Υποστήριξη μηχανημάτων

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,099
Αθήνα, Ηλιούπολη
Η έννοια της υποστήριξης εκτείνεται προς τρείς διαφορετικές κατευθύνσεις:

1. Νομική. Πρόκειται για την υποχρέωση του κατασκευαστή να τηρεί και να διαθέτει στοκ εξαρτημάτων και ανταλλακτικών για όσο χρονικό διάστημα προβλέπεται από τη νομοθεσία. Στην περίπτωση μας η εθνική και ευρωπαϊκή Νομοθεσία. Αξιοσημείωτο ότι η υποχρέωση αυτή του κατασκευαστή δεν εκτείνεται μόνο στα στενά πλαίσια της διάρκειας της εγγύησης, που είναι συνήθως τα δύο χρόνια, αλλά:
«Ο προμηθευτής καινούργιων διαρκών καταναλωτικών αγαθών οφείλει να εξασφαλίζει στους καταναλωτές τη συνεχή παροχή τεχνικών υπηρεσιών για τη συντήρηση και επισκευή τους για χρονικό διάστημα ίσο με την πιθανή διάρκεια της ζωής τους»
Για του λόγου το αληθές μπορείτε να διαβάσετε εδώ:

2. Aftrer Market υποστήριξη. Εδώ δεν πρόκειται μόνο για ανταλλακτικά και Service, αλλά για ένα είδος υποστήριξης που δίνει τη δυνατότητα στον αγοραστή ενός προϊόντος να λαμβάνει προνομιάκά αναβαθμίσεις, βελτιώσεις κλπ. Οι σοβαροί κατασκευαστές που σέβονται τους πελάτες τους, επενδύουν στη δημιουργία τέτοιων δεσμών και δεν τους βλέπουν σαν περαστικούς.

3. Διαρκής Ενεργή Υποστήριξη. Ο όρος είναι αδόκιμος, αλλ' ας την ονομάσουμε έτσι. Πρόκειται για μορφή υποστήριξης, που γίνεται όλο και πιο αναγκαία με τις σημερινές ψηφιακές συσκευές. Οι οποίες ενσωματώνουν πλέον όχι μόνο Hardware, αλλά και Software. Και στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον η υποστήριξη αυτή γίνεται απαραίτητη πια. Τηλεοράσεις, Blu-Ray Players, DAC's και Interfaces κλπ, απαιτούν συνεχείς αναβαθμίσεις και ενημερώσεις του Firmware και Software, που τις συνοδεύει. Η εξασφάλιση της ύπαρξης μόνιμης και διαρκούς τέτοιας υποστήριξης είναι πλέον καθοριστική, προκειμένου να προβούμε σε αγορά.​


Τελικά η υποστήριξη σ' όλες τις παραπάνω εκδοχές είναι τελικά εκείνη που ξεχωρίζει ένα σοβαρό κατασκευαστή, από ένα ευκαιριακό.
 

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
θωμα, θα μπορουσες να μας πεις και την μαρκα του προβολεα, καθως και το αρχικο κοστος λιανικης για να παρουμε μια ιδεα ? ευχαριστω
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,743
Η έννοια της υποστήριξης εκτείνεται προς τρείς διαφορετικές κατευθύνσεις:

1. Νομική. Πρόκειται για την υποχρέωση του κατασκευαστή να τηρεί και να διαθέτει στοκ εξαρτημάτων και ανταλλακτικών για όσο χρονικό διάστημα προβλέπεται από τη νομοθεσία. Στην περίπτωση μας η εθνική και ευρωπαϊκή Νομοθεσία. Αξιοσημείωτο ότι η υποχρέωση αυτή του κατασκευαστή δεν εκτείνεται μόνο στα στενά πλαίσια της διάρκειας της εγγύησης, που είναι συνήθως τα δύο χρόνια, αλλά:
«Ο προμηθευτής καινούργιων διαρκών καταναλωτικών αγαθών οφείλει να εξασφαλίζει στους καταναλωτές τη συνεχή παροχή τεχνικών υπηρεσιών για τη συντήρηση και επισκευή τους για χρονικό διάστημα ίσο με την πιθανή διάρκεια της ζωής τους»
Για του λόγου το αληθές μπορείτε να διαβάσετε εδώ:

2. Aftrer Market υποστήριξη. Εδώ δεν πρόκειται μόνο για ανταλλακτικά και Service, αλλά για ένα είδος υποστήριξης που δίνει τη δυνατότητα στον αγοραστή ενός προϊόντος να λαμβάνει προνομιάκά αναβαθμίσεις, βελτιώσεις κλπ. Οι σοβαροί κατασκευαστές που σέβονται τους πελάτες τους, επενδύουν στη δημιουργία τέτοιων δεσμών και δεν τους βλέπουν σαν περαστικούς.

3. Διαρκής Ενεργή Υποστήριξη. Ο όρος είναι αδόκιμος, αλλ' ας την ονομάσουμε έτσι. Πρόκειται για μορφή υποστήριξης, που γίνεται όλο και πιο αναγκαία με τις σημερινές ψηφιακές συσκευές. Οι οποίες ενσωματώνουν πλέον όχι μόνο Hardware, αλλά και Software. Και στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον η υποστήριξη αυτή γίνεται απαραίτητη πια. Τηλεοράσεις, Blu-Ray Players, DAC's και Interfaces κλπ, απαιτούν συνεχείς αναβαθμίσεις και ενημερώσεις του Firmware και Software, που τις συνοδεύει. Η εξασφάλιση της ύπαρξης μόνιμης και διαρκούς τέτοιας υποστήριξης είναι πλέον καθοριστική, προκειμένου να προβούμε σε αγορά.​


Τελικά η υποστήριξη σ' όλες τις παραπάνω εκδοχές είναι τελικά εκείνη που ξεχωρίζει ένα σοβαρό κατασκευαστή, από ένα ευκαιριακό.

Υπαρχει καπου αναφορα σχετικα με τα δικαιωματα του καταναλωτη και τι μετρα μπορει να λαβει σε περιπτωση που ο κατασκευαστης/πωλητης δεν τηρει τις "υποχρεωσεις" του απεναντι του;
 

SakisMS

Established Member
22 September 2010
290
Θεσσαλονίκη
Αυτά που γράφει αυτός ο νόμος είναι τόσο σαφώς διατυπωμένα όσο και οι χρησμοί της Πυθίας. Στην Ελληνική αγορά ισχύουν περισσότερα πράγματα απ' ότι υποχρεώνει ο νόμος (στις περισσότερες των περιπτώσεων). Εξαρτάται σίγουρα από την ποιότητα του προϊόντος και του κατασκευαστή. Στην υποστήριξη ενός προϊόντος τον πρώτο λόγο έχει ο κατασκευαστής και όχι ο αντιπρόσωπος. Αυτός καθορίζει τους όρους και τον χρόνο ισχύος της εγγύησης αλλά συνεχίζετε το ίδιο παραμύθι με την σύγγριση Ελλάδας και "εξωτερικού". Αυτό για την πενταετία επιβαιβαιώνει αυτό που έγραψα σε προηγούμενο σχόλιο.
 

Har.angel

New member
11 January 2010
53
Απάντηση: Re: Υποστήριξη μηχανημάτων

Υπάρχουν εταιρείες στο χώρο που έχουν επιβιώσει χρόνια. Οχι τυχαία. Η επιβίωση αυτή κατά μεγάλο μέρος βασίζεται στην after-sale εξυπηρέτηση του πελάτη - κοινώς την υποστήριξη των προιόντων με ανταλλακτικά, service κλπ. όχι γιατί το επιβάλλει η νομοθεσία αλλά η ίδια η φολοσοφία τους.
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,099
Αθήνα, Ηλιούπολη
Στο νήμα με τίτλο Δικαιώματα Καταναλωτών Σε Περίπτωση Αγοράς Ελαττωματικών Προϊόντων και ειδικά στα post #1 και post #61 έχουν περιληφθεί όλες οι αναγκαίες πληροφορίες που αφορούν τη σχετική νομοθεσία.

Άν κάποιος επιθυμεί να εμβαθύνει περαιτέρω και στη Ευρωπαϊκή Νομοθεσία μπορεί να δεί εδώ:

Ο νόμος παρέχει στον καταναλωτή διάφορα δικαιώματα. Επιστροφής, αντικατάστασης, απζοημίωσης κλπ, κατά περίπτωση. Το θέμα δεν είναι αν υπάρχει η νομοθεσία, αλλά ποιός ο πλέον πρόσφορος τρόπος για να εφαρμοστεί.

Δυστυχώς στην πλειονότητα των περιπτώσεων είναι πρακτικά ασύμφορο, να καταφύγουμε σε κάποιο δικηγόρο και να προσφύγουμε στη δικαιοσύνη. Αφήνουμε κατά μέρος το γεγονός, ότι στην Ελλάδα η δικαιοσύνη είναι απελπιστικά αργή, αλλ' αυτό ας μην το συζητήσουμε, είναι μία άλλη ιστορία.

Δύο είναι στην πράξη οι δυνατότητες που διαθέτουμε:
  1. Καταγγελία, στην αρμόδια υπηρεσία προστασίας καταναλωτή (σήμερα στην γενική γραμματεία προστασίας καταναλωτή,) Τηλεφωνική Γραμμή 1520. Η υπηρεσία έχει τη δυνατότητα να παρέμβει και να επιβάλει διοικητικά πρόστιμα, τακτική ταχύτερη και αποτελεσματικότερη από την άμεση προσφυγή στη δικαιοσύνη.
  2. Καταγγελία σε κάποια από τις γνωστές Οργανώσεις Καταναλωτών, η οποία να διαθέτει τον απαραίτητο μηχανισμό νομικής προστασίας, ώστε να ασκήσει για λογαριασμό μας τα προβλεπόμενα από το νόμο δικαιώματα μας.

Φυσικά μπορούμε να τα κάνουμε και τα δύο.

Το θέμα όμως είναι να μη φτάσουμε εκεί. Να λάβουμε υπ' όψιν την υποστήριξη και την αξιοπιστία που παρέχει ο εκάστοτε κατασκευαστής πριν προβούμε σε συγκεκριμένη αγορά.
Μετά, ίσως είναι αργά...
 

SakisMS

Established Member
22 September 2010
290
Θεσσαλονίκη
Πάντως αν οι εταιρίες (όχι όλες, υπάρχουν εξαιρέσεις) κινούνταν νομικά εναντίων αυτών που διεκδικούν με ψέφτικες καταγγελίες εγγυήσεις για χαλασμένα μηχανήματα η αναλογία θα θα ήταν τουλάχιστον 90/10 υπέρ των εταιριών.
 

Thomas_GR700

Established Member
17 December 2006
278
Dr ,ο προβολέας μου ήταν ο BenQ 8700.Θα συμφωνήσω οτι η νομοθεσία είναι πολύ αόριστη.Δυστυχώς αυτό συμβαίνει πάντα οταν ο έλληνας νομοθέτης καλείται να ενσωματώσει στο εσωτερικό του δίκαιο μία ευρωπαική οδηγία.Αρκείται να την αντιγράψει ,χωρίς να μπεί στον κόπο να την συγκεκριμενοποιήσει.Αντε να πας στο Ειρηνοδικείο της Ανω Κωλοπετινίτσας καί να ζητήσεις αποζημίωση για χαλασμένο "προ-προενισχυτή" ή ότι άλλο "ακαταλαβίστικο".Θα σε κοιτάνε οι δικαστές για "βλαμμένο".Aσχετα ομως με το τι προβλέπει η νομοθεσία ,μήπως όμως θάπρεπε να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας σαν καταναλωτές καί να ζητάμε έγγραφη βεβαίωση για την διάρκεια ζωής κάθε προιόντος;Mόνο τότε όταν ασκήσουμε OΛΟΙ το δικαίωμα αυτό που μας το δίνει ο νόμος καί όταν οι έμποροι θ' ακούνε το "ευχαριστώ ,δεν θα πάρω" ,τότε θ'αρχίζει ν'αλλάζει η κατάσταση .Ακου 'κει η ΒenQ έχει ανταλλακτικά για 5 χρόνια ! Μήπως η Sony ,η Epson ,η Optoma π.χ. έχει για περισσότερα; Λέω μήπως;Aυτό θα το λάβω σοβαρά υπόψη στην επόμενη αγορά μου.
 

SakisMS

Established Member
22 September 2010
290
Θεσσαλονίκη
Dr ,ο προβολέας μου ήταν ο BenQ 8700.Θα συμφωνήσω οτι η νομοθεσία είναι πολύ αόριστη.Δυστυχώς αυτό συμβαίνει πάντα οταν ο έλληνας νομοθέτης καλείται να ενσωματώσει στο εσωτερικό του δίκαιο μία ευρωπαική οδηγία.Αρκείται να την αντιγράψει ,χωρίς να μπεί στον κόπο να την συγκεκριμενοποιήσει.Αντε να πας στο Ειρηνοδικείο της Ανω Κωλοπετινίτσας καί να ζητήσεις αποζημίωση για χαλασμένο "προ-προενισχυτή" ή ότι άλλο "ακαταλαβίστικο".Θα σε κοιτάνε οι δικαστές για "βλαμμένο".Aσχετα ομως με το τι προβλέπει η νομοθεσία ,μήπως όμως θάπρεπε να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας σαν καταναλωτές καί να ζητάμε έγγραφη βεβαίωση για την διάρκεια ζωής κάθε προιόντος;Mόνο τότε όταν ασκήσουμε OΛΟΙ το δικαίωμα αυτό που μας το δίνει ο νόμος καί όταν οι έμποροι θ' ακούνε το "ευχαριστώ ,δεν θα πάρω" ,τότε θ'αρχίζει ν'αλλάζει η κατάσταση .Ακου 'κει η ΒenQ έχει ανταλλακτικά για 5 χρόνια ! Μήπως η Sony ,η Epson ,η Optoma π.χ. έχει για περισσότερα; Λέω μήπως;Aυτό θα το λάβω σοβαρά υπόψη στην επόμενη αγορά μου.


Γιατί δεν ρωτάς τις παραπάνω εταιρίες που αναφέρεις για να δεις τι απάντηση θα πάρεις; Πριν πάρεις το μηχάνημα διάβασες τους όρους εγγύησης της εταιρίας;