Προβλημα με πικαπ Audio-Technica AT-LP120-USB

JimPappas

New member
14 March 2012
6
Καλησπερα παιδιά,καινουργιος εδω στο φορουμ και ζηταω τα φωτα σας....σορρυ αν ειμαι σε λαθος τοπικ...
Διαθετω ενα συστημα home cinema 6.1 με a/v reciever Sony Str-DG 500 και sony επισης περιφερειακα ηχεια...Το οτι δεν εχει phono input ο ενισχυτης το γνωριζα.....Γι'υτο και αγορασα το συγκεκριμενο πικαπ της Αudiotechnica Audio-Technica AT-LP120-USB που διαθετη προενισχυση μαζι με μια κεφαλοβελονα At95e....Βλεπετε προοριζοταν για δωρο στου δικους μου που εχουυν τοσα βινυλια και καθονται και δεν ηθελα να τους μπλέξω με προενισχυτες και αλλα τετοια...
Μιση χαρα ομως γιατι οταν συνδεσα το πικαπ στο ενισχυτη στη θεση του cd και εβαλα το διακοπτακι στο Line για να παίξει ο ήχος ηταν πολύ χαμηλος....σαν να ακουγες το 1/3 της εντασης απο ενα cd....Δοκιμασα τα παντα ολες τις επιλογες του ενισχυτη ..τπτ..ολες τις θεσεις με audio rca ....και παλι το ιδιο...Τζιφος....Δοκιμαζω να το συνδεσω σε κατι ηχεια αυτοενισχυωμενα Behringer 50W που εχω για το laptop και ο ήχος εχει διαφορα ,εχει χρωμα οπως θα επρεπε fανταζομαι να ακουγεται οσοσ μπορω να καταλαβω δλδ απο 2 ηχεια...Οποτε μπερδευτηκα...Ελεγα φταιει το πικαπ ,εχει προβλημα ομως στα ηχειακια σα να παιζει σωστα...Να φταει η χαμηλη προενισχυση της audio-technica?υπερβολικο...Οποτε για καποιο περιεργο λογο μαλλον πικαπ και ενισχυτης δεν συνεργαζονται με τον προενισχυτη ενεργοποιημενο στο line...Σε phono δεν το εχω δοκιμασει ,γιατι ουτε μικτη εχω ουτε προενισχυτη ξεχωριστα..Περιμενω να μου ερθει ο φθηνος ο Beringer pp-400 που παρηγγειλα για να σας πω εντυπωσεις απο phono...Δεν ξερω τι να κανω, μεχρι και ενισχυτη σκεφτομαι να αλλάξω...γιατι να μην παιζει σε line με δικαι του προενισχυση οπως πρεπει?ευχαρισω για το χρονο σας...
 

ika

Supreme Member
20 September 2010
4,864
Αθήνα
Το πικάπ έχει στις προδιαγραφές του κάποια συγκεκριμένη στάθμη εξόδου στο line και στο phono. Ο ενισχυτής επίσης έχει στις προδιαγραφές του συγκεκριμένες ευαισθησίες στις εισόδους. Μήπως η ευαισθησία εισόδου του ενισχυτή είναι ψηλή και της εξόδου line του πικάπ (150 mV) είναι χαμηλή; Τα εγχειρίδια χρήσης πρέπει να αναφέρουν αυτά τα στοιχεία.
 

JimPappas

New member
14 March 2012
6
τωρα εσυ μπορει καλα να τα λες αλλα εγω ο ασχετος δεν καταλαβαινω,ωστοσο θα το κοιταξω...Και αν ισχυει αυτο που λες δλδ τι πρεπει να κανω?να αλλάξω πικαπ-δυσκολο....αν αλλαξω ενισχυτη,θα συνεργαζονται τα περιφερειακα και το γουφερ?Η να παρω και προενισχυτη να το γυρισω σε phono και να σκασω ενα 100αρικο ακομα κερατιατικο για κανα προενισχυτη της προκοπης?
 

Chris1967

Supreme Member
11 September 2010
4,222
Εάν ακούς σε στάθμες κανονικές με το πικάπ, και το ποτενσιόμετρο του ενισχυτή είναι ανάμεσα στις 9 (παρά τέταρτο) και στις 12, τότε δεν έχει απολύτως τίποτε η έξοδος του πικάπ. (εάν έχεις ψηφιακό ποτενσιόμετρο 1/4 με 1/2 από την μέγιστη ένδειξη).

Αν όμως για να ακούσεις κανονικές στάθμες ξεπερνάς την 1-3 η ώρα στο ποτενσιόμετρο, τότε υπάρχει πρόβλημα.

Απότι κατάλαβα κάνεις χρήση ενισχυτή all in one AV... οπότε δεν είναι θέμα να αλλάξεις ενισχυτή.

Ένα φτηνό phono δεν είναι απαραίτητο να σου κοστίσει 100 ευρώ, και νομίζω ότι είναι υπερβολή να λες ότι είναι κερατιάτικο το κατοστάρικο (δεν χρειάζεται είπαμε να πας τόσο), δεδομένου ότι το ενσωματωμένο phono του ΑΤ δεν είναι δα και τίποτε σπουδαίο.
 

ika

Supreme Member
20 September 2010
4,864
Αθήνα
Συμφωνώ με το σκεπτικό του Chris1967. Αν θέλεις για πειραματισμό με άλλο φτηνό phonostage, δες και αυτό http://www.skroutz.gr/c/349/diafora-aksesouar-dj.html?keyphrase=pp-400.

Στο site της SONY, βρήκα οτι η ευαισθησία εισόδων του ενισχυτή είναι 500mV. Αρα λογικά τα 150 του πικάπ, ακούγονται σε χαληλή ένταση. Αυτό δεν σου δημιουργεί κάποιο άλλο πρόβλημα, αλλά αν θέλεις να ακούγεται το πικάπ δυνατώτερα θα πρέπει να βρείς κάποιο phonostage με στάθμη εξόδου γύρω στα 500mV.
 

JimPappas

New member
14 March 2012
6
AT-LP120
Output level: 2.5 mV nominal at 1 kHz, 5 cm/sec Pre-amp PHONO 150 mV nominal
at 1 kHz, 5 cm/sec
Pre-amp LINE Phono pre-amp gain: 36 dB nominal, RIAA equalized;

AT95E Phono Cartridge mm αυτην εχω...
- Output voltage @ 1kHz, 5cm/sec.: 3.5mV


Sony STR-DG500 6.1 A/v reciever
Amplifier Output Details 100.0 Watt - 8.0 Ohm - 20 - 20000 Hz - THD 0.09 % - 6.0 channel(s) ( Surround )
Input Impedance 50.0 KOhm .
Input Sensitivity 500.0 mV .
Response Bandwidth 10 - 70000 Hz
Ποτενσιομετρο δεν εχει δυστυχως...

Παιδια μαλλον εχετε δικιο για τις ευαισθησιες....σημερα που ηρθε το Beringer pp-400(30 ευρω μαζι με μεταφορικα) και το δοκιμασα γυρισμενο στο phono.Ακουγεται στην ιδια ενταση του volume ακριβως οπως ο προενισχυτης του πικαπ στο line...ειναι στα ιδια επιπεδα και να εκανα κατι λαθος σε συνδεσμολογια δυσκολο,απλο ειναι...δυστυχως χαμηλα ξανα....Οποτε τι κανουμε?Παιρνω ακριβοτερο phono stage μe στάθμη εξόδου γύρω στα 500mV?προτεινετε κανενα?Εκτος αν υπαρχει και εναλλακτικη λυση οπως μικτης με phono οπως μου ειπε ενας φιλος... (μεχρι και να αλλαξω τα Rca καλωδια σκεφτηκα μπας και κανα πιο ακριβο εχει διαφορα απο τα φτηνα κινεζικα...):frusty:
 

ika

Supreme Member
20 September 2010
4,864
Αθήνα
Το καλώδιο δεν θα σου διορθώσει το πρόβλημα. Μάλλον τα 500mV στην είσοδο του SONY είναι το εμπόδιο. Και σε κάποια άλλα οικονομικά phono (πχ NAD pp2, Cambrigde 540, Project phonobox) η στάθμη εξόδου τους είναι στα 300mV. Πριν ξοδέψεις άλλα χρήματα για άλλο phono, δεν κοιτάς μήπως μπορείς να το δοκιμάσεις με κάποιο δανεικό μίκτη;
 
Last edited:

JimPappas

New member
14 March 2012
6
Για να το καταλαβω δλδ...
Το πικαπ δεν νομιζω πως εχει προβλημα....παιζει κανονικα....check
H at95e δεν εχει προβλημα , εχει υψηλο output voltage..check ( ελεγα μηπως εχουμε εκει τελικα το θεμα και την αλλαζα)
Εφοσον λοιπον και η built in προενισχυση και το Beringer pp-400 βγαζουν την ιδια αποδοση, τελικα το προβλημα εγκειται στο input της Sony....
Δυστυχως μικτη δεν βρηκα να δοκιμασω αλλα θα ψαξω απο κανενα φιλο....ο πιο φτηνος branded μικτης που βρηκα με phono ειναι ο Numark M101.Για κοιτα τα χαρακτηριστικα και πες μου αν κανει...

Phono input : 47 kΩ input impedance
1.1 mV rms sensitivity @ 1 kHz for 1.22 V output
OUTPUTS
Line: 7.35 V rms max
 

ika

Supreme Member
20 September 2010
4,864
Αθήνα
Με τα 2,5 mV που δίνει το ΑΤ, θα βγαίνουν 2,75 V (2750mV) από το μίκτη προς τον SONY. Δηλ 5 φορές πάνω από την ονομαστική ευαισθησία. Υπάρχει περίπτωση να τον υπερφορτώνει επικίνδυνα. Το manual του SONY ίσως λέει εκτός απο την ευαισθησία και το όριο υπερφόρτωσης. Αν δεν υπερφορτώνεται (= επικίνδυνη παραμόρφωση), τότε θα παίζει πολυ δυνατά. Για καλό και για κακό να έχεις τελείως κλειστό το volume και να το δυναμώνεις λιγο-λιγο. Πριν δώσεις λεφτά προσπάθησε να βρεις κάποιον δανεικό.
 

JimPappas

New member
14 March 2012
6
Με τα 2,5 mV που δίνει το ΑΤ, θα βγαίνουν 2,75 V (2750mV) από το μίκτη προς τον SONY. Δηλ 5 φορές πάνω από την ονομαστική ευαισθησία. Υπάρχει περίπτωση να τον υπερφορτώνει επικίνδυνα. .

Aυτο πως το βγαζεις?γιατι εχω μπερδευτει λιγακι με τα mv και τα input και outputs,δεν ήξερα πως θα ασχολιομουν με τοσες τεχνικες λεπτομερειες για να ακουσω μερικα βινυλια(π@@τανα Sony)....Σε Eυχαριστω παντως για τις πληροφοριες,θα δοκιμασω με ενα μικτη αν βρω και αν δω οτι ακουγεται καλα,παω και αγοραζω τον Νumark Numark M101...
 

ika

Supreme Member
20 September 2010
4,864
Αθήνα
Με απλή αναλογική.
Αν βάλεις 1,1 mV στο μίκτη θα πάρεις 1220 mV (1,22V) στην έξοδο του. Αρα τα 2,5 που βγάζει το πικάπ δίνουν 2,5*1220/1,1=2772 mV (2,772V)στην έξοδο του μικτη άρα και στην είσοδο του SONY. Είσαι λίγο άτυχος λόγω της υψηλής ευαισθησίας εισόδου. Αλλά οι περισσότεροι νέοι AV ενισχυτές είναι σχεδιασμένοι για line-in συνδέσεις. Νομίζω δεν αξίζει να αγοράσεις phono stage με τόσο υψηλή είσοδο (500mV). Τα τρία που έφερα για παράδειγμα και έχουν γυρω στα 300mV, απλά θα παίζουν δυνατώτερα από το ΡΡ400 και πιο σιγά από τα υπόλοιπα.
Μη τρελένεσαι, δεν χρειάζεται να πετύχεις και το ιδανικό, τη δουλεία σου να κάνεις όσο πιο οικονομικά γίνεται.
 
Last edited:

JimPappas

New member
14 March 2012
6
Τωρα το καταλαβα....οι νεοι a/v receivers ειναι γενικοτερα με χαμηλοτερη ευαισθησια στην εισοδο?H εγω απλα ατυχησα?Γιατι μου φαινεται παραλογο να αγοραζουν ολοι ακριβα phono stage για αυτον τον λογο...Ετσι οπως το βλεπω αφου 3-4 οικονομικα οπως λες φτανουν μεχρι τα 300mv...(σκεφτομαι μηπως μεσοπροθεσμα βρω λεφτα και τον αλλαξω)
και ενα τελευταιο:πως ενας μικτης τον 50-60 ευρω μπορει και βγαζει τοσο ψηλο output π.χ.2772mv και μαλλον θα παιζει και ενας προενισχυτης τυπου Νad 3 ,project box κανουν 150 ευρω και τλκ δεν παιρνεις και το αποτελεσμα που θελεις?
 

ika

Supreme Member
20 September 2010
4,864
Αθήνα
Την ευαισθησία εισόδου την καθορίζει ο κάθε κατασκευαστής με δικά του κριτήρια, ίσως με το να ταιριάζει καλύτερα με τις υπόλοιπες δικές του συσκευές. Στον δικό μου πχ η ευαισθησία του line είναι 350mV. Δεν εξαρτάται από την τιμή η στάθμη εξόδου, αλλά από τις προδιαγραφές και τον σκοπό για τον οποίο φτιάχνονται οι συσκευές. Ισως οι απαιτήσεις στα επαγγελματικά μηχανήματα είναι διαφορετικές από αυτές των hifi. Για παράδειγμα οι καλωδιώσεις στα επαγγελματικά είναι πολλες φορές μεγάλου μήκους, πράγμα που στα στερεο δεν ενδείκνυται. Ο μίκτης μάλλον λειτουργεί κατόπιν και σαν προενισχυτής που θα οδηγήσει κάποιο τελικό. Ισως για το λόγο αυτό μπορεί να βγάζει περισσότερη τάση. Θα έχει πιστεύω και ρύθμιση της στάθμης εξόδου του. Ισως τα επαγγελματικά εργαλεία τα ξέρει κάποιος άλλος συμφορουμίτης καλύτερα. Το αποτέλεσμα πρέπει να είναι ποιοτικό, αν παίζει λίγο χαμηλώτερα ή λιγο δυνατότερα δεν έχει και τόση σημασία. Το πολύ δυνατότερα όμως, μπορεί να είναι επικίνδυνο για το σύστημα.