Άλλες λάμπες?

Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Άλλες λάμπες?

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio said:
Nαι ρε φιλαράκ , αλλά κι εμείς τα ιδια κάναμε , οι φελλοί !

Τέσπα
Ο Παλιός είναι αλλιώς , αλλά και ο Νέος είν ωραίος :grinning-smiley-043


PS
...εμείς φιλαράκ, έχουμε κι ένα ξύλο να διεκπεραιώσουμε ....μήν ξεχνιόμαστε :flipout:

Όχι ρε συ, εντάξ, αφού δεν εννοούσες εμένα... :flipout:
 
17 June 2006
626
Re: Απάντηση: Άλλες λάμπες?

Ακριβόπουλος Γιάννης said:
Εμένα μου κάνει εντύπωση (σύμφωνα με τον χαρακτηρισμό του Τσιτιπάν) πως ένας κατασκευαστής βάζει "μάπα" λάμπες.
Μήπως δεν είναι τόσο μάπα, αλλά με αυτές πάιζουν τα μηχανάκια του καλύτερα?
Δεν νομίζω να είναι τόσο κουφός...
Εκτός αν "παίζει" και κάτι άλλο.

Τέσπα όποιος μπλέξει με λάμπες (σαν την υποφαινόμενη μύγα...-bye- ) έχει πολύ δρόμο μπροστά του...
Είναι όμως γοητευτικό το γεγονός πως οι ηχητικές εκδοχές ενός συστήματος είναι σχεδόν απεριόριστες.

Φίλε Γιάννη, σωστή η απορία σου, καταρχάς να ξεκαθαρίσω οτι ο συγκεκριμένος κατασκευαστής έχει καταξιωθεί μέσα πό τις επιλογές του και τις αξιολογότατες σχεδιάσεις του. Όμως το θέμα λυχνία είναι κάπως περίεργο μιας και ναι μεν συνήθως είναι καλύτερες οι NOS, αλλά απ την άλλη δεν μπορεί ένας επαγγελματίας να στηριχθεί στις πενιχρές προμήθειες NOS λυχνιών που μπορεί να υπάρχουν και μάλιστα με τεράστιες διακυμάνσεις προσφοράς και ζήτησης όπως επίσης και τρομερή διακύμανση στις τιμές. Οπότε η επίλογή των κινέζικων είναι λογικότατη και συχνά μονόδρομος, μιας και έχουν χαμηλή σχετικά τιμή αλλά κυρίως άφθονη και σταθερή παραγωγή. Απ την άλλη ενδέχεται να ακούγονται καλύτερα και από NOS αναλόγως της τοπολογίας, πάντως οι NOS θα ακούγονται διαφορετικά στα σίγουρα, μάλλον καλύτερα, αλλά ίσως και χειρότερα. Το μόνο κριτήριο εδώ είναι το "ΑΥΤΙ", μια δοκιμή όμως επιβάλλεται πάντα, εφόσον δεν στοιχίζει όσο όλο το μηχάνημα (αν φοραγε ας πούμε TFK ECC803S)!!!
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Άλλες λάμπες?

Κακαλιός Στέργιος said:
Είδες ρε Μανώλο τι βιαστικοί που είναι αυτοί οι νέοπες? (της λάμπας) :grandpa:

τσκ τσκ τσκ... -bye-

Ρε σεις παλιοί, τι βιαστικός? Μεταχειρισμένος είναι ο ενισχυτής, θα με τρελάνετε? Τι στρώσιμο και τέτοια. Πέστε μου ότι και ο προενισχυτής θέλει εβδομάδα προσαρμογής στο σπίτι μου να τρελαθώ τελείως!:Banane0:
Σαν να τον έχω έξι μήνες δεν είναι? Εξάλλου το ανέλυσα και φροϋδικά το ζήτημα.:grandpa:
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Άλλες λάμπες?

McZab said:
Ρε σεις παλιοί, τι βιαστικός? Μεταχειρισμένος είναι ο ενισχυτής, θα με τρελάνετε? Τι στρώσιμο και τέτοια. Πέστε μου ότι και ο προενισχυτής θέλει εβδομάδα προσαρμογής στο σπίτι μου να τρελαθώ τελείως!:Banane0:
Σαν να τον έχω έξι μήνες δεν είναι? Εξάλλου το ανέλυσα και φροϋδικά το ζήτημα.:grandpa:

Φιλαράκ, τα αυτιά σου να στρώσουν πρέπει. :ernaehrung004:
 
Ακριβόπουλος Γιάννης said:
Εμένα μου κάνει εντύπωση (σύμφωνα με τον χαρακτηρισμό του Τσιτιπάν) πως ένας κατασκευαστής βάζει "μάπα" λάμπες.
Μήπως δεν είναι τόσο μάπα, αλλά με αυτές πάιζουν τα μηχανάκια του καλύτερα?
Δεν νομίζω να είναι τόσο κουφός...
Εκτός αν "παίζει" και κάτι άλλο.

Τέσπα όποιος μπλέξει με λάμπες (σαν την υποφαινόμενη μύγα...-bye- ) έχει πολύ δρόμο μπροστά του...
Είναι όμως γοητευτικό το γεγονός πως οι ηχητικές εκδοχές ενός συστήματος είναι σχεδόν απεριόριστες.

Εγώ θα συμφωνήσω με τον φίλο Πάνο (Τσιτιμάκη) ότι οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν στα εμπορικά τους προίόντα λυχνίες από το υπάρχον διαθέσιμο τρέχον απόθεμα, που σήμερα αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από ρωσίδες και κινέζες (άντε και με μία μικρή δόση από σλοβάκες). Και αυτό, κατ' αρχήν για λόγους διαθεσιμότητας αλλά και για λόγους κόστους. Κατά κανόνα (και χωρίς να υπάρχουν βεβαίως οι εξαιρέσεις), οι NOS παίζουν πολύ καλύτερα από τις σύγχρονές τους. Πριν λίγο καιρό, κάναμε ένα ανάλογο τεστ στον τελικό ενός φίλου, που φορούσε 6SN7 στο προενισχυτικό-στάδιο οδήγησης και όπου οι εργοστασιακές ήταν οι προαναφερθείσες Electro-Harmonix. Δοκιμάσαμε πάνω διάφορες NOS, όπως RCA, GE, Sylvania και Philips ECG. Όλες, μα όλες οι NOS, έπειξαν από λίγα έως πολλά επίπεδα πιο πάνω από τις μαμίσιες. Ήταν μία καλή εμπειρία στην αναγνώριση και διάκριση των διαφορών που μπορεί να επιφέρει στην ποιότητα του ήχου, στην απόδοση της τρισδιάστατης μουσικής σκηνής και στις λεπτές αποχρώσεις μόνο και μόνο μία λαμπίτσα.

Γι' αυτό φίλε McZab, δοκίμασε όσες λάμπες μπορείς στον προεσνισχυτή σου (αν μπορείς, δανείσου - μην αγοράσεις πριν αποφασίσεις τι σου αρέσει) και θα βρεις κάτι που πιθανόν να είναι καλύτερο από το υπάρχον και να σε ικανοποιεί.
 

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
Οι ΕΗ είναι ακριβώς όπως τα περιγράφεις. ΑΛΛΑ φαντάσου τις σε ένα σύστημα που ξυρίζει κόντρα. Θα κάτσουν μια χαρά.

Οσο για τις NOS δεν υπάρχουν λόγια. Οι άνθρωποι ήξεραν τι έκαναν τότε γιατί το είχαν σπουδάσει το θέμα. Και όχι μόνο αυτοί που τις έφτιαχναν αλλά κύρια αυτοί που τις αγόραζαν.
Σήμερα έχουμε την λύση της κολοκυθόπιτας, της ανάδρασης, του στρωσίματος.
Αλλα κόλπα, καινούργια, επιστημονικά...
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Αρχικά ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στον Πάνο για τις λάμπες και σε όλη την παρέα (Morfeas, κλωνοποιημένος Πάνος Νο2, και λοιπούς) για τη βοήθεια και κυρίως για το γεγονός ότι ενέπνευσαν σιγουριά και ψυχραιμία σε μια δύσκολη στιγμή...:flipout: :flipout:
Το πρωί πιάσαμε (στην έκθεση) μια κουβεντούλα με ορισμένους για το αν τελικά ταιριάζει ο Αλέξανδρος με τον μπέρυ, κτλ.
Για να μην θεωρηθεί ότι τρελάθηκα και ακούω άλλα τη μια μέρα και άλλα την άλλη, παραθέτω κάποια συμπεράσματα.
Ισχύει ό,τι έγραψα αρχικά. Δηλαδή με τον Αλέξανδρο η εικόνα έγινε μεγάλη και σίγουρη :)flipout: ) τα μπάσα γέμισαν, κτλ,κτλ. Έπίσης ισχύει αυτό που έγραψα μετά ότι δηλ χάθηκε μέρος του ελέγχου και κυρίως της διαφάνειας και της ανάλυσης. Μέχρι που στη θέση των electro-harmonix μπήκαν δύο 12ΑΤ7WA της GE. Οπότε με λίγα λόγια ισχύουν τα πρώτα (και με το παραπάνω) και επανήλθαν και τα δεύτερα. Να αρχίσω να αραδιάζω ηχογραφήσεις και εντυπώσεις? Αν υπάρχει ενδιαφέρον θα το κάνω.
Φίλε Στέργιο τα αυτιά μου δεν θέλουν στρώσιμο. Το να συνηθίσεις στο "άσχημο" δεν είναι λύση. Απλά το διορθώνεις.
Φίλε Γιώργο, όπως είπα και το πρωί καλή η θεωρία για αντιστάσεις εισόδων-εξόδων κτλ. αλλά ο ήχος μου μόνο σούπα δεν είναι. Κερνάω καφέ αν θες να το διαπιστώσεις.
:award:
 
Last edited:

fpapado

Established Member
28 August 2006
115
ΑΘΗΝΑ
´´Φίλε Στέργιο τα αυτιά μου δεν θέλουν στρώσιμο. Το να συνηθίσεις στο "άσχημο" δεν είναι λύση. Απλά το διορθώνεις´´

Aν εχω καταλάβει καλά αυτο που ισχυρίζονται οι πιο παλιοί, στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Στέργιος, είναι οτι σε κάθε σοβαρη αλλαγή στο σύστημα χρειάζονται αρκετές μέρες ακροάσεων για να καταλήξουμε σε συμπεράσματα,
προσωπικά απο την πολύ μικρή εμπειρία που εχω κυρίως με κάποιες αντιστάσεις που εχω πειραματιστεί σε κρός μετα απο 3,4 μέρες είχα αρκετά διαφορετική γνωμή απο την αρχική.
 
17 June 2006
626
Χαίρομαι που σου έκατσαν, για γράψε καμιά εντύπωση συγκριτικά πάντα με τις προηγούμενες.
Χαίρομαι επίσης που τα συγκεκριμένα λαμπάκια χρησίμευσαν σε κάποιον γιατι στο ράφι μου πιάνουν χώρο άδικα μαζί με άπειρες του συγκεκριμένου τύπου που αδύνατον να χρησιμοποιήσω σε αυτή την ζωή...-bye-
 

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
"Φίλε Γιώργο, όπως είπα και το πρωί καλή η θεωρία για αντιστάσεις εισόδων-εξόδων κτλ. αλλά ο ήχος μου μόνο σούπα δεν είναι. Κερνάω καφέ αν θες να το διαπιστώσεις."

δεν ξερω αν αναφερεσαι σε εμενα αλλα για εμενα η θεωρια δουλεψε.

βεβαια απο οτι εχω καταλαβη ο χωρος η οδηγηση ενισχυτη-ηχειων ενισχυτη-προενισχυτη , προενισχυτη-πηγης ειναι αλληλοεξαρτουμενα οποτε ο συνδυασμος τους εχει σημασια πως ακουγεται.

ο μανωλης θα μας πει περισσοτερα αμα το διαβαση.
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Όχι, δεν αναφέρομαι σε εσένα...Αναφέρομαι σε κάποιον που απέκλεισε (στην κυριολεξία) ότι θα δούλευε ο Αλέξανδρος με τον μπέρυ ακόμα κι αν ερχόταν ο κόσμος τούμπα! Είμαι "της θεωρίας", και λόγω σπουδών καταλαβαίνω αυτά που διαβάζω, δεν τα παπαγαλίζω. Αλλά οι δοκιμές δεν βλάπτουν.
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
´´Φίλε Στέργιο τα αυτιά μου δεν θέλουν στρώσιμο. Το να συνηθίσεις στο "άσχημο" δεν είναι λύση. Απλά το διορθώνεις´´

Aν εχω καταλάβει καλά αυτο που ισχυρίζονται οι πιο παλιοί, στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Στέργιος, είναι οτι σε κάθε σοβαρη αλλαγή στο σύστημα χρειάζονται αρκετές μέρες ακροάσεων για να καταλήξουμε σε συμπεράσματα,
προσωπικά απο την πολύ μικρή εμπειρία που εχω κυρίως με κάποιες αντιστάσεις που εχω πειραματιστεί σε κρός μετα απο 3,4 μέρες είχα αρκετά διαφορετική γνωμή απο την αρχική.

Συμφωνώ απόλυτα αλλά όταν πρόκειται για διαφορές σε λεπτομέρειες. Εδώ μιλάμε για τη μέρα και τη νύχτα. Εδώ να σημειώσω το εξής: Σκοπός δικός μου δεν ήταν να αλλάξω τον χαρακτήρα του συστήματος μου. Οι αλλαγές γίνανε προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Να γίνουν τα ψηλά μου πιο συγκρατημένα και γλυκά (Ο Μανώλης ξέρει). Το θέμα λοιπόν ήταν να κρατηθούν τα υπόλοιπα στο ίδιο (τουλάχιστον) επίπεδο και να βελτιωθούν και τα ψηλά. Όχι να αλλαχθούν τα πάντα. Ομολογώ βέβαια ότι και τα ηχεία αλλάζουν θέση, και η στήριξη των μηχανημάτων όπως είπε ο Στέργιος αλλά η διαφορά στον ήχο μετά την αλλαγή λυχνιών είναι τόσο μεγάλη που σκέφτομαι πραγματικά μήπως το προηγούμενο ζευγάρι απλά είχε κάποιο τεχνικό πρόβλημα που δεν μπορώ να διαπιστώσω. Ο Στέργιος έχει δίκιο αλλά δεν λειτουργούν όλοι με τον ίδιο τρόπο.
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Καλημέρα

Οι διαφορές που αποδίδονται στον καλό ή καλύτερο ή άριστο έλεγχο , ΚΑΙ στην απόδοση ταχέων μεταβατικών , κάνουν αισθητή τήν παρουσία τους ( μέσω και του συντελεστού απόσβεσης ), με μεγάλα ηχεία σε ικανές στάθμες και αφορούν ολο το bandwith σε μεγάλες ή/και οριακές για το σύστημα εντάσεις
Το πώς θα εξελιχθεί το ακουστικό "ταμπεραμέντο" του ακροατή , καλύτερα ας το κρίνει ο καιρός /αλλαγές συσκευών ...
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Χαίρομαι που σου έκατσαν, για γράψε καμιά εντύπωση συγκριτικά πάντα με τις προηγούμενες.
Χαίρομαι επίσης που τα συγκεκριμένα λαμπάκια χρησίμευσαν σε κάποιον γιατι στο ράφι μου πιάνουν χώρο άδικα μαζί με άπειρες του συγκεκριμένου τύπου που αδύνατον να χρησιμοποιήσω σε αυτή την ζωή...-bye-

Ξεκινάω λέγοντας ότι από λάμπες δεν ξέρω οπότε οι οποιες εντυπώσεις είναι καθαρά ακουστικές και σε αυτά που αναφέρω συμφώνησαν άλλοι δύο άνθρωποι εκ των οποίων ο ένας "ζει" με αυτό το σύστημα και ο άλλος είναι συχνός επισκέπτης...(Άρα δεν έχω τρελαθεί τελείως...:flipout: )
Η μεγάλη διαφορά είναι στην διαφάνεια και κυρίως στην διαφάνεια των χαμηλών. Γι αυτό και με τις προηγούμενες άκουγα κάποια κομμάτια καλά και κάποια όχι. Τα ψηλά και μεσουψηλά ήταν καλά. Ο έλεγχος και η σαφήνεια των χαμηλών όμως πήγαινε περίπατο...Τώρα ακόμα και σε πολύ χαμηλές συχνότητες - μπάσα στο Metamorphosis του Lalo Schifrin που είναι μέρος ορχήστρας και όχι μόνο του - ακούγεται πεντακάθαρα. Πριν χανόταν στο γενικό σούσουρο. Και οι "βαρειές" φωνές όπως της Wilson που είπε και ο Στέργιος έπαψαν να είναι τόσο έντονα χρωματισμένες. Είναι μεστές αλλά καθαρές.
 

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
Όχι, δεν αναφέρομαι σε εσένα...Αναφέρομαι σε κάποιον που απέκλεισε (στην κυριολεξία) ότι θα δούλευε ο Αλέξανδρος με τον μπέρυ ακόμα κι αν ερχόταν ο κόσμος τούμπα! Είμαι "της θεωρίας", και λόγω σπουδών καταλαβαίνω αυτά που διαβάζω, δεν τα παπαγαλίζω. Αλλά οι δοκιμές δεν βλάπτουν.

δικο εχει για τη θεωρια.
εχει πολυ υψηλη αντισταση εξοδου ο αλεξανδρος αλλα οπως γραφω παραπανω δεν ειναι μονο αυτο αλλιως γιατι να φτιαξη ενας κατασκευαστης ενα προενισχυτη που δεν θα μπορη να οδηγηση το 90% των τελικων της αγορας.

δεν ξερω και εγω περισσοτερα.
 
17 June 2006
626
Τι τοπολογία είναι ο "Αλέξανδρος" και έχει τόσο πολύ υψηλή αντίσταση εξόδου?
Αν πάντως είναι mufollower ή SRPP που υποψιάζομαι, η αντίσταση εξόδου του είναι αρκετά χαμηλή για να οδηγήσει την πλειονότητα των τελικών.
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Τι τοπολογία είναι ο "Αλέξανδρος" και έχει τόσο πολύ υψηλή αντίσταση εξόδου?
Αν πάντως είναι mufollower ή SRPP που υποψιάζομαι, η αντίσταση εξόδου του είναι αρκετά χαμηλή για να οδηγήσει την πλειονότητα των τελικών.

Προσωπικά δεν γνωρίζω. Όμως όπως και να έχει, εκεί που δημιουργείται πρόβλημα διαφάνειας όταν δεν υπάρχει σωστό rate των αντιστάσεων, είναι μόνο στα χαμηλά και όχι παντού. Βέβαια ο μπέρυ έχει διπλάσια αντίσταση στη balanced είσοδο αλλά δεν ξέρω πώς θα επηρρέαζε αυτό.
Υποτίθεται (μιας και θεωρητικολογούμε) πως η αντίσταση εισόδου του τελικού πρέπει να είναι ελάχιστα 200 φορές μεγαλύτερη από την εξόδου του προ. Πόσο συχνά τηρείται αυτό?
 
22 June 2006
1,097
Sweden
Η καθαρότητα και διαφάνεια που περιγράφεις μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι οι παλιές λάμπες μάλλον ήθελαν αντικατάσταση, καθώς ο προενισχυτής αγοράστηκε μεταχειρισμένος. To συνηθέστερο effect των, προς αντικατάσταση, λυχνιών είναι ακριβώς αυτές οι διαφορές που περιγράφεις.

Η θεωρία λέει ότι ένας προενισχυτής, όπως ο Αλέξανδρος, με αντίσταση εξόδου 1ΚΩ δεν συνδυάζεται επ'ουδενί με τελικό, όπως ο Behringer, που έχει αντίσταση εισόδου 10ΚΩ. Οι λαμπάτοι τελικοί συνήθως έχουν αντίσταση εισόδου 100ΚΩ για να συνδυάζονται απροβλημάτιστα με λαμπάτους προ. Οι περισσότεροι τρανζιστοράτοι έχουν 47ΚΩ.
Ας με διαψεύσουν οι ειδήμονες..

Τώρα στην πράξη επειδή τυχαίνει και είχα ακριβώς τον ίδιο συνδυασμό προ-τελικού (και οι δύο αγορασμένοι καινούργιοι) θυμάμαι ότι το αποτέλεσμα ήταν σούπα..
 
Όταν λέω να "στρώσουν τα αυτιά" κάποιου, εννοώ ακριβώς να αφήνουμε τις αλλαγές που κάνουμε για λίγο χρονικό διάστημα πριν αποφασίσουμε για κάτι.
Δεν εννοούσα κάτι προσβλητικό, αλλά συνήθως οι περισσότεροι βιαζόμαστε όταν κανουμε κάποιες αλλαγές και κάτι δε μας αρέσει.

Βέβαια, αν η διαφορά είναι νύχτα με μέρα, δε το συζητώ, το ξηλώνουμε επιτόπου!