Αυτοκινητιστικά νέα

airb

Super Moderator
Staff member
25 May 2008
15,103
Λιβαδειά


 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,044
Αθήνα
Στην πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, εξαιρετική εντύπωση μου προκάλεσε η σοφή τοποθέτηση του τεράστιου Gordon Murray, ως προς το δίλημμα εσωτερική καύση ή ηλεκτροκίνηση.
Στο 5:13

 
17 June 2006
23,704
Αθήνα
Κι όταν όλος ο πλανήτης θα έχει αγοράσει ηλεκτρικά ξαφνικά θα ανακαλύψουν αυτό:

(δεν είναι τυχαία η ΤΟΥΟΤΑ που το υποστηρίζει. Όταν έβγαζε υβριδικά από τον προηγούμενο αιώνα οι άλλοι δεν είχαν πάρει μυρωδιά)
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,110
Νότια Μακεδονία
Κι όταν όλος ο πλανήτης θα έχει αγοράσει ηλεκτρικά ξαφνικά θα ανακαλύψουν αυτό:

(δεν είναι τυχαία η ΤΟΥΟΤΑ που το υποστηρίζει. Όταν έβγαζε υβριδικά από τον προηγούμενο αιώνα οι άλλοι δεν είχαν πάρει μυρωδιά)
Περσινά ξινά σταφύλια. Η toyota δεν υποστηρίζει ούτε αυτή το υδρογόνο πια .
Χειρότερη απόδοση ακομη και από τα θερμικά, τεράστια δεξαμενή υπό πίεση που πιάνει το μισό αμάξι, το κόστος για "πρασινο" υδρογόνο ξεπερναει κατα πολύ το κοστος βενζίνης και παράγει και ρύπους καθώς καίει λάδι.
Αν δεν γίνει κάτι συνταρακτικό στην τεχνολογία εμείς δεν θα ζήσουμε να δούμε εμπορικό τέτοιο κινητήρα.
 
  • Like
Reactions: avpap

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,583
Αθηνα
Η τογιοτα αλλαζει CEOs σαν πουκαμισα παλευοντας να προλαβει το τρενο της ηλεκτροκινησης, βλεποντας την τεσλα να την ξεπερναει συντομα (ισως και εντος του 2023) σε πωληθεντα αυτοκινητα.
Ναι, το υδρογονο εχει χρησεις, αλλα κατα πασα πιθανοτητα οχι σε ΙΧ. Το προβλημα για την τογιοτα και για ολους τους legacy κατασκευαστες αυτοκινητων δεν ειναι μονο η Τεσλα αλλα και οι κινεζικες αυτοκινητοβιομηχανιες που ερχονται με ενδιαφεροντα προϊοντα, αλλα και συνεργειες με μοναδες κατασκευης μπαταριων. Ο μονος λογος για τον οποιο ισως να ανακοπει η πορεια των κινεζων, ειναι καθαρα γεωπολιτικοι λογοι που θα εγειρουν οικονομικους φραγμους (tariffs, απαγορευσεις κτλπ).

Αρκετα με τις γενικουρες και παμε σε μια πιο προσωπικη εμπειρια. Νοικιασα για ενα ΣΚ ενα tesla model 3 long range και αποφασισα να του βαλω "δυσκολο" τεστ με δυο διαδοχικες μονοημερες εκδρομες. Καναμε 5 ατομα (3 ενηλικες + 2 παιδια) συνολικα 900 χλμ μεσα στις 2 ημερες και μεταφερω τις εμπειριες μου.

α. οσοι θυμουνται τα θεματα ποιοτητας κατασκευης, απλα να πω οτι εχουν τελειωσει. Οτι ακουμπησα στο αυτοκινητο ειχε εξαιρετικη αισθηση. Αυτο ειναι κατι αλλωστε που μπορει να το διαπιστωσει κανεις και σε επισκεψη σε showroom.

β. το θεμα της οθονης, εργονομιας και ελλειψη κλασσικου πινακα οργανων. Προσωπικα, το μινιμαλ αισθητικο αποτελεσμα μου αρεσε. Το ταχυμετρο, που ειναι το μοναδικο οργανο που με ενδιεφερε, ηταν πανω αριστερα στην κεντρικη οθονη, οποτε το εβλεπα ευκολα. Το navigation, οντως θα μου αρεσε αν το ειχα "μπροστα μου", αλλα και στο τωρινο μου αυτοκινητο ειναι στην κεντρικη οθονη του infotainment, στην μεση της κονσολας. Η ιδεα να εχεις τον "λεβιε ταχυτητων" πανω στο τιμονι ειναι πολυ αμερικανικη και ταυτοχρονα φοβερα βολικη. Ευκολη αλλαγη ταχυτητων σε μανουβρες και ταυτοχρονα κερδιζεις χωρο απο την κεντρικη κονσολα απο κατι το οποιο ειναι απομειναρι της εποχης των παλαιων αυτοκινητων με μηχανικα σασμαν. Επισης πολυ βολιο πανω στον ιδιο λεβιο, το κουμπακι για ενεργοποιηση του χειροφρενου. Μιλαμε για σταθμευση του αυτοκινητου, διοτι για απλο σταματημα σε φαναρι, εχει auto hold (οπως και τα περισσοτερα νεα αυτοκινητα).

Το μοναδικο πραγμα στην εργονομια που δεν μου αρεσε ηταν οτι δεν υπαρχει λεβιες για ελεγχο των υαλοκαθαριστηρων. Η αληθεια ειναι οτι και στο τωρινο μου αυτοκινητο, το εχω στο auto, αλλα εχω παντα την επιλογη με μια κινηση να αυξησω ή μειωσω τη συχνοτητα. Στα tesla δεν υπαρχει μηχανικος τροπος αλλα πρεπει να το κανεις μεσω της οθονης. Η αληθεια ειναι ομως οτι βγηκε νεο update, το οποιο επιτρεπει να γινει αυτο πιο ευκολα πατωνας ενα κουμπακι πανω στον αριστερο λεβιε και μετα επιλεγεις χειροκινητα τη συχνοτητα με το αριστερο wheel.

Στον ελεγχο του ac, δουλευουν καλα η φωνητικες εντολες, οποτε δεν εχω τοσο παραπονο.

γ. οδηγηση
εδω τα πραγματα ειναι εξαιρετικα, τουλαχιστον για καποιον σαν εμενα που ναι μεν μου αρεσει η οδηγηση, οι μονοημερες και τα ταξιδια, αλλα δεν θα κατσω να κανω "παιχνιδια" στο δρομο (υπερστροφη κτλπ). Μεσα στην πολη ειναι απιστευτα ομαλο στον τροπο με τον οποιον μεταφερει τη δυναμη στο οδοστρωμα, η δυναμη του επιτρεπει "πεταγματα" σε διασταυρωσεις με ΣΤΟΠ, ενω ο συνδυασμος ηχομονωσης και παντελους ελλειψης ηχου κινητηρα σε κανει να αισθανεσαι πιο ηρεμος.
Σε ταξιδι στην εθνικη τα πραγματα ειναι το ιδιο καλα. Μικροι αεροδυναμικοι θορυβει σε ταχυτητες >140km/h (που δεν τις κρατησα για μεγαλο χρονικο διαστημα), καλη αισθηση τιμονιου, ωραιο το αισθημα του γκαζιου.
Ξεχωριστη μνοια πρεπει να γινει στο one pedal driving, για το οποιο εχουν ειπωθει πολλα. Ναι, οσοι το εξυμνουν εχουν απολυτο δικιο. Μπορεις με ενα πενταλ να κινηθεις σχεδον παντου. Πχ πλησιαζεις σε στροφη 90 μοιρων, αφηνεις λιγο το γκαζι, το αυτοκινητο επιβραδυνει στα 10-15km/h, στριβεις, πατας το γκαζι και επιταχυνεις στην θεμιτη σου ταχυτητα. Εκτος απο ανακτηση της ενεργειας, προσφερει και πιο ανετη οδηγηση. Το φρενο υπαρχει μονο για εκτακτες περιπτωσεις.
Ισχυς, Υπαρχει αφθονη, απο μηδενικη ταχυτητα και μεταφερεται απροβληματιστα στο οδοστρωμα (υπενθυμιζω οτι οδηγησα το long range, το οποιο ειναι και τετρακινητο). Ειναι η πρωτη μου φορα που οδηγουσα τοσο δυνατο αυτοκινητο και αν και καναμε 1-2 δυνατες επιταχυνσεις (σε κενο δρομο) για να δουμε πως μας "κολλαει" στο καθισμα, η πραγματικοτητα ειναι οτι η ισχυς αυτη σου ανοιγει δυνατοτητες και στην καθημερινη σου οδηγηση. Πχ δεν προβληματιζεσαι καθολου κατα την εισοδο σε αυτοκινητοδρομο απο παρκινγ (ΣΕΑ) ή απο οποιαδηποτε εισοδο. Ενα πατημα του γκαζιου και εχεις πιασει την απαιτουμενη ταχυτητα να μπεις στην κανονικη λωριδα του αυτοκινητοδρομου, χωρις να εχεις το αγχος του αυτοκινητου που ερχεται με μεγαλη ταχυτητα και πιθανως σε "κλεισει" (να 'ναι καλα η ελληνικη οδηγικη παιδεια)
Αναρτησεις. Ειχα ακουσει οτι ειναι σχετικα σφιχτες, προσωπικα δεν με προβληματισαν, αν και περασαμε απο μερικους δρομους κοντα στο σπιτι μου, που ειχαν φοβερα βουναλακια.

δ. μπαταρια - φορτιση
εδω ερχομαστε στην, κατα πολλους αχιλλειο πτερνα των ηλεκτρικων. Η πραγματικοτητα ειναι οτι δεν μας προβληματισε, αλλα πρεπει να εχεις κανει εναν μικρο προγραμματισμο. Να δεις απο που ξεκινας, που πηγαινεις, αν θα χρειαστει να φορτισεις και που. Οπου υπαρχουν tesla superchargers, δεν υπαρχει ΚΑΝΕΝΑ προβλημα. Το βαζεις στο navigation, το αυτοκινητο προετοιμαζει με preheating την μπαταρια οταν δει οτι πλησιαζεις, κουμπωνεις τον φορτιστη στην υποδοχη του αυτοκινητου, πας τουαλετα, πινεις εναν καφε και μεσα σε 10-15' εχεις φορτισει γυρω στα 200-300χλμ. Διαλειμματα των 10-15' (ισως και παραπανω) κανω ετσι και αλλιως καθε 200-300 χλμ οδηγησης, οποτε δεν μου κακοφανηκε. Απο περιεργεια, θελησα να φορτισω και σε φορτιστη μη-τεσλα. Εκει τα πραγματα ειναι λιγο πιο πολυπλοκα. Δεν ειναι τραγικο το να κατεβασεις μερικες εφαρμογες. Θα μπορουσαν να ηταν πιο user friendly, αλλα οκ παλευεται η κατασταση. Το προβλημα ειναι οτι οταν υπαρχει ενας φορτιστης (με 2 θεσεις), η μια θεση προσφερει ταχυφορτιση, ενω η αλλη οχι. Επισης, εχω την εντυπωση οτι αν φορτιζεις και ερθει να κουμπωσει αλλος διπλα σου (στον ιδιο φορτιστη), πεφτει η ταχυτητα φορτισης (μιλαμε για μη τεσλα φορτιστες). εμεις σταματησαμε στο ΣΕΑ μεγαρων, φορτισαμε για πλακα για 15' (δεν το χρειαζομασταν πραγματικα) σε φορτιστη incharge και ειδα μεγιστη ισχυ 44w, που μεταφραζοταν (αν θυμαμαι καλα) γυρω στα 300km/ωρα.

Προσωπικα δεν με προβληματισε το θεμα φορτισης, αλλα ειμαι ανθρωπος εκ φυσεως οργανωτικος. Η παρουσα υποδομη superchargers επιτρεπει το απροβληματιστο ταξιδι (με αφετηρια την αθηνα) εως θεσσαλονικη, καστορια, ιωαννινα και ολη την πελοποννησο. Πρεπει ομως να φροντισεις, αν μιλαμε για διημερο ή πολυημερες διακοπες, να οργανωσεις και την φορτιση στον προορισμο σου.

Τελος, πανω σε αυτο το θεμα, δεν θελω ουτε καν να φανταστω πως ειναι ταξιδι με αλλο ηλεκτρικο (μη-τεσλα), οπου αναγκαστικα θα εχεις να κανεις μονο με τους κλασσικους φορτιστες.

ε. χωροι
Το model 3 ειναι μια χαρα για 4 ατομα. Τα 5 θα ζοριστουν. Οι αποθηκευτικοι χωροι ειναι επαρκεστατοι, ειδικα αν χρησιμοποιησεις το frunk (τον χωρο κατω απο το καπο) και το "υπογειο" του πορτμπαγαζ. Οικογενεια πιθανοτατα θα χρειαστει να κινηθει προς το model Y.
Αυτο που με προβληματιζει πολυ για τις ελληνικες πολεις ειναι οι εξωτερικες του διαστασεις. Τοσο το 3, οσο και το Υ, δεν "δειχνουν" τις διαστασεις τους λογω του καμπυλωτου σχεδιασμου τους. Αλλα το ενα ειναι 4.70 και το αλλο 4.75μ και αρκετα φαρδια αυτοκινητα. Το Υ μαλιστα, ακομα και αν κλεισεις τους καθρεφτες ειναι πολυ φαρδυ και οι καθρεφτες δεν προσθετουν ιδιαιτερα στο φαρδος, αφου εχει παχεις θολους τροχων. Ιδανικα θα ηθελα ενα αυτοκινητο με τα χαρακτηριστικα του Υ, αλλα σε μηκος 4.50-4.60.


Δεν σας κρυβω οτι μετα απο αυτην την μικρη συνυπαρξη, δεν υπαρχει αλλο αυτοκινητο που ποθω αυτην τη στιγμη εκτος απο τεσλα. Το συνολικο πακετο ειναι εξαιρετικο. Αν ανοιξει η εταιρεια τους superchargers και για αλλες μαρκες (κατι που εχει γινει σε αλλες χωρες, αλλα οχι για ολους τους superchargers) και σιγουρα οχι εκει που υπαρχουν τοσοι λιγοι οσο στην ελλαδα, τοτε υπαρχουν περισσοτερες επιλογες για ηλεκτρικο. Αλλα αν αγοραζει κανεις τωρα, οικογενειακο ηλεκτρικο αυτοκινητο και σκοπευει να κανει ταξιδια/μονοημερες, πραγματικα δεν μπορω να σκεφτω πως μπορει να επιλεξει οτιδηποτε αλλο.
Σε ηλεκτρικα αυτοκινητα πολης, υπαρχουν αρκετες ενδιαφερουσες επιλογες, αλλα το προβλημα με αυτα ειναι οτι ειναι πολυ ακριβα για αυτο που προσφερουν. Πχ το e-corsa/e-208 εχει τιμη καταλογου 39600, οταν το "φτηνο" model 3 ειναι στις 42000.


Αυτες ειναι οι σκεψεις μου και προτεινω οποιος βρισκεται κοντα στη φαση αλλαγης αυτοκινητου ή ψηνεται να οδηγησει για το χαβαλε του ενα ηλεκτρικο, να παει να νοικιασει για ενα ΣΚ, ενα τεσλα ή ενα ηλεκτρικο της επιλογης του. Πραγματικα θα επιστρεψει πολυ δυσκολα στο βενζινοκινητο ή πετρελαιοκινητο αμαξι του, οσο ακριβο και αν ειναι...
 

dinos

Moderator
Staff member
17 June 2006
811
Πάτρα
Μπορεί κάποιος να φορτίζει κάθε φορά το αυτοκίνητο σε superchargers;
Αν όχι, πόσο συχνά επιτρέπεται;
Αν ναι, τι επίπτωση έχει στη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Γενικότερα πώς επηρεάζει η ταχεία φόρτιση, τις μελλοντικές φορτίσεις
όσο αφορά την διάρκεια φόρτισης και την εμβέλεια του αυτοκινήτου;
 
17 June 2006
23,704
Αθήνα
Ευχαριστούμε για την εμπειρία σου αλλά εξακολουθώ να πιστεύω ότι θέλουμε πολλά χρόνια ακόμα για ΞΕΓΝΟΙΑΣΤΗ οδήγηση όπως έχουμε συνηθίσει με τα συμβατικά, χωρίς πολλά if (αν υπάρχουν ταχυφορτιστες στις διαδρομές, αν υπάρχει φορτιστής στον προορισμό, αν είναι κατειλημμένος ο ταχυφορτιστες κλπ ) Και το πιο σημαντικό αν έχεις δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι σου (που θεωρώ ότι η συντριπτική πλειοψηφία δεν έχει).
Πάρα πολλά if.......
Προς το παρόν τα θεωρώ "εφεδρικά" αμάξια ίσως για δεύτερο/τρίτο.
 
  • Like
Reactions: Skakinen

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,583
Αθηνα
Μπορεί κάποιος να φορτίζει κάθε φορά το αυτοκίνητο σε superchargers;
Αν όχι, πόσο συχνά επιτρέπεται;
Αν ναι, τι επίπτωση έχει στη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Γενικότερα πώς επηρεάζει η ταχεία φόρτιση, τις μελλοντικές φορτίσεις
όσο αφορά την διάρκεια φόρτισης και την εμβέλεια του αυτοκινήτου;

Προσφατα δημοσιεύτηκε έρευνα για συτο το πράγμα. Μετά από αρκετά χρόνια και χιλιόμετρα, μόνο ταχυφορτισεων vs μόνο οικιακών φορτιστων το battery degradation είναι 10% vs 23%.

Ο τίτλος είναι clickbait οποτε δείτε το.

 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,583
Αθηνα
Ευχαριστούμε για την εμπειρία σου αλλά εξακολουθώ να πιστεύω ότι θέλουμε πολλά χρόνια ακόμα για ΞΕΓΝΟΙΑΣΤΗ οδήγηση όπως έχουμε συνηθίσει με τα συμβατικά, χωρίς πολλά if (αν υπάρχουν ταχυφορτιστες στις διαδρομές, αν υπάρχει φορτιστής στον προορισμό, αν είναι κατειλημμένος ο ταχυφορτιστες κλπ ) Και το πιο σημαντικό αν έχεις δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι σου (που θεωρώ ότι η συντριπτική πλειοψηφία δεν έχει).
Πάρα πολλά if.......
Προς το παρόν τα θεωρώ "εφεδρικά" αμάξια ίσως για δεύτερο/τρίτο.

Φίλος που αγόρασε το model y πάει μια φορά την εβδομάδα στο golden hall και φορτίζει περνώντας 500χλμ μέσα σε μισή ωριτσα. Έχει φορτιστή σπίτι του αλλά το κάνει για να εκμεταλλευτεί το τσάμπα (που ισχύει ακόμα). Επομένως ακόμα και χωρίς φορτιστή σπίτι, γίνεται δουλειά.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,583
Αθηνα
Επίσης, ξέχασα να αναφερθώ στα φορολογικά κίνητρα που υπάρχουν, τα οποία έχουν και άμεση σχέση με δυνατότητα αγορας αλλά και τη δυνατότητα για οικιακή φόρτιση.
Οι άνθρωποι οι οποίοι μπορούν να δαπανήσουν τα 40-50k που κοστίζουν αυτά τα αυτοκίνητα, συνήθως έχουν τη δυνατότητα για φόρτιση στην μονοκατοικία τους ή στην σχετικά νεόδμητη πολυκατοικία τους. Επίσης, συνήθως είναι οι άνθρωποι που πληρώνουν και περισσότερο εφορία ή έστω έχουν μεγαλύτερη δυνατότητα να εμφανίσουν μεγαλύτερα έξοδα (κόστος αγορας ή μίσθωμα leasing X 150%), όποτε έχουν και το μεγαλύτερο κίνητρο να αγοράσουν τέτοια αμάξια.
Καλώς ή κακώς οποίος μένει σε 3αρι στο Παγκράτι, στην Κυψέλη ή στα Σεπόλια, δεν πρόκειται να δαπανήσει 40+k για αυτοκίνητο. Καλώς ή κακώς, αυτή είναι η πραγματικότητα.

Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι θα συνεχίσετε να βλέπετε τα νούμερα πωλήσεων τέτοιων αυτοκινήτων να εκτοξεύονται για όλους τους λόγους που ανέφερα, τόσο στο ποστ που αναφέρω τα συμπεράσματα μου από το αυτοκίνητο όσο και σε αυτό το ποστ όπου κάνω μια μίνι κοινωνικοοικονομική ανάλυση.

Επίσης, όταν η επαρχία (όπου υπάρχουν και αρκετά χρήματα αλλά και προσωπικές θέσεις σταθμεύσης) δει την αξία τους, οι πωλήσεις θα εκτοξεύθουν.
 

dinos

Moderator
Staff member
17 June 2006
811
Πάτρα
Μου φαίνεται πως δεν είναι κατάλληλα για επαγγελματίες.

Αν έχεις μείωση 23% σε 200.000 km σημαίνει πως σε δύο με τρία χρόνια το αυτοκίνητο θα είναι άχρηστο,
με πολύ μειωμένες πιθανότητες μεταπώλησης, δεδομένου του κόστους της αλλαγής μπαταρίας.

Επίσης το degradation νομίζω πως αναφέρεται μόνο στην εμβέλεια του αυτοκινήτου.
Δεν έχω βρει πληροφορίες για το πόση ώρα θέλει ένα αυτοκίνητο π.χ με degradation 23% να φορτίσει από το 15% στο 70% της χωρητικότητας.
Μήπως αυτός ο χρόνος αυξάνει αρκετά όσο γερνάει η μπαταρία;
Στο παράδειγμά σας τα 30 min για 500 km μου φαίνονται πολύς χρόνος.
Επίσης δεν ξέρω αν το degradation χειροτερεύει με την χρήση του αυτοκινήτου σε συνεχείς υψηλές ταχύτητες (π.χ 130 – 140 km/h)
ή επιτυγχάνεται τηρώντας συντηρητικότερα όρια (π.χ μέχρι 120 km/h).

Γιατί αν είναι να δώσω πάνω από 40.000 ευρώ για ένα αυτοκίνητο και δεν έχω την δυνατότητα να κινηθώ (εντός νομίμων ορίων) με υψηλές ταχύτητες,
τότε δεν βρίσκω το λόγω να το προτιμήσω, δεδομένου πως και αργότερα θα κινηθώ και θα καθυστερήσω 30 – 50 min για φορτίσεις σε μια διαδρομή π.χ Αθήνα – Ξάνθη.

Τέλος μια ακόμα επιφύλαξη έχω για την ιδιομορφία της χώρας μας με τα πολλά νησιά που δεν είναι συνδεδεμένα στο ηπειρωτικό δίκτυο (κακώς).
Τι θα γίνει όταν θα θελήσουν να στηρίξουν την φόρτιση ενός μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων για τους μήνες των διακοπών; Οι υποδομές θα αντέξουν;
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,110
Νότια Μακεδονία
Χαλκιδική πάντως γνωστό ξενοδοχείο αγόρασε 30 tesla και έμαθα από γνωστό μου (έχει μετοχές tesla ) ότι μεγάλο ξενοδοχείο στην Χαλκιδική αλλάζει όλο τον στόλο του με παραγγελια 100 tesla.
Η εξοικονόμηση που κάνουν με το ρεύμα είμαι σίγουρος ότι έχουν δει ότι θα καλύψει οποία αλλαγή σε μπαταρίες.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,583
Αθηνα
Χαλκιδική πάντως γνωστό ξενοδοχείο αγόρασε 30 tesla και έμαθα από γνωστό μου (έχει μετοχές tesla ) ότι μεγάλο ξενοδοχείο στην Χαλκιδική αλλάζει όλο τον στόλο του με παραγγελια 100 tesla.
Η εξοικονόμηση που κάνουν με το ρεύμα είμαι σίγουρος ότι έχουν δει ότι θα καλύψει οποία αλλαγή σε μπαταρίες.

Το κάνουν τόσο για PR όσο και για τους φορολογικούς λόγους που ανέφερα.
 
  • Like
Reactions: songless_bird

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,583
Αθηνα
Μου φαίνεται πως δεν είναι κατάλληλα για επαγγελματίες.

Αν έχεις μείωση 23% σε 200.000 km σημαίνει πως σε δύο με τρία χρόνια το αυτοκίνητο θα είναι άχρηστο,
με πολύ μειωμένες πιθανότητες μεταπώλησης, δεδομένου του κόστους της αλλαγής μπαταρίας.

Επίσης το degradation νομίζω πως αναφέρεται μόνο στην εμβέλεια του αυτοκινήτου.
Δεν έχω βρει πληροφορίες για το πόση ώρα θέλει ένα αυτοκίνητο π.χ με degradation 23% να φορτίσει από το 15% στο 70% της χωρητικότητας.
Μήπως αυτός ο χρόνος αυξάνει αρκετά όσο γερνάει η μπαταρία;
Στο παράδειγμά σας τα 30 min για 500 km μου φαίνονται πολύς χρόνος.
Επίσης δεν ξέρω αν το degradation χειροτερεύει με την χρήση του αυτοκινήτου σε συνεχείς υψηλές ταχύτητες (π.χ 130 – 140 km/h)
ή επιτυγχάνεται τηρώντας συντηρητικότερα όρια (π.χ μέχρι 120 km/h).

Γιατί αν είναι να δώσω πάνω από 40.000 ευρώ για ένα αυτοκίνητο και δεν έχω την δυνατότητα να κινηθώ (εντός νομίμων ορίων) με υψηλές ταχύτητες,
τότε δεν βρίσκω το λόγω να το προτιμήσω, δεδομένου πως και αργότερα θα κινηθώ και θα καθυστερήσω 30 – 50 min για φορτίσεις σε μια διαδρομή π.χ Αθήνα – Ξάνθη.

Τέλος μια ακόμα επιφύλαξη έχω για την ιδιομορφία της χώρας μας με τα πολλά νησιά που δεν είναι συνδεδεμένα στο ηπειρωτικό δίκτυο (κακώς).
Τι θα γίνει όταν θα θελήσουν να στηρίξουν την φόρτιση ενός μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων για τους μήνες των διακοπών; Οι υποδομές θα αντέξουν;

Ώπα.

Α. Ποσά χλμ κανεις τον χρόνο; Κανείς 50k τον χρόνο;
Β. Τα νούμερα που ανέφερα ήταν για ΜΟΝΟ οικιακή φόρτιση και ΜΟΝΟ ταχυφορτιση. Συνήθως γίνεται μίγμα των δυο με την οικιακή φόρτιση να είναι μεγαλύτερο ποσοστό.
Γ. Το degradation αφορά την μείωση της διαθέσιμης χωρητικότητας της μπαταρίας. Τίποτα άλλο. Επομένως μια «γηραιά» μπαταρία θα γεμίζει πιο γρήγορα αφού θα εχει συνολικά λιγότερη χωρητικότητα από μια νέα.
Δ. Ναι η αύξηση ταχύτητας αυξάνει την κατανάλωση αλλά προσωπικά κινήθηκα στην ΕΟ με ταχύτητες 120-140. Τόσο θα πήγαινα και με συμβατικό αυτοκίνητο.

Αν θες να δεις και μόνος σου, ψάξε την ιστοσελίδα ή το app που λέγεται a better route planner και «παίξε» μαζί του.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,583
Αθηνα
b5dd9e92814ce0bd3358c51d778491ad.jpg

Ενδεικτικά, αυτό βγάζει για το Αθήνα - Ξάνθη με ταχύτητα 120kmh. Υπόψιν ότι, για Tesla θα βελτιωθεί η κατάσταση μόλις ανοίξει ο supercharger στη Θεσσαλονίκη. Όντως η βόρεια Ελλάδα υποφέρει σε αυτό το κομμάτι διότι πάνω από τη λαρισσα δεν υπάρχει supercharger.

Βλέπεις ότι στη λαρισσα σου δείχνει ότι σε 32’ θα γεμίσεις από 10% σε 87% το οποίο είναι 350-400km, αν όχι τα 500 που ανέφερα.

Οι superchargers πάντως ήταν αυτό ακριβώς το σημείο που με έπεισαν ότι μπορείς να χρησιμοποιήσεις τεσλα ως «βασικό» οικογενειακό αμάξι.
 

dinos

Moderator
Staff member
17 June 2006
811
Πάτρα
Εγώ κάνω πλέον πολύ λίγα χιλιόμετρα και ίσως να ενδιαφερόμουν αν οι τιμές ήταν χαμηλές.
Έχω χώρο για φόρτιση και για περιαστικές διαδρομές το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μια χαρά.
Όμως φίλοι μου επαγγελματίες κάνουν από 130.000 έως και 170,000 το χρόνο.
Εκεί να πω την αλήθεια δεν έχω δει κάποιο να ενδιαφέρεται για ηλεκτρικό.
Μόνο ένας με πανάκριβο υβριδικό που χρειάστηκε στους 30 μήνες αλλαγή μπαταρίας (πάνω από 200.000 km)

Η θεωρία λέει πως η γερασμένη μπαταρία εκτός της μικρότερης χωρητικότητας έχει και βραδύτερη φόρτιση για το ίδιο ποσό ενέργειας,
λόγω της αύξησης της εσωτερικής αντίστασης και της ανάπτυξης μεγαλύτερων θερμοκρασιών που περιορίζουν την ταχύτητα φόρτισης.
Σε κάθε περίπτωση μικρότερη χωρητικότητα συνεπάγεται συχνότερες φορτίσεις, με περεταίρω χάσιμο χρόνου.

Άλλο να κινούμε με 120 και να πιάνω που και που 140
και άλλο πάω με 140 έως 150, για σχετικά μεγάλο χρονικό διάστημα με air-condition ή καλοριφέρ.

Στο παράδειγμα, απόσταση 711 km γίνεται εντός 7 ωρών με συμβατικό αυτοκίνητο και σε 8 ώρες με το αρκετά ακριβότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο,
τηρώντας αυστηρά τα όρια ταχύτητας.

Και φυσικά παραμένει ο προβληματισμός για τα νησιά (μικρά ή μεγάλα).