Φορτιστής μπαταρίας αυτοκινήτου

kospap

Supreme Member
31 July 2009
8,176
αυτο που καταλαβα εγω ειναι οτι χειριζομαστε ετσι τον θετικο πολο ωστε να αποκλεισουμε την πιθανοτητα να ακουμπησει καπουυ, μια που τα ηλεκτρικα του αυτοκινητου εχουν το ουδετερο/αρνητικο -ας πουμε- κατευθειαν στο σασι. Αρα ενας θετικος πολος αφημενος καπου μπορει να βραχυκυκλωσει.
Αρα αποσυνδεουμε αρνητικους πρωτα.
Αλλα με αυτο το σκεπτικο, ποιον απ τους θετικους αφαιρουμε τελευταιο?
 

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
35,430
Βριλήσσια
Eδω μια εικονα που θα διευκολυνει
is-jumpstarting-bad-for-your-battery.webp


Συνδεοντας τα καλωδια κατα την φορτιση.
1. Μπαινει το κοκκινο καλωδιο στον θετικο πολο της ψοφιας μπαταριας
2. Μπαινει το κοκκινο καλωδιο τον θετικο της γεματης μπαταριας
3. Μπαινει το μαυρο καλωδιο στον αρνητικο πολο της γεματης μπαταριας
4. Μπαινει το μαυρο καλωδιο στον αρνητικο πολο της ψοφιας μπαταριας η στο σασι

Αποσυνδεοντας τα καλωδια μετα το περας της φορτισης (ακολουθειται η αναποδη σειρα)
5. Βγαινει το μαυρο καλωδιο απο τον αρνητικο πολο της 'πρωην' ψοφιας μπαταριας
6. Βγαινει το μαυρο καλωδιο απο τον αρνητικο πολο της γεματης μπαταριας
7. Βγαινει το κοκκινο καλωδιο απο τον θετικο πολο της γεματης μπαταριας
8. Βγαινει το κοκκινο καλωδιο απο τον θετικο πολο της 'πρωην' ψοφιας μπαταριας.
 
Last edited:

mastroxalastis

Supreme Member
15 November 2018
3,827
Εμενα, παντως, το μανιουλ του αυτοκινητου τα ελεγε αναποδα τα 1 και 2. Και ετσι τα εκανα και τα κανω χρονια τωρα.
 

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
35,430
Βριλήσσια
Αυτοκινητο απο χώρα του πρωην Ανατολικου μπλοκ?

Παντως οποιος συνδυασμος δουλευει, δεν τον αλλαζεις :)
 

papako

AVClub Addicted Member
16 February 2008
1,459
Αθήνα
η σειρά στα 1 και 2 δεν παίζει ρόλο. Το ιδιο και στα 3 και 4.
Η ουσία είναι να συνδέεις πρώτα τους θετικούς και μετά τους αρνητικούς πόλους.
 
  • Like
Reactions: Χιωτης

kospap

Supreme Member
31 July 2009
8,176
εγω θα το ξεψυρισω λιγο.....
βαζουμε μπρος το αλλο αυτο κινητο και παμε να βγαλουμε τα καλωδια.

7. Βγαινει το κοκκινο καλωδιο απο τον θετικο πολο της γεματης μπαταριας
Ναι, αλλα αυτη τη στιγμη εχουμε στο χερι καλωδιο που παιρνει ρευμα αποτον δυναμο του αυτοκινητου

8. Βγαινει το κοκκινο καλωδιο απο τον θετικο πολο της 'πρωην' ψοφιας μπαταριας.
αυτη τη στιγμη εχουμε στο χερι καλωδιο που παιρνει ρευμα απο γεματη μπαατρια

χμμμμμμ
 

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
35,430
Βριλήσσια
Και εγω θα το κανω λιγο πιο περιπειωδες με μια παραλλαγη του 8ου βηματος... :)

8α. Ακριβως μετα το βημα 7 σκονταφτεις και πεφτεις -κρατωντας στο χερι σου σφιχτα το καλωδιο που μολις εβγαλες απο τον θετικο πολο της πρωην ψοφιας μπαταριας- μεσα σε μια λιμνουλα με πεινασμενα χρυσοψαρα.



Για την δικη σου παραλλαγη δεν ειμαι βεβαιος οτι καταλαβα τι εννοεις Κωστα. Εννοεις οτι μπορει να προκαλεσεις καποιο βραχυκυκλωμα κατα λαθος?
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,041
Αγιοι Αναργυροι
η σειρά ποτέ δεν με απασχόλησε.
όταν φορτίζει ο φορτιστής μια μπαταρία καλό είναι αυτή να μην έχει την παραμικρή κατανάλωση, γιατί ο φορτιστής μπορεί να την θεωρήσει διαρροή στα στοιχεία
 

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
35,430
Βριλήσσια
Eπισης οταν αλλαζουμε μπαταρια πρεπει λεει πρωτα να βγαζουμε το καλωδιο του αρνητικου πολου και μετα του θετικου.

Οταν βαζουμε την καινουρια μπαταρια επανω, κανουμε το αναποδο, ενωνουμε πρωτα το καλωδιο του θετικου πολου και μετα του αρνητικου.
 

mastroxalastis

Supreme Member
15 November 2018
3,827
Οπως και να ειναι, εμενα με εχει χτυπησει τοσες φορες το ρευμα μικρο, με τις @@@@ που εκανα, που πρεπει να εχω παθει ανοσια 😁
 

mikemtb

Senior Member
15 November 2014
569
γλυφαδα
Δεν έχει καμια μα ΚΑΜΊΑ σημασία τι θα βάλεις πρώτο και τι μετά. Ο μοναδικός λόγος που συνδέουμε τελευταίο το 'πλην' ειναι διότι η πιθανότητα για να δημιουργηθεί βραχυκύκλωμα ακουμπώντας άθελά κάπου τριγύρω με την τσιμπίδα στο χέρι, εκμηδενίζονται σχεδόν.
 
  • Like
Reactions: panoss1

Λάκης

AVClub Fanatic
26 September 2007
13,843
Είμαι παντού
Ειδικα οταν φορτιζεις με φορτιστη,απλα κλεινεις το κουμπι του φορτιστη.
Το ιδιο οταν πας να φορτισεις να εχεις κλειστο το κουμπι.
Δεν εχει καμμια σημασια ποιο βαζεις πρωτα και ποιο μετα.
 

anastasg

AVClub Addicted Member
11 January 2011
2,790
Αθήνα
Προσωπικά επειδή φορτίζω πολλά χρόνια μπαταρίες σε βάρκα και αυτοκίνητα πάντα συνδέω πρώτα τον θετικό μετά τον αρνητικό πόλο, μετά βάζω τον φορτιστή στην παροχή ρεύματος και μετα πατάω το κουμπί στον φορτιστή.
Αφού τελειώσω κλείνω τον φορτιστή, βγάζω τον φορτιστή από το ρεύμα, βγάζω τον αρνητικό και τέλος βγάζω τον θετικό πόλο.
Εδω και 15 χρόνια δεν είχα ποτέ θέμα και είναι διαδικασία που μου εχουν μεταφέρει μηχανικοί αυτοκινήτων και εξωλέμβιων.

Μεγάλη προσοχή η φόρτιση να γίνεται σε καλά αεριζομενο χώρο και να μην υπάρχουν ούτε κατά διάνοια αναθυμιάσεις καυσίμων γιατί ενδέχεται να δημιουργηθεί σπινθηρας κατα την σύνδεση/αποσύνδεση των πόλων
 

stfmich

Established Member
30 April 2016
227
Ωραίο θέμα με πληροφορίες από τα "ψιλά" γράμματα.
Εγώ λόγω του ότι το αυτοκίνητο το κινώ ελάχιστα -μόνο τα καλοκαίρια για κάμπινγκ σε Ελλάδα και Ευρώπη- έχω τοποθετημένο έναν φορτιστή CTEK MXS-5 μόνιμα πάνω στη μπαταρία. Εδώ να πω πως η CTEK σε κάποια μοντέλα της έχει παραλλαγές στις ίδιες σειρές για διαφορετικές χρήσεις, όπως π.χ. η αναφερόμενη MXS (μπορείτε να δείτε στην επίσημη ιστοσελίδα της).
Έχω βάλει ειδική πρίζα στον προφυλακτήρα και το χειμώνα ο φορτιστής είναι σχεδόν μόνιμα ενεργοποιημένος για να κρατάει τη μπαταρία ζωντανή. Εκμεταλεύτηκα τη περίπτωση τραβώντας και μια γραμμή για 220-240V στο χώρο του πορτ-μπαγκάζ με πρίζα από αυτές που χρησιμοποιούν τα Camper (όλα με προδιαγραφές των Γερμανικών ΚΤΕΟ).
 

anastasg

AVClub Addicted Member
11 January 2011
2,790
Αθήνα
Έχω κι εγώ έναν CTEK μικρότερο μοντέλο με 3,2AH εδώ πάνω από 12 χρόνια και είναι πολύ καλό εργαλείο.
Πρόσφατα μάλιστα που είχε πέσει εντελώς, λόγω ακινησίας, μπαταρία του αυτοκινήτου την ανέστησε από εντελώς νεκρή, ο φορτιστής της Parkside δυστυχώς δεν την αναγνώριζε μιας και είχαν πέσει χαμηλά τα volt.
Ο ctek συνδέθηκε την αναγνώρισε και εντός ενός 24ωρου την έφερε σε κατάσταση καινούργιας.
 
  • Like
Reactions: stfmich

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
35,430
Βριλήσσια
Ο φορτιστης που εφερνε το Lidl (Ultimate speed ULGD 5.0 A1) πριν καποια χρονια ειναι για τα μπαζα (εντελως λεμε), πεταμενα λεφτα.

Δεν ξερω αν βελτιωθηκε το επομενο μοντελο.
 
  • Like
Reactions: stfmich

enduras1

Moderator
Staff member
Όλα τα γκρι μοντέλα παρεδωσαν πνευμα. Εντελώς αναξιοπιστα όταν τα χρειάστηκα δευτερη φορα γεια σας, και ήταν και εκτός εγγυησης.
Ας ελπίσουμε ο κόκκινος να είναι καλυτερος.