Κατασκευή μικρού ταχύπλοου ξύλινου σκάφους

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
688
Δυστυχώς Αθήνα
Καλημερα. Το κιτρινο κουτακι είναι βραστήρας νερου. Δημιουργεί μεγαλη ποσότητα ατμου. Χρειαζεται για να λυγίσουν τα μακρυα ξυλα που μπαίνουν κατά μηκος της βαρκας.
Ντεπόζιτο θα αγοραστεί αργότερα μαζί με τη μηχανή. Λογικά θα χρησιμοποιηθεί αυτο της μηχανής, εκτός και αν διαπιστώσω με το διαβασμα οτι πρέπει να μπει κατι διαφορετικό. Ειναι επόμενο κεφάλαιο μελέτης. :)
 
  • Like
Reactions: skysound

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
688
Δυστυχώς Αθήνα
Καλησπερα. Πρωτη μερα με ρυτινες.
Τελικα οι σφιχτηρες ποτε δε φτανουν.

Δυστυχως εγινε κατι που ισως με παει πισω.
Μολις ανακαλυψα οτι οι βιδες που ηρθαν απο Αγγλια ειναι λαθος μεγεθος. Και το ειδα σημερα που τις ανοιξα μετα απο 5 μηνες. Τελειωσε το κουτι και εβαλαν απο αλλο. Ετσι εχω τις μισες πιο μικρες. Δε φαινοταν απο εξω. Το σακκουλακι λεει το σωστο μεγεθος.
Πλεον δεν στελνουν απο Αγγλια. Ασε που υπαρχει και τελωνειο.... Να δω τι θα κανω γιατι τελειωσαν του σωστου μεγεθους σημερα. IMG_20210409_185640.jpgIMG_20210409_185634.jpgIMG_20210409_185624.jpgIMG_20210409_172719.jpg
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,609
Αθήνα
Ώχ... :oops:
Εντάξει, θα τη βρείς τη λύση, είμαι σίγουρος, πιο πολύ το είναι το σπάσιμο σε τέτοιες περιπτώσεις.
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
688
Δυστυχώς Αθήνα
Το δυο frames δε θελουν βιδες αλλα καρφια. Μονο το transom θελει. Οποτε θα συνεχισω με αυτα.
Η πεθερα μου ειναι Αγγλιδα και μενει Σκοτια. Θα την αγγαρεψω. Θα τα στειλω σπιτι της και θα μου τα στειλει αυτη. Ειναι μεγαλη γυναικα και ψιλοντρεπομαι αλλα...

Ε ναι το σπασιμο ειναι.... Εκει που λες οτι αρχιζει το ωραιο μερος... Γινεται αυτο...
 

mastroxalastis

Supreme Member
15 November 2018
3,827
Δεν μπορεις να χρησιμοποιησεις και τις μικροτερες, αν ειναι μονο στο μηκος η διαφορα;

(Που Σκωτια; Εμεινα εκει 1 χρονο, ειναι πολυ ωραιο μερος, ελπιζω να εχεις παει/πηγαινεις)
 

Σωφρον

Supreme Member
3 March 2008
4,980
Κορωπί
Σιγουρα δεν μπορεις να βρεις τετοιες βιδες εδω? στα ναυτιλιακα ειδη?

Γιατι επελεξες ισιο κεφαλι?
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
688
Δυστυχώς Αθήνα
Οι μικροτερες οριακα τρυπανε το δευτερο ξυλο
Northmuir, kirriemuir . Δε ξερω τι ειναι τι απο τα δυο. Χωριο και Δημος;
Οχι δεν εχω παει ακομα. Λογικα μετα τον κορονοιο καποια στιγμη. Πρεπει να ειναι πολυ ωραια. Βλεπω φωτογραφιες με πολυ πρασινο

Πηγα σε ναυτιλιακα στον Πειραια. Βρηκα καποιες μπρουτζινες βιδες, αλλα οχι αυτες τις silicone bronze.Δε ξερω ποσο μεγαλη διαφορα εχουν. Δεν το ειχα πολυσκεφτει γιατι οταν τις πηρα ηταν με δωρεαν μεταφορικα και χωρις τελωνειο.
Ισιο κεφαλι γιατι μονο αυτες ειχε. Ειναι περιεργο αλλα και σε αλλα site με ναυτιλιακα μονο τετοιες εχουνε

Τις παρηγγειλα... Πηρα και παραπανω για σιγουρια...
 
  • Like
Reactions: mastroxalastis

mastroxalastis

Supreme Member
15 November 2018
3,827
Να πας highlands απαραιτητως. Αν δεν πας και βαλεις και φωτο...δεν σου ξαναμιλαω 😁
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
688
Δυστυχώς Αθήνα
Καλημερα και χρονια πολλα.

Δυστυχως οι βιδες δεν εχουν ερθει ακομα και μαλλον βλεπω να αργουν πολυ. Εψαξα οποιον ξενιτεμενο φιλο στην Αγγλια μηπως και ερχοτανε για να μου τις φερει αλλα τιποτα.... Περιμενουμε το ταχυδρομειο...

Μικρη προοδος λοιπον.
Μερικες φωτογραφιες απο την κατασκευή
Συνολικος χρονος κατασκευης νομέων, καρινας και τροπιδας 25 ώρες και βάσης 4 ωρες.

Στις φωτογραφιες που φαινονται τα τρυπανια ειναι το ενισχυτικο που δενει τον καθρεφτη με τον πατο της βαρκας (καρινα). Θα μπουν καροβιδες γαλβανισμενες ( carriage bolds) 10mm

Στη βαση τοποθετηθηκαν απλα για τη φωτογραφια (η καρινα πρεπει να κατσει πιο κατω). Η βαση ειναι ακομα με σφιχτηρες. Δεν εχουν μπει βιδες. Θελω να βιδωθει οταν θα ειμαι ετοιμος με τα μερη της βαρκας για να κεντραριστουν οπως πρεπει.

IMG_20210501_121553.jpgIMG_20210501_121308.jpgIMG_20210424_085912.jpgIMG_20210423_175757.jpgIMG_20210419_183138.jpgIMG_20210503_110747.jpg
 
Last edited:

anastasg

AVClub Addicted Member
11 January 2011
2,782
Αθήνα
Φίλε Γιώργο χρονια πολλά!
Είδα ενα βιντεο στο youtube και θυμίθηκα το έργο στο οποίο δουλεύεις
Φαίνεται εντυπωσιακό και πολύ ενδιαφέρον, ίσως μπορείς να πάρεις και καμιά ιδέα αν και είσαι έμπειρος.
Βέβαια ο συγκεκριμένος είναι επαγγελματία και διαθέτει ενα εργαστήριο πλήρως εξοπλισμένο με εργαλεία επαγγελματικά.

Θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον αλλά και χρήσιμο εαν θα μπορούσες κι εσύ αφού τελειώσεις να φτιάξεις ενα βιντεο με φωτογραφικές στιγμές απο την διάρκεια χτισίματος του σκάφους σου.
Αναμένω να απολαύσω το φωτογραφικό ρεπορτάζ απο τα επόμενα βήματα των εργασιών σου
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
688
Δυστυχώς Αθήνα
Καλησπερα.

Αυτα βλεπω και μου τρεχουν τα σαλια...
Ο τυπος εχει σιγουρα cnc και ποιος ξερει τι αλλα εργαλεια. Φαινεται απο τις ενωσεις των κοντρα πλακε...
Ωραια πραγματα.

Ναι θα προσπαθησω να φτιαξω οσο καλυτερες παρουσιασεις μπορω.
Δυστυχως βιντεο με ... "βιντεο" ειναι λιγο δυσκολο αλλα σιγουρα με φωτογραφιες θα φτιαχτει.
Τραβαω οσες περισσοτερες μπορω για να μη χασω καποια εργασια...
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
688
Δυστυχώς Αθήνα
Καλησπέρα. Μετα απο αρκετο καιρό εχω λίγο πρόοδο να σας δείξω....

Επόμενη εργασία η κοπή του καθρέφτη στο κάτω μέρος του με γωνία 12 μοιρών. Αγοράστηκε αλουμινένια γωνιά για οδηγός στο δισκοπριονο. Ρυθμίστηκε η γωνία και βιδωθηκε βοηθητικό ξύλο – οδηγός στον καθρέφτη, παράλληλος με τις ευθείες του, για να ακολουθει την ευθεία του αλουμινίου. Το ξύλο και το αλουμίνιο σεταρίστηκε δυο φορες γιατι το σχήμα του καθρέφτη δεν ειναι ευθεία αλλα πολύ μικρο V.
Μερικές φωτογραφίες38.jpg39.jpg40.jpg41.jpg42.jpg43.jpg44.jpg
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
688
Δυστυχώς Αθήνα
Με εξοπλισμό απο μόλυβδο υψηλής τεχνολογίας κολλήθηκε στην καρίνα η "πλώρη" του σκάφους.

31.jpg

Στη συνέχεια, με τον ίδιο τρόπο που ανοίχτηκαν οι τρύπες για τις καρόβιδες του καθρέφτη, ανοίχτηκαν οι τρύπες για τις καρόβιδες που ενισχύουν την κόλληση των δύο μερών της καρίνας στο σημείο του νομέα.


45.jpg

Επόμενη εργασία η κόλληση των ενισχυτικών για την μηχανή στον καθρέφτη και του καθρέφτη στην καρίνα. Επειδη η αποσταση που έπρεπε να ασκηθεί η πίεση ήταν μεγάλη, αλλά και επειδή δεν έχω σφιχτήρες με μεγάλο άνοιγμα, χρησιμοποιήθηκαν λάστιχα απο σαμπρέλες ποδηλάτου, τα οποία είχαν κοπεί στα τέσσερα.

47.jpg
48.jpg

Ανοίχτηκαν οι τρυπες για τις καροβιδες στον καθρέφτη και η εγκοπή για το κεφάλι τους. Αφου βιδώθηκαν γέμισε το κενό με ρυτίνη.
Το ίδιο έγινε και με τις βίδες που μπήκαν στον καθρέφτη και το ενισχυτικό για τη μηχανή.
50.jpg51.jpg
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
688
Δυστυχώς Αθήνα
Η κατασκευή της πρώτης βάσης φτιάχνεται για να κατασκευαστεί πάνω της ο σκελετός του σκάφους μεχρι και να ολοκληρωθεί η γάστρα του.
Αφου τελειώσουν αυτες οι εργασίες θα κατασκευαστει νεα βάση και θα γυρίσει ανάποδα για να αρχίσουν οι εργασίες εσωτερικά.

Κατασκευάστηκε απο σουιδική ξυλεία (πεύκο). Κόστισε περίπου 120 ευρώ μαζί με τις βίδες.

Παρακάτω κάποιες φωτογραφίες απο την κατασκευή της και τα σχέδια.


Στην πορεία έγιναν κάποιες αλλαγες γιατι διαπίστωσα οτι δεν ήταν τελείως λειτουργική. Δυστυχως δεν εχω φωτογραφια με τελειωμενη τη βαση χωρις τα διάφορα κομματια του σκαφους πανω της αλλα γινεται ευκολα κατανοητο το πως ειναι απο τις επομενες φωτογραφίες και τα σχέδια. Η κατασκευή της πήρε περίπου 5 ώρες.23-00-44-163304418_743419306564823_4810478854548104844_n.jpg23-00-47-img_20210319_115316.jpg23-00-50-screenshot_2021-03-19-19-16-44-272_com.miui_.gallery.jpg23-00-52-img_20210627_082940.jpg23-00-55-img_20210627_082656.jpg
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
688
Δυστυχώς Αθήνα
Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν πανω της τα frames και ο καθρέφτης και ξεκινησε η πιο δύσκολη εργασία μέχρι τώρα. Το αλφάδιασμα και ευθυγραμμισή τους. Δυστυχώς η σουιδική ξυλεία ηταν κακής ποιότητας, σκευρωμένη. Ετσι, τα παντα ήθελαν προσθήκες τάκων σφηνων κλπ. Αυτο σε συνδυασμο με το οτι ο καθρεφτης έπρεπε να εχει 12 μοίρες γωνία με την καρίνα είχε ως αποτέλεσμα η διαδικασία να πάρει 4 ώρες και άλλες 4 μετά γιατί διαπίστωσα οτι ειχα κάνει ενα λαθος την πρωτη φορα και ετσι τα ξυλωσα όλα. Για την εργασία αυτη πολύτιμη βοήθεια ήταν ενα laser που αγοράστηκε απο Κίνα. Μερικές φωτογραφίες…23-03-06-img_20210626_202616.jpg23-03-16-img_20210627_113242.jpg23-03-18-img_20210627_111420.jpg23-03-20-img_20210627_112956.jpg23-03-22-img_20210627_184806.jpg23-03-25-img_20210627_111427.jpg23-03-27-img_20210627_184806-1.jpg23-03-29-img_20210627_111339.jpg
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
688
Δυστυχώς Αθήνα
Τελευταιο μηνυμα με εργασιες για σημερα. Φτιαχνω αρκετα μηνυματα λογω των φωτογραφιων. Δε με αφηνει το tapatalk για περισσοτερες φωτογραφιες σε ενα μηνυμα
Αφού τελείωσε και αυτή η εργασία ήρθε η ώρα να κολληθεί το μπροστινό τμήμα της καρίνας πανω στο frame. Η κόλληση υποστηρίχθηκε απο δύο βίδες. Μερικές φωτογραφίες
23-05-38-img_20210629_195612.jpg23-05-41-img_20210629_195605.jpg23-05-43-img_20210629_201933.jpg23-05-45-img_20210629_201943.jpg23-05-47-img_20210629_202032.jpg23-05-49-img_20210629_202040.jpg

Την προηγουμενη βδομαδα δεν αντεχα αλλο στην Αθηνα και πηρα αδεια για το χωριο. Εκει ασχοληθηκα λιγο με την πρωτη βαρκα. Ασχημη αλλα ευκολη κατασκευή. Σε αυτη εγιναν ολα τα πειραματα. Στις επομενες επισκεψεις θα βαφτει και λουστραριστει
IMG_20210629_231416.jpg
 
Last edited:

stfmich

Established Member
30 April 2016
227
Πριν από ένα τέταρτο είδα το θέμα και το διάβασα μονορούφι. Φίλε Γιώργο σου εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία στο εγχείρημα σου.
Με έκανες να καταλάβω πόσο δύσκολο εγχείρημα είναι η ναυπηγική και πόση ακρίβεια απαιτείται!

🍻