Αγορά Κάμερας για Ντοκιμαντερ

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2024 την Κυριακή 07 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

Korgios

New member
1 September 2011
3
Καλησπέρα σε όλους, καινούργιος στο φόρουμ αν και είμαι μέλος από παλιότερα. Θα ήθελα την βοήθεια σας για την αγορά μιας βιντεοκάμερας για ντοκιμαντέρ. Μπορώ να διαθέσω μέχρι 1500Ε. Από όσα έχω διαβάσει αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι δεν χρειάζεται να δώσεις κανά εξωφρενικό ποσό αλλά ρόλο παίζει το τι θα τραβάς και πως θα τα μοντάρεις. Πιστεύετε ότι πρέπει να πάρω μία κάμερα σαν την sony fdr fx7 ή είναι παλιάς τεχνολογίας αυτές και θα πρέπει να πάω σε κάτι καινούργιο(πχ χεριού με είσοδο για μικρόφωνο) ή σε πχ μία sony vg20. Επίσης δεν με πειράζει να την αγοράσω μεταχειρισμένη.Δεκτές όλες οι προτάσεις:eek:perator::eek:perator::eek:perator:
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Κατά τη γνώμη μου και επειδή έχω γυρίσει ένα δύο ντοκυμαντέρ, νομίζω πως τα κρίσιμα σημεία είναι δύο. Το τι φορμάτ τραβάει και τι συνδεσιμοτητα έχει όσον αφορά τον ήχο. Το πρώτο θα πρέπει να είναι ένα φορμάτ όσο πιο broadcast γινεται και σίγουρα intra frame κωδικοποίηση, κι αυτό γιατί αν έχεις μεγάλο όγκο υλικού για να διαχειριστείς στο μοντάζ καλό θα είναι να είναι όσο πιο ελαφρύς codec γίνεται. Και ελαφρύς είναι ο λιγότερο συμπιεσμένος (δεν χρειάζεται μεγάλη αποσυμπίεση για να μπει στην timeline). Δεν παίζει ρόλο τοσο το data rate όσο το αν είναι intraframe ή όχι. Για παράδειγμα ο DVCpro HD είναι στα 100MBps αλλά πολύ ελαφρύτερος από τους codec που χρησιμοποιούνται στις περισσότερες DSLR με χαμηλότερο data rate (30MBps) που είναι LongGOP και χρειάζονται αποσυμπίεση πριν μπουν στην timeline. Το δεύτερο σκέλος που αφορά τον ήχο, είναι πολύ σημαντικό. Κι αυτό γιατί συνήθως σε ντοκυμαντέρ θα έχεις και συνενετεύξεις. Σε αυτές το μικρόφωνο συνήθως είναι πέτου και τοποθετείται πάνω στον ομιλητή. Τα μικρόφωνα πέτου στην πλειοψηφία τους είναι πυκνωτικά και απαιτούν τροφοδοσία phantom power 48V. Θα πρέπει η κάμερά σου να μπορεί να δώσει τέτοια τροφοδοσία και να μπορείς να ρυθμίσεις χειροκίνητα τις στάθμες σου. Ελπίζω να σε βοήθησα...
 

Korgios

New member
1 September 2011
3
ευχαριστώ φίλε,καλώς σας βρήκα..προτάσεις ακούω. Αν χρειαστεί να δώσω παραπάνω λεφτά θα μαζέψω και θα δώσω
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Τσέκαρε την professional σειρά της panasonic που γράφει σε SD card και με codec AVC-Intra. Αυτές όμως ξεφεύγουν σε τιμή. Δες και λύσεις σε AVCHD. Η δική μου καψούρα είναι ακριβούτσικη αλλά μιλάμε για κινηματογραφική videocamera.

http://www.panasonic.com/business/provideo/AG-AF100.asp

Εναλλακτικά δες την καινούργια blackmagicdesign camera που έρχεται γύρω στο τριχίλιαρο.

Στα λεφτά σου καλή είναι και η SONY Nex VG-20:

http://www.dpreview.com/news/2011/8/24/sonynexvg20

Τέλος δες και αυτή την canon. Από τα ημιεπαγγελματικά της μοντέλα αλλά θα σου κάνει τη δουλειά.

http://www.adorama.gr/e-shop/Details.php?PrID=5464
 

Korgios

New member
1 September 2011
3
καλώς ευχαριστώ. Μάλλον θα καταλήξω σε sonty nex vg20 ή μεταχειρισμένη panasonic ag af100
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Πάντως αν πρόκειται για συγκεκριμένο project, δες και τη λύση της ενοικιασης. Οι τιμές έχουν πέσει πολύ κάτω. Αν μιλάμε για 10 μέρες γύρισμα μπορεί να σου έρθει και στο 1/3 από ότι συζητάς με κάμερα broadcast και όχι professional που συζητάμε εδώ...