Από τη σειρά των επαγγελματικών φακών έχω μεγάλη επαφή με τον AFS 17-35 (στην κατοχή μου), τον 60 Mikro (επίσης) και αρκετή με τον AFS 70-200 VR. Ο πρώτος είναι ο απολύτως καλύτερος υπερευρυγώνιος ζουμ που κυκλοφορεί. Έχει την ίδια απόδοση με τους CANON 16-35 2.8 L, 17-40 4.0 L, σε ανάλυση, χρώματα, κοντράστ, αντίσταση σε θάμβωση (flare), χρωματικές εκτροπές (δηλαδή κορυφαίος, όπως και οι δυο CANON), αλλά υπερτερεί στις γεωμετρικές παραμορφώσεις από τον 17-40 (όχι πολύ), είναι πιο οξύς στα άκρα, αλλά κυρίως δεν έχει αυτή την αίσθηση καμπυλότητας όταν κοιτάς μέσα από το σκόπευτρο με το φακό κλειδωμένο στο 17, τόσο με την ψηφιακή, όσο πολύ περισσότερο με μηχανή με φιλμ. Όσοι φωτογραφίζουν κτίρια, έχουν ένα καλό λόγο να προτιμήσουν τους ΝΙΚΟΝ 17-35, 28-105.