά αποδοτικών συσκευών δεν χρειάζεσαι κάτι παραπάνω. Άντε να δούμε και 10 ταχυφορτιστές να δουλεύουν ταυτόχρονα το βράδυ.

Ωραία λύνονται τα παραπάνω; προφανώς και λύνονται, αλλά θα πάρουν με τα ελληνικά δεδομένα 10-20 χρόνια. Και επίσης να δούμε πόσο θα μας κοστίσουν. Γιατί σίγουρα δεν θα είναι όλα με πλήρη επιδότηση.

Πάμε και στο υδρογόνο:
1. Η επίσημη στρατηγική της ΕΕ για τις οδικές μεταφορές φορτίων είναι προς το υδρογόνο. Και στην Ελλάδα σύντομα θα δούμε υδρογονάδικα στα Ελληνικά κομμάτια του ΔΕΔ-Μ (Διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών) για να μπορούν να ανεφοδιάζονται οι νταλίκες. Το πόσα θα δούμε μέσα στις πόλεις μένει να το δούμε. Στην αρχή πιστεύω θα είναι κάτι αντίστοιχο με τα πρατήρια που έχουν και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
2. Όντως είναι λιγότερο αποδοτικό γιατί έχεις τη μετατροπή της ηλεκτρικής ενέργειας σε υδρογόνο πρώτα και μετά ξανά μετατροπή σε κίνηση.
3. Τα υδρογονοκίνητα πάντα θα είναι ακριβότερα από τα ηλεκτρικά λόγω των παραπάνω υποσυστημάτων. Είναι στην ουσία plug-in υβριδικά που αντί για βενζίνη βάζεις υδρογόνο.
4. Η μεγαλύτερη εταιρία ανανεώσιμων σήμερα στην Ελλάδα είναι η Motor Oil και έχει και τη γνώση και τα χρήματα να φτιάξει όσα υδρογονάδικα χρειαστεί η αγορά. Και η εγκατάσταση συστήματος ανεφοδιασμού υδρογόνου είναι κάτι σαν τις εγκαταστάσεις που έγιναν για να υπάρχει LPG στα πρατήρια. Ναι άλλη τεχνολογία, απαιτεί πιο ακριβά υλικά, περισσότερες διατάξεις ασφάλειας, αλλά οι πετρελεάδες ξέρουν. Επίσης να δείτε πως θα γίνει αποδεκτή για μια μεταβατική περίοδο ποσοστό του υδρογόνου να μην είναι ανανεώσιμο για να καλυφθεί η ζήτηση όσο αναπτύσσονται οι υποδομές. Αλλά το βασικό είναι ότι οι υποδομές θα χρηματοδοτηθούν απο τρίτους. Φυσικά και το κόστος θα μετακυληθεί στον τελικό πελάτη εμάς, αλλά δεν νομίζω ότι κανείς θα αγχωθεί για μερικά λεπτά ακριβότερο καύσιμο λόγω αυτού, ενώ αν έρθουν και μας πουν δώστε όλοι από 500-1000 ευρώ για να βάλουμε υποδομή ηλεκτροκίνησης στην πολυκατοικία πόσοι θα αντιδράσουν και αν είναι πολλοί να σταματήσουν την διαδικασία μέχρι να έρθει το κράτος να πει ότι εξαιρείται και αυτό από πλειοψηφίες γενικής συνέλευσης πολυκατοικιών όπως έγινε και με τη θέρμανση με το φυσικό αέριο.

Μερικά πρόχειρα συμπεράσματα:
- Το υδρογόνο σήμερα και για τα επόμενα 10 το λιγότερο χρόνια (ίσως και 20) αν κάποιος θέλει την πρακτικότητα που έχει συνηθίσει με τη βενζίνη θα είναι καλύτερο. Σίγουρα θα είναι και -πολύ- ακριβότερο.
- Ναι θα έχουμε ηλεκτρικά που θα έχουν 500+ κμ αυτονομία, αλλά όταν πάω στα Ζαγοροχώρια 3ήμερο 28ης Οκτωβρίου σιγά μην υπάρχουν σύντομα αρκετοί ταχυφορτιστές και σίγουρα θα έχουμε τις ελληνικές πατέντες με τη μπαλαντέζα σε σούκο πρίζα για να φορτίσεις ότι φορτίσεις όλο το βράδυ για να κάνεις 2-3 εκδρομές τις ημέρες που θα είσαι εκεί που θα περιλαμβάνουν αρκετά κμ σε ανηφορικούς δρόμους και με το καλοριφέρ να δουλεύει. Από την άλλη σίγουρα θα υπάρχει κάποιο υδρογονάδικο κοντά στα Ιωάννινα και προς στα σύνορα για να γεμίσω στο ενδιάμεσο στα επόμενα χρόνια.
- Αν στην πολυκατοικία μου δεν μπορεί για χίλιους λόγους να παρθεί πλειοψηφία για εγκατάσταση ταχυφορτιστών στα παρκινγκ αναγκαστικά θα πρέπει να φορτίζω αλλού. Μέχρι να είναι διαθέσιμοι ταχυφορτιστές σε σημεία που δεν μου καθυστερούν σημαντικά την καθημερινότητα δεν θα το σκεφτώ. Αν όμως δεν είναι θα προτιμίσω υδρογόνο.
- Πρέπει να σκεφτούμε ότι σήμερα είναι τόσα λίγα τα ηλεκτρικά που οι υποδομές φαίνονται ικανοποιητικές. Αν γίνει το μπαμ με τα ηλεκτρικά πολύ φοβάμαι ότι θα υπάρξει περίοδος προσαρμογής που οι υποδομές δεν θα αρκούν μέχρι να εξομαλυνθεί η κατάσταση.

Άσε που -δυστυχώς- πολλοί θα συνεχίσουμε να αγοράζουμε βρώμικα αυτοκίνητα ή plug-in hybrid λόγω των προβλημάτων που υπάρχουν ακόμη στην καθημερινότητα για τη χρήση ηλεκτρικού μέχρι την πλήρη κατάργησή τους γιατί δεν θα έχουμε 60-80000 ευρώ για να πάρουμε υδρογόνο...
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,100
Νότια Μακεδονία
πιστεύεις ότι θα βρεις στα Ζαγοροχώρια υδρογοναδικο και οχι ταχυφορτιστη; Η όλη φάση με το υδρογόνο είναι σαν το φυσικό αέριο που τελικά πάτωσε και όσοι πήραν στήνονται σε ουρές σε 2 πρατήρια στη Θεσσαλονίκη για να βάλουν.
το κόστος για να φτιάξεις ένα πρατήριο με φυσικό αέριο ξεπερνούσε το 1.5 εκατομμυριο . είμαι περιοεργος ποσο θα κοστίζει με υδρογόνο που θα τα βρίσκουμε πιο εύκολα και από ταχυφορτιστες...
 
  • Like
Reactions: ln()
17 June 2006
9,768
πιστεύεις ότι θα βρεις στα Ζαγοροχώρια υδρογοναδικο και οχι ταχυφορτιστη; Η όλη φάση με το υδρογόνο είναι σαν το φυσικό αέριο που τελικά πάτωσε και όσοι πήραν στήνονται σε ουρές σε 2 πρατήρια στη Θεσσαλονίκη για να βάλουν.
το κόστος για να φτιάξεις ένα πρατήριο με φυσικό αέριο ξεπερνούσε το 1.5 εκατομμυριο . είμαι περιοεργος ποσο θα κοστίζει με υδρογόνο που θα τα βρίσκουμε πιο εύκολα και από ταχυφορτιστες...
Η κουβέντα γίνεται για την εποχή της μετάβασης. Μετά από 3-4 δεκαετίες προφανώς και όλα θα είναι ηλεκτρικά και μόνο κάποια niches θα έχουν υδρογόνο στην αυτοκίνηση.

To θέμα είναι ότι για έναν ελάχιστο αριθμό υδρογονάδικων θα πέσουν επιδοτήσεις φουλ γιατί θα είναι συμβατική υποχρέωση για τα ΔΕΔ-Μ. Για αυτό είμαι σίγουρος για έναν ελάχιστο αριθμό. Επίσης δεν ξέρω πόσοι θα έχουν δώσει τα 80κ για να πάρουν ένα αυτοκίνητο αντίστοιχο με 35-40κ σε άλλο καύσιμο, οπότε δεν αναμένω στην αρχή πήξιμο για γέμισμα...Αν υπάρξει ζήτηση θα υπάρξουν και σταθμοί ανεφοδιασμού.
Στην Αθήνα πρατήρια φυσικού αερίου έγιναν άμεσα κοντά στα αμαξοστάσια που είχαν λεωφορεία φυσικού αερίου πάντως. Δηλαδή κανείς δεν σκέφτηκε τον ιδιώτη έτσι και αλλιώς. Και δεν έγιναν ποτέ πολλοί οι ιδιώτες που ήθελαν LNG για το αυτοκίνητό τους. Και το LNG είχε ένα σωρό ανταγωνιστές, LPG, υβριδικά, βενζίνη, diesel...το υδρογόνο θα έχει μόνο τα ηλεκτρικά.

Στη μέση παίζει και το θέμα των πρατηρίων υγρών καυσίμων. Ναι πολλά βάζουν τώρα ταχυφορτιστές, αλλά τα περισσότερα θα μετεξελιχθούν σε κάτι άλλο, πχ μέρος ενός σουπερ μάρκετ και θα πάψουν να υπάρχουν τα περισσότερα όπως τα έχουμε στο μυαλό μας. Ταυτόχρονα κάποια θα παραμείνουν για συμβατικά καύσιμα που από κάποιο σημείο και μετά θα γίνουν ελάχιστα με ανανεώσιμη βενζίνη και ανανεώσιμο πετρέλαιο με συνθετικές διεργασίες από υδρογόνο. Εκεί λογικά θα υπάρχει και υδρογόνο για ανεφοδιασμό.

Το υδρογόνο είναι το μοναδικό για την μείωση των εκπομπών στη βιομηχανία και είναι μονόδρομος για χαλυβουργία, μεταλλουργία, τσιμέντο κλπ. Λόγω αυτής της ζήτησης λογικά θα πέσει και το κόστος του λόγω τεράστιας οικονομίας κλίμακος. Μεγάλο μέρος της ενεργειακής μετάβαση βασίζεται σε αυτό και δεν θα μας αφήσει.