Sonus Naturalis
Μέλος Σωματείου
Δώσε σε παρακαλώ μερικά παραδείγματα. Εννοείς ότι χρησιμοποίησες τα αρχεία 24/96 του HD Tracks και με τη βοήθεια του Izotope έφτιαξες δικά σου CD (Δικό σου mastering); Κι' έπειτα τσ συνέκρινες με επίσημα CD που κυκλοφορούν στο εμπόριο;Ας επαναφέρω λίγο το νήμα.Παρατήρησα ότι αρχεία 24/96 από το HD Tracks παράγουν καλύτερα CD (τουλάχιστον πιο εύηχα) από τα αυθεντικά CD. Επομένως, είναι πιο πολύ η επεξεργασία κατά το mastering που βελτιώνει τα πράγματα (κατά πάσα πιθανότητα σε 24bits) παρά το ίδιο το μέσο.
Προσθέτει και ενδιάμεσα δείγματα μέσω interpolation. Αυτά εξαρτώνται από τον αλγόριθμο που υιοθετεί ο κάθε κατασκευαστής. Το ακουστικό αποτέλεσμα συζητήσιμο.Το φίλτρο λειτουργεί καλύτερα (δηλ. με λιγότερες ανεπιθύμητες ενέργειες), όσο απομακρυνόμαστε από την ακουστική περιοχή.Να θέσω και μία απορία: Λέγεται ότι το upsampling λειτουργεί κατά κάποιο τρόπο διότι επιτρέπει τη χρήση ομαλότερων φίλτρων στο dac. Όμως αυτά υποστηρίζουν όλες τις αναλύσεις. Τι γίνεται όταν αλλάζει η ανάλυση του εισερχομένου σήματος; Αλλά ζει και το φίλτρο εξόδου;
Θα συμφωνήσουμε 1000%! Έχω βαρεθεί να το λέω και να το γράφω. Ξαναδιάβασε τα προηγούμενα posts μου στο ίδιο νήμα;Τείνω να πιστεύω ότι μόνο η ανάλυση (bits) προσφέρει βελτίωση. Αποδεικνύεται άλλωστε και θεωρητικά κάτι που δεν ισχύει για το sampling rate.
Αλλά ποιός μπορεί ν' αντιπαρατεθεί με τη μόδα και το marketing;
Ο κύριος λόγος που προτιμώ να γράφω σε 44,1/24 και όχι παραπάνω είναι αυτός:Εάν το τελικό προϊόν θα είναι CD, διότι αυτό θέλουν οι ενδιαφερόμενοι και αυτό είναι το κοινό μέσον, όπου ακούει όλος ο κόσμος, τότε έχουμε τις λιγότερες μετατροπές, στην ουσία μόνο μείωση της ανάλυσης και εφαρμογή dithering.
Δεν έχουμε επιπλέον και μείωση του αριθμού των δειγμάτων, όπως εάν ξεκινούσαμε από ένα πολύ υψηλό Sample Rate, π.χ. 96/24. Πολλές κορυφαίες δισκογραφικές εταιρείες έχουν χρησιμοποιήσει αυτή την τακτική. :smile:
Last edited: