Κάμερα έως 2.500 μόνο για ταινίες μικρού μήκους.

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2024 την Κυριακή 07 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

dsym

Established Member
4 July 2011
233
Θεσσαλονίκη
Καλησπέρα,
Θα ήθελα να μου προτείνεται μία βιντεοκάμερα έως 2.500 Ε.
Χρήση μόνο για φιλμάκια από σινεφίλ ομάδα.
Αυτό σημαίνει και αρκετά σκοτεινά και δύσκολες συνθήκες με σκιές.

Έχω και μία Nikon D 90 DSLR με πολύ μεγάλη γκάμα φακών.
Δεν ξέρω αν θα μπορούσα να τους χρησιμοποιήσω με κάποιον αντάπτορα.

Υπάρχει και μια περίπτωση να διπλασιάζαμε το ποσό, αν μπορούσαν να συνεισφέρουν και άλλοι και να την έχουμε κοινή.
Θα άξιζε τον κόπο σε ποιότητα ένα τέτοιο μεγάλο έξοδο? (+την ταλαιπωρία και τις συνενοήσεις κάθε φορά)
 

evanfotis

Moderator
Staff member
26 March 2008
5,440
Αφού έχεις κ τους φακούς και θέλεις σινεφίλ τότε μάλλον η D800...
 

racer

AVClub Addicted Member
2 February 2009
2,904
Rotterdam
Τρίποδα, φώτα, steadycam, ένα καλό PC για το editing αργότερα κλπ έχεις;
 

dsym

Established Member
4 July 2011
233
Θεσσαλονίκη
Δεν έχω μόνο steadycam.

Σε βιντεοκάμερα sony ή panasonic δε μπαίνει αντάπτορας για φακούς nikkor?
Μου είπαν κάποιοι κινηματογραφιστές ότι θα μπορούσα να πάρω μία κάμερα γύρω στο χιλιάρικο και να
αντιγράψω το τελικό προϊόν (μετά και το μοντάζ ) σε φιλμ.
Για σοβαρά φεστιβάλ.
Ποιά κάμερα θα έπρεπε να δεω στις 2 αυτές κατηγορίες? (γύρω στα 1000 και 2500)
Τι παραπάνω θα μου έδινε η D800?
 

evanfotis

Moderator
Staff member
26 March 2008
5,440
Μεγαλύτερος αισθητήρας, καλύτερη απόδοση στα σκοτεινά, μεγαλύτερο bokeh για πιο κινηματογραφικό ύφος και δυνατότητα εγγραφής ασυμπίεστου σε εξωτερικό εγγραφέα για καλό τρύπημα και βαρύ grading...
Σε βιντεοκάμερες με τέτοιες δυνατότητες κοιτάς απο τα 6000 και άνω, Sony FS700 εκτος και αν πάς για την νέα Blackmagic Cinema στο υπάρχον budget σου.

http://www.eoshd.com/content/7845/next-generation-cinema-camera-battle-who-will-win
 
Last edited:

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Κοιτα, απο τη στιγμή που μιλάς αποκλειστικά για κινηματογραφική παραγωγη πιστεύω ότι η DSLR για το budget σου είναι μονόδρομος. Θα πρεπει να ξερεις ότι auto focus το ξεχνάς σε τετοια παραγωγή. Οπότε οι φακοί σου στο manual. Απο τη στιγμή που εχεις φακούς Nikκor θα σου έλεγα και εγω την D800 που ειναι η πρώτη SONY με τοσο καλές ρυθμίσεις στο video της. Δυστυχώς η D90 δεν είχε manual ρυθμίσεις στο video με αποτελεσμα να μην μπορείς να δουλεψεις ευκολα μαζί της. Εμενα μου έβγαλε την πίστη για να μην αλλάζει το ISO αυτόματα (παταγα συνέχεια το AE Lock κατά τη λήψη). Μια άλλη καλή λύση είναι και η καμερα της blackmagic design. Αυτή έρχεται και με μοντούρα για Nikkor αν δεν κανω λάθος.
 

dsym

Established Member
4 July 2011
233
Θεσσαλονίκη
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.
Έκανα κάποια δοκιμαστικά με την D90 και με μία JVC Everiο 5ετίας (με σκληρό ) σε δύσκολες συνθήκες.
Η εικόνα της D90 είναι κλάσεις καλύτερη.

Σκέφτηκα να κάνω κάποιες λήψεις με φωτεινούς φακούς Nikkor και να πάρω μία μικρή (ίσως Panasonic TM900)
και να περιμένω την blackmagic (με καλύτερα οικονομικά μου για τον περιφερειακό εξοπλισμό)
Νομίζω είναι η καλύτερη λύση γιατί βρίσκω πολύ άβολο το manual focus των DSLR.

Εδώ ολόκληρος David Lynch έκανε το Inland Empire με την Sony DSR-PD150!!!
 

evanfotis

Moderator
Staff member
26 March 2008
5,440
H TM900 που έχω κιόλας, κάλη είναι στη κατηγορία της, αλλά σε σκοτεινά δέ συγκρίνεται με DSLR. Έχει όμως πολύ καλά manual controls.
 

dsym

Established Member
4 July 2011
233
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: Κάμερα έως 2.500 μόνο για ταινίες μικρού μήκους.

Τη δοκίμασα χθες το βράδυ την ΤΜ900.
Με απογοήτευσε πολύ στα σκοτεινά. Και στην εστίαση στα σκοτεινά.
Απλά, με δυσκολεύει πολύ το manual focus στη Nikon μέσα από την οθόνη.
Αν ήταν και από το οφθαλμοσκόπιο θα ήταν πιο εύκολο.

Υπάρχει DSLR με AF?
Ή κάποια κάμερα που να γράφει πολύ καλά στα σκοτεινά?
Στο φως, όλες καλές είναι.
 
22 June 2006
34,697
NEO HRAKLEIO
Af στο βιντεο , μονο η Sony εχει.
Α77 - Α65 - Α57 ειναι η καλυτερη επιλογη σου.
Εχουν επισης focus peaking - focus confirmation για manual focus .

Στα σκοτεινα θα χρειαστεις πολυ φωτεινους φακους...
 

evanfotis

Moderator
Staff member
26 March 2008
5,440
Στην Α77 autofocus με exposure control ταυτόχρονα δέ γίνεται.
http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta77/22

Στις άλλες dslr μπορείς αν είναι studio να τις συνδέσεις σε μια tv/ monitor μέσω hdmi out οπού φαίνεται καθαρά η εστίαση.
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Πολύ σημαντικό να έχει live histogram στο video. Όχι απαραίτητα κατά την εγγραφή αλλά στο live view. H D7000 που δεν το είχε έχασε πολλούς από τους υποψήφιους πελάτες της.
 
22 June 2006
34,697
NEO HRAKLEIO
Στην α65-77 αν εχεις μεχρι firmware 1.03 , γινεται να εχεις autofocus και manual exposure control.
Ετσι το εχω εγω και δουλευει μια χαρα.
Στα νεοτερα το εκοψαν... Προφανως για να μη κοψουν πωλησεις απο τα μεγαλα μοντελα τους....

Αλλα και στα νεοτερα μοντελα υπαρχει(εμμεσος ) τροπος να εχεις esposure control.

Μπορεις πχ να λοκαρεις την εκθεση , αφου πρωτα στρεψεις τη μηχανη στο σημειο με τη σωστη εκθεση.
Μπορεις επισης να εχεις exposure compensation, που λειτουργει με παρομοιο τροπο.
 

kongo

New member
21 May 2012
5
Νομίζω ότι η D800 είναι η καλύτερη επιλογή αλλά όχι στο budget σου. Η κάμερα πράγματι από μόνη της κάνει 2500 ευρώ, όμως θα χρειαστείς οπωσδήποτε επιπλέον εξοπλισμό για σταθεροποίηση, focus, εξωτερικό εγγραφέα (αν θέλεις ασυμπίεστα αρχεία) και ήχο. Η D800 έχει auto-focus κατά τη διάρκεια της λήψης. Γενικά για τις ταινίες μικρού μήκους δεν μπορώ να δω το λόγο που χρειάζεσαι το auto-focus, αφού οι περισσότεροι τραβάνε manual. Με ένα follow-focus και ένα εξωτερικό οπτικό viewfinder (σαν το z-finder της zacuto) ή ένα εξωτερικό μόνιτορ θα κάνεις εξαιρετική δουλειά. Η αισθητική των full frame αισθητήρων έχουν κάτι το μοναδικό.

Όσο για την Blackmagic Cinema, σου εφιστώ την προσοχή ότι πρόκειται για την πρώτη κάμερα μιας εταιρείας νεο-εισερχόμενης στο χώρο των καμερών.
 
22 June 2006
34,697
NEO HRAKLEIO
Καλα, το autofocus της nikon - οπως και της canon - ειναι για κλαματα (οταν μιλαμε για γρηγορες σκηνες και επαγγελματικη δουλεια).
Βασιζεται στο contrast detection και ειναι πολυ αργο, θορυβωδες και κυριως "ψαρευει"... ειναι γνωρισμα ολων των μηχανων που βασιζονται σε αυτο.

Επισης, οπως κι εσυ ειπες, χρειαζεσαι πολυ και ακριβο εξοπλισμο για να κανεις manual focus, ενω με μια sony , δεν χρειαζεσαι τιποτα γιατι εχεις focus peaking kai focus confirmation.
Ειναι κλασεις ανωτερο, ευκολοτερο (δε χρειαζεσαι κανενα εξοπλισμο oπως follow focus, monitor,δευτερο χειριστη κλπ) και στο manual.

Αυτο δυστυχως δε φαινεται να το εχουν καταλαβει ακομη και οι επαγγελματιες του χωρου.

Εχεις ολα τα καλα του γρηγορου auto focus, αλλα και βοηθηματα σε manual focus.
 

dsym

Established Member
4 July 2011
233
Θεσσαλονίκη
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.
Η sony φαίνεται καλή περίπτωση, ωστόσο έχω αρκετούς φακούς και εξοπλισμό nikon.

Για φωτα υπάρχει κάποιο νήμα?
Μιλάω για σταθερό φωτισμό, soft boxes κλπ