Έφυγε ο θρύλος της μαύρης αμερικανικής μουσικής, Τζόνι Ότις

christos

Supreme Member
6 August 2006
5,483
πέρα μαχαλάς
Έφυγε ο θρύλος της μαύρης αμερικανικής μουσικής, Τζόνι Ότις

Ο ρόλος του στην ποπ και το ροκ -ν-ρολ τον έκανε θρύλο...Είναι ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα της αμερικανικής μουσικής και ήταν και ένας μεγάλος Αμερικανός» τόνισε ο Τομ Ριντ.

Ο Τζόνι Οτις (Γιάννης Αλέξανδρος Βελιώτης) γεννήθηκε από ελληνο-αμερικανούς γονείς τον Δεκέμβριο 1921 στη βόρεια Καλιφόρνια και μεγάλωσε σε γειτονιά μαύρων του Μπέρκλεϊ, βαφτίστηκε στη μαύρη κουλτούρα και μουσική, ανάμεσα στους ήχους των μπλουζ, των γκόσπελ και του σουίνγκ.

Στα μέσα της δεκαετίας του '40 είχε ήδη τη δικιά του ορχήστρα και έκανε το πρώτο του χιτ, το «Harlem Nocturne». Ακολούθησαν τα «Mistrustin Blues» και «Double Crossing Blues» στη δεκαετία του '50 και το «Willie and the Hand Jive» το 1958.

Συνέθεσε επίσης το πρώτο χιτ της Ετα Τζέιμς, το «Wallflower» το 1955, των Gladys Knight and the Pips, το «Every Beat of My Heart» το 1961 και ήταν ο παραγωγός του «Hound Dog» που έγινε γνωστό από τον Ελβις Πρίσλεϊ το 1956.

Ο Τζόνι Οτις δούλεψε ως ντισκ τζόκεϊ για τον ραδιοφωνικό σταθμό KFOX.

Συμμετείχε ενεργά στο κίνημα για τα πολιτικά δικαιώματα και είναι ο συγγραφέας του βιβλίου «Listen to the Lambs» (1968).

Στα τέλη της δεκαετίας του '70 ίδρυσε την Landmark Community Church στο Λος Άντζελες, ενώ αργότερα, επιστρέφοντας στη βόρεια Καλιφόρνια, αφιερώθηκε στην καλλιέργεια βιολογικών προϊόντων.

Αλλά δεν απομακρύνθηκε ποτέ από τη μουσική και στα 70 του χρόνια επέστρεψε κάνοντας περιοδεία με τον βιρτουόζο κιθαρίστα γιο του Σάγκι Ότις.

Ο Ότις εντάχθηκε στο Rock and Roll Hall of Fame το 1994.

http://tvxs.gr/news/moysiki/efyge-o-thrylos-tis-mayris-amerikanikis-moysikis-tzoni-otis
Johnny Otis ο νονός του Rythm & Blues
>> ΠΑΡΑΣΚΕΥΉ, 6 ΙΑΝΟΥΑΡΊΟΥ 2012
ακόμα και στις ρίζες της κλασσικής αφροαμερικάνικης μουσικής ... Ελληνες θα βρείς.
ο Ιωάννης Βελιώτης του Αλέξανδρου θεωρείται από πολλούς ως ο νονός της R & B, είναι ακόμη μουσικός, παραγωγός, καλλιτέχνης, επιχειρηματίας, bandleader, ντράμερ, βιμπραφωνίστας, τραγουδιστής, συγγραφέας, ακτιβιστής των πολιτικών δικαιωμάτων, πάστορας, και υποστηρικτής ταλέντων καθώς ανακάλυψε στην καριέρα του μια σειρά σημαντικών καλλιτεχνών όπως η Etta James, Jackie Wilson, Eshter Phillips, Big Mama Thorton, Hank Ballard, Little Willie John κ.α.
(και πατέρας του μεγάλου μπλουζίστα - κιθαρίστα SHUGGIE OTIS! γνωστού από τις συνεργασίες του με Al Kooper, Roy Buchanan & Mike Bloomfield)
Γεννημένος από Ελληνες μετανάστες γονείς στο Vallejo, Καλιφόρνια, το 1921, o Otis μεγάλωσε σε μια φτωχή γειτονιά και προσδιόρισε βαθιά μέσα του τη μαύρη μουσική και τον πολιτισμό της από μικρή ηλικία. (Ο πατέρας του ήταν μπακάλης και η μητέρα του Ειρήνη Κισκάκη ζωγράφος).
Έλληνες και μαύροι Αμερικανοί είχαν τότε ένα είδος αλληλεγγύης τυχαία?
(Στην Jim Crow, στο Νότο και αλλού, και οι δύο ομάδες ήταν οι στόχοι της Κου Κλουξ Κλαν στα χρόνια μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο).
Μετακόμισε στο Λος Άντζελες ως νεαρός και άρχισε την έξι δεκαετιών καριέρα του στη μουσική παίζοντας τύμπανα σε μπάντες swing στη δεκαετία του 1930. Αργότερα έφτιαξε τη δική του μπάντα το 1940 και ανοίξε το νυχτερινό κέντρο διασκέδασης Barrelhouse R & Blues. Mε την μπάντα του είχε δεκαεπτά Top 40 hits μεταξύ 1950 και 1969, συμπεριλαμβανομένων των "Willie & Hand Jive, Rock me Baby".
O Otis έγραφε επίσης μια στήλη για το Sentinel, μία από τους κορυφαίες μαύρες εφημερίδες του LA, έγινε πάστορας της δικής του διαφυλετικής εκκλησίας, φιλοξενησε δημοφιλείς Αφροαμερικανούς καλλιτέχνες σε ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές του και επαινέθηκε ως επιχειρηματίας της χρονιάς 1951 από το περιοδικό "Negro Επιτεύγματα". Σε όλη τη σταδιοδρομία του, ο Otis πολέμησε την φυλετική αδικία, υπερασπιστηκε τα επιτεύγματα των μαύρων Αμερικανών και προώθησε αφροαμερικάνους μουσικούς.
Midnjght at Barrelhouse είναι η πρώτη βιογραφία του Otis, όπου ο Georgre Lipsitz αφηγείται την σε μεγάλο βαθμό την άγνωστη ιστορία μιας τεράστιας προσωπικότητας στην ιστορία της αφροαμερικανικής μουσικής και του πολιτισμού. «έναν μαύρο εκ πεποιθήσεως όπως χαρακτηρίζεται ο Οτις».

Ως παιδί, αποφάσισα ότι αν η κοινωνία μας υπαγορεύει ότι θα καθε τι θα έπρεπε να είναι μαύρο ή άσπρο, εγώ θα ήθελα να είναι μαύρο.

Για την δισκογραφία του δεν θα αναφερθώ γιατί είναι άπειρη στις 6 δεκαετίες και θα γέμιζα σελίδες αλλά γενικά έχει παίξει όλα τα παρακλάδια της μαύρης μουσικής από R'n'B, Country Blues, Rockin' Blues, Boogie, Soul, Funky, Jazz-Blues.
Τα show του σε Live & τηλεόραση έχουν μείνει ιστορικά και γενικά είναι διαμορφωτής αυτού που σήμερα λέγεται σύγχρονη αφροαμερικάνικη μουσική.
Ενας καλός δίσκος του funky (μαζί με τον γιό του Shuggie) είναι το Johnny Otis & Friends- Watts Funky

http://cafesebax.blogspot.com/2012/01/johnny-otis-r-b.html