Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Βίντεο - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
Κινηματογράφηση - Filming - shooting techniques - τεχνικές εικονοληψίας
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="kbouk" data-source="post: 1058302736" data-attributes="member: 20882"><p><strong>Απάντηση: Re: Τεχνικές βίντεοληψίας</strong></p><p></p><p>Γιάννη πολύ χρήσιμη βρίσκω την άποψη σου στην αποκωδικοποίηση του όρου κινηματογραφική εικόνα. Θεωρώ οτι το κάλυψες από την σωστή πλευρά και μου έδωσε τροφή για κάποιες σκέψεις. </p><p></p><p>Όντας άσχετος στο βίντεο παρακολουθώ από κοντά τις εξελίξεις και που και που τεστάρω και κάποιους φακούς που έρχονται στα χέρια μου και βλέπω τις σχεδιαστικές τάσεις των κατασκευαστών φακών και πως εξελίσσονται συντοχρόνω. Τα νέα μοντέλα υβριδικών μηχανών είναι ικανά να παράγουν εξαιρετικες φωτογραφίες και βίντεο. Όμως μερικά χαρακτηριστικά τους συγκρούονται εν τη γενέση π.χ. την καλύτερη συνολική απόδοση σε βίντεο (ειδικά σε νυχτερινά) την έχουν συνήθως οι αισθητήρες FF με χαμηλή ανάλυση ενώ συνήθως για τη φωτογραφία οι απαιτήσεις αντιστρέφονται αφού η Max ανάλυση είναι το ζητούμενο μαζί με καλό IQ. Και ανάλογα σχεδιάζονται και οι σύγχρονοι φακοί των υβριδικών μηχανών.</p><p></p><p>Ξέρω οτι συνήθως όλοι οι σοβαροί βιντεογράφοι επιλέγουν στην μηχανή να φορέσουν ένα flat profile (πιθανόν και κάποια έτοιμα Lut). Με αυτό τον τρόπο μειώνουν κυρίως το contrast και κρύβουν και αδυναμίες ή ισσοροποϋν την διαφορετική χρωματική απόδοση των φακών τους. Το contrast είναι υπεύθυνο συνήθως για τη σκληράδα της εικόνας, πιθανά artifacts και όχι τόσο για την πραγματική οξύτητα των φακών, είναι η εύκολη λύση για τους κατασκευαστές να προσθέσουν μερικές καλές επιστρώσεις στα γυαλιά τους και να προσδώσουν false sharpness. Γιαυτο βολεύει πολύ η απουσία έντονου contrast από το αρχικό υλικό ώστε στην επεξεργασία μετά να παρουσιαστεί ένα ισσοροπημενο τελικό αποτέλεσμα.</p><p></p><p>Η τεχνική που παρουσίασες με την καθολική μείωση της οξύτητας σε όλη την εικόνα νομίζω οτι ταιριάζει περισσότερο στους μοντέρνους AF φακούς που σχεδιάζονται να δώσουν το Max IQ για τη φωτογραφία κυρίως.</p><p>Υπάρχουν φακοί που έχουν απολό γράψιμο, ήπιο contrast αλλά με πολύ καλό microcontrast (λεπτομέρεια/ πραγματική οξυτητα), αυτοί οι φακοί δίνουν άμεσα πιο κινηματογραφική χροιά στην εικόνα (με την έννοια του όρου που έγραψες). Συνήθως είναι βελτιστοποιημένοι και σχεδιασμένοι ειδικά για βίντεο, οξύτεροι στο κέντρο και με πολύ διαφορετική μετάβαση φωτεινών σκοτεινών σε σχέση με τους σύγχρονους <φωτογραφικούς> φακούς που σχεδιάζονται για να ρουφήξουν την μέγιστη ανάλυση των νέων αισθητήρων. Οι βίντεο-φακοί έχουν και τέλεια χειροκίνητη εστίαση (δεν μιλώ απαραίτητα για πανάκριβες cine εκδόσεις) και είναι σαν να φορούν ένα mist filter το οποίο ο χρήστης μεταβάλει ανάλογα με το διάφραγμα. Και ναι κάνουν και blooming στα ανοιχτά διαφραγματα αν ο χρήστης το επιδιώξει. Δυστυχώς οι περισσότεροι χρήστες προσπαθούν να φέρουν <κινηματογραφικό αποτέλεσμα> με λάθος όπλα και παιδεύονται μετά πολύ στην επεξεργασία. Ίσως ένας τέτοιος φακός τους δώσει την λύση αρκεί να αφήσουν στην άκρη το AF. Χωρίς αυτό να σημαίνει οτι δεν υπάρχουν φακοί και με ΑF που συνδυάζουν κάποια τέτοια χαρακτηριστικά. </p><p>Και για να αναφερθώ σε παραδείγματα φακών m43 που πέρασαν από τα χέρια μου, τέτοια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στο βίντεο έχω διακρίνει ότι έχει η χειροκίνητη σειρά Voigtlander, ενώ παρόμοιο μαλακό γράψιμο με εξαιρετικό microcontrast έδινε η σειρά SHG (4/3) και ιδιαίτερα οι 14-35/2, 35-100/2. Σίγουρα θα υπάρχουν και άλλοι αν το έψαχνα ειδικά για το βίντεο και με ενδιέφερε. </p><p></p><p>Επίσης συμπληρωματικά να πω ότι τον όρο <κινηματογραφική εικόνα> θα μπορούσε κανεις να τον διευρύνει και να προσθέσει σε αυτόν και την επιλογή του λόγου πλευρών που έχουμε συνηθισει να βλέπουμε στον κινηματογράφο αλλά και το ιδιαίτερο αποτέλεσμα που δίνουν οι αναμορφικοί φακοί (εύκολα μπορεί να νοικιάσει κανεις ένα αναμορφικό αντάπτορα και να παίξει με ένα παλιό χειροκίνητο φακό που έχει, ίσως σοκαριστεί από το αποτέλεσμα).</p><p></p><p>Αυτά τα λίγα από μένα ως πολύ γενικές παρατηρήσεις.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kbouk, post: 1058302736, member: 20882"] [b]Απάντηση: Re: Τεχνικές βίντεοληψίας[/b] Γιάννη πολύ χρήσιμη βρίσκω την άποψη σου στην αποκωδικοποίηση του όρου κινηματογραφική εικόνα. Θεωρώ οτι το κάλυψες από την σωστή πλευρά και μου έδωσε τροφή για κάποιες σκέψεις. Όντας άσχετος στο βίντεο παρακολουθώ από κοντά τις εξελίξεις και που και που τεστάρω και κάποιους φακούς που έρχονται στα χέρια μου και βλέπω τις σχεδιαστικές τάσεις των κατασκευαστών φακών και πως εξελίσσονται συντοχρόνω. Τα νέα μοντέλα υβριδικών μηχανών είναι ικανά να παράγουν εξαιρετικες φωτογραφίες και βίντεο. Όμως μερικά χαρακτηριστικά τους συγκρούονται εν τη γενέση π.χ. την καλύτερη συνολική απόδοση σε βίντεο (ειδικά σε νυχτερινά) την έχουν συνήθως οι αισθητήρες FF με χαμηλή ανάλυση ενώ συνήθως για τη φωτογραφία οι απαιτήσεις αντιστρέφονται αφού η Max ανάλυση είναι το ζητούμενο μαζί με καλό IQ. Και ανάλογα σχεδιάζονται και οι σύγχρονοι φακοί των υβριδικών μηχανών. Ξέρω οτι συνήθως όλοι οι σοβαροί βιντεογράφοι επιλέγουν στην μηχανή να φορέσουν ένα flat profile (πιθανόν και κάποια έτοιμα Lut). Με αυτό τον τρόπο μειώνουν κυρίως το contrast και κρύβουν και αδυναμίες ή ισσοροποϋν την διαφορετική χρωματική απόδοση των φακών τους. Το contrast είναι υπεύθυνο συνήθως για τη σκληράδα της εικόνας, πιθανά artifacts και όχι τόσο για την πραγματική οξύτητα των φακών, είναι η εύκολη λύση για τους κατασκευαστές να προσθέσουν μερικές καλές επιστρώσεις στα γυαλιά τους και να προσδώσουν false sharpness. Γιαυτο βολεύει πολύ η απουσία έντονου contrast από το αρχικό υλικό ώστε στην επεξεργασία μετά να παρουσιαστεί ένα ισσοροπημενο τελικό αποτέλεσμα. Η τεχνική που παρουσίασες με την καθολική μείωση της οξύτητας σε όλη την εικόνα νομίζω οτι ταιριάζει περισσότερο στους μοντέρνους AF φακούς που σχεδιάζονται να δώσουν το Max IQ για τη φωτογραφία κυρίως. Υπάρχουν φακοί που έχουν απολό γράψιμο, ήπιο contrast αλλά με πολύ καλό microcontrast (λεπτομέρεια/ πραγματική οξυτητα), αυτοί οι φακοί δίνουν άμεσα πιο κινηματογραφική χροιά στην εικόνα (με την έννοια του όρου που έγραψες). Συνήθως είναι βελτιστοποιημένοι και σχεδιασμένοι ειδικά για βίντεο, οξύτεροι στο κέντρο και με πολύ διαφορετική μετάβαση φωτεινών σκοτεινών σε σχέση με τους σύγχρονους <φωτογραφικούς> φακούς που σχεδιάζονται για να ρουφήξουν την μέγιστη ανάλυση των νέων αισθητήρων. Οι βίντεο-φακοί έχουν και τέλεια χειροκίνητη εστίαση (δεν μιλώ απαραίτητα για πανάκριβες cine εκδόσεις) και είναι σαν να φορούν ένα mist filter το οποίο ο χρήστης μεταβάλει ανάλογα με το διάφραγμα. Και ναι κάνουν και blooming στα ανοιχτά διαφραγματα αν ο χρήστης το επιδιώξει. Δυστυχώς οι περισσότεροι χρήστες προσπαθούν να φέρουν <κινηματογραφικό αποτέλεσμα> με λάθος όπλα και παιδεύονται μετά πολύ στην επεξεργασία. Ίσως ένας τέτοιος φακός τους δώσει την λύση αρκεί να αφήσουν στην άκρη το AF. Χωρίς αυτό να σημαίνει οτι δεν υπάρχουν φακοί και με ΑF που συνδυάζουν κάποια τέτοια χαρακτηριστικά. Και για να αναφερθώ σε παραδείγματα φακών m43 που πέρασαν από τα χέρια μου, τέτοια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στο βίντεο έχω διακρίνει ότι έχει η χειροκίνητη σειρά Voigtlander, ενώ παρόμοιο μαλακό γράψιμο με εξαιρετικό microcontrast έδινε η σειρά SHG (4/3) και ιδιαίτερα οι 14-35/2, 35-100/2. Σίγουρα θα υπάρχουν και άλλοι αν το έψαχνα ειδικά για το βίντεο και με ενδιέφερε. Επίσης συμπληρωματικά να πω ότι τον όρο <κινηματογραφική εικόνα> θα μπορούσε κανεις να τον διευρύνει και να προσθέσει σε αυτόν και την επιλογή του λόγου πλευρών που έχουμε συνηθισει να βλέπουμε στον κινηματογράφο αλλά και το ιδιαίτερο αποτέλεσμα που δίνουν οι αναμορφικοί φακοί (εύκολα μπορεί να νοικιάσει κανεις ένα αναμορφικό αντάπτορα και να παίξει με ένα παλιό χειροκίνητο φακό που έχει, ίσως σοκαριστεί από το αποτέλεσμα). Αυτά τα λίγα από μένα ως πολύ γενικές παρατηρήσεις. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Βίντεο - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
Κινηματογράφηση - Filming - shooting techniques - τεχνικές εικονοληψίας
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…