Προστασία καταναλωτών στην Ελλάδα και στην Ε.Ε. - Εγγυήσεις προϊόντων

K.ROMPOTIS

AVClub Fanatic
22 August 2009
10,924
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Γιάννη την αγόρασες διαδικτυακά ή πήγες και την πήρες εσύ από φυσικό κατάστημα; Ρωτάω γιατί αν είναι το δεύτερο, πάρτη με τη συσκευασία κι όλα τα παρελκόμενα και πήγαινέ την επιτόπου, μην χάνεις καιρό.
 

GiannisRethymno

Established Member
9 January 2011
125
Κωστή μου μέσω του site γιατί είμαι στην επαρχία και δεν πάρχει φυσικό κατάστημα εδώ πέρα.
Η θετική εξέλιξη είναι ότι μόλις με κάλεσε κάποια υπεύθυνη του καταστήματος και μου είπε πως μέχρι την Πέμπτη θα περάσει ο
μεταφορέας να την παραλάβει και πως ισχύει το DOA από την ημερομηνία που έκανα την αίτηση του προβλήματος μου τηλεφωνικά.
Για να δούμε.
 

klamia71

AVClub Addicted Member
5 November 2007
2,139
Μετά από Πόσο καιρό έχει το δικαίωμα να την γυρίσει κάνεις πίσω;;
 

xaphs1900

Established Member
11 September 2010
220
Λοιπον,αγορα απο καταστημα 17/12/2014 μιας sony rx100 που ειχε απο την αρχη προβλημα αλλα λογο διαφορων θεματων δεν ασχοληθηκα να τη φτιαξω αφου ειχα κατα νου πως εχει 2 χρονια εγγυηση.Αφου διαβασα το ΦΕΚ και διαβασα και αυτα που γραφει στο europa.eu,πηγα στο καταστημα που τη πηρα και μου ειπαν πως τα 2 χρονια δεν ισχυουν και πως πρεπει να την παω στην αντιπροσωπεια αφου το προιν αυτο εχει ενα χρονο εγγυηση.Πηρα τηλεφωνο στο συνηγορο του καταναλωτη και μου ειπαν πως η δυετια ειναι οδηγια και οχι νομος του ελληνικου κρατους.Αυτα για να μη νομιζουμε πως τα προιοντα που αγοραζουμε εχουν διετη εγγυηση.
 

xaphs1900

Established Member
11 September 2010
220
H μαλλον για να το πω καλυτερα...μονο δικαστικα μπορω να κανω κατι.Εκανα και μια επωνυμη καταγγελια στη γραμμη καταναλωτη.Αν και δε νομιζω να γινει κατι...
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Να εξηγήσω εν συντομία: άλλο πράγμα η εγγύηση, άλλο πράγμα η ευρωπαϊκή οδηγία για προστασία 2 χρόνων για ελάττωμα κατά την παράδοση. Αν πάθει κάτι εντός εξαμήνου, σε καλύπτει η ευρωπαϊκή οδηγία (στην Ελλάδα είναι ο νόμος 3043/2002), αν είσαι εκτός εξαμήνου πρέπει να πας δικαστικά.
Αν άφησες να λήξει η εγγύηση (που είναι ένας χρόνος), δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Και δικαστικά να πας, πρέπει να αποδείξεις ότι το πρόβλημα υπήρχε κατά την παράδοση.

Αλλά βρε παιδιά, γιατί αγοράζετε σόνυ; 1 χρόνος εγγύηση σημαίνει ότι ο κατασκευαστής δεν εμπιστεύεται το προϊόν του, αλλιώς θα έδινε 2.
 

xaphs1900

Established Member
11 September 2010
220
Αν δε μου το εξηγουσε εκει η κυρια που με εξυπηρετησε,ακομα δε θα τα ειχα καταλαβει.Εν συντομια το θεμα οπως καταλαβα ειναι ποτε σου χαλασε κατι.Ηταν μεσα στην εγγυηση;Ναι.Τοτε εχεις δικαιωμα να ζητησεις αυτη την εγγυηση εντος 2 ετων απο την αγορα.Τουλαχιστον ετσι καταλαβα εγω.Και το λεω επειδη της το ειπα πολλες φορες και με αγριοκοιταγε στο τελος,πως το προιον τωρα δεν ειναι στην εγγυηση,και μου
λεει σημασια εχει αν σου χαλασε εντος εγγυησης,δε με νοιαζει αν ειναι τωρα που μιλαμε εκτος εγγυησης.Ολα αυτα στο συνηγορο του καταναλωτη.
 
Last edited:

trif_on

New member
22 January 2015
26
Καλησπερα,

προσφατα εστειλα την τηλεοραση μου (Samsung) για επισκευη και εγινε αλλαγη πανελ. Ειμαι σχεδον σιγουρος οτι το ανταλλακτικο πανελ που τοποθετηθηκε συνοδευεται απο εγγυηση 2 ετων. Προσπαθω να βρω καποιο νομο προκειμενου να το επισυναψω στο support της Samsung. Γενικα το εψαξα το θεμα στο φορουμ απλα δε μπορεσα να βρω ακριβη αναφορα βασει νομοθεσιας της 2ετους (επεκτασης) εγγυησης σε ανταλλακτικα που χρησιμοποιουνται στην επισκευη. Θα μπορουσε να βοηθησει καποιος?
 

palavas

New member
6 April 2014
6
Καλή χρονιά παιδιά. Θέλω να με συμβουλευσεται και να με κατευθύνεται. Πήρα μια Samsung τηλεόραση από την γνωστή Ελληνική αλυσίδα ηλεκτρονικών με κόκκινο χρώμα. Έκανα την βλακεία να μην την ψάξω εξονυχιστικά. Μετά λοιπόν από ένα μήνα πρόσεξα ότι το πίσω καπάκι είναι ξεκουμπωτο από κάτω και σε πολλά σημεία έχει σημάδια από αιχμηρό αντικείμενο σαν να προσπάθησε κάποιος να την ανοίξει. Επίσης στην μια πλευρά χαμηλά έχει και κόλλες. Έχω είδη ενημερώσει την samsung που μου έστειλε τεχνικό που την είδε τράβηξε φώτο και θα συντάξει αναφορά και μαζί με τις φώτο θα την στείλει στην εταιρία. Να προσθέσω ότι από τις ώρες λειτουργίας φαίνετε ότι δεν είναι εκθεσιακη. Διάβασα εδώ τους νόμους αλλά έχω μπερδευτεί. Σε αυτήν την περίπτωση τι λέει η νομοθεσία και πως πρέπει να πραξω; Ευχαριστώ εκ των προτέρων και συγγνώμη για το μέγεθος του κειμένου.
 

Ducksong

Supreme Member
11 July 2013
4,984
The Dutch Mountains
Εννοείς το Πλαίσιο? Η τηλεόραση σου είναι αντιπροσωπείας, οπότε αν έχει πάει για οποιαδήποτε επισκευή στη Samsung θα υπάρχει στο αρχείο και θα δικαιωθείς. Θα πρέπει να στην αντικαταστήσουν με καινούργια.
Επίσης με τον κωδικό της ρώτα το κατάστημα αν η τηλεόραση έχει αγοραστεί απο άλλο πελάτη ο οποίος την έχει επιστρέψει (δεν είναι ανάγκη να την έχει επιστρέψει ως ελλατωματική, έχει δικαίωμα απλά να άλλαξε γνώμη)

Αν δεν έχει σταλει στην Samsung η τηλεόραση τότε τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Τα σημάδια που περιγράφεις δεν παραπέμπουν σε επισκευή απο επαγγελματία και τα μεγάλα καταστήματα έχουν διαδικασίες για τηλεοράσεις που παρουσιάζουν οποιοδήποτε πρόβλημα. Το Πλαίσιο για παράδειγμα έχει stockhouse που στέλνει τα επισκευασμένα προς πώληση και επιπλέον τα καταστήματα του πουλάνε ανοιγμένα/demo - με έκπτωση. Δεν είναι ότι σε αυτούς δεν γίνονται "περίεργα" απλά είναι πιο σπάνια.

Εκεί θα κληθείς να αποδείξεις ότι έτσι στην παρέδωσαν. Καλό είναι σε αυτή την περίπτωση να παραμείνεις ψύχραιμος, να είσαι επίμονος και να καταφέρεις να είσαι λίγο επιθετικός χωρίς να γίνεις αγενής.
 

palavas

New member
6 April 2014
6
Όχι δεν είναι από πλαίσιο. Από Κοτσοβολο είναι. Απο την Samsung μου έχουν πει ότι δεν έχει δεχτεί οποιαδήποτε επισκευή. Θα τους πάρω να μου στειλουν και το ιστορικο της διαδρομής της.
 

JONNY-4-

New member
18 March 2017
88
Καλησπέρα παιδια αγόρασα και εγω μια samsung 40ku6400 απο το πλαίσιο πριν 2 με 3 εβδομάδες η τηλεόραση παρουσιάζει μια καθετη γραμμή στην αριστερή μεριά σαν σκια απο πισω...σε ενα σημείο μόνο(φαίνεται ποιο έντονα οταν βλέπω μπαλα και ειναι εμφανή με σύνδεση hdmi)..την πήγα στο πλαισιο δεν πρόλαβα το DOA που δίνει το μαγαζί για 2-3 μέρες, παρακάλεσα μπας κ μου δώσουν καινούργια αλλα τιποτα...αφου στην αρχη μου λέγανε οτι δεν έβλεπαν τίποτα στο τέλος αναγκάστηκα να μπω μέσα στο σερβις και να τους το δείξω εγω το προβλημα...μου είπαν οτι θα τη στείλουν στην samsung,μετα απο 3 μέρες με παίρνουν τηλ να παω να την πάρω λέγοντας μου οτι ο τεχνικός απο την samsung δεν βρήκε τιποτα και οτι παρουσιάζει το φαινόμενο clouding & mura effect σε φυσιολογικά επίπεδα..εντάξει ζαλίστηκα λέω τι ειναι τουτο παλι σε καινούργια τηλεόραση..τα παιδια απο το πλαίσιο δεν είχαν ιδέα τι ήταν αυτο..ζήτησα πάλι νεα τηλ αλλα μου αρνήθηκαν...μετα πήρα την ιδια την samsung τους ζήτησα να μου που τι ειναι αυτο το φαινόμενο δεν ξέρανε και με παρέπεμψαν στον τεχνικό που την είδε...πήρα τηλ σε αυτόν μου είπε οτι ειναι φυσιολογικό αυτο για τις τηλ led και συμβαίνει σε πολλές τηλεοράσεις, του λέω οτι αν παρω μια νεα ιδια θα το εμφανίζει μου λεει μπορει να η και οχι...μετά ξανα παίρνω τα κεντρικά στην samsung κάνω παράπονα πάλι ζητάω να μου δώσουν καινούργια tv αλλα μου λένε οτι δεν μπορούν γιατι η διάγνωση απο το σερβις λεει οτι δεν εχει κανενα πρόβλημα,ζητάω να έρθει τεχνικός στο σπίτι να την δει αλλα παλι μου λέει οτι δεν γίνεται αυτό γιατί ήδη την εχει δει τεχνικός..μέτα απο κανα 20 λεπτο που μιλάω μου λεει το παλικάρι οτι θα μεταβιβάσει τα παράπονα μου στον υπεύθυνο με όλο το ιστορικό και θα επικοινωνήσει αυτός μαζί μου απο Τρίτη...σορι αν σας κούρασα με όσα γράφω,θέλω να ρωτήσω εγω δεν δικαιούμε καινούργια τηλεόραση...??
 

papasouzakias

Moderator
Staff member
13 May 2009
4,523
Από τη σελίδα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή

http://www.efpolis.gr/el/component/efaq/


Ερώτηση:

Αγόρασα ένα κινητό και παρουσίασε πρόβλημα την επόμενη ημέρα. Το κατάστημα με έστειλε στο service της κατασκευάστριας εταιρείας. Από εκεί με ειδοποίησαν πως το κινητό μου επισκευάστηκε. Το παρέλαβα όμως στη συνέχεια διαπίστωσα πως το πρόβλημα που είχε παραμένει.

Απάντηση:

Ο προμηθευτής, με επιμέλειά του, κατά τη διάρκεια ισχύος της εγγύησης υποχρεούται να προβεί σε επισκευή, διόρθωση ή αντικατάσταση του προϊόντος χωρίς επιπλέον επιβάρυνση του καταναλωτή (ά. 5 του ν. 2251/1994). Εάν ο προμηθευτής δεν τηρεί την υποχρέωσή του μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς. Ειδικά πάντως έναντι του πωλητή έχετε και τα δικαιώματά σας από τη σύμβαση πώλησης (άρθρα 540 επ. Αστικού Κώδικα) και μπορείτε να αξιώσετε διόρθωση, αντικατάσταση, αποζημίωση, μείωση του τιμήματος ή να υπαναχωρήσετε από τη σύμβαση, δηλαδή να επιστρέψετε το προϊόν και να λάβετε πίσω τα χρήματά σας, εντός δύο ετών από την αγορά με προσφυγή στα αστικά δικαστήρια.


Κάνε μια ερώτηση στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή www.efpolis.gr ώστε να σε καθοδηγήσουν.
 
22 June 2006
34,741
NEO HRAKLEIO
Εχω μια LG OLED 55" (LG 55EG910V)
... αγοραστηκε απο Πλαισιο πριν 1.5 χρονο (με 2 χρονια εγγυηση).

Στον 1 χρονο μου καηκε μια πλακετα και η οθονη εδειχνε μαυρο , ενω επαιζε ηχο.
Την πηραν και την επισκευασαν , αλλαξαν μια πλακετα.

Τωρα μετα απο 6 μηνες , παρουσιαζει την ιδια ακριβως βλαβη.

Θα ερθουν να την ξαναπαρουν για επισκευη... το θεμα ειναι τι πρεπει να κανω ?

Αν ξανακανει το ιδιο σε 6 μηνες, ενω δεν ειναι πια σε εγγυηση τι γινεται?

Μπορω να διεκδικησω αλλαγη της τηλεορασης ή αντικατασταση ?

Με ποιον πρεπει να μιλησω ακριβως ?