Λιγες παραπανω πληροφοριες για το πως η εμπεδηση και η φαση σημαινουν δυσκολια οδηγησης θα ηταν καλοδεχουμενες.
Προσπαθω να καταλαβω γιατι οι χαμηλες συχνοτητες ειναι δυσκολες στην οδηγηση και δεν... .
....χονδρικά και απλοποιημένα συμβαίνουν τα εξής :
Το ηχείο σάν φορτίο , ΔΕΝ εχει (κατά το 99% τών ηχείων που υπάρχουν ) ΩΜΙΚΗ ΦΥΣΗ
Η επόμενη κατάσταση μετά τήν Ωμική φύση είναι η Μιγαδική ή Σύνθετη φύση αυτού του φορτίου
Σύνθετη γιατί συντίθεται απο τρείς διαφορετικές καταστάσεις , ΩΜΙΚΗ + ΕΠΑΓΩΓΙΚΗ + ΧΩΡΗΤΙΚΗ
Το "κακό" είναι οτι αυτή η συμπεριφορά εμφανίζεται ανά διαφορετική συχνότητα ή διαφορετικό μέρος συχνοτικής περιοχής , έτσι άλλη συμπεριφορά έχουν οι μονάδες χαμηλών πρός τον συσντονισμό τους , αλλη συμπεριφορά πρίν τον συντονισμό τους και άλλη συμπεριφορά μετα τον συντονισμό τους καθώς το εύρος αναπαραγωμένων συχνοτήτων πηγαίνει να συναντήση το σημείο X , οπου ξεκινά να μπαίνει στο παιχνίδι και η Μιγαδική συμπεριφορά τής μονάδας υψηλών
Μαλιστα σε κάποιες συχνότητες εμφανίζονται ή για τήν ακρίβεια συνιισφέρουν και οι δύο στήν ανάκλαση τής εμπεδησης
....Η φάση λοιπόν περιγράφει κατά κύριο λόγο τήν σχέση τάσης / ρεύματος σε σχέση με τον χρόνο και τήν συχνότητα
Δηλαδή στο επαγωγικό φορτίο η τάση προηγείται του ρεύματος ή καλύτερα το ρεύμα ακολουθεί μερικές μοίρες μετά (λιγότερες ή περισσότερες ανάλογα τίς διακυμάνσεις )
Στο χωρητικό φορτίο συμβαίνει ακριβώς το ανάποδο , δηλαδή η τάση έρχεται μετά το ρεύμα , μερικές μοίρες μετά ( λιγότερες ή περισσότερες ανάλογα τίς διακυμάνσεις )
Και στο Ωμικό φορτίο Η τάση και το ρεύμα είναι συχρονισμένες
Σε κάθε περίπτωση Η διαφορά φάσης ΑΝΑΓΚΑΖΕΙ τον κάθε ενισχυτή ΝΑ ΔΑΠΑΝΑ ΑΡΚΕΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΙΣΧΥ απ αυτή που θα δαπανούσε ΑΝ το φορτίο ήταν ΩΜΙΚΟ
.....το δε πρόβλημα δέν σταματά εδώ γιατί , πέρα απο τήν ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΔΑΠΑΝΗ , ουσιαστικά το φορτίο ΠΟΤΕ δέν
απο-λαμβάνει ΑΥΤΗ την ισχύ , στή ουσία σχεδόν τήν μισή ισχύ βλέπει ...
Το υπολογισμό και το φαινόμενο αυτό , αποτυπώνει ένα άλλο μέγεθος που λέγεται συντελεστής ισχύος / ενέργειας POWER FACTOR
Το ζουμί :
Ολα τα παραπάνω αφορούν σε steady state καταστασεις , γιατί το σήμα θα πρέπει να είναι παρόν για λίγο χρόνο (μέχρι οι τιμές αυτές να πάρουν τίς σταθερές τους θέσεις - συνήθως 2-3 κύκλοι αρκούν )
Ναι , αλλά η μουσική είναι ΕΝΑ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΜΗ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ φαινόμενο , με τήν έννοια οτι δέν μιλάμε για ένα ή παραπάνω επαναλαμβανόμμενα ημίτονα
Ετσι λοιπόν Ολα τα παραπάνω ισχύουν στον πραγματικό κόσμο ΟΤΑΝ και ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ο κώνος (μιάς μονάδος ) , ο Θολος (μιάς μονάδος ) ή τέλος πάντων το κινούμενο διάφραγμα οπιασδήποτε ηλεκτρομηχανική συναρμογής μετατροπής ηλεκτρικής σε κινητική (ηχητική) ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΗΡΕΜΙΑΣ (δηλαδή τήν θέση οπου χονδρικά ολες οι παράμετροι βρίσκονται στήν μέση τής τιμής που τα περιγράφει )
Οταν λοιπόν κατά τήν αναπαραγωγή ο κώνος κινείται σημαίνει οτι το αμέσως επόμενο σήμα ή ριπή σημάτων απο αυτό το πρώτο που έβαλε αρχικά τών κώνο σε κίνηση ΔΕΝ θα τον βρεί στήν θέση ηρεμίας (θέση 0 ) , αλλά είτε λίγο πιο έξω μετακινημένο , είτε λίγο πιο μέσα μετακινημένο και ανάλογα με τήν μετακίνηση αυτή θα υπάρχουν και συνολικές διαφοροποιήσεις κάποιων ηλεκτρικών παραμέτρων
Οποτε
Οσο μεγαλύτερo ΚΑΙ σταθερό σε ολο το φάσμα DF διαθέτει ενας ενισχυτής ΤΟΣΟ πιο γρήγορα και πιο απαραμόρφωτα θα μπορεί να αντεπεξέρχεται στήν ...κίνηση
Οσους περισσότρους ημιαγωγούς (για διαχείρηση ισχύος ) και οσο μεγαλύτερο- καλύτερο τροφοδοτικό έχει ένας ενισχυτής για δεδομένη ισχύ ..τόσο πιο εύκολα και απαραμόρφωτα θα αντεπεξέρχεται στήν ΑΠΟΤΟΜΗ αύξηση κατανάλωσης πάνω στο φόρτίο (και στήν κατα κάποιο τρόπο άεργο ισχύ που λέγαμε παραπάνω ...)
Τέλος η αμοιβαία ζεύξη μονάδας και σωλήνα (ανάλογα με τα μεγέθη κώνου και σωλήνα τήν απόσταση κώνου σωλήνα , εν γένει τήν σχεδιάση (τοποθέτηση ..κλπ ) θα προσπαθεί να βραχυκυκλώνει ΚΑΠΟΙΟ ΜΕΡΟΣ συχνοτήτων κοντά στον συντονισμό (κυρίως του σωλήνα ) - γνωστό σάν ακουστικό βραχυκύκλωμα , αλλά και παραπάνω (συνήθως μέρχι και 1ΚΗz) με αποτέλεσμα και το έργο του ενισχυτή να αυξάνεται και ισχύ να χάνεται
Εν κατακλείδι :
Οι διακυμάνσεις τής εμπέδησης ενός φορτίου σε σχέση με τήν συχνότητα , αντανακλούν σε διακυμάνσεις τής φάσης , ή ελεύθερα αποδιδόμενα τής σχέσης μεταξύ τής τάσης εξόδου και του ρεύματος εξόδου ενός ενισχυτή
Αυτό έχει σάν αποτέλεσμα τήν ΑΠΟΤΟΜΗ διακύμανση κατανάλωσης και τίς επι μέρους αποτομες διαφοροποιήσεις ρεύματος - τασης , αναλογα φυσικά με το σήμα
Και το θέμα είναι οτι σάν να μήν φτάνει αυτό , παράλληλα ΥΠΑΡΧΕΙ αρκετέε φορές αν οχι ολες και διακύμανση του ΠΛΑΤΟΥΣ του πρός ενίσχυση σήματος .
Αυτό περιπλέκει πιο πολύ τα πράγματα και ανάλογα με τήν φύση ενός φορτίου , παρατηρούμε πολλά και διαφορα προβληματα οδήγησης
Αλλωτε δε αυτά εμφανίζονται μαζί με τίς αυξημένες στάθμες (μεγάλη κίνηση ...οπότε χρειάζεται ισχύς και έλεγχος ταυτόχρονα ) και άλλωτε ακόμα και σε μικρότερες στάθες , ανάλογα με το μουσικό κομμάτι (είναι γνωστό σε ολους τους χομπιστες η ύπαρξη κάποιων μουσικών θεμάτων που ακόμα και σε μέτριες στάθμες , αναγκάζουν τον ενισχυτή να υπερβάλει εαυτόν )