Πρώτες εντυπώσεις Sony VW-60

17 June 2006
23,699
Αθήνα
Είχαμε χθες την ευκαιρία να δούμε τον νέο sxrd προβολέα της Sony VW-60 στο test room για πρώτες μετρήσεις, εντυπώσεις αλλά και πως τα πάει δίπλα στον Jvc-HD1.

Καταχήν εξωτερικά ο νέος 60άρης είναι ακριβώς ο ίδιος με τον προκάτοχό του VW-50 εκτός βεβαίως από το χρώμα. Οι συνδέσεις είναι κι αυτές οι ίδιες (2 Χ hdmi, component, svideo, composite).

Πριν ξεκινήσουμε την θέαση, έγιναν οι βασικές μετρήσεις και ρυθμίσεις από τον Μανώλη Καστρουνή. Μετρήσεις που περιλάμβαναν ire, ansi-contrast κλπ. Θα δούμε παρακάτω και τα σχεδιαγράμματα που θα μας παραθέσει ο Μανώλης.

Στο διά ταύτα:
Ξεκινήσαμε την θέαση με τι άλλο; με υλικό HD σε Bluray και HDDVD (Fifth Element, Riddick, U571, Phantom of the opera) καθώς και τα γνωστά High Definition κλιπάκια της Epson.

Συμπεράσματα δικά μου:
1) Το μηχάνημα έχει μαύρο. Καμιά ΚΑΜΙΑ σχέση με τον 50άρη. Δεν ξέρω αν οφείλεται στην διαχείριση της ίριδας ή κάπου αλλού, αλλά τα πάει πάρα πολύ καλά.
2) Ευκρίνεια ικανοποιητικότατη. Δεν νομίζω να υπάρξει χρήστης που να του λείψει ευκρίνεια.
3) Χρώμα. Στην ρύθμιση χρώματος στο "Wide" τα χρώματα ήταν γεμάτα, πλούσια, ενώ στο "Normal" έφευγε αυτό το punch του χρώματος και είχαμε μια πιό pal παλέτα. Δεν ξέρω το πιό σωστό ποιό είναι, αλλά τουλάχιστον ο Sony δίνει την δυνατότητα με ένα κλικ, να επιλέξει ο χρήστης το χρώμα ανάλογα με τα γούστα του.
4) Ανομοιομορφία: Στο συγκεκριμένο κομμάτι τουλάχιστον δεν παρατηρήσαμε κάτι.
5) Σύγκλιση: Το ίδιο. Μόνο, μπαίνοντας σε mode "Ψυχίατρου" (κοιτάζοντας την οθόνη από τους 30 πόντους) κάτι ψιλοβλέπεις αλλά μιλάμε για τρίχες....

Σε σχέση με τον JVC -HD1

Οπως καταλαβαίνετε δεν αντέξαμε να μπούμε στον πειρασμό να συνδέσουμε ταυτόχρονα και τον JVC όπερ και εγένετο.

Συμπεράσματα δικά μου:

1) Μαύρο: Λόγω του native contrast εξακολουθεί ο JVC να υπερέχει σ' αυτόν τον τομέα. Ελάχιστα όμως και όχι τόσο τραγικά όπως με τον 50άρη. Αυτό φαίνεται καλύτερα σε σκηνές με ταυτόχρονα άσπρα-μαύρα όπως π.χ. τα αστέρια στο διάστημα, ενώ σε ταυτόχρονη θέαση μισή-μισή οθόνη νομίζαμε πολλές φορές ότι έπαιζε ο ίδιος προβολέας. Ο sony overall είχε σαφέστατα σκοτεινότερη-smooth εικόνα κάτι που οφείλεται στην αυτόματη ίριδα.
Λέγοντας σκοτεινό εννοώ ότι π.χ. οι άσπροι υπότιτλοι δεν ήταν τόσο έντονοι/κτυπητοί όσο στον JVC και τα φωτεινά σημεία μέσα στην εικόνα δεν έβγαζαν μάτι. Γενικά ο Sony μας θύμισε πάρα πολύ τα προηγούμενα μηχανήματα που έχουμε δει (Sharp 21000, Benq10000) σ' αυτόν τον τομέα.

2)Χρώμα. Εχοντας τον Sony σε wide , το χρώμα όπως έγραψα και παραπάνω, ήταν έντονο και μάλιστα σε κάποιες σκηνές ποιό έντονο και από του JVC! Σ' αυτό παίζει ρόλο φυσικά και η απουσία του punch γενικότερα. Πάνω σ' αυτό, θέλω να τονίσω, το πως αντιλαμβάνομαι εγώ αυτό το φαινόμενο: Σε μια ημισκοτεινή σκηνή που υπάρχουν πλάνα φωτισμένα και πλάνα ημιφωτισμένα, όπως στην αποθήκη του Van Helsing, ο Sony δίνει μια πιό ισορροπημένη εικόνα χωρίς εξάρσεις χρώματος οι οποιές οφείλονται στο punch της φωτεινότητας. Ο JVC όπου υπάρχει φωτισμένη περιοχή το τονίζει με φωτεινότητα η οποία φυσικά έχει επίπτωση και στο χρώμα. Το κάνει πιό punch, πιό δυνατό πράγμα που στα μάτια κάποιων δίνει την αίσθηση του ψεύτικου/καρτουνίστικου.

3) Ευκρίνεια: Στα δικά μου μάτια, το ίδιο. Ούτε από τον έναν ούτε από τον άλλον μου έλειπε κάτι.

Οπως καταλαβαίνετε δεν είναι δυαντόν μέσα σε ένα απόγευμα να προλάβουμε να "διηλήσουμε τον κόνοπα" και σίγουρα όταν θα έχουμε στα χέρια μας ξανά τον 60άρη θα κάνουμε ένα πιό αναλυτικό review.

OVERALL συμπέρασμα δικό μου:

Οσοι αρέσκονται στην dlpική εικόνα (ικανοποιητικό μαύρο, smooth και ισορροπημένη εικόνα) και ενοχλούνται από rainbow, ο 60άρης είναι ο προβολέας τους.
Ο JVC εξακολουθεί να έχει δική του σχολή με χαρακτηριστικό το έντονο contrast (την δυνατή διαφορά μέσα στην ίδια σκηνή μεταξύ φωτεινών/σκοτεινων σημείων). Οσοι ενοχλούνται από αυτό το φαινόμενο, ο 60άρης είναι η ιδανική λύση.

Είναι καθαρά θέμα προσωπικού γούστου.


Υ.Γ. Ευχαριστούμε θερμά το μέλος nektar που μας παραχώρησε τον προβολέα του για το mini review. Νεκτάριε "κρέμασέ " τον σύντομα και καλές θεάσεις. -bye-

Ακολουθούν κάποια screenshots αλλά θα τ' ανεβάσω το βράδυ μόλις πάω σπίτι. Ιδιαίτερα οι διαφορές στα σκοτεινά είναι πολύ δύσκολο να αποτυπωθούν πλέον σε φωτογραφική μηχανή. :nounder:
 

GeonX

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
2,755
Thanks… for the Update ;) από το γραπτό σου Τάσο τελικά μιλάμε για ένα τίμιο μηχάνημα για τα χρήματα του και το μονό που μένει είναι το προσωπικό γούστο στην εικόνα για να διαλέξει κάποιος (vs JVC HD1 DiLA πάντα αναφέρομαι) μου αρέσει αυτό , για να ακούσουμε και τα υπόλοιπα παιδιά ;)
 

GeonX

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
2,755
5) Σύγκλιση: Το ίδιο. Μόνο, μπαίνοντας σε mode "Ψυχίατρου" (κοιτάζοντας την οθόνη από τους 30 πόντους) κάτι ψιλοβλέπεις αλλά μιλάμε για τρίχες....

Παίξατε καθόλου με τις μικρο-ρυθμίσεις για τα pixel ? που υποτίθεται λύνουν το πρόβλημα της σύγκλισης ?
 
17 June 2006
23,699
Αθήνα
Απάντηση: Re: Πρώτες εντυπώσεις Sony VW-60

Παίξατε καθόλου με τις μικρο-ρυθμίσεις για τα pixel ? που υποτίθεται λύνουν το πρόβλημα της σύγκλισης ?

Οχι. Δεν ξέρω αν ο Κάστρο έκανε τίποτα μόνος του όταν τον αφήσαμε παρέα με 1 λίτρο καφέ...
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,818
Παλλήνη
Ζητησε κανεις φωτογραφιες; :p

O ευτυχης κατοχος του Sony, τοποθετει το νεο του "μωρο" στο τραπεζακι των βασανιστηριων :
icon10.gif

sony60001sc1.jpg


Οι μονομαχοι σε θεση μαχης!

sony60004se8.jpg


Η "κριτικη επιτροπη" βιδωμενη στα καθισματα της!

sony60023tk2.jpg


(πανω σειρα απο αριστερα προς δεξια: Τασος Οικονομου, Μπαμπης Κολεζας, Κωστας Παπαγεωργιου. Κατω σειρα: Τακης Σωτηροπουλος, Nektar, Νασος Μανιατης, Νικος Μπαβιολης, Κυριακος Παναγιωτακος)

...και ο Καστρουνης παιρνει τις τελευταιες μετρησεις!

sony60007ta9.jpg
 

Ntinos P

AVClub Fanatic
26 June 2006
22,938
Στην τριτη φωτο, γιατι ο ενας κριτης εχει κλειστα ματια?
Δεν θελει να βλεπει, ή ξεχασε τα γυαλια του ?
 

nektar

Supreme Member
4 January 2007
4,326
Μελίσσια
Καταρχήν να ευχαριστήσω όλα τα παιδιά που μου πρόσφεραν μια εμπειρία που δεν την είχα ξαναζήσει. Και ήταν το κάτι άλλο...
Για τον χώρο τι να πρωτοπώ? Καυτευθείαν νιώθεις ότι μπαίνεις στο village center, και μόνο τα ποπ κορν έλειπαν. Τουλάχιστον είχε πίτσες...:flipout:

Για να πω την αλήθεια αυτό το συγκριτικό το φοβόμουν λίγο... Έχοντας δει τον ντίλα για καμιά ωρίτσα κάτι μήνες πριν, πήρα έναν προβολέα που δεν έχω δει, αλλά μόνο διαβάσει γι αυτόν... Η απορία αν είχα κάνει την σωστή επιλογή, μπορούσε να λυθεί με ένα συγκριτικό αλλά μπορούσα να είχα κάτσει και στα αυγά μου, και να μην πάω γυρεύοντας.... Επέλεξα την πρώτη εκδοχή παίρνοντας τα ρίσκα μου... Ή θα έφευγα προβληματισμένος για την αγορά μου ή ευχαριστημένος. Έπρεπε να μου φύγει αυτή η ιδέα από το κεφάλι οπωσδήποτε. Έτσι είναι ο χαρακτήρας μου...

Θα γράψω κι εγώ τις εντυπώσεις μου, αλλά θέλω να τις δείτε σαν ενός απλού θεατή που δεν είχε καμία σχέση με τους υπόλοιπους που ήξεραν να αιτιολογήσουν την άποψη τους τεχνικά. Εγώ κάτι τέτοιο δεν μπορούσα να κάνω και ούτε ακόμα μπορώ (ευελπιστώ κάποια στιγμή να φτάσω σε αυτό στο στάδιο). Οπότε ότι είδαν τα ματάκια μου μόνο, τα αδούλευτα και άπειρα ματάκια μου...

Στην θέαση HD υλικού και τα 2 μηχανήματα πραγματικά ζωγραφίζουν. Δεν είναι υπερβολή αυτό που είπε ο Τάσος. Σε κάποιες στιγμές έβλεπες άνετα ταινία με το μισό πανί να δείχνει από τον ντίλα και το άλλο από τον sony. Και θα νόμιζες ότι έπαιζε ένας προβολέας!
Σε σκηνές με πολύ σκοτάδι, άλλες φορές μου άρεσε περισσότερο ο ντίλα και άλλες φορές ο σόνυ. Στον ουρανό με τα αστέρια ο ντίλα είναι καλύτερος. Πιο ρεαλιστική εικόνα και ας φαίνεται ότι πετάγονται λίγο τα άστρα έξω από το πανί. Σε άλλες σκοτεινές σκηνές όμως, ο ντίλα ήταν υπερβολικός και θα προτιμούσα την εικόνα του σόνυ. Δύσκολο να το περιγράψω με λόγια...
Πολλές φορές το contrast του dila σε εντυπωσιάζει αλλά άλλες φορές προτιμάς την πιο φυσική (πάντα στα μάτια μου) εικόνα του sony.
Και στους 2 προβολείς μετρήθηκε το ίδιο μαύρο, αλλά το contrast δίνει προβάδισμα στον ντίλα. Αλλά μιλάμε για πολύ μαύρο και στους 2 προβολείς.

Στη θέαση ταινιών τα αισθήματα ανάμεικτα. Πότε προτιμούσα τον έναν και πότε τον άλλο. Κάποια στιγμή ευχόμουν να έχω κάτι ενδιάμεσο. Αλλά συνολικά βρήκα την εικόνα του sony πιο ξεκούραστη για τα δικά μου μάτια που δεν είμαι και μεγάλος fun του μεγάλου contrast.

Στη συνέχεια βάλαμε κλιπάπια από την φύση. Λουλούδια, κάμπους και λαγκάδια. Εκεί πιστεύω ότι ο Sony έδειξε τα δόντια του. Ήταν κατά γενική ομολογία (αν θυμάμαι καλά) πιο αληθινός με πιο φυσικά χρώματα.

Το συμπέρασμα που έβγαλα είναι ότι αν δεν είχα αγοράσει τον Sony, μπορεί και να είχα πρόβλημα μετά από αυτό το συγκρητικό. Θα είχα μεγάλο πρόβλημα να αποφασίσω ποιον να πάρω. Επειδή όμως δεν είμαι σε τέτοια φάση, αυτό και μόνο μου φτάνει για να νιώθω απόλυτα ικανοποιημένος με την αγορά μου.
Τα 2 προβόλια πραγματικά "σκοτώνουν" και ότι και να πάρεις από τα δύο δεν υπάρχει περίπτωση να το μετανιώσεις. Εμείς ψάχναμε να βρούμε διαφορές σε κάτι λεπτομέρειες απίστευτες. Αλλά αυτή είναι η έννοια του συγκριτικού!

Τελικός νικητής? Δύσκολη απάντηση. Εξαρτάται τι εικόνα προτιμάει ο καθένας... Πιστεύω ότι κάποιος θα πρέπει να περάσει κάποιες ώρες μαζί με τα μηχανάκια, να δεις μερικές ταινίες για να βγάλει συμπέρασμα τι του αρέσει περισσότερο. Γιατί από μεμονομένες σκηνές είναι δύσκολα τα πράγματα... Το ξέρω ότι αυτό είναι αδύνατο να γίνει πριν αγοράσει κάποιος προβολέα, οπότε αν κάποιος έχει δίλημμα ποιον θα πάρει από τους 2 έχει πρόβλημα!

Τάσο αν δεν κάνω λάθος βλέπαμε σε 140' πανί? Είναι και αυτό κάτι που πρέπει να λάβουμε υπόψη, γιατί ο jvc πρέπει να υπερτερεί λίγο όσο ανεβαίνουν οι ίντσες λόγο contrast.

Και πάλι ευχαριστώ για την φιλοξενία!
 

Ntinos P

AVClub Fanatic
26 June 2006
22,938
Re: Απάντηση: Πρώτες εντυπώσεις Sony VW-60

Ρε συ Τάκη στην πρώτη φωτό δεν είμαι εγώ. Ο Κάστρο είναι :flipout:

Μπαααα, ο Καστρο δεν τους πιανει ετσι..
(μονο απο το κοτσανι) :flipout:
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,818
Παλλήνη
Καταρχην, να τονισω οτι τα screenshots τα βαζω για ψυχαγωγικους λογους και οχι για να βγαλουμε συμπερασματα. Για να καταλαβετε, οι δυο προβολεις εχουν τοσο καλο μαυρο, που η μηχανη μου (Ixus 75) στο αυτοματο αδυνατει να φωτομετρησει καλα, οποτε οι φωτογραφιες βγαινουν σκοτεινες, οποτε αναγκαστηκα να ανεβασω λιγο το brightness τους για να ειναι ευδιακριτες οι διαφορες.
Επισης, να με συγχωρεσετε αν δεν ειναι καλα τα screenshots αλλα δεν ειμαι καθολου του σπορ της φωτογραφιας ουτε η μηχανη μου ειναι τιποτα ιδιαιτερο....

Σε αυτη την πρωτη συγκριση μεταξυ των δυο προβολεων, ακολουθησαμε την κλασσικη πλεον μεθοδο του split screen, κρυβοντας τον μισο φακο καθε προβολεα και προβαλλοντας ταυτοχρονα.

Στην παρακατω φωτο, θα διαπιστωσετε και εσεις ποσο κοντα ειναι η ευκρινεια των δυο προβολεων στο δυσκολοτερο τεστ που δεν ειναι αλλο απο το windows desktop σε 1080P 1:1 pixel mapping.Επιτηδες βαλαμε τα ιδια εικονιδια αριστερα και δεξια για να ειναι αμεση η συγκριση. Στην πραξη και στα κομματια που ειχαμε, ο JVC ειχε ελαχιστα καλυτερη ευκρινεια στα γραμματα του desktop η οποια ομως για να την δεις επρεπε να κολλησεις την μουρη σου στην οθονη, ενω δεν φαινοταν επουδενι σε θεαση HD ταινιας ή clip:

sony60019hj0.jpg




sony60015ds6.jpg
 
Last edited:
17 June 2006
1,443
Άλιμος
Είχα την χαρά να είμαι κι εγώ χθές εκεί, και είδα τα δύο καλύτερα μηχανάκια στην κάτω των 10.000 ευρώ κατηγορία τιμής (μπορεί και παραπάνω) . Δεν βάζω dlp μέσα στην προϊγούμενη κουβέντα μου, γιατι με ενοχλεί το rainbow και το κυριότερο μπορεί να ενοχλεί κάποιους απο τους μελοντικούς συν-θεατές μου, οπότε μόνο τρίτσιποι παίζουν για μένα.

Τα όσα είπε παραπάνω ο Τάσος με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο, και απο δω και πέρα είμαι σίγουρος οτι ότι φράφει ο Τάσος θα το υπολογίζω ως απόλυτα αντικειμενικό.-

Τα δύο προβόλια έπαιζαν άψογα το καθένα μόνο του, αλλα όταν ήταν σε μισό-μισό κάδρο είχαν διαφορές σαφώς. Το πάντς του ντίλα είναι εμφανές και πολύ, ωστε σε όσους αρέσει η ''έντονη'' αντίθεση στην εικόνα να μετράνε λεφτά με το που τον δούν. Είναι απίστευτος σε αυτό. Δεν έχει σχέση με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί. Ο μέσος θεατής-πελάτης θα εντυπωσιαστεί αμέσως και πολύ. Για να σας δώσω να καταλάβετε τι εννοώ με αυτό, σε πλάνο διαστήματος (μαύρο με αστράκια) τα άστρα στον ντίλα δειχνουν σαν λαμπάκια-αυτόφωτα πράγμα ετυπωσιακότατο και στην συγκεκριμένη περίπτωση αληθοφανές και όπως έπρεπε να είναι απο όλους τους προβολείς. Στον σόνυ, υπάρχει το ίδιο μαύρο, αλλα τα άστρα είναι πιό υποτονικά και δεν μοιάζουν καθόλου με λαμπάκια-λεντάκια σαν του ντίλα. Σε τέτοιου είδους πλάνα με μπόλικο μαύρο και παρουσία ''καμμένου άσπρου'' (100ire) ο ντίλα είναι μπροστά μακράν.

Σε όλα τα άλλα είδη πλάνων, ακολουθούν και οι δύο την ίδια συμπεριφορά. Ο ντίλα τονίζει τον διαχωρισμό σκοτεινού-φωτεινού περισσότερο απο τον σόνυ, αλλα αυτό για μένα δεν είναι το φυσικό-κανονικό. Δεν θέλω η μηχανή προβολής μου να αλλάζει (έστω και προς το εντυπωσιακότερο) την συμπεριφορά των υλικών σε σχέση με το φώς. Και για να καταλάβετε λίγο τί εννοώ, σε ένα πλάνο στην αποθήκη του van helsing που είναι low key φωτισμένη και έπρεπε να υπάρχουν απο απόλυτο μαύρο έως 70-80ire αποτυπωμένα στο φίλμ-μίντια, γιατι δεν υπήρχε άσπρο υλικό στο πλάνο που να φωτίζεται άμεσα, οι γυαλάδες στο μαύρο δερμάτινο του van ήταν στον σόνυ 80ire περίπου ενώ στον ντίλα 100. Δλδ, ο ντίλα εμφάνισε κάτι που ο διευθ. φωτογραφίας της ταινίας δεν ήθελε να καταγράψει. Ο σόνυ τις γυαλάδες τις εμφάνισε έτσι όπως έπρεπε. Το ίδιο υπήρχε σε όλα τα πλάνα γενικότερα. Πιό εντυπωσιακός ο ντίλα σε πολλές περιπτώσεις, αλλα πιό φυσικός και ''πραγματικός'' ο σόνυ σαφώς.

Στα χρώματα ο σόνυ είναι αρκετά μπροστά, πάντα κατα την γνώμη μου. Στην αίσθηση 3 διαστάσεων μπροστά ο ντίλα στις περισσότερες περιπτώσεις, λόγω του μεγαλύτερου πάντς (native contrast) αλλα δημιουργώντας σε κάποιες στιγμές πράγματα εκεί που δεν υπάρχουν όπως έγραψα παραπάνω. Ομοιομορφία πάνελς ίδια περίπου και στους δύο, όπως και στα συγκεκριμένα κομμάτια σύγκλιση. Και το λέω αυτό γιατι ο σόνυ φτιάχνεται τζέτ στην σύγκλιση ενώ ο ντίλα είναι λίγο λαχείο. Ο συγκεκριμένος ντίλα είναι άψογος πάντως.

Γενικό συμπέρασμα ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΠΑΝΤΑ, ο ντίλα εντυπωσιακός σε υψηλού κόντραστ υλικό και γενικότερα όμως, ο σόνυ πιό φυσικός και χωρίς να αλλάζει την εικόνα του υλικού ούτε στο ελάχιστο. Οι κάτοχοι ντίλα δεν έχουν λόγο να πουλήσουν και να πάρουν σόνυ, έστω και αν τους αρέσει η πιό φυσική του εικόνα, αλλα το σημαντικό είναι οτι οι προς αναζήτηση προβολικού πλέον έχουν έναν δεύτερο να δούν και να αποφασίσουν, ο οποίος έχει το ίδιο εντυπωσιακό μαύρο, λιγότερο πάντς αλλα και πιό φυσική-πιστή αναπαραγωγή του υλικού που του δίνεται στις εισόδους.

Στα μάτια του απλού φίλου της εικόνας πιό ''μπάμ'' είναι ο ντίλα, αλλα θα έλεγα σε όποιον δώσει τόσα χρήματα για αγορά προβολικού να το κοιτάξει καλά, και σε κάθε περίπτωση να πάρει αυτόν που του λένε τα μάτια του. Τα δικά μου π.χ. είπαν σόνυ.

Ευχαριστώ τον Τάσο για την φιλοξενία και τις πίτσες βεβαίως βεβαίως, όπως και τους υπόλοιπους για την ανοχή τους. Πάντα τέτοια.