Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Hi-Fi
Hi-Fi ηχεία
Ήχος και καταγωγή του...
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Σπύρος Κωστόπουλος" data-source="post: 51086" data-attributes="member: 41"><p><strong>Θεωρητικά, πάντα...</strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px">παλιότερα (<em>όχι πολύ παλιά</em>) μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι υπήρχαν δύο "<em>εθνικές σχολές</em>" ήχου: η <strong>αγγλική</strong> και η <strong>αμερικανική</strong>. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px">Οι προφανείς συνειρμοί είχαν, κυρίως, να κάνουν με τις οικιστικές ιδιαιτερότητες εκάστης χώρας: μικροί, βαριά επιπλωμένοι χώροι, με παραδοσιακή αρχιτεκτονική (<em>ξύλινα δάπεδα και οροφές, χοντροί πέτρινοι τοίχοι, ντυμένοι με ταπετσαρίες, σχετικά μικρά ανοίγματα θυρών και παραθύρων</em>) στην Αγγλία, αχανείς, γυμνές επιφάνειες από σύγχρονα δομικά υλικά, μεταλλικός σκελετός και υποδομές, με τεράστια γυάλινα ανοίγματα και παράθυρα στις ΗΠΑ.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px">Επόμενο ήταν οι κατασκευαστές, ηχείων κυρίως, να "κουρδίσουν" τις συσκευές τους ώστε να ταιριάζουν με τις ηχητικές ιδιαιτερότητες των χώρων στους οποίους καλούνταν να παίξουν. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px">Φανταστείτε ότι ακόμα και η "αμερικανική σχολή" χωριζόταν σε δύο στρατόπεδα, τουλάχιστον στη δεκαετία του '80 που έμενα εκεί: στην "<em>Ανατολική Ακτή</em>", που τα χαρακτηριστικά της προσομοίαζαν στην εγγλέζικη, με κύριους εκπροσώπους τις <strong>AR</strong> (<em>Acoustic Research</em>) και <strong>KLH</strong> του <em>Henry Kl</em>oss και την "<em>Δυτική Ακτή</em>", με σαφώς πιο "αμερικάνικες" προδιαγραφές και κύριους εκπροσώπους τις <strong>Altec</strong> και <strong>JBL</strong> του <em>James B. Lansing</em>.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px">Τα ηχεία της πρώτης ήταν μικρού όγκου, συνήθως βιβλιοθήκης, με σχεδίαση ακουστικής ανάρτησης και σαφώς πιο "γλυκό" ηχόχρωμα από της δεύτερης, με τις τεράστιες καμπίνες ανάκλασης χαμηλών ή φόρτισης χοάνης, που ήταν σαφώς πιο "τσαμπουκαλίδικα". </span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px">Ανάλογα ήταν τα ηχοχρώματα και των ενισχυτικών εκείνης της εποχής, με τα <strong>Marantz</strong> (<em>τα ορίτζιναλ, του μακαρίτη Saul Marantz και όχι τα μετέπειτα ιαπωνικά υβρίδια</em>), τα <strong>McIntosh</strong> και τα <strong>Scott/Fish</strong>er από τη μια και τα <strong>Audio Research</strong>, <strong>GAS</strong> και <strong>Krell</strong> από την άλλη.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px">Αυτά, όμως, σήμερα ελάχιστη πλέον σημασία έχουν, καθώς η αλματώδης πρόοδος της εφαρμοσμένης ηλεκτρονικής ουσιαστικά ισοπέδωσε χώρες και "σχολές", τεχνικές και σχεδιαστικά τερτίπια και ουδείς μπορεί να ξεχωρίσει με σιγουριά από πού κρατάει η σκούφια κάθε κατασκευαστή και μηχανήματος.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px">Και αυτός ο "εκδημοκρατισμός" ενός χώρου που κάποτε μαστίζονταν από προκαταλήψεις, παραφιλολογίες και εξωτικά βουντού είναι ό,τι πιο υγιές θα μπορούσε να περιμένει ένας τεχνοκράτης, που τυχαίνει να είναι και μουσικόφιλος...//;-) </span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Σπύρος Κωστόπουλος, post: 51086, member: 41"] [b]Θεωρητικά, πάντα...[/b] [FONT="Trebuchet MS"][SIZE="3"]παλιότερα ([I]όχι πολύ παλιά[/I]) μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι υπήρχαν δύο "[I]εθνικές σχολές[/I]" ήχου: η [B]αγγλική[/B] και η [B]αμερικανική[/B]. Οι προφανείς συνειρμοί είχαν, κυρίως, να κάνουν με τις οικιστικές ιδιαιτερότητες εκάστης χώρας: μικροί, βαριά επιπλωμένοι χώροι, με παραδοσιακή αρχιτεκτονική ([I]ξύλινα δάπεδα και οροφές, χοντροί πέτρινοι τοίχοι, ντυμένοι με ταπετσαρίες, σχετικά μικρά ανοίγματα θυρών και παραθύρων[/I]) στην Αγγλία, αχανείς, γυμνές επιφάνειες από σύγχρονα δομικά υλικά, μεταλλικός σκελετός και υποδομές, με τεράστια γυάλινα ανοίγματα και παράθυρα στις ΗΠΑ. Επόμενο ήταν οι κατασκευαστές, ηχείων κυρίως, να "κουρδίσουν" τις συσκευές τους ώστε να ταιριάζουν με τις ηχητικές ιδιαιτερότητες των χώρων στους οποίους καλούνταν να παίξουν. Φανταστείτε ότι ακόμα και η "αμερικανική σχολή" χωριζόταν σε δύο στρατόπεδα, τουλάχιστον στη δεκαετία του '80 που έμενα εκεί: στην "[I]Ανατολική Ακτή[/I]", που τα χαρακτηριστικά της προσομοίαζαν στην εγγλέζικη, με κύριους εκπροσώπους τις [B]AR[/B] ([I]Acoustic Research[/I]) και [B]KLH[/B] του [I]Henry Kl[/I]oss και την "[I]Δυτική Ακτή[/I]", με σαφώς πιο "αμερικάνικες" προδιαγραφές και κύριους εκπροσώπους τις [B]Altec[/B] και [B]JBL[/B] του [I]James B. Lansing[/I]. Τα ηχεία της πρώτης ήταν μικρού όγκου, συνήθως βιβλιοθήκης, με σχεδίαση ακουστικής ανάρτησης και σαφώς πιο "γλυκό" ηχόχρωμα από της δεύτερης, με τις τεράστιες καμπίνες ανάκλασης χαμηλών ή φόρτισης χοάνης, που ήταν σαφώς πιο "τσαμπουκαλίδικα". Ανάλογα ήταν τα ηχοχρώματα και των ενισχυτικών εκείνης της εποχής, με τα [B]Marantz[/B] ([I]τα ορίτζιναλ, του μακαρίτη Saul Marantz και όχι τα μετέπειτα ιαπωνικά υβρίδια[/I]), τα [B]McIntosh[/B] και τα [B]Scott/Fish[/B]er από τη μια και τα [B]Audio Research[/B], [B]GAS[/B] και [B]Krell[/B] από την άλλη. Αυτά, όμως, σήμερα ελάχιστη πλέον σημασία έχουν, καθώς η αλματώδης πρόοδος της εφαρμοσμένης ηλεκτρονικής ουσιαστικά ισοπέδωσε χώρες και "σχολές", τεχνικές και σχεδιαστικά τερτίπια και ουδείς μπορεί να ξεχωρίσει με σιγουριά από πού κρατάει η σκούφια κάθε κατασκευαστή και μηχανήματος. Και αυτός ο "εκδημοκρατισμός" ενός χώρου που κάποτε μαστίζονταν από προκαταλήψεις, παραφιλολογίες και εξωτικά βουντού είναι ό,τι πιο υγιές θα μπορούσε να περιμένει ένας τεχνοκράτης, που τυχαίνει να είναι και μουσικόφιλος...//;-) [/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Hi-Fi
Hi-Fi ηχεία
Ήχος και καταγωγή του...
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…