Μπορεί να έχετε ξαναχωθεί στη λαγότρυπα της Αλίκης, μπορεί η χώρα των θαυμάτων να μη σας είναι άγνωστος όρος, όμως ποιος μπορεί να πει όχι σε ένα ακόμα σουρεαλιστικό ταξίδι με ξεναγό τον Τιμ Μπάρτον; Επιτέλους μερικές φωτογραφίες από τους κεντρικούς χαρακτήρες είναι πια διαθέσιμες στο διαδίκτυο κι έτσι μπορούμε να έχουμε μια εικόνα για το πώς ο σκηνοθέτης αναβιώνει την κλασική ιστορία του Λιούις Κάρολ. Η αισθητική του, γνώριμη και η αγάπη του για τα σκοτεινά παραμύθια γνωστή.
Ο Τζόνι Ντεπ (στην έβδομη φορά που συνεργάζεται με το σκηνοθέτη) στο ρόλο του Mad Hatter, που θα καλωσορίσει την Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων, ενώ οι Ελένα Μπόναμ Κάρτερ και Αν Χαθαγουέι είναι η Κόκκινη και η Λευκή Βασίλισσα αντιστοίχως, "δάνεια" από τη συνέχεια της κλασικής ιστορίας, "Through the Looking Glass".
Και για να μη σας μπερδέψουμε, αν είστε από αυτούς που δε βαρέθηκαν να τρυπώνουν ξανά και ξανά στο σουρεαλιστικό κόσμο των θαυμάτων και ξέρετε καλά πρόσωπα και πράγματα, η μπαρτονική «Αλίκη» αναβιώνει με προσθέσεις, αφαιρέσεις, διασκευές και παρεμβάσεις από τη δημιουργική φαντασία του δημιουργού, που θέλησε να αποτυπώσει τη μαγεία χωρίς την εμμονή να παραμείνει απόλυτα πιστός στους ήρωες του παραμυθιού. Πολλά από τα πλάσματα του μαγικού κόσμου μπορεί να σας είναι οικεία (ο αινιγματικός Caterpillar του Άλαν Ρίκμαν, ή ο σκληρός Jabberwock του Κρίστοφερ Λι), άλλα πάλι είναι χρωματισμένα με την εκκεντρική παλέτα του Μπάρτον, που πριν από 4 χρόνια αναβίωσε με το δικό του μοναδικό τρόπο το παραμύθι του Ρόαλντ Νταλ, «Ο Τσάρλι και το Εργοστάσιο Σοκολάτας».
Η Μία Βαζικόφσκα (γνωστή από το ψυχοθεραπευτικό τηλεοπτικό έπος του HBO, "In Treatment") είναι η Αλίκη της ταινίας, την οποία συναντάμε λίγο πριν την ενηλικίωση να δραπετεύει από μια βικτοριανή χοροεσπερίδα στη Χώρα των Θαυμάτων, χωρίς να θυμάται ότι πριν από δέκα χρόνια είχε ξαναβρεθεί στο ίδιο μέρος.
Ό,τι έχουμε δει μέχρι στιγμής από το φωτογραφικό υλικό είναι τόσο εμπνευσμένο, όσο και ενδεικτικό ότι δεν πρόκειται για Disney classic. Ούτε για απλό παιδικό παραμύθι. Τουλάχιστον, δεν είναι μόνο αυτό, αφού από μόνη της η «βάση» του κλασικού μυθιστορήματος του Κάρολ είναι περισσότερο μια αλληγορία για τα συστήματα κοινωνικής συμπεριφοράς, τα προβλήματα της ταυτότητας και τη δυσκολία του αυτοπροσδιορισμού έξω από συγκεκριμένες δομές. Η Αλίκη, καταπιεσμένη από τη βικτοριανή υποκρισία και τον καθωσπρεπισμό, βλέπει δυσκολεύεται να προσαρμοστεί σε ένα διαφορετικό κόσμο, όπου ό,τι ήξερε μέχρι στιγμής ακυρώνεται και χλευάζεται.
Η ταινία, μετά από 40 ημέρες γυρισμάτων βρίσκεται στο στάδιο του post-production, όπου το live action στοιχείο ενώνεται με το animation και «αγκαλιασμένα» περνούν σε 3D.
cinemag