...
Μου ήρθε από τη Δανία. Κάποιος προκάτοχος είπε να βάλει μια υπενθύμιση μετατροπής μονάδων αλλά...
Μεταξύ των σελέμπριτι στερεοφωτογράφων της εποχής, θα ξεχώριζε ο Harold Lloyd (που κάποτε κρεμόταν από τους δείκτες ενός ρόλογιου κτλ). Tο ενδιαφέρον του για το άθλημα προϋπήρχε ήδη από την εποχή που πρωταγωνιστούσε στον βωβό όπου και οραματιζόταν τρισδιάστατες κινούμενες εικόνες, ενώ στη ρεαλιστική εποχή του 50 είχε έναν εξαιρετικά ενεργό ρόλο σε όλο αυτό το hype διοργανώνοντας στερεο-συναντήσεις, προβολές κτλ. Ο Lloyd με μια Realist αποθανάτισε σχεδόν όλο τον κόσμου του Χόλυγουντ, σταρ- στάρλετς-σταρλετίτσες -με ρούχα ή χωρίς, οικογενειακές στιγμές, αξιοθέατα και γενικά τα πάντα.
Στο μέσο της δεκαετίας είχαμε την κορύφωση του τρισδιάστατου πυρετού, με αποτέλεσμα να ξυπνήσουν ξαφνικά και άλλοι κατασκευαστές. Μπαίνοντας αργά στο τραίνο όμως ακολούθησαν και αυτοί το φορμά των 5 διατρήσεων που έφερε μαζί της η Realist που πλέον αποκαλούταν απλά «φορμά Realist».
Και αν κάποιοι από αυτούς είχαν να προσφέρουν ίσως κάτι καλύτερο, περισσότερο εύχρηστο ή και οικονομικότερο (μια Realist το 1950 κόστιζε κάτι σαν 2000 σημερινά δολάρια), αυτό που κατάφεραν τελικά ήταν να βλέπουν μόνο τη σκόνη της στις πωλήσεις.
Όμως όλη αυτή η τρέλα θα ξεθωριάσει σχετικά σύντομα (ιστορικά επαναλαμβανόμενη κατάσταση), και με την είσοδο της δεκαετίας του 60 το κοινό για μια ακόμη φορά θα αρχίσει να απομακρύνεται από αυτή. Φυσικά αμετανόητοι στερεοφωτογράφοι ποτέ δεν έπαψαν να υπάρχουν και να κουβαλάν αυτή τη κληρονομιά μέχρι της μέρες μας. Ο αντίστοιχος Lloyd του σήμερα για παράδειγμα όταν το θέμα έρχεται στη τρισδιάστατη φωτογραφία, δεν είναι άλλος από τον Δρ. Brian May.
Selfie στο μπάνιο, μια ιστορία διαχρονική!
Αυτός πάλι είχε φάει την πέτρα από τα μικράτα του, όταν ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με το άθλημα μέσω προσφορών από τα δημητριακά που κατανάλωνε και έκτοτε δεν λέει να ξεκολλήσει. Την εποχή των Queen πάντα κουβαλούσε μαζί του μια Realist και ντοκουμέντα αυτής έχουν κυκλοφορήσει σε βιβλίο, ενώ σήμερα τον έχουν βάλει μπροστά (όχι πως δεν δείχνει να του αρέσει) ως τον γνωστότερο μέλλος της στερεοφωτογραφικής κοινότητας για να προωθεί την κατάσταση.
Κάπως άσχετο με τα προηγούμενα, αλλά ένας άλλος γνωστός της ιστορίας στου οποίου τα υπάρχοντα βρέθηκε μια Stereo Realist είναι ο Lee Harvey Oswald. Όμως αυτή δεν φάνηκε να προκαλεί κανένα ενδιαφέρον στις μυστικές και φανερές υπηρεσίες της Αμερικής, σε αντίθεση με μια Minox που υποτίθεται ότι κατείχε (κατάσκοπος από το κρύο), αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία (και εξαιρετική τροφή συνωμοσιολόγων).
Για να γυρίσουμε όμως στο κατασκεύασμα της παρουσίασης, η Realist χωρίς ουσιαστικές διαφοροποιήσεις κατάφερε ασθμαίνοντας να φθάσει μέχρι το 1971-72 οπότε και σταμάτησε να παράγεται, ανεξάρτητα που ο εμπνευστής της συνέχισε και μέσα στη δεκαετία του 70 την έρευνα και τις τρισδιάστατες πατέντες.
Η φωτογραφική που βλέπετε εδώ πρέπει να κατασκευάστηκε τότε κοντά που ο Ike πήγε στη Αγιά Σοφιά και μετά το σχετικό πασπάτεμα λειτουργεί άψογα.
Αποτελέσματα
Οι Realist εστιάζουν με μετατόπιση του επιπέδου του φιλμ και όχι των φακών, αποδίδουν 28-29 ζευγάρια φωτογραφιών σε ένα 36άρι φιλμ, ενώ ως κατασκευές λόγο σχήματος και βάρους ακόμη και αν δεν σας κάνουν για τίποτα άλλο, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως ένα αποτελεσματικότατο μέσο αυτοάμυνας…
Είναι απλές στη μηχανολογική τους σύλληψη και εκτέλεση (οδηγίες επισκευής για χαζούς ala Americana –με την καλή την έννοια), ενώ το απλό τηλέμετρο μεγάλης βάσης είναι αποτελεσματικό, όπως και οι υπόλοιποι χειρισμοί επίσης. Όχι βέβαια ότι δεν απαιτείται μια μικρή εξοικείωση αρχικά λόγω της ανορθόδοξης θέσης σκοπεύτρων, χειριστηρίων κτλ.
Υπάρχουν 2-3 σημεία που θα μπορούσαν να φροντιστούν περισσότερο, και επίσης οι φακοί τριών στοιχείων της συγκεκριμένης είναι απλά επαρκείς για τη δουλεία. Υπήρξε όμως και μοντέλο με καλύτερα οπτικά από κάποια στιγμή και μετά.
Από την άλλη, σχετικά με τη φωτεινότητα δε χρειαζόμαστε και κάτι καλύτερο, καθώς επιλεκτική εστίαση και στερεοφωτογραφία συνήθως –αν όχι πάντα- δεν μπορούν να συνυπάρξουν λόγω της εντελώς διαφορετικής φύσης του αθλήματος από αυτό της φωτογραφίας λιγότερων διαστάσεων.
Στο σύνολο θα έλεγα πως αποτελεί μια ενδιαφέρουσα περίπτωση και σίγουρα ένα από τα άξια λόγου σημεία της ιστορίας των φωτογραφικών κατασκευών.
DIY
Μου ήρθε από τη Δανία. Κάποιος προκάτοχος είπε να βάλει μια υπενθύμιση μετατροπής μονάδων αλλά...
Μεταξύ των σελέμπριτι στερεοφωτογράφων της εποχής, θα ξεχώριζε ο Harold Lloyd (που κάποτε κρεμόταν από τους δείκτες ενός ρόλογιου κτλ). Tο ενδιαφέρον του για το άθλημα προϋπήρχε ήδη από την εποχή που πρωταγωνιστούσε στον βωβό όπου και οραματιζόταν τρισδιάστατες κινούμενες εικόνες, ενώ στη ρεαλιστική εποχή του 50 είχε έναν εξαιρετικά ενεργό ρόλο σε όλο αυτό το hype διοργανώνοντας στερεο-συναντήσεις, προβολές κτλ. Ο Lloyd με μια Realist αποθανάτισε σχεδόν όλο τον κόσμου του Χόλυγουντ, σταρ- στάρλετς-σταρλετίτσες -με ρούχα ή χωρίς, οικογενειακές στιγμές, αξιοθέατα και γενικά τα πάντα.
Στο μέσο της δεκαετίας είχαμε την κορύφωση του τρισδιάστατου πυρετού, με αποτέλεσμα να ξυπνήσουν ξαφνικά και άλλοι κατασκευαστές. Μπαίνοντας αργά στο τραίνο όμως ακολούθησαν και αυτοί το φορμά των 5 διατρήσεων που έφερε μαζί της η Realist που πλέον αποκαλούταν απλά «φορμά Realist».
Και αν κάποιοι από αυτούς είχαν να προσφέρουν ίσως κάτι καλύτερο, περισσότερο εύχρηστο ή και οικονομικότερο (μια Realist το 1950 κόστιζε κάτι σαν 2000 σημερινά δολάρια), αυτό που κατάφεραν τελικά ήταν να βλέπουν μόνο τη σκόνη της στις πωλήσεις.
Όμως όλη αυτή η τρέλα θα ξεθωριάσει σχετικά σύντομα (ιστορικά επαναλαμβανόμενη κατάσταση), και με την είσοδο της δεκαετίας του 60 το κοινό για μια ακόμη φορά θα αρχίσει να απομακρύνεται από αυτή. Φυσικά αμετανόητοι στερεοφωτογράφοι ποτέ δεν έπαψαν να υπάρχουν και να κουβαλάν αυτή τη κληρονομιά μέχρι της μέρες μας. Ο αντίστοιχος Lloyd του σήμερα για παράδειγμα όταν το θέμα έρχεται στη τρισδιάστατη φωτογραφία, δεν είναι άλλος από τον Δρ. Brian May.
Selfie στο μπάνιο, μια ιστορία διαχρονική!
Αυτός πάλι είχε φάει την πέτρα από τα μικράτα του, όταν ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με το άθλημα μέσω προσφορών από τα δημητριακά που κατανάλωνε και έκτοτε δεν λέει να ξεκολλήσει. Την εποχή των Queen πάντα κουβαλούσε μαζί του μια Realist και ντοκουμέντα αυτής έχουν κυκλοφορήσει σε βιβλίο, ενώ σήμερα τον έχουν βάλει μπροστά (όχι πως δεν δείχνει να του αρέσει) ως τον γνωστότερο μέλλος της στερεοφωτογραφικής κοινότητας για να προωθεί την κατάσταση.
Κάπως άσχετο με τα προηγούμενα, αλλά ένας άλλος γνωστός της ιστορίας στου οποίου τα υπάρχοντα βρέθηκε μια Stereo Realist είναι ο Lee Harvey Oswald. Όμως αυτή δεν φάνηκε να προκαλεί κανένα ενδιαφέρον στις μυστικές και φανερές υπηρεσίες της Αμερικής, σε αντίθεση με μια Minox που υποτίθεται ότι κατείχε (κατάσκοπος από το κρύο), αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία (και εξαιρετική τροφή συνωμοσιολόγων).
Για να γυρίσουμε όμως στο κατασκεύασμα της παρουσίασης, η Realist χωρίς ουσιαστικές διαφοροποιήσεις κατάφερε ασθμαίνοντας να φθάσει μέχρι το 1971-72 οπότε και σταμάτησε να παράγεται, ανεξάρτητα που ο εμπνευστής της συνέχισε και μέσα στη δεκαετία του 70 την έρευνα και τις τρισδιάστατες πατέντες.
Η φωτογραφική που βλέπετε εδώ πρέπει να κατασκευάστηκε τότε κοντά που ο Ike πήγε στη Αγιά Σοφιά και μετά το σχετικό πασπάτεμα λειτουργεί άψογα.
Αποτελέσματα
Οι Realist εστιάζουν με μετατόπιση του επιπέδου του φιλμ και όχι των φακών, αποδίδουν 28-29 ζευγάρια φωτογραφιών σε ένα 36άρι φιλμ, ενώ ως κατασκευές λόγο σχήματος και βάρους ακόμη και αν δεν σας κάνουν για τίποτα άλλο, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως ένα αποτελεσματικότατο μέσο αυτοάμυνας…
Είναι απλές στη μηχανολογική τους σύλληψη και εκτέλεση (οδηγίες επισκευής για χαζούς ala Americana –με την καλή την έννοια), ενώ το απλό τηλέμετρο μεγάλης βάσης είναι αποτελεσματικό, όπως και οι υπόλοιποι χειρισμοί επίσης. Όχι βέβαια ότι δεν απαιτείται μια μικρή εξοικείωση αρχικά λόγω της ανορθόδοξης θέσης σκοπεύτρων, χειριστηρίων κτλ.
Υπάρχουν 2-3 σημεία που θα μπορούσαν να φροντιστούν περισσότερο, και επίσης οι φακοί τριών στοιχείων της συγκεκριμένης είναι απλά επαρκείς για τη δουλεία. Υπήρξε όμως και μοντέλο με καλύτερα οπτικά από κάποια στιγμή και μετά.
Από την άλλη, σχετικά με τη φωτεινότητα δε χρειαζόμαστε και κάτι καλύτερο, καθώς επιλεκτική εστίαση και στερεοφωτογραφία συνήθως –αν όχι πάντα- δεν μπορούν να συνυπάρξουν λόγω της εντελώς διαφορετικής φύσης του αθλήματος από αυτό της φωτογραφίας λιγότερων διαστάσεων.
Στο σύνολο θα έλεγα πως αποτελεί μια ενδιαφέρουσα περίπτωση και σίγουρα ένα από τα άξια λόγου σημεία της ιστορίας των φωτογραφικών κατασκευών.
DIY