Αγορα από ελληνικά e-shop, 7 ημέρες επιστροφή?

iraklism

New member
12 October 2009
14
Κύριοι/Κυρίες καλημέρα!

Λοιπόν επί του θέματος. Επειδή τρέχει μια προσφορά σε γνωστό e-shop (βλέπε τελευταίο post στο νήμα ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ) και γενικά την τελευταία περίοδο ψάχναμε για καινούργια τηλεόραση είμαι σχεδόν έτοιμος για την παραγγελία.

Έχω μια επιφύλαξή/απορία και θέλω την βοήθεια σας.

Από το 2000 έχει βγει directiva από την ευρωπαϊκή ένωση που προστατεύει τους καταναλωτές σε on-line αγορές και τους δίνει το δικαίωμα να επιστρέψουν ένα αγαθό μέσα σε 7 ημέρες (ανεξαρτήτως αν το έχουνε ανοίξει/χρησιμοποιήσει) και για οποιοδήποτε λόγο.

Ξέρετε αν αυτό έχει περάσει και με νομολογία στην Ελλάδα μας?

Ο λόγος που ρωτάω είναι ότι το συγκεκριμένο μοντέλο δεν το έχω δει live,(έχω δει το περσινό), και σε κάθε περίπτωση δεν το έχω δει σε κανονικές συνθήκες (SD TV/ps3/720/1080p etc). Θα ήθελα λοιπόν να έχω την επιλογή της επιστροφής. Το συγκεκριμένο κατάστημα δίνει 14 ημέρες επιστροφή αν δεν έχει ανοιχτεί η συσκευασία.

Έχει κάποιος αντίστοιχη εμπειρία?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 

Tigran

Senior Member
16 November 2007
326
Αν δεν έχεις ανοίξει τη συσκευασία, οι 14 ημέρες όντως ισχύουν και αν πιέσεις λίγο, ίσως γίνουν και περισσότερες.
Αλλά αν ανοίξεις την συσκευασία και μάλιστα χρησιμοποιήσεις κιόλας το προϊόν, ε δε νομίζω να στο αλλάξει κανείς. Είναι και λίγο κουλό σαν ιδέα, γιατί άμα ήταν έτσι θα έπαιρνε ο καθένας ότι ήθελε, θα το δοκίμαζε και αν δε του έκανε, θα το επέστρεφε για να πάρει να δοκιμάσει κάτι άλλο κτλ.
 

patrickdrd

AVClub Enthusiast
1 September 2009
1,219
Wherever I may roam
τι λες βρε φίλε,
κ γιατί να το αλλάξει αν δεν το ανοίξει; τι νόημα έχει αυτό που λες;

κάνεις λάθος κατ'εμε

έχεις δικαίωμα αλλαγής για 7 ημέρες, αφού το ανοίξεις εννοείται,
το δοκίμασες κ είδες ότι κάτι δεν σου κάνει, κάτι δεν δουλεύει, whatever,
αυτο το νόημα έχει, αλλιώς τι είναι; μετάνιωσα πάρτε το πίσω; χαχαχα
 

Inspiron

Established Member
22 May 2009
281
Αυτό μου έχει κάνει και εμένα μεγάλη εντύπωση. Στην σελίδα του e-shop για παράδειγμα αναφέρεται ότι "Λόγω της φύσης των ηλεκτρονικών αγορών είναι συχνό το φαινόμενο να μην καλύπτονται οι προσδοκίες του τελικού αποδέκτη από το προϊόν της επιλογής του, εξαιτίας της έλλειψης της φυσικής επαφής αυτού με το προς αγορά είδος. " και αμέσως πιο κάτω στα κριτήρια που πρέπει να καλύπτει το προς επιστροφή προιόν :"Η συσκευασία να μην έχει παραβιαστεί και να βρίσκεται στην αρχική της (εργοστασιακή) κατάσταση."

Τώρα πως γίνεται να επιλυθεί το πρόβλημα της έλλειψης της φυσικής επαφής με το προιόν χαζεύοντας την συσκευασία...

Στην πραγματικότητα σου λένε ότι επειδή δεν άγοράζεις κάτι απο βιτρίνα αλλά το βλέπεις σε φωτό σε ένα site και ενδέχεται να παραπλανηθείς, σου δίνουμε την δυνατότητα να το δεις και στην φωτό της συσκευασίας και να αποφασίσεις αν τελικά θες να σταματήσεις να βλέπεις σε φωτογραφίες και να δεις το ίδιο το προιόν ή όχι.

Φυσικά αν μπορούσαμε μετά απο 14 μέρες χρήσης να επιστρέψουμε το προιόν θα δοκιμάζαμε όλοι απο καμια 10αριά τηλεοράσεις πριν καταλήξουμε σε αυτή που θέλουμε και τελικά θα κάναμε ισως την ιδανικότερη για την περίπτωσή μας επιλογή, αλλά ταυτόχρονα τα καταστήματα δεν θα μπορούσαν να κάνουν αλλιώς παρά να επανασυσκευάσουν τις μεταχειρισμένες τηλεοράσεις που επιστρέψαμε και να της πουλήσουν φυσικά για καινούργιες.

Φυσικά στην περίπτωση αγοράς πλάσμα αυτό ίσως να ήταν και θεμιτό αφού θα την αγοράζαμε στρωμένη. :idea:
 

iraklism

New member
12 October 2009
14
Φυσικά στην περίπτωση αγοράς πλάσμα αυτό ίσως να ήταν και θεμιτό αφού θα την αγοράζαμε στρωμένη. :idea:

LOL :)


Πάντως επειδή διάβασα μερικά πράγματα σχετικά με το θέμα, όσο αφορά το e-commerce στην Ευρώπη εδώ και χρόνια έχει υιοθετηθεί η directiva του cooling-off period.

Ο σκοπός του είναι να προστατέψει τον καταναλωτή από αγορές που έκανε χωρίς να έχει δει το τελικό προϊόν. Και επειδή γενικά με τις επιστροφές είμαστε ΕΤΗ πίσω την Ελλάδα, ( η νοοτροπία του εμποράκου και πως αυτός θα κλέψει/κοροϊδέψει τον καταναλωτή είναι νομίζω ακόμα η νόρμα), σας αναφέρω απλά ότι στην Αγγλία μπορείς να επιστρέψεις ρούχα/hardware σχεδόν οτιδήποτε, είτε έχεις ανοίξει την συσκευασία είτε όχι. (αυτό από προσωπική εμπειρία).
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
σας αναφέρω απλά ότι στην Αγγλία μπορείς να επιστρέψεις ρούχα/hardware σχεδόν οτιδήποτε, είτε έχεις ανοίξει την συσκευασία είτε όχι. (αυτό από προσωπική εμπειρία).

και όχι μόνο Αγγλία.
Αγοράζεις χρησιμοποιείς, πχ βγάζεις φωτογραφίες κλπ, ακούς μουσική και λες "με συγχωρείτε ΔΕΝ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙ"

δεν λένε κουβέντα και το παίρνουν πίσω.

Απλά εδώ είμαστε κάπως....μπροστά:grinning-smiley-043

και φυσικά ισχύει και γιά αγορές από βιτρίνα και με πωλητές όπου έχεις φυσική επαφή.
Αλλά τι να σου κάνει η φυσική επαφή σε ένα στερεοφωνικό πχ ?
 

takis

Supreme Member
11 August 2006
3,671
--------------------
στο καρφουρ παντως παιζει αυτο για το e-shop προσεξε αν ειναι εισαγωγη απο την επισημη αντιπροσωπια καποιοι την εχουν πατηση οταν χρειαστηκαν service και ηταν στην εγγυηση ειδικα με samsung
 

iraklism

New member
12 October 2009
14
πολύ σωστά supersonic.

Έχω παλιό φίλο/συμφοιτητή στην Αγγλία που δουλεύει πλέον εκεί ο οποίος επέστρεψε 2 φορές σχεδόν όλο το homecinema σύστημα του (>10Κ GBP) στο κατάστημα γιατί δεν "παντρεύτηκε" σωστά ο ήχος με το σαλόνι του. Και φυσικά το κατάστημα δεν είχε κανένα πρόβλημα να τον εξυπηρετήσει.

Άντε τώρα κάνε εσύ τέτοια συνεννόηση με τον κάθε Έλληνα εμποράκο.
 

stargr

Senior Member
8 March 2009
476
ΘΕΣ/ΝΙΚΗ-ΔΡΑΜΑ
Βέβαια και οι καταναλωτές εκεί έχουν άλλη νοοτροπία και δεν βγάζουν τα αποθημένα τους και τις κακίες τους όπου μπορούν. Σέβονται και τα προϊόντα και τους ανθρώπους...
 

Leonidas33

AVClub Addicted Member
30 November 2007
1,735
LOL :)


σας αναφέρω απλά ότι στην Αγγλία μπορείς να επιστρέψεις ρούχα/hardware σχεδόν οτιδήποτε, είτε έχεις ανοίξει την συσκευασία είτε όχι. (αυτό από προσωπική εμπειρία).

Kαι να πάρεις και χρήματα πίσω,όχι μόνο άλλο προιόν.-bye-

Επιστροφές μέσα σε 14 ημέρες άσχετα αν το έχεις χρησιμοποιήσει το προιόν,αν έχεις πλήρες την συσκευασία ,γίνεται πάντως στα Γερμανικά πολυκαταστήματα ηλεκτρικών στην Ελλάδα,αλλά πρέπει να πάρεις άλλο προιόν. (και αν το ποσό είναι μικρό επιστρέφουν και διαφορά χρημάτων)
 

accnt

New member
24 April 2009
38
Πάντως εμένα φίλος μου που δουλεύει ως υπεύθυνος service στο media markt, μου είπε ότι μπορώ να επιστρέψω οτίδηποτε αγοράσω (ακόμα και τηλεόραση) σε διάστημα 15 ημερών με την απλή δικαιολογία ότι "δεν μου κάνει".
Το θεώρησα λίγο κουλό, αλλά μου είπε ότι είναι υποχρεωμένοι να το πάρουν πίσω.
 

nix_

Senior Member
10 July 2006
448
Θεσ/νικη
Απ`οτι ξερω και ειμαι σχεδον σιγουρος επ`αυτου´Ο νομος οριζει δεκα ημερες για δικτυακες παραγγελιες/αγορες.Ο αγοραστης εχει δικαιωμα υπαναχωρησης και επιστροφης των χρηματων εντος αυτου του διαστηματος.Αυτο ισχυει ασχετως με το εαν εχει ανοιχτει η συσκευασια,με την προυποθεση ομως πως δεν εχει καταστραφει/παραποιηθει αυτη.
 

Tigran

Senior Member
16 November 2007
326
Πήρα μια κάρτα γραφικών από γνωστό μαγαζί και τελικά δεν με ικανοποίησε. Πήρα σήμερα το πρωί τηλέφωνο στο κατάστημα και ρώτησα αν μπορώ να δώσω μια διαφορά να πάω σε κάτι καλύτερο. Μου απάντησαν ότι γίνεται, εφόσον δεν έχει καταστραφεί η συσκευασία μιας και το προϊόν θα επαναπωληθεί!

Εμένα με εξυπηρετούν αυτή τη στιγμή και θα το αλλάξουν. Αν όμως αύριο πάει ένας Χ πελάτης και ζητήσει την ίδια κάρτα γραφικών που πήρα και του δώσουν την ανοιγμένη δική μου, δεν θα έχει δίκαιο αν φωνάξει και παραπονεθεί;

Αυτό που θέλω να πω είναι, ότι δεν μπορούμε να απαιτούμε και να μας αλλάζουν τα προϊόντα που δεν μας άρεσαν, αλλά και να μην μας πουλάνε ανοιγμένα προϊόντα.
Μου έχει τύχει να αγοράσω προϊόν το οποίο να φαίνεται ότι είχε ανοιχτεί πριν και έλειπαν μερικά από τα καλωδιακιά κτλ. Δεν το επέστρεψαν βέβαια, αλλά με ξενέρωσε λίγο το ότι δεν αγόραζα σφραγισμένο προϊόν.
 

Leonidas33

AVClub Addicted Member
30 November 2007
1,735
Τ'ανοιγμένα προιόντα ή αυτά επιστροφής, στους σωστούς επαγγελματίες πωλούνται φθηνότερα σαν 'εκθεσιακά' με εγγύηση κλπ.-Μην νομίζετε ότι πάλι δεν κερδίζει ο έμπορος με μια μικρή έκπτωση...