Απόψεις για Audio Physic

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
Δεν θέλω να κατηγορήσω τα συγκεκριμένα ηχεία.Τα έχω ακούσει (σε φυσιολογικές εντάσεις) και μου άρεσαν.Απλά έχω ορισμένες ενστάσεις όσον αφορά το στήσιμο των μονάδων σ' αυτά.Στην ουσία τα tempo και τα scorpio είναι δίδρομοι δορυφόροι με ενσωματωμένα sub.Το ότι έχει φασικά ισοθταθμιστεί η εκπομπή των μπάσσων μέσα στο ηχείο δεν αλλάζει το γεγονός ότι είναι καθαρά subwwofers.Το γεγονός δε ότι αρκετές bass συχνότητες καλούνται να αναπαραχθούν από 6'' mid-woofers έχει δύο (2) αρνητικά.1) στερεοφωνία (Ναι οι παραγωγοί στις μοντέρνες ηχογραφήσεις παίζουν με το pan της κονσόλας στη bass-line) 2) Αγχωτική αναπαραγωγή από τα 'μικρά' mid-woofers που καλούνται να καλύψουν ένα πολύ ευρύ φάσμα συχνοτήτων κάτι που επιδεινώνεται στις μεγάλες εντάσεις.-Και πάλι όμως διευκρινίζω ότι αυτά είναι τεχνικά θέματα και καθαρά προσωπικές απόψεις.-Για τις συχνότητες cross δεν μπορώ να απαντήσω ..ας το κάνει ο αντιπρόσωπος.-Τέλος το ιδανικό ηχείο (κατά την ταπεινή μου γνώμη) θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 4 δρόμους με τα sub και τα low-mid να είναι τουλάχιστον 10'' front-firing ... Και αν θέλετε και πιο ηχείο είναι πιο κοντά στην προτίμησή μου σαν αναφορά είναι αυτό: http://www.kef.com/products/reference06/GLOBAL/productRange_207/default.aspx - http://www.kef.com/products/reference06/GLOBAL/productRange_207_spec/default.aspx
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απόψεις για Audio Physic

Για καλώδια λάβε υπόψη σου ότι ο ορφέσς έχει μειώσει πολύ τις τιμές στα nordost spm.

2120 Εβρά τα 2x2 μέτρα (διπλοκαλωδίωση) λέει το σάϊτ:blink:

Ήταν ακριβώτερα;
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Απάντηση: Re: Απόψεις για Audio Physic

Στην ουσία τα tempo και τα scorpio είναι δίδρομοι δορυφόροι με ενσωματωμένα sub.Το ότι έχει φασικά ισοθταθμιστεί η εκπομπή των μπάσσων μέσα στο ηχείο δεν αλλάζει το γεγονός ότι είναι καθαρά subwwofers.

Στο Scorpio η συχνότητα cross των subwoofers που αναφέρεις φαίνεται να είναι κοντά στα 150Hz. Από εκεί και επάνω αναλαμβάνουν τα midranges με υποδειγματικό τρόπο. Δεν νομίζω ότι τα mids δυσκολεύονται ιδιαίτερα να αποδώσουν τις μεσοχαμηλές συχνότητες πάνω από τα 150Hz. Από εκεί και πάνω ξεκινάει η μεσαία περιοχή. Φαντάζομαι ότι το συγκεκριμένο ηχείο θα αποδίδει άριστα και με σωστό σώμα τις ανδρικές φονές.

Δες τις μετρήσεις του ηχείου στο sterephile. Δεν παρατηρήθηκε κάποια παραμόρφωση σαν αυτή που αναφέρεις στις υψηλες εντάσεις. Το ποιο πιθανό είναι τα ηχεία που άκουσες στο φίλο σου να μην είχαν στηθεί σωστα ή ο ενισχυτής να μην διέθετε ικανά αποθέματα ισχύος.

Είναι αυτό που λέμε διαρκώς. Οι ακροάσεις που γίνονται εντελώς πρόχειρες και σε λάθος χώρους είναι εντελώς άχρηστες σε ότι αφορά την αξιολόγηση μεμονωμένων συσκευών του εκάστοτε συστήματος.
Με λίγα λόγια ποτέ δεν ξέρεις τι ακούς. Πάντα ακούμε τον ασθενέστερο κρίκο της αλυσίδας. Αυτός προβάλεται περισσότερο.
 

dionisp

Established Member
25 January 2007
148
Ο τρόπος που απέδιδαν τα Tempo στο σπίτι μου έμοιαζε όντως με ένα monitor που του είχαν κοτσάρει και γούφερ. Όχι όμως με έναν αδέξιο τρόπο. Απλά στις μεσαίες ήταν τόσο αναλυτικό και "πραγματικό" που το χαμηλό του, παρ' όλο ότι υπήρχε αρκετό, δεν μπορούσε να το θαμπώσει. Προσωπικά αυτό το χαρακτηριστικό στον ήχο μου άρεσε και για αυτό κοιτάω στην συγκεκριμένη εταιρεία. Από εκεί και πέρα όπως είπα και προηγούμενα δεν παρατήρησα παραμορφώσεις. Το μόνο "κακό" που θα μπορούσα να αποδώσω στο ηχείο είναι το λίγο (σε σχέση με specs) χαμηλό. Ανταγωνιστικά ηχεία με 2 6,5 ή 7άρια απέδιδαν περισσότερο χαμηλό αλλά κατά την γνώμη μου αφύσικα "παχύ" και με λιγότερο έλεγχο. Και δεν νομίζω να είναι θέμα τοποθέτησης αυτό διότι το παρατήρησα τόσο σε 2 μαγαζιά όσο και στο σπίτι μου.

Για την τοποθέτηση τώρα τα είχα φοβηθεί γιατί είχα ακούσει διάφορα και για αυτό ζήτησα από το μαγαζί να τα πάρω σπίτι. Τελικά ο καλύτερος συμβιβασμός σε όλους τους παράγοντες (ηχόχρωμα, ισσοροπία, εικόνα) ήταν πολύ κοντά στην θέση που έχω ήδη τα ηχεία μου. Πιθανότατα σε ακόμα καλύτερο χώρο να είναι ακόμα πιο αποτελεσματικά.

Αυτά είναι τα μέχρι τώρα συμπεράσματα μου που προκύπτουν από 2-3 εμπειρίες σε μαγαζιά και 2 μέρες νυχθημερόν ακρόαση των Tempo στο σπίτι. Σαφέστατα θα έχουν και "κατά" τα ηχεία τα οποία θα αναδειχθούν μόνο μετά από την τριβή μαζί τους. Για αυτό κιόλας έκανα την ερώτηση, ώστε να πάρω επιπλέον απόψεις από ανθρώπους με μεγαλύτερη εμπειρία από αυτά.
 

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
Συμφωνώ με όλους σας...Για να βρείς το ιδανικό ηχείο πρέπει να έχεις βρεί πρώτα με τι θα το οδηγήσεις το χώρο, τις πηγές...Εγώ είμαι από τους τυχερούς που έχω δικό μου αφιερωμένο χώρο για ακρόαση τον οποίο έχω 'κουρδίσει με ricofon χαλιά κλπ...Τα Audio Physic είναι 'καλά ηχεία και σίγουρα οι μηχανικοί τους κάτι ξέρουν που τα σχεδιάζουν έτσι...Απλά εξέφρασα ωρισμένες 'τεχνικές' ενστάσεις όντας πολά χρόνια στο χώρο και έχοντας κάποιες γνώσεις του αντικειμένου ...
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,010
Λάρισα
Οχι Εκτωρα, το site δεν ενημερώνεται, Η τιμή είναι κάτω απο 400€.
H τεχνική στα χαμηλά, είναι ίσως απο τις λίγες εταιρίες που τα χρησιμοποιούν αν όχι η μοναδική. Είναι push-push, δύο γουφερ αριστερά και δύο δεξιά, γιαυτό και η εξαιρετική ταχύτητα και έλεγχος. Τώρα τι σημαίνει sub, δεν το κατάλαβα.
 
27 July 2006
1,926
Οχι Εκτωρα, το site δεν ενημερώνεται, Η τιμή είναι κάτω απο 400€.
H τεχνική στα χαμηλά, είναι ίσως απο τις λίγες εταιρίες που τα χρησιμοποιούν αν όχι η μοναδική. Είναι push-push, δύο γουφερ αριστερά και δύο δεξιά, γιαυτό και η εξαιρετική ταχύτητα και έλεγχος. Τώρα τι σημαίνει sub, δεν το κατάλαβα.

Το virgo χρησιμοποιει μαλιστα και δυο παθητικους ακτινοβολητες απο εναν σε καθε μερια.Ετσι στην αριστερη πλευρα εχουμε ενα γουφερ επανω και ενα παθητικο κατω και στη δεξια ενα παθητικο επανω και ενα γουφερ κατω.Για να δουμε και ποσο μεγαλο ρολο παιζει η τοποθετηση σε αυτα τα ηχεια η εταιρια προτεινει η τοποθετηση του ηχειου να ειναι τετοια ωστε τα παθητικα μεγαφωνα να ειναι στην πανω πλευρα απο την εσωτερικη πλευρα του ηχειου.Δηλαδη οπως κοιταμε το ζευγος, στο αριστερο ηχειο ο παθητικος να ειναι στην πανω δεξια πλευρα του ηχειου και στο δεξι στην πανω αριστερη.
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Τα Audio Physic είναι καλά ηχεία και σίγουρα οι μηχανικοί τους κάτι ξέρουν που τα σχεδιάζουν έτσι...Απλά εξέφρασα ορισμένες 'τεχνικές' ενστάσεις όντας πολλά χρόνια στο χώρο και έχοντας κάποιες γνώσεις του αντικειμένου ...

Μπορεις σε παρακαλώ να μας τεκμηριώσεις αυτές τις τεχνικές ενστάσεις σου γιατί ακόμα δεν έχω καταλάβει που αναφέρονται. Αναφέρεις ότι είσαι πολλά χρόνια στο χώρο και γνωρίζεις το αντικείμενο. Συνεπώς θα προτιμούσα να χρησιμοποιήσεις τις μετρήσεις που έκανε το περιοδικό stereophile. Για να μαθαίνουμε κι εμείς κάτι εδώ μέσα.

Εκτός κι αν έχεις κάνει εσύ κάποιες μετρήσεις, οπότε είναι το ίδιο.
Δες το link με τις μετρήσεις του Scorpio που ανέβασα σε προηγούμενο μήνυμα.
 

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
Φίλε King ...Πολύ ευχαρίστως...Όμως θα πρέπει κάποιος να μπορεί τουλάχιστον να ξέρει να διαβάσει ένα διάγραμμα...Όλες λοιπόν οι μετρήσεις του 'stereophile' και οι παρατηρήσεις του John Atkinson συμφωνούν 100% με τις δικές μου παρατηρήσεις.Κατ' αρχήν ισχύει το γεγονός ότι το πρώτο από τα δύο mid-woofers επικαλύπτεται με τα woofers μέχρι τους 93 κύκλους οπότε καλείται να αναπαράξει ενεργειοβόρες χαμηλές συχνότητες πράγμα όμως αναγκαίο στη συγκεκριμένη σχεδίαση(side firing woofers).Ας παραθέσω όμως παρατηρήσεις του ίδιου του reviewer: ----'Όταν εξετάζω ένα ηχείο όπως Audio Physic Scorpio, Αναγκάζομαι να αναρωτηθώ γιατί ο σχεδιαστής επέλεξε τις συγκεκριμένες πολικότητες των μονάδων που έκανε. Ναι, η στο χώρο υπολογισμένη κατά μέσο όρο απόκριση ήταν έξοχα επίπεδη, αλλά μια συμβατική ρύθμιση των πολικοτήτων των μονάδων επίσης θα είχε μετρήσει στην επίπεδη απόκριση στο χώρο, και θα είχε καταστήσει το ηχείο λιγότερο ιδιότροπο(μπερδεμένο) στον άξονα απόκρισης και ακούσματος.- John Atkinson'...
Άν λοιπόν διαβάσει κανείς και τα διαγράματα απόκρισης του ηχείου στη σελίδα.. http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/506ap/index4.html θα παρατηρήσει ένα σετ από ..όχι και τόσο 'audiophile' μετρήσεις..Το ηχείο είνα 'κουρδισμένο' να παίζει στο 'χώρο'.Στον ανηχοικό θάλαμο (όπου γίνονται όλες οι μετρήσεις ενός σοβαρού ηχείου) η απόκρισή του (ιδιαίτερα off axis) είναι προβληματική....and there is a small peak present at 125Hz... with a response rise above that frequency peaking between 80Hz and 100Hz...A suckout is evident at 300Hz in the woofers' response, with only a gentle rollout evident above that frequency... the upper midrange is impressively flat on the tweeter axis, but with an alarming suckout in the presence region...Το τελευταίο πρόβλημα μια μεγάλη 'βυθιση' δηλαδή στους 3-4 khz που φαίνεται καθαρά στο διάγραμμα την εξηγεί σαν ... due to destructive interference between the tweeter and midrange-unit outputs on this axis...(εξαιτίας της καταστροφικής αλληλεπίδρασης του tweeter και του midrange σ'αυόν τον άξονα)...Ακόμα ένα μεγάλο πρόβλημα (σύμφωνα πάντα με το περιοδικό και τις μετρήσεις αυτές) είναι η απόκριση και η διασπορά του ηχείου από τους 10 έως τους 20 khz τόσο στον ανηχοικό θάλαμο(σχήμα 5) όσο και στόν 'ζωντανό' χώρο ακρόασης(σχήμα 6)...Ειδικά στη δεύτερη περίπτωση (εκεί δηλαδή που όλοι εμείς ακούμε), στο χώρο μας, η απόκριση στους 15 khz είναι -5db ενώ στους 20 khz -10 db !!!!!!!!! Γενικά οι μετήσεις και παρατηρήσεις του reviewer δείχνουν ένα πολύ ιδιαίτερο ηχείο που θα παίξει σε μεγάλους χώρους...The larger or more reverberant the room and the farther away the listener sits, the more the Scorpio's treble will sound neutrally balanced...Όσο μεγαλύτερος και με αντήχηση(!!!!!) είναι ο χώρος και όσο πιο μακρυά κάθεται ο ακροατής τόσο τα πρίμα του 'σκορπιού' θα ακουσθούν πιο φυσικά και ακριβή...
 
Last edited:

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Φίλε King ...Πολύ ευχαρίστως...Όμως θα πρέπει κάποιος να μπορεί τουλάχιστον να ξέρει να διαβάσει ένα διάγραμμα...Όλες λοιπόν οι μετρήσεις του 'stereophile' και οι παρατηρήσεις του John Atkinson συμφωνούν 100% με τις δικές μου παρατηρήσεις.Κατ' αρχήν ισχύει το γεγονός ότι το πρώτο από τα δύο mid-woofers επικαλύπτεται με τα woofers μέχρι τους 93 κύκλους οπότε καλείται να αναπαράξει ενεργειοβόρες χαμηλές συχνότητες πράγμα όμως αναγκαίο στη συγκεκριμένη σχεδίαση(side firing woofers).Ας παραθέσω όμως παρατηρήσεις του ίδιου του reviewer: ----'Όταν εξετάζω ένα ηχείο όπως Audio Physic Scorpio, Αναγκάζομαι να αναρωτηθώ γιατί ο σχεδιαστής επέλεξε τις συγκεκριμένες πολικότητες των μονάδων που έκανε. Ναι, η στο χώρο υπολογισμένη κατά μέσο όρο απόκριση ήταν έξοχα επίπεδη, αλλά μια συμβατική ρύθμιση των πολικοτήτων των μονάδων επίσης θα είχε μετρήσει στην επίπεδη απόκριση στο χώρο, και θα είχε καταστήσει το ηχείο λιγότερο ιδιότροπο(μπερδεμένο) στον άξονα απόκρισης και ακούσματος.- John Atkinson'...
Άν λοιπόν διαβάσει κανείς και τα διαγράματα απόκρισης του ηχείου στη σελίδα.. http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/506ap/index4.html θα παρατηρήσει ένα σετ από ..όχι και τόσο 'audiophile' μετρήσεις..Το ηχείο είνα 'κουρδισμένο' να παίζει στο 'χώρο'.Στον ανηχοικό θάλαμο (όπου γίνονται όλες οι μετρήσεις ενός σοβαρού ηχείου) η απόκρισή του (ιδιαίτερα off axis) είναι προβληματική....and there is a small peak present at 125Hz... with a response rise above that frequency peaking between 80Hz and 100Hz...A suckout is evident at 300Hz in the woofers' response, with only a gentle rollout evident above that frequency... the upper midrange is impressively flat on the tweeter axis, but with an alarming suckout in the presence region...Το τελευταίο πρόβλημα μια μεγάλη 'βυθιση' δηλαδή στους 3-4 khz που φαίνεται καθαρά στο διάγραμμα την εξηγεί σαν ... due to destructive interference between the tweeter and midrange-unit outputs on this axis...(εξαιτίας της καταστροφικής αλληλεπίδρασης του tweeter και του midrange σ'αυόν τον άξονα)...Ακόμα ένα μεγάλο πρόβλημα (σύμφωνα πάντα με το περιοδικό και τις μετρήσεις αυτές) είναι η απόκριση και η διασπορά του ηχείου από τους 10 έως τους 20 khz τόσο στον ανηχοικό θάλαμο(σχήμα 5) όσο και στόν 'ζωντανό' χώρο ακρόασης(σχήμα 6)...Ειδικά στη δεύτερη περίπτωση (εκεί δηλαδή που όλοι εμείς ακούμε), στο χώρο μας, η απόκριση στους 15 khz είναι -5db ενώ στους 20 khz -10 db !!!!!!!!! Γενικά οι μετήσεις και παρατηρήσεις του reviewer δείχνουν ένα πολύ ιδιαίτερο ηχείο που θα παίξει σε μεγάλους χώρους...The larger or more reverberant the room and the farther away the listener sits, the more the Scorpio's treble will sound neutrally balanced...Όσο μεγαλύτερος και με αντήχηση(!!!!!) είναι ο χώρος και όσο πιο μακρυά κάθεται ο ακροατής τόσο τα πρίμα του 'σκορπιού' θα ακουσθούν πιο φυσικά και ακριβή...


Οπότε εδώ έχουμε ένα πολύ σοβαρό θέμα που πρέπει να συζητήσουμε.

Δηλαδή, αν κατάλαβα καλά, όταν ο χώρος μας είναι λιγότερο "ζωντανός", ή αν θέλετε ποιο σωστός ηχητικά, το ηχείο της Audio Physic δεν θα είναι τόσο σωστό ηχητικά και θα έχουμε πρόβλημα όταν ακούμε μουσική.

Σε αυτό το σημείο καλό θα ήταν να μας πει τη γνώμη του και ο κ. Μιχαηλός της Orpheus Audio. Θα μπορούσε φαντάζομαι να τεκμηριώσει και αυτός με τη σειρά του τις παρατηρήσεις του βασιζόμενος πάντα στις μετρήσεις του ηχείου που έγιναν από τον κ. John Attkinson. Μια αντιπαράθεση με τις αντίστοιχες μετρήσεις του ηχείου από την Audio Physic, θα ήταν ό,τι καλύτερο.
 
Αυτό ακριβώς ήθελα να ρωτήσω και εγώ σε όποιον γνωρίζει κυρίως για την φασική (!!!) απόκριση των γούφερς ηχείων τέτοιας σχεδίασης.
Δεν θα έπρεπε φυσιολογικά τέτοια ηχεία να μη μετράνε καλά σε ανηχοϊκές συνθήκες και να μετράν καλύτερα σε κανονικούς χώρους; (όπως καλή τους ώρα τα watt/puppy)
Προσπαθώ να διαβάσω τις μετρήσεις του scorpio στο high fidelity αλλά τα διαγράμματα είναι τόσο μικρά που δεν μπορώ να διακρίνω τι υπάρχει στους άξονες (εμφανίστηκε και η πρεσβυωπία, ου γαρ έρχεται μόνον...). Παρόλα αυτά η περιγραφή των μετρήσεων στον τομέα αυτόν είναι:
"... Η βηματική απόκριση των Scorpio δηλώνει και αυτή μια ομοιογενή συμπεριφορά στον τομέα του χρόνου, ενώ η σχετικά μεγάλη καθυστέρηση μεταξύ των γούφερ και των υπολοίπων μεγαφώνων οφείλεται στην πλαϊνή τους τοποθέτηση...."
Αυτό που ρωτώ δηλαδή είναι:
1. H βηματική απόκριση έχει να κάνει μετην φάση;
2. Αν ναι, τί εννοεί ο ποιητής (reviewer); H καθυστέρηση που γράφει μετρήθηκε με μικρόφωνο σε φυσιολογικές συνθήκες (οπότε για μένα το ηχείο είναι κατασκευασμένο λάθος για κλειστούς χώρους) ή μετρήθηκε η εμπέδηση και βρέθηκε καθυστέρηση 90 ή 270 μοίρες οπότε (πάλι για μένα) ο σχεδιαστής έχει λάβει υπόψη του το οτι θα παίζει σε σαλόνι και οχι στο ύπαιθρο...
Ακούγομαι άσχετος (και είμαι) αλλά επειδή δούλεψα με το ψηφιακό κροσόβερ στο σαμπ του γιατρού και πήρα μιά ιδέα των αλλαγών που συμβαίνουν αλλάζοντας την φάση έχω την παραπάνω απορία.
 

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
- Όταν οι μέγιστες τιμές ή οι ελάχιστες τιμές δύο κυμάτων με ίδια συχνότητα δεν εμφανίζονται στις ίδιες χρονικές στιγμές έχουμε διαφορά φάσης. Αυτή η διαφορά μπορεί να αναφέρεται είτε σε χρόνο είτε σε μοίρες, ανάλογα με τον τρόπο μέτρησης. Στα σημεία που τα κύματα έχουν την ίδια κατεύθυνση, η τιμή προστίθεται και ο ήχος ενισχύεται. Στα σημεία που έχουν αντίθετη διεύθυνση η τιμή αφαιρείται και ο ήχος αδυνατίζει. Σε απόλυτη διαφορά φάσης, τα κύματα μηδενίζονται.
- Αν αναρωτηθούμε ποιο θα ήταν το 'τέλειο' ηχείο θα λέγαμε ότι είναι εκείνο που η έξοδός του δειγματιζόμενη από ένα 'τέλειο' μικρόφωνο θα έδειχνε στη οθόνη του παλμογράφου ένα ακριβές αντίγραφο της κυματομορφής εισόδου του σήματός μας(Υποθέτοντας πάντα ότι όλη η ενισχυτική αλυσίδα δεν επεμβαίνει στο σήμα)...Αυτό όμως δε συμβαίνει ποτέ. Έτσι ο κάθε κατασκευαστής επιλέγει τις μεθόδους του και εμείς καλούμαστε να τις αξιολογήσουμε.(Και να τις πληρώσουμε).
- Εδώ θα ήθελα να πω ότι ένας χρυσός κανόνας για επιλογή ηχείου είναι
να εμπιστευθούμε τους επαγγελματίες και να προτιμήσουμε ηχεία που χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια στα studios παραγωγής της μουσικής. Εκεί όπου παράγεται η ίδια η μουσική. Δεν είναι τυχαίο πως όλα σχεδόν τα μεγάλα studio monitors (μιας και η κουβέντα μας ξεκίνησε με μεγάλα ηχεία) μοιράζονται πολλά χαρακτηριστικά όπως: Επίπεδη απόκριση συχνότητας / Μεγάλα woofers / Όλα τα μεγάφωνα άριστης κατασκευής τοποθετημένα στην μπροστινή όψη και εφοδιασμένα με μεγάλους μαγνήτες / Οι οπές bass reflex τοποθετημένες μπροστά.(Ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί οι οπές bass reflex τοποθετούνται στο πίσω μέρος και σκοπεύουν τους τοίχους και τις γωνίες όπως επίσης γιατί τοποθετούνται μεγάφωνα στο πλάι του ηχείου). Τέτοια καταπληκτικά ηχεία είναι τα ATC, HARBETH, PMC, KEF.
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,010
Λάρισα
Αν διαβάσεις καλά το διάγραμμα ανηχοικής απόκρισης που πρέπει να μετρά καλά κάθε κατασκευαστής που σέβεται τον εαυτό του, θα δούμε ότι το κάτω mindrage έχει σημείο αποκοπής τα 150hz, στα 93ΗΖ έχει επέμβει ήπια το φίλτρο αποκοπής και ήδη αυτό είναι 15db κάτω και τα 78ΗΖ 10db κάτω. Εν τω μεταξύ επειδή αυτό είναι οξύ και συμβαίνει μόνο σε μία συχνότητα και όχι σε περιοχή συχνοτήτων είναι μη ακουστό. Ετσι λοιπόν το κάτω mid δεν συμμετέχει πλήρως αλλά όσο μόνον θέλει ο κατασκευαστής για την φυσιογνωμία του προιόντος του.
Ο Atkinson δεν μιλάει για ιδιότροπο, μπερδεμένο αλλά..fussy about setup and listening axis.. για σχολαστικό(με λεπτομέρεια) στήσιμο στον άξονα.
Τα 125ΗΖ συμβαίνουν 10-12db χαμηλότερα και σε χρόνο πολύ εκτός.....
Μην βάζεις ότι θες εσύ και διαστρεβλώνεις τα γραπτά......
The minimum-motion point of the woofers' summed outputs (fig.3, red trace) occurs at a fairly low 38Hz, with a response rise above that frequency peaking between 80Hz and 100Hz. Most of this peak will be due to the exaggerating effect of the nearfield measurement, which assumes a 2pi (half-space) acoustic environment. Even so, the Scorpio's upper bass is a little rich in absolute terms, its mid-bass shelved-down. A suckout is evident at 300Hz in the woofers' response, with only a gentle rollout evident above that frequency....
Δηλαδή συνειδητή επιλογή του κατασκευαστή.
Για να μην διαστρεβλώσουμε πάλι τον Atkinson ας παραθέσουμε ολη την παράγραφο:
The plots of the Scorpio's dispersion in the lateral plane—fig.7 shows the actual responses plotted from 90° on one side of the tweeter axis to 90° on the other, while fig.8 shows just the differences—reveal that the suckout in the presence region is confined to a region 15° either side of the primary axis. At more extreme angles the speaker's output becomes quite flat, other than the usual rolloff in the top octave due to the dome tweeter's increasing directivity in this region. So while the direct sound of the Scorpio experienced by a listener sitting with his ears on or just below the tweeter axis will lack presence, the room's reverberant field will have a full measure of energy in this region. The larger or more reverberant the room and the farther away the listener sits, the more the Scorpio's treble will sound neutrally balanced. Conversely, the smaller and deader the room, the more the speaker will sound distant, lifeless, and hollow. But these plots do suggest that Scorpio owners experiment with toe-in to get a satisfactory tonal balance.
Επίσης για την πολικότητα των woofers......

The woofers are connected in negative acoustic polarity, which, in conjunction with their physical setback, means that their outputs coincide with the negative-going overshoot of the midrange units, correlating with the good frequency-domain integration of those units' outputs.....


Και τελικά πάμε στο δια ταύτα:

Though the Scorpios' overall presentation will not suit all tastes, their spatial presentation was voluminous and crystalline-transparent, the transient performance fast and tidy, and the overall tonal balance free from discontinuities. Some will find it a bit forward and perhaps aggressive, but others will, like me, appreciate its exciting, involving sound. Because the Scorpio is free of audible frequency lumps and bumps, whatever its mild colorations—and every speaker is colored in one way or another—they will soon dissolve, leaving only musical satisfaction.

During the month-plus I had the Scorpios in my listening system, they did whatever I asked of them. Play loud and rock out? No problem. Put me in a familiar space? Sure thing. Show me a piano concerto and make it believable the same night I'd seen one live at Avery Fisher Hall? Piece of cake. Solo female singer? I believed. No loss of fine detail? None. Finally, a worthy replacement for the Virgo II? In my opinion, yes. The sweet spot of the Audio Physic line? Definitely.

Όπως βλέπουμε είναι σημαντικό πράγμα να αποδίδιδουμε την αλήθει όπως είναι και όχι όποια αλήθεια θέλουμε εμείς. Δες λίγο τις μετρήσεις άλλων ηχείων καταπληκτικών για σένα π.χ. KEF τις μετρήσεις τους στο περιοδικό αλλά και άλλων ακριβότερων ηχείων.
Και τέλος είναι γνωστό πλέον τι ρόλο παίζουν οι μετρήσεις στην ηχητική απόδοση ενός ηχείου.
Συμφωνώ όμως απόλυτα με αυτό....
....Έτσι ο κάθε κατασκευαστής επιλέγει τις μεθόδους του και εμείς καλούμαστε να τις αξιολογήσουμε.(Και να τις πληρώσουμε).
 

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
Δεν μπορώ να καταλάβω τι θες να πεις!!!..Διαφωνούμε πουθενά ή εγώ παρέθεσα αποσπάσματα από άλλο review??? Ή μήπως πρέπει να αντιγράψω όλο το review??? Ο ίδιος ο John Atkinson τα λέει 'έτσι κι αλιώς'... -Αν και η γενική απόδοση του Scorpion δεν θα ταιριάξει όλες τις προτιμήσεις, η χωρική παρουσία τους ήταν ογκώδης και κρυστάλλινα-διαφανής, η μεταβατική απόδοση γρήγορη και καθαρή, και η γενική τονική ισορροπία απαλλαγμένη από τις ασυνέχειες. Μερικοί θα το βρούν λίγο μπροστά και ίσως επιθετικό, αλλά άλλοι, όπως εγώ, θα εκτιμήσουν τον συναρπαστκό του ήχο που παρασύρει. Επειδή ο Σκορπιός είναι χωρίς ευδιάκριτες πτώσεις και εξάρσεις συχνότητας, οποιοσδήποτε ήπιός του χρωματισμός -και κάθε ηχείο είναι χρωματισμένο κατα τον ένα ή τον άλλο τρόπο- θα διαλυθεί σύντομα, με παραχώρηση μόνο της μουσικής ικανοποίησης...Όσο μεγαλύτερος και με αντήχηση(!!!!!) είναι ο χώρος και όσο πιο μακρυά κάθεται ο ακροατής τόσο τα πρίμα του 'Σκορπιού' θα ακουσθούν πιο φυσικά και ακριβή... -Και για τα -5db στους 16khz και -10db 18khz(ανύπαρκτα ψηλά) δέ φαίνονται καθαρά στο διάγραμμα νο_6??? -Αλήθεια αν έχεις κανένα link σαν τα παρακάτω με τους Σκορπιούς για στείλ'το μας να τα δούμε..........

http://www.atc.gb.net/gallery.html
http://www.pmcloudspeaker.com/user1.html
http://www.kef.com/products/reference06/GLOBAL/detail_trutone/default.aspx
http://www.harbeth.co.uk/library/ourcustomersspeak/index.php
 
28 June 2006
2,941
Re: Απάντηση: Απόψεις για Audio Physic

Το Kronos μου αρέσει

http://www.audiophysic.de/kronos/index_e.html



The use of SSC (String-Suspension-Concept) technology based on carbon strings reduces the influence of the midrange driver on the tweeter to a minimum.

Πρωτοεμφανίστηκε η συγκεκριμένη "τεχνολογία" το 1997 στα ηχεία της επίσης γερμανικής ΙQ και συνίσταται στο να στερεώνουμε τη μπάφλα του μιντρέιντζ με ελαστικούς ιμάντες για απομόνωση!!!

Τι σκέφτεται ο άνθρωπος για να -δήθεν- καινοτομήσει!!!

Συγγνώμη, λίγο εκτός θέματος, αλλά δεν μπορούσα να κρατηθώ.

Κωνσταντίνος
 

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
King, Christos και Κωνσταντίνε κι εγώ μαζί σας...Και στα σοβαρά μέσα και στην πλάκα μέσα...Το βράδι θα πέσει και ανεκδοτάκι...Το μόνο που με ανυσηχεί είναι ότι δεν βλέπω τον mr Skaloumbakas να μπαίνει στην κουβέντα...Χωρίς αυτόν ...χμμ... μειωμένο το ενδιφέρον...MR CHRISTOOOOS !!! WHERE ARE YOUOUOUOUOU !!!
 
Last edited: