Η Ασία των σκηνοθετών

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2024 την Κυριακή 07 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

LEO09

Senior Member
28 January 2007
639
Athens
ΤΙΓΡΗΣ & ΔΡΑΚΟΣ,ΤΗΕ HULK,BROKEBACK MOUNTAIN απο ANG LEE

ΗΡΩΑΣ,ΤΑ ΙΠΤΑΜΕΝΑ ΣΤΙΛΕΤΑ απο ZHANG YIMOY

Εχοντας στο νου εργα & σκηνοθετες που οι περισσοτεροι απο εμας
θα εχουμε δει φανταζομαι, θα σας αναφερω ποιο κατω καποιους αλλους
ασιατες λιγοτερο γνωστους, που εχουν ομως κανει εντονη την παρουσια
τους τα τελευταια χρονια στον παγκοσμιο κινηματογραφο.

WONG KAR WAI
1.In the mood for love 2000
2.2046 2004
3.eros (η τριτη ταινια) 2004

PARK CHAN-WOOK
1.Old boy 2003
2.Sympathy for lady.. 2005
(Η εκδικηση μιας κυριας)
3. Sympathhy for Mr. Vengeance
(Η τελευταία εκδίκηση)

KIM KI DUK
1.Seom (To νησι) 2000
2.Bad gay 2001
3.Ανοιξη-καλοκαιρι-
φθινοπωρο-χειμωνας 2003
4.Samaria girl 2004
5.Ολομοναχοι μαζι 2004
6.Hwal-Το τοξο 2005

KIM JI WOON
1.A tale of two sisters 2003
2.Bittersweet life 2005
(Γλυκοπικρη ζωη)

Η σχιζοφρενια, ο ερωτας,η εκδικηση,ο μοναχισμος το καλο
& το κακο ειναι μερικα απο τα θεματα των ταινιων.
Η εκπληκτικη φωτογραφια με υπεροχα χρωματα & πλανα καθως
& οι απιθανες ερμηνειες των ηθοποιων ειναι η σπεσιαλιτε τους &
τελος τα υπεροχα σαουντρακ στις περισσοτερες των περιπτωσεων
απογειωνουν το συνολικο αποτελεσμα!!
Αγαπω & εγω οπως οι περισσοτεροι το καλο Hollywood αλλα & τις
καλες ευρωπαικες ταινιες,εδω ομως εχουμε να κανουμε με διαφορετικη
περιπτωση εργων, που θα βρητε στα ενημερωμενα videoclab & που
ξεχωριζουν με ανεση αναμεσα στις τοσες μουφες τις εποχης μας.-bye-
 
Last edited by a moderator:

petros_m

Supreme Member
18 June 2006
8,210
Αλιμος
Απάντηση: Η ΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ

O Abbas Kiarostami εχει κανει πολλες ταινιες και ανοικει στην κατηγορια των "Αγγελοπουλικων" σκηνοθετων. "Η γευση του κερασιου" ειναι ταινια 8-9 χρονων και διαδρματατιζεται στο Ιραν. Ενας φραγκατος 50αρης προσπαθει να βρει καποιον να τον βοηθησει να αυτοκτονήσει. Εχουν περασει αρκετα χρονια απο τοτε και δε θυμαμαι πολλες λεπτομεριες. Θυμαμαι ομως πως η ταινια ειχε βγει μονο σε 2 κινηματογραφους στις ΗΠΑ και παιζονταν σε αυτους επι 6 μηνες!
 
Last edited:

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Re: Η ΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ

Άλλες δύο θυμάμαι του Κιαροστάμι. Η μία λέγεται "Ψάχνω να βρω το σπίτι του φίλου μου" ή κάπως έτσι, και είναι η ταινία που τον έκανε γνωστό, πολύ πριν τη γεύση του κερασιού. Η άλλη είναι πιο πρόσφατη και λέγεται "ο άνεμος θα μας σηκώσει".
 

LEO09

Senior Member
28 January 2007
639
Athens
Απάντηση: Η ΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ

Eυχαριστω για τις πληροφοριες παιδες!!
 
17 June 2006
9,768
Απάντηση: Η ΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ

O WONG KAR WAI για εμένα έχει γυρίσει μικρά αριστουργήματα και το In the mood for love, αλλά και το 2046 με είχαν καθυλώσει στον κινηματογράφο. Επίσης θυμάμαι μερικές ταινίες από το Ιραν με πιο χαρακτηριστική την ανθρώπινη ταινία με τα 2 μικρά αδερφάκια όπου το αγόρι τρέχει σε ένα αγώνα δρόμου για να κερδίσει ένα ζευγάρι παπούτσια για τη μικρή του αδερφή.
Πάντως βρίσκω πολύ πιο συμβατό με τα γούστα μου το σκηνοθετικό στυλ της περιοχής Κίνα-Ταϊβάν από το αντίστοιχο της Ιαπωνίας.
 

LEO09

Senior Member
28 January 2007
639
Athens
Απάντηση: Η ΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ

O WONG KAR WAI για εμένα έχει γυρίσει μικρά αριστουργήματα και το In the mood for love, αλλά και το 2046 με είχαν καθυλώσει στον κινηματογράφο. Επίσης θυμάμαι μερικές ταινίες από το Ιραν με πιο χαρακτηριστική την ανθρώπινη ταινία με τα 2 μικρά αδερφάκια όπου το αγόρι τρέχει σε ένα αγώνα δρόμου για να κερδίσει ένα ζευγάρι παπούτσια για τη μικρή του αδερφή.
Πάντως βρίσκω πολύ πιο συμβατό με τα γούστα μου το σκηνοθετικό στυλ της περιοχής Κίνα-Ταϊβάν από το αντίστοιχο της Ιαπωνίας.

Συμφωνω απολυτα μαζι σου ,το μονο εαν μπορεις να πεις μειον οσο
αφορα τα εργα του KAR WAI αλλα & του KI DUK ειναι οτι πρεπει να τα
βλεπεις σε μεγαλη εικονα γιατι εκει ειναι πραγματι αριστουργηματα!!
Αλλα & το εργο που αναφερεις απο το Ιραν (δεν θυμαμαι τιτλο)
ειναι πραγματι φοβερο!!
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Η ΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ

Aπο τα πιό συγκλονιστικά έργα είναι το 'Turtles can Fly'τού Bahman Ghobadi.Αναφέρεται στα παιδιά τού Ιράκ σε ένα καταυλισμό προσφύγων στον Βορρά.Ειχα γράψει στο avforum γι´αυτό.Σκληρό αλλά πολύ συγκινητικό.
Οι σύγχρονοι Ασιάτες παρουσιάζουν έναν πολύ ενδιαφέροντα κινηματογράφο.Ομως οι παλιότεροι ,Κουροσάβα,Μισογκούτσι είναι ανεπανάληπτοι.Ξανείδα προχτές το Ουγκέτσου Μονογκατάρι τού 1953 και έμεινα άναυδος απο την σκηνοθετική αντίληψη.Η το ´Ταξίδι στο Τοκυο´τού Ozu.
 
18 June 2006
8,260
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Η ΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ

Να συμπληρώσω στη λίστα των ασιατών σκηνοθετών και το όνομα του Κορεάτη Wai Keung Lau όπου μας έδωσε πριν μερικά χρόνια μια τρομερή αστυνομική τριλογία το INFERNAL AFFAIRS την οποία είδαμε πρόσφατα να αμερικανοπιεί ( με την καλή ένια) ο Martin Scorsese με το γνωστό Πληροφοριοδότη.
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,804
Ελλαδα
Απάντηση: Η ΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ

και εγω να προσθεσω ισως τον μεγαλυτερο ολων αυτη την στιγμη
πηρε χρυσο λεονταρι στην Βενετια
εγινε μεγαλο αφιερωμα στο φεστιβαλ Θεσαλονικης 2005
στην Ελλαδα παντελως αγνωστος
υπαρχει κατι σε dvd

Ποιος ειναι...ποιος ?
 
18 June 2006
8,260
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Η ΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ

Zhang Yimou
Από τους καλύτερους και πλέων παραγωγικούς σκηνοθέτες είναι ο 56χρονος Zhang Yimou που πειραματίστηκε σε πολλά είδη κινηματογράφου και έτυχε και της μεγαλύτερης κοινής αποδοχής σ ολόκληρο τον κόσμο . Και οι 16 ταινίες του έχουν κάνει διεθνή καριέρα ασχέτως αν εμείς εδώ πέρα τον γνωρίσαμε ( όχι όλοι ) με τον Ήρωα.

Curse of the Golden Flower - 2006
Riding Alone for Thousands of Miles - 2005
House of Flying Daggers - 2004
Hero 2002
Happy Times - 2000
Not One Less - 1999
The Road Home - 1999
Keep Cool - 1997
Lumière and Company - 1995
Shanghai Triad - 1995
Lifetimes - 1994
The Story of Qiu Ju - 1992
Raise the Red Lantern - 1991
Ju Dou - 1990
Operation Cougar - 1989
Red Sorghum - 1987
 
18 June 2006
8,260
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Η ΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ

και εγω να προσθεσω ισως τον μεγαλυτερο ολων αυτη την στιγμη
πηρε χρυσο λεονταρι στην Βενετια
εγινε μεγαλο αφιερωμα στο φεστιβαλ Θεσαλονικης 2005
στην Ελλαδα παντελως αγνωστος
υπαρχει κατι σε dvd

Ποιος ειναι...ποιος ?
Kiyoshi Kurosawa
Η μήπως ο Takeshi Kitano (Τεράστια μορφή σο παγκόσμιο σινεμά )
 
Last edited:

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,804
Ελλαδα
Απάντηση: Η ΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ

Zhang Yimou
Από τους καλύτερους και πλέων παραγωγικούς σκηνοθέτες είναι ο 56χρονος Zhang Yimou που πειραματίστηκε σε πολλά είδη κινηματογράφου και έτυχε και της μεγαλύτερης κοινής αποδοχής σ ολόκληρο τον κόσμο . Και οι 16 ταινίες του έχουν κάνει διεθνή καριέρα ασχέτως αν εμείς εδώ πέρα τον γνωρίσαμε ( όχι όλοι ) με τον Ήρωα.


Riding Alone for Thousands of Miles - 2005


το ειδα προχθες

καταπληκτικο...!

-
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,804
Ελλαδα
Απάντηση: Η ΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ

Cafe%20Lumiere%20Big.jpg





αφιερωμενη στον ΟΖΟU
καπως ετσι θα κινηματογραφουσε σημερα ο ΟΖΟU
Iσως η μοναδικη ταινια του που κυκλοφορει σε dvd

CAFE LUMIERE
HOU HSIAO HSIEN
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,804
Ελλαδα
Απάντηση: Η ΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ

Η ζωή και το έργο του

ΗΟU HSIAO HSIENΗ οικογένεια του Χου Χσιάο Χσιεν κατάγεται από το νότο της Κίνας και εγκαταστάθηκε στην Ταϊβάν με το στρατό της Εθνικιστικής Κυβέρνησης του Κουομιντάνγκ (1949), στον οποίο ο πατέρας του υπηρετούσε ως χαμηλόβαθμος υπάλληλος.
Γεννημένος το 1947, ο Χου μόλις τελείωσε τη στρατιωτική του θητεία το 1969 σπούδασε κινηματογράφο στην Εθνική Ακαδημία Τεχνών της χώρας του. Αποφοίτησε το 1972 και έκανε διάφορες δουλειές πριν στραφεί στον κινηματογράφο.
Έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο το 1980 με την ταινία Χαριτωμένο κορίτσι, ένα συνδυασμό ρομάντζου και κωμωδίας που πραγματεύεται τα προβλήματα της ταϊβανικής υπαίθρου. Σιγά-σιγά πέρασε σε έναν πιο προσωπικό κινηματογράφο και βοήθησε στη δημιουργία μιας κινηματογραφικής συνείδησης στην Ταϊβάν.
Οι ταινίες: Τα παιδιά από το Φενγκουέι, Καλοκαίρι με τον παππού, Μια εποχή για να ζήσεις και μια εποχή για να πεθάνεις, Σκόνη στον άνεμο, βασίζονται σε προσωπικές αναμνήσεις και εντυπώσεις, στις οποίες το θέμα της μετάβασης από την παιδική ηλικία στην ωριμότητα εντάσσεται στο πλαίσιο της ταϊβανικής ιστορικής και κοινωνικής πραγματικότητας.
Η φιλμογραφία του Χου Χσιάο Χσιέν περιλαμβάνει ερωτικές ιστορίες, μελοδράματα, αστυνομικά δράματα, ιστορικές τοιχογραφίες και συνθέτει ένα έργο φιλόδοξο και πολύ μοντέρνο, σύμφωνα με το κριτικό σημείωμα της Μαρίας Γαβαλά το οποίο περιλαμβάνεται στην ειδική έκδοση για τον Χου, που θα κυκλοφορήσει σε επιμέλεια Νίκου Σαββάτη. Κύρια χαρακτηριστικά του έργου του Χου Χσιάο Χσιέν, το ελλειπτικό με λιγοστές κινήσεις της κάμερας στυλ, επηρεασμένο από τους Ιάπωνες σκηνοθέτες. Ο ίδιος πάντως παραδέχεται ότι έχει επηρεαστεί από τον Κόπολα και από τον Γκοντάρ αλλά όχι από τον Όζου, με το έργο του οποίου οι κριτικοί διακρίνουν αντιστοιχίες. Τον σέβομαι αλλά κάνουμε διαφορετικά πράγματα, λέει ο Χου. Αν και του καταλογίζεται ως μειονέκτημα η αναφορά σε λεπτομέρειες της ταϊβανικής ιστορίας, αφού πράγματι κάποιες από τις πιο γνωστές ταινίες του έχουν να κάνουν με το πρόσφατο παρελθόν του έθνους του και ιδιαίτερα Η πόλη της θλίψης/A City of Sadness, με την οποία έγινε διεθνώς γνωστός, πρόθεσή του δεν είναι να διδάξει ιστορία. Αυτό που τον ενδιαφέρει είναι να αφηγηθεί προσωπικές ιστορίες, τις οποίες συνδέει με μεγάλες στιγμές της ιστορίας του έθνους του .
Το θέμα της εθνικής ταυτότητας απασχολεί το Χου στη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του, την Πόλη της θλίψης (1989, Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας) όπου παρουσιάζει με κριτικό μάτι την πρόσφατη, ταραχώδη ιστορία της Ταϊβάν, από το 1945 μέχρι το 1949 μέσα από τη ζωή μιας ταϊβανικής οικογένειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά από τη βράβευσή της στο Φεστιβάλ Βενετίας, η ταινία γνώρισε μεγάλη επιτυχία και στην Ταϊβάν –ήταν η πρώτη ταινία που απέσπασε τέτοιο βραβείο- και έκοψε 2 εκατομμύρια εισιτήρια, ενώ το Millenium Mambo έκοψε μόλις 3 χιλιάδες...
Η πλουσιότερη έρευνα του σκηνοθέτη στο ιστορικό παρελθόν του νησιού του, Ο μάστορας του κουκλοθέατρου (1994) αποτελεί επίσης σημείο καμπής στη δουλειά του. Ο Μάστορας του κουκλοθέατρου, συνδυασμός μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, στηρίζεται πάνω στην προσωπικότητα ενός μαριονετίστα που ενσαρκώνει όλες τις πατροπαράδοτες κινεζικές αξίες: Ο δημιουργός εξερευνώντας τις δυνατότητες του μέσου του, απελευθερώνεται από την παραδοσιακή αφήγηση και πειραματίζεται με τη σκηνοθεσία. Στη συνέχεια έκανε μια φιλόδοξη, αλλά κατά τον ίδιο αποτυχημένη προσπάθεια να συμφιλιώσει το παρελθόν με το παρόν της
Ταϊβάν στο Good Men, Good Women (1995), το οποίο αναφέρεται στον πόλεμο κατά των Ιαπώνων.
Τα Λουλούδια της Σανγκάης, είναι μια ταινία εποχής, που διαδραματίζεται στα πορνεία της Σανγκάης, στα τέλη του 19ου αιώνα, ενώ οι ταινίες Goodbye South Goodbye, Millennium Mambo και Cafe Lumiere μιλούν για την Ταϊβάν του σήμερα και τα προβλήματα μιας κοινωνίας, όπου κυριαρχούν η δυτικοποίηση και ο αμερικανικός τρόπος ζωής.
Η ιδιαίτερα αυτοβιογραφική του ταινία Μια εποχή για να ζήσεις και μια εποχή για να πεθάνεις (1985) του χάρισε το βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, στο Φεστιβάλ Βερολίνου και ονομάστηκε η καλύτερη ταινία εκτός Ευρώπης και Αμερικής στο Διεθνές Φεστιβάλ του Ρότερνταμ. Πρόκειται για μια ιστορική καταγραφή της εξορίας μιας ταϊβανέζικης οικογένειας στα 1950.
Η τελευταία ταινία του Χου, Τρεις φορές, που προβλήθηκε φέτος στις Κάννες, αποτελεί ένα παραμύθι με πρώτη ύλη τα ερωτικά συναισθήματα και τοποθετείται σε τρεις διαφορετικές εποχές. Αφηγείται την τριπλή μετενσάρκωση ενός μεγάλου έρωτα, με το ίδιο ζευγάρι πρωταγωνιστών, επιχειρώντας να δείξει τους διαφορετικούς σε κάθε εποχή τρόπους εκδήλωσης της αγάπης.
Πηγή: δελτίο τύπου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης