Αναβάτης της ελευθερίας! [Traffic]

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,304
Αθήνα
Το αγαπημένο, John Barleycorn Must Die με την τεράστια αξία του, πάντα με άφηνε αποσβολωμένο, απογυμνωμένο και ευάλωτο στα θέλγητρά του. Τι να πεις γι' αυτό το άλμπουμ που μέσα από την τελειότητά του, καλλιτεχνική και εκτελεστική, αφόπλιζε τις όποιες σκέψεις για διάθεση κριτικής και διερεύνησης των αιτίων της σπουδαιότητάς του...

Traffic.jpg
 
  • Like
Reactions: #@george@#

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,304
Αθήνα
TR.gif

Οι Traffic, μια αγγλική μπάντα με μέλη που προέρχονταν από τα West Midlands, ιδρύθηκαν το 1967 από τον ταλαντούχο κιμπορντίστα/τραγουδιστή Steve Winwood (1948), όταν ήταν μόλις 18 ετών. Είχαν επιτυχία με ψυχεδελικά άλμπουμ, όπως το ντεμπούτο, Mr. Fantasy και το δεύτερό τους, με τίτλο απλά, Traffic. Το γκρουπ όμως είχε προβλήματα και ο ληντ κιθαρίστας Dave Mason (1946) αποχώρησε μετά το Mr. Fantasy, ενώ στη συνέχεια, επανήλθε για το άλμπουμ Traffic πριν εγκαταλείψει ξανά το γκρουπ. Οι Traffic διαλύθηκαν, αλλά ο Steve Winwood όφειλε στη δισκογραφική εταιρεία περισσότερα άλμπουμ και μετά την κυκλοφορία του Last Exit, με κάποια ζωντανά και ακυκλοφόρητα κομμάτια και τη συμμετοχή στο βραχύβιο σούπερ γκρουπ Blind Faith, αποφάσισε να κάνει το σόλο ντεμπούτο του στα είκοσι δύο του.

Traffic-2.jpg

Στις αρχές του 1970, ο Winwood, αφού ηχογράφησε δύο κομμάτια, τελικά κάλεσε τον πρώην ντράμερ των Traffic, Jim Capaldi (1944-2005) να παίξει και στη συνέχεια, ο "πνευστός" Chris Wood (1944-1983), πρώην Traffic και αυτός, συμμετείχε στην μείξη. Έτσι, το John Barleycorn Must Die προέκυψε άλμπουμ των Traffic αντί για σόλο του Winwood. Ο χαρακτηρισμός του, είναι δύσκολος μιας και ενυπάρχουν στοιχεία τζαζ αυτοσχεδιασμού, εμπνευσμένου και ουσιαστικού προοδευτικού ροκ αλλά και φολκ αφοπλιστικής απλότητας, ένα περίτεχνο αλλά και παράδοξο για τα δεδομένα της εποχής άκουσμα που μαγεύει και καθηλώνει.

TrafficFillmore70.jpg
 
  • Like
Reactions: #@george@#

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,304
Αθήνα

Ο Τζον Μπάρλεϋκορν πρέπει να πεθάνει​

Traffic - John Barleycorn Must Die (Ιούλιος 1970, Island Records)

JohnBarleycornMustDie.jpg

Τραγούδια: A1 Glad (Winwood) - 6:32, A2 Freedom Rider (Winwood, Capaldi) - 6:20, A3 Empty Pages (Winwood, Capaldi) - 4:47, B1 Stranger To Himself (Winwood, Capaldi) - 4:02, B2 John Barleycorn (παραδοσιακό, διασκευή Winwood) - 6:20, B3 Every Mother's Son (Winwood, Capaldi) - 7:05
Μουσικοί: Steve Winwood (όργανο, πιάνο, κρουστά, μπάσο: Α3, ηλεκτρική κιθάρα: Β πλευρά, ακουστική κιθάρα: Β2, φωνητικά: Α2, Α3, Β1, Β2, Β3), Chris Wood (σαξόφωνο, φλάουτο, ηλεκτρικό σαξόφωνο, κρουστά: A1, A2, Β2, όργανο: Α3), Jim Capaldi (τύμπανα, κρουστά, ντέφι: Β2, φωνητικά: Β1, Β2)
Παραγωγή / Μηχανικοί: Chris Blackwell, Steve Winwood, Guy Stevens (Β1, Β3) / Andy Johns, Brian Humphries

Ηχογραφήθηκε από τον Φεβρουάριο έως τον Απρίλιο του 1970, στα Island Studios και Olympic Studios του Λονδίνου

TrafficAds.jpg

Το πλάνο για τον Winwood ήταν να παίξει όλα τα όργανα χρησιμοποιώντας τεχνικές προσθήκης ταινιών ηχογραφήσεων πάνω από την αρχική/overdubbing στο στούντιο. Ο Winwood είναι εξαιρετικός μουσικός, ικανός να παίζει πολλά όργανα και θα μπορούσε σίγουρα να επιτελέσει ένα τέτοιο κατόρθωμα, αλλά βρήκε τη διαδικασία δύσκολη: «Άρχισα να προσπαθώ να φτιάξω μουσική μόνος μου με μαγνητόφωνα και πρόσθετες ηχογραφήσεις. Ήταν ένας πολύ καλός τρόπος γραφής, αλλά ήταν ένας παράξενος τρόπος δημιουργίας μουσικής. Το όλο πράγμα που κάνει τη μουσική ξεχωριστή είναι οι άνθρωποι. Έφτασα στο σημείο, που χρειαζόμουν τη συμβολή άλλων ανθρώπων. Φαινόταν απάνθρωπο να φτιάχνεις δίσκους μόνο με οβερντάμπιν

Ο Winwood άρχισε να καλεί τους φίλους του από τους Traffic να τον βοηθήσουν στο στούντιο. Πρώτος που συμμετείχε ήταν ο Jim Capaldi. Ο Γουίνγουντ θυμάται: «Ο Τζιμ Κάπαλντι είχε μόλις επιστρέψει από τις Ην. Πολιτείες και απλώς τριγύριζε χωρίς να κάνει κάτι, έτσι του ζήτησα να έρθει και να παίξει στο στούντιο. Υπήρχε αμέσως μια ωραία αίσθηση για τη μουσική. Ο Τζιμ πραγματικά γράφει λόγια και με βοήθησε να ολοκληρώσω το υλικό που ξεκίνησα μόνος μου.

Τα πράγματα άρχισαν να επιταχύνονται όταν ο Chris Wood, συμμετείχε στις ηχογραφήσεις. Έχοντας γνώση πολλών μουσικών στυλ, ο Wood εισήγαγε το συγκρότημα σε νέα μουσική. Ο Winwood θυμάται: «Ο Κρις Γουντ ήταν πολύ σημαντικός, γιατί θα μας παρουσίαζε μουσική που δεν είχαμε ξανακούσει ποτέ. Μας έπαιζε ιαπωνική κλασική μουσική και απίστευτα τζαζ πράγματα

Το 1970, φυσικά, εμπίπτει στη μεγάλη φάση της βρετανικής ψυχεδέλειας της υπαίθρου και του φολκ-ροκ. Όλοι ανακάτευαν τη φεγγαρόφωτη μουσική τους με έμπνευση από την πραγματική ή τη φανταστική επαφή με τη φολκλορική ενδοχώρα της Βρετανίας. Οι Traffic –κάποια στιγμή κάτοικοι ενός κατάλληλα ψυχεδελικού εξοχικού ησυχαστήριου στο Aston Tirrold του Berkshire– έκαναν μια τελευταία προσπάθεια να θερίσουν μερικούς μοντέρνους ρουστίκ συσχετισμούς. Αλλά στην πραγματικότητα, το John Barleycorn είναι μια πολύ πιο σύνθετη υπόθεση, που δείχνει περισσότερο την τζαζ και τον αυτοσχεδιασμό παρά τη φολκ απλότητα.

Το εναρκτήριο "Glad" είναι πραγματικά εκπληκτικό. Ένα εξαιρετικό οργανικό κομμάτι που ξεκινά με τζαζ πιάνο από τον Winwood, που δύσκολα ξεχνιέται. Η μπάντα τζαμάρει αριστοτεχνικά με αποκορύφωμα το σπουδαίο εκτενές παίξιμο στο ηλεκτρικό σαξόφωνο από τον Chris Wood (αναμφίβολα καθοριστικός και συνδιαμορφωτής της ομορφιάς του δίσκου), διπλασιασμένο με ουά-ουα και πεντάλ παραμόρφωσης, δημιουργώντας έναν ψυχεδελικό διάλογο με τα ακουστικά όργανα. Υπέροχο!

Το επόμενο, "Freedom Rider", ξεκινά με ένα μυστηριώδες ριφ πιάνου και σαξόφωνο που διαμορφώνουν το κλίμα του τραγουδιού. Η εκφραστική φωνή του Winwood, η σπουδαία φάνκι μπασογραμμή, το θαυμάσιο φλάουτο του Wood και η ρυθμική επιμέλεια του Capaldi, απογειώνουν πραγματικά το κομμάτι. Οι στίχοι έχουν δύναμη, με πολλές εικόνες που περιγράφουν έναν χαρακτήρα που κάνει ακριβώς αυτό που του αρέσει. Υπέροχο!

Κλείνοντας την πλευρά, το έξοχο "Empty Pages", συναρπάζει με τα εξαίσια φωνητικά του Winwood, καθώς τραγουδά για το πώς τα πράγματα θα βελτιωθούν σύντομα. Ένα αισιόδοξο τραγούδι, για έναν άνδρα του οποίου η ζωή πήγε σχεδόν χαμένη, αλλά ανυπομονεί για καλύτερες μέρες. Το ηλεκτρικό πιάνο προσφέρει ένα καταπληκτικό τζάζι γκρουβ, καθώς το κουδουνιστό όργανο συνοδεύει το ρεφρέν. Στη συνέχεια, ακολουθεί ένα φοβερό σόλο στο ηλεκτρικό πιάνο που συνεχίζεται για περίπου ενάμιση λεπτό πριν ξαναρχίσει το ρεφρέν, ενώ ο Capaldi υποστηρίζει άριστα με τα τύμπανά του. Υπέροχο!

Freedom RiderEmpty Pages
Σαν τυφώνας γύρω από την καρδιά σου
Όταν σχίζονται γη και ουρανός
Έρχεται μαζεύοντας κομμάτια
Ενώ ελπίζοντας ότι το παζλ ταιριάζει
Σε αφήνει
Αναβάτης της ελευθερίας
...
Βρήκα κάποιον που μπορεί να με παρηγορήσει, αλλά υπάρχουν πάντα εξαιρέσεις
Και είναι καλή στο να φαίνεται λογική, αλλά θέλω απλώς να ξέρεις
Είναι αυτή που με κάνει να νιώθω τόσο καλά, όταν όλα είναι εναντίον μου
Με ανεβάζει όταν νιώθω πεσμένος, οπότε έχω κάτι να δείξω

Κοιτάζοντας άδειες σελίδες, εστιασμένες γύρω από την ίδια παλιά πλοκή
Κοιτάζοντας άδειες σελίδες, που ρέουν με την πάροδο των αιώνων

Συχνά χαμένοι και ξεχασμένοι, αοριστία και λάσπη
Σκέφτομαι ότι δουλεύω πολύ σκληρά, αλλά έχω κάτι να δείξω
...

Ο Winwood σχολίασε τη σχέση μεταξύ τζαμαρισμάτων και τραγουδιών στην μπάντα: «Οι συνεισφορές των Τζιμ και Κρις ήταν τεράστιες. Ο Τζιμ και εγώ γράψαμε πολλά από τα τραγούδια. Ποτέ δεν προσπαθήσαμε να γίνουμε τραγουδοποιοί, ήμασταν μουσικοί. Ως επί το πλείστον, θέλαμε να τζαμάρουμε και να παίζουμε. Έτσι, η σύνθεση του τραγουδιού μεγάλωσε από την ανάγκη να έχουμε πραγματικά υλικό λόγω των δεσμεύσεών μας για τη δισκογραφική εταιρεία και τη φύση των δίσκων, και για να μπορούμε να παίξουμε. Ήταν περισσότερο για εμάς, το μέσο για ένα σκοπό, παρά αυτό που θα θέλαμε να κάνουμε. Έτσι λοιπόν, ο Τζιμ και εγώ αναπτύξαμε τη σχέση μας με τη σύνθεση

Το "Stranger to Himself", ξεκινά τη δεύτερη πλευρά, με μερικές μπλουζ φράσεις στην ακουστική κιθάρα από τον Winwood. Οι στίχοι αφορούν ένα αποξενωμένο άτομο, επικρίνοντας τους στενόμυαλους ανθρώπους. Το κομμάτι έχει ένα φάνκι ριφ πιάνου με μερικά ωραία ακουστικά και ηλεκτρικά γεμίσματα κιθάρας. Περίπου στη μέση υπάρχει ένα αρκετά καλό σόλο ηλεκτρικής κιθάρας που το διαδέχεται η ερμηνεία του Winwood και ένα ακόμη σόλο κιθάρας που εξασθενίζει τελειώνοντας.

Και έφτασε η σειρά για το παραδοσιακό και διασκευασμένο από τον Winwood, αριστουργηματικό, "John Barleycorn". Το κλίμα είναι φανταστικό, ένα ταξίδι στον χρόνο που υπηρετείται καταπληκτικά από τα φωνητικά του Winwood και Capaldi, με τις φωνές τους να αλληλοσυμπληρώνονται, ενώ το σόλο φλάουτο του Wood συμβάλλει στη μελαγχολική διάθεση του τραγουδιού. Υπέροχο! Παρακάτω, υπάρχουν περισσότερα για το τραγούδι και τις ερμηνείες του...

Το άλμπουμ κλείνει υποδειγματικά με το μεγαλύτερης διάρκειας κομμάτι του, το "Every Mothers Son" που την εισαγωγή του, αναλαμβάνει ένα όμορφο κιθαριστικό ριφ. Ο Winwood συνεισφέρει, ακόμα, μερικά ωραία γεμίσματα στην κιθάρα καθώς ο Capaldi παίζει θαυμάσια στα τύμπανά του. Στην εξέλιξη του κομματιού υπάρχει ένα μακρόσυρτο σόλο στο όργανο από τον Winwood για να επανέλθουν μέχρι το τέλος το ριφ της κιθάρας και τα φωνητικά.

Ακόμα κι αν στη συνέχεια δεν ασπάστηκαν τους φολκ μύθους, το παγανιστικό πνεύμα του John Barleycorn έκανε στο γκρουπ τα αρχαία μαγικά του, αναστώντας αυτούς τους «τρεις άντρες που βγήκαν από τη δύση» και ωθώντας τους, σ' άλλες τέσσερις στουντιακές εξορμήσεις...

Traffic70.jpg

Μια βασική πτυχή του υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου σε αυτό το άλμπουμ είναι η μουσική ικανότητα του Steve Winwood. Συμμετέχοντας στη σύνθεση όλων των τραγουδιών εκτός από το παραδοσιακό κομμάτι του τίτλου, παίζει πολλά όργανα όπως όργανο, πιάνο, ακουστικές και ηλεκτρικές κιθάρες και μπάσο. Και φυσικά αυτή η υπέροχη φωνή. Ο μηχανικός, Andy Johns είχε ένα βαθύ σεβασμό για τον Steve Winwood. Σε μια συνέντευξη ανέφερε μια εμπειρία που είχε όταν εργαζόταν μαζί του: «Μια μέρα επέστρεφα από ένα διάλειμμα για μεσημεριανό γεύμα και η ηχομονωμένη πόρτα είχε μια χαραμάδα και μπορούσα να τον ακούσω να παίζει το Χάμοντ. Όχι μόνο παίζει το πάνω και κάτω πληκτρολόγιο, τα πετάλια του μπάσου και τραγουδάει, αλλά σκέφτεται επίσης τι πρόκειται να του ετοιμάσει για δείπνο η γριά του. Οπότε κάνει τέσσερα ή πέντε πράγματα ταυτόχρονα και η μουσική ήταν απλώς εκπληκτική. Δεν θέλω να χρησιμοποιήσω τη λέξη μεγαλοφυΐα, για να μην ακούγεται υπερβολικό, αλλά αυτός ο τύπος, στην άκρη του μικρού του δακτύλου, έχει περισσότερη μουσικότητα από μια ολόκληρη φυλή - πραγματικά. Είναι απλώς άδικο

Όπως προείπαμε είναι δύσκολο να αποδώσεις τιμή σ' ένα αριστούργημα, ότι και να γράψεις, όσο και να προσπαθήσεις να περιγράψεις το καταιγισμό σκέψεων και συναισθημάτων που μπορεί να προκαλέσει. Προσωπικά αισθάνομαι τυχερός που η ακρόαση τέτοιων έργων συνέβη τη κατάλληλη στιγμή για μένα και μπορώ να τα ανακαλώ όποτε "ζορίζομαι" και να αντλώ από τη λάμψη τους. Πάντως για να γίνω όσο πιο αντικειμενικός μπορώ, σας συστήνω να το ακούσετε, όσοι βέβαια δεν το έχετε κάνει και να αποφασίσετε μόνοι σας εάν θα το εντάξετε στα αγαπημένα ακούσματά σας ή θα το προσπεράσετε. Για κείνους πάντως που θα τους αγγίξει η ντελικάτη, εφευρετική και πανέμορφη μουσική του, η απόλαυση είναι εγγυημένη...

(*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia, classicrockreview.com)

CapaldiWinwoodWood.jpg
 
  • Like
Reactions: #@george@#

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Μπα...το Low Spark καλυτερο απο το Barleycorn ?
Με τιποτα για μένα.
Το low spark ειναι μαλλον φλυαρο, με οργανα να δειχνουν και καλά τι ξέρουν να κάνουν αλλα που δεν χτιζουν μονοπατι πραγματικό με προορισμό, χωρίς ακουσμα που εμεριέχει νοημα οπως το Barleycorn.
Το εξωφυλλο του ειναι ενδεικτικό της σταθμης εμπνευσης του νομίζω.
Τα εχω και τα δυο και δεν τα συγκρινω, το Barleycorn "αναπνέει". Το low spark τζαζάρει.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Το low spark τζαζάρει.

you got my point
(εν μέρει).
Δεν είπα ότι ο barley δεν
Βάζω προτεραιότητες μεταξύ σπουδαίων έργων.
Όπως πχ μου άρεζε πάντα (και ακόμα) η καντίνα
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,304
Αθήνα

Το πνεύμα του Κριθαριού​

Το Θέρος είναι στην καυτή εξέλιξή του και θεωρώ τον δίσκο και το κομμάτι υπέρ το δέον επίκαιρα, απ' όλες τις απόψεις...

Από το οπισθόφυλλο:

Μεταξύ των ετών 1900 και 1910, ο Cecil Sharpe συγκέντρωσε διάφορα τραγούδια, μεταξύ των οποίων και το JOHN BARLEYCORN. Οι πολλές εκδόσεις αυτού του τραγουδιού λέγεται ότι προέρχονται από τα Οξφορντσάιρ, Σάσσεξ, Χαμσάιρ, Σάρρεϋ και Σόμερσετ, και εκτιμάται ότι υπάρχουν μεταξύ 100 και 140 εκδόσεων: Το Παλαιότερο γνωστό αντίτυπο είναι της εποχής του Ιακώβου Α' στη συλλογή Pepoysian του 1465, τυπωμένο με μαύρα γράμματα από τον H. Corson (1607-1641). Η δημοφιλής ερμηνεία είναι η προσπάθεια των ανθρώπων να εγκαταλείψουν το αλκοόλ που αποστάζεται από το κριθάρι, όμως στον τελευταίο στίχο:​
And little Sir John with his nut brown bowl
And his brandy in the glass
And little Sir John with his nut brown bowl
Proved the strongest man at last

αλλά υπάρχουν πολλές άλλες ερμηνείες​


Ναι, πρόκειται για τον θρύλο του Θερισμού. Το "John Barleycorn" αντιπροσωπεύει το πνεύμα του Κριθαριού, που μεγαλώνει το καλοκαίρι, μαζεύεται στην ακμή του, αλέθεται και παρασκευάζεται σε μπύρα, όπου ζει ξανά. Το θέμα αυτό, είναι το επίκεντρο των περισσότερων αγροτικών παραδόσεων, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, όπως ο Πράσινος Άνδρας/Green Man (σύμβολο της αναγέννησης, που αντιπροσωπεύει τον κύκλο της νέας ανάπτυξης που εμφανίζεται κάθε άνοιξη)... Η συγκεκριμένη μορφή που οι περισσότεροι στη Δύση, φαίνεται να γνωρίζουν σήμερα είναι γενικά είτε η αγγλική είτε η γερμανική 'ενσάρκωση'.

Έτσι, το "John Barleycorn" είναι μια αλληγορία διαφόρων επιπέδων... είναι μια 'μεταφορά' για την καλλιέργεια και τη συλλογή του κριθαριού, είναι μια 'μεταφορά' των ειδών για τον κύκλο συγκομιδής και ορισμένοι πιστεύουν ότι είναι επίσης μια 'μεταφορά' για την ίδια τη ζωή.

Το τραγούδι ίσως έχει τις ρίζες του στην παλιά αγγλική ή σκωτσέζικη λαογραφία, με γραπτές αποδείξεις ότι χρονολογείται τουλάχιστον από την εποχή της Ελισαβετιανής εποχής (1558–1603). Οι παλαιότερες εκδόσεις είναι Σκωτσέζικες, περιλαμβάνοντας το Σκωτσέζικο ποίημα "Quhy Sowld Nocht Allane Honorit Be/το κριθάρι είναι ώριμο και η συγκομιδή έχει αρχίσει". Το 1782, ο σκωτσέζος ποιητής Robert Burns δημοσίευσε τη δική του έκδοση του τραγουδιού, η οποία επηρέασε τις επόμενες εκδόσεις.

Το τραγούδι επέζησε στον εικοστό αιώνα στην προφορική φολκ παράδοση, κυρίως στην Αγγλία, και πολλοί δημοφιλείς φολκ αναβιωτές έχουν ηχογραφήσει εκδόσεις του τραγουδιού. Στις περισσότερες παραδοσιακές εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένης της σκωτσέζικης έκδοσης του δέκατου έκτου αιώνα, με τίτλο Alan-a-Maut, η 'κακομεταχείριση' του φυτού από τους ανθρώπους και η επανεμφάνισή του ως μπύρα, για να εκδικηθεί, είναι τα βασικά θέματα.

Υπήρχαν τρεις άντρες που ήρθαν από τη Δύση
Την τύχη τους να δοκιμάσουν
Και αυτοί οι τρεις άνδρες έκαναν επίσημο όρκο
Ο Τζον Μπάρλεϋκορν πρέπει να πεθάνει

Τον όργωσαν, τον έσπειραν, τον τσουγκράνισαν
Έριξαν χώματα στο κεφάλι του
Και αυτοί οι τρεις άνδρες έκαναν επίσημο όρκο
Ο Τζον Μπάρλεϋκορν ήταν νεκρός

Τον άφησαν ξαπλωμένο για πολύ καιρό
Μέχρι να πέσουν οι βροχές από τον ουρανό
Και ο μικρός Σερ Τζον φύτρωσε στο κεφάλι του
Και έτσι τους εξέπληξε όλους

Τον άφησαν να σταθεί μέχρι την ημέρα του κατακαλόκαιρου
Μέχρι που φαινόταν τόσο χλωμός και εξασθενημένος
Και ο μικρός Σερ Τζον άφησε μια μακριά, μακριά γενειάδα
Και έγινε λοιπόν άντρας

Έχουν προσλάβει άντρες με δρεπάνια τόσο κοφτερά
Για να τον κόψουν στο γόνατο
Τον έκαναν ρολό και τον έδεσαν παρεμπιπτόντως
Μεταχειρίζοντάς τον πολύ βάρβαρα
Έχουν προσλάβει άντρες με αιχμηρές πιρούνες
Που τον χτύπησαν στην καρδιά
Και ο φορτωτής του φέρθηκε χειρότερα από αυτό
Γιατί τον έδεσε στο κάρο

Τον οδήγησαν γύρω-γύρω από το χωράφι
Μέχρι που πήγαν σε έναν αχυρώνα
Και εκεί έκαναν επίσημο όρκο
Στον φτωχό Τζον Μπάρλεϋκορν

Έχουν προσλάβει άντρες με ξύλινα ραβδιά
Για να διαχωρίσουν το δέρμα από τα οστά
Και ο μυλωνάς του φέρθηκε χειρότερα από αυτό
Διότι τον άλεσε ανάμεσα σε δύο πέτρες

Και ο μικρός Σερ Τζον με το καφέ-κοκκινωπό μπολ[*]
Και το μπράντι του στο ποτήρι
Και ο μικρός Σερ Τζον με την καστανή του μπύρα,
Αποδείχθηκε τελικά ο δυνατότερος άνδρας

Ο κυνηγός, δεν μπορεί να κυνηγήσει την αλεπού
Ούτε να φυσήξει τόσο δυνατά τη σάλπιγγά του
Και ο γανωματής δεν μπορεί να επιδιορθώσει τον βραστήρα ούτε το τσουκάλι
Χωρίς τον μικρό Μπάρλεϋκορν

- John Barleycorn (παραδοσιακό, διασκευή Winwood)
______________
[*] nut-brown bowl: πιθανή αναφορά στην καστανή μπύρα/Nut Brown Ale

- John Barleycorn Must Die, Live At The Santa Monica Civic Auditorium, 1972 -

Το απόλυτο τραγούδι για το ποτό!
 
  • Like
Reactions: #@george@#

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,728
πετρουπολη
Ιδιαίτερα τα παράγωγα του Κριθαριού Γρηγόρη...


Δεν θα κουραστώ ποτέ να ακούω αυτό το δίσκο.
Όπως και τους Τraffic γενικά.
 
  • Like
Reactions: #@george@#

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,304
Αθήνα
Ιδιαίτερα τα παράγωγα του Κριθαριού Γρηγόρη...
Κανονίστε να τα 'τιμήσουμε', πριν οι συνθήκες και οι ανάγκες μας σκορπίσουν...
 
  • Like
Reactions: superfly

Δημήτρης Ιωάννου

Moderator
Staff member
18 June 2006
15,850
Αθήνα-Κέντρο
Εμένα μου φέρνει μια θλίψη αυτό το τραγούδι.

Ναι,τελειώνει με Κάθαρση αλλά σου βγάζει την ψυχή ενδιάμεσα.Συμπάσχω με τον Τζών.Δεν μπορώ να το ακούω συχνά,με επηρεάζει ψυχολογικά.

Και κανονίστε συνάντηση τώρα που είμαι διακοπές.

Θα σας πάρει και θα σας σηκώσει!
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,304
Αθήνα

Τρελές σκιές​

...O Steve Winwood επέστρεψε στην αγροικία, φέρνοντας μαζί του τον αντισυμβατικό παραγωγό, Guy Stevens, της δισκογραφικής του εταιρείας Island, και ένα σωρό ιδέες για ένα σόλο άλμπουμ που φανταζόταν να ονομάζεται Mad Shadows.

Δουλεύοντας μόνος με τον Stevens στο φιλόξενο καθιστικό της αγροικίας, με τα πεταμένα χαλιά στο πάτωμα μπροστά από ένα βρυχώμενο τζάκι, ο Winwood κατάφερε να επινοήσει μερικά κομμάτια: ένα επιβλητικό τζαμάρισμα, το "Every Mother's Son" και ένα δυναμικό μπλουζ, το "Stranger To Himself". Και τα δύο έσφιξαν τους μουσικούς του μύες, αλλά παρόλα αυτά ήταν ακόμα δυσαρεστημένος, καθώς του έλειπε η 'ώθηση και η έλξη' που θα είχε αν περιτριγυριζόταν από μουσικούς που θα ήταν συμπονετικοί στις ιδιοτροπίες του και μπορούσαν επίσης να βοηθήσουν στην εκτέλεση για λογαριασμό του.

«Ο Winwood ήταν καταπληκτικός, αλλά ένας πολύ ήσυχος, ντροπαλός τύπος», λέει ο Phill Brown, μηχανικός στα σέσιον των Traffic. «Δεν επικοινωνεί άψογα και δεν θα μιλούσε σε κανέναν για μέρες. Έμενε στα πιο ομιλητικά μέλη της μπάντας, Capaldi και Mason, να διατυπώσουν τα πάντα».

Τελικά, ο Winwood κάλεσε τον Capaldi και τον Wood να τον πλαισιώσουν ξανά στην αγροικία. Με τον Mason δεν ασχολήθηκε, έχοντας υποκινήσει την απόλυσή του, λίγο μετά την ολοκλήρωση του δεύτερου άλμπουμ των Traffic. Ο Stevens έφυγε επίσης, με τον ιδιοκτήτη της Island, Chris Blackwell να αναλαμβάνει στη συνέχεια την προσωπική ευθύνη των σέσιον, οι οποίες αρκετά σύντομα εξελίχθηκαν σε μια πλήρη επανένωση των Traffic. Σχετικά μ' αυτό, ο Winwood έθεσε μόνο μια προϋπόθεση, να είναι πλέον ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης του γκρουπ.

Με τον εξωφρενικό Jim Capaldi να ψυχαγωγεί και τον εύθραυστο, μυστικιστικό Chris Wood να φέρνει μαζί του ένα παραδοσιακό αγγλικό φολκ κομμάτι που ονομαζόταν "John Barleycorn" –το είχε ακούσει στο Frost And Fire, ένα άλμπουμ του 1965 από τους φόλκις του Hull, The Watersons–, η σκηνή στήθηκε για να γίνουν επιτέλους οι Traffic η μπάντα που ήθελε εξαρχής ο Winwood. Δηλαδή, να μπορεί να αξιοποιηθεί μια ασύλληπτη σειρά μουσικών στυλ – φολκ, μπλουζ, ροκ, τζαζ, κλασική, έθνικ – και στη συνέχεια να μετατρέπονται σε μια φρέσκια, πρωτότυπη μορφή που χάνεται, ρέει και εκτοξεύεται στα ύψη.

JBMDRecordWorldAd.jpg
o Wood ήταν το επίκεντρο αυτής της διαφήμισης για το άλμπουμ, στο τεύχος του Record World της 18ης Ιουλίου 1970​

Το John Barleycorn Must Die ήταν το πρώτο, τεράστιο βήμα σε αυτό το μονοπάτι. Από αυτό το σημείο εκκίνησης, οι Traffic προχώρησαν στη δημιουργία τριών άλλων στούντιο άλμπουμ που τους ξεχώρισαν ως καταπληκτικούς εξερευνητές και σπάνιους βιρτουόζους. Ωστόσο, το τίμημα υπήρξε βαρύ για τους τρεις πρωταγωνιστές, και θα μπορούσε να ειπωθεί ότι κανένας από αυτούς δεν θα ήταν ποτέ ξανά ο ίδιος.

Το άλμπουμ παίρνοντας μορφή σε τρεις μήνες, αρχικά στην αγροικία και στη συνέχεια υπό την καθοδήγηση του Blackwell στο στούντιο Basing Street της Island και στο Olympic στο Λονδίνο, με τους Traffic να προτιμούν την ηχογράφηση υπό το φως των κεριών, είχε στη βάση του επικρατούσα βουκολική διάθεση. Ωστόσο, από εκεί πήδησε σε μια πιο ουράνια σφαίρα, όπως συνέβη σ' ένα από τα ξεχωριστά κομμάτια του, το "Freedom Rider". Ουσιαστικά ένας ληθαργικός, ζαλισμένος, θρήνος της υπαίθρου, παγιδεύεται στο ρεύμα πλεύσης του παλλόμενου Hammond του Winwood και από εκεί πηγαίνει βιαστικά στους καταιγισμούς των σπειροειδών γεμισμάτων του σαξόφωνου και του φλάουτου του Wood σε έναν μακρινό, λιγότερο ευδιάκριτο αλλά πιο υποβλητικό ορίζοντα.

«Πάντα πίστευα ότι το τρίο ήταν το καλύτερο των Traffic», λέει ο Gordon Jackson, μακροχρόνιος φίλος, συνάδελφος μουσικός και κάποτε ρόντι του συγκροτήματος. «Συγκεκριμένα ο Κρις πραγματικά ζωντάνεψε. Πέρα από σπουδαίος τεχνικά, φλαουτίστας και σαξοφωνίστας, η εφευρετικότητά του σε αυτά τα όργανα ήταν απλά τρομερή. Το παίξιμό του βγήκε κατευθείαν από την ψυχή του. Αυτό ακριβώς ακουγόταν μερικές φορές, το άλεσμα της ψυχής του.

Αποκαλούσαμε τον Τζιμ, 'ο Τσιγγάνος', και ήταν αυτής της φύσης. Υπήρχε λίγο από Ρομά στις συμπεριφορές του και ήταν ταξιδευτής από πολλές απόψεις. Ήταν ο στιχουργός της μπάντας, φυσικά, και περισσότερο ποιητής, μπορούμε να πούμε. Και κάθε φορά που ο Στηβ έβαζε τα δάχτυλά του σε μια κιθάρα ή πιάνο ή άνοιγε το στόμα του για να τραγουδήσει, έβγαινε κάτι που ξεπερνούσε το κανονικό. Έχει τις αδυναμίες του ως άνθρωπος, αλλά υποθέτω ότι δεν μπορείς να τα έχεις όλα
».

Πολύ αργότερα, περιγράφηκε από τον ίδιο τον Winwood ως «ίσως το καθ-οριστικό άλμπουμ των Traffic»...

(Πηγή: loudersound.com, Paul Rees)

Καλό Καλοκαίρι!
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,728
πετρουπολη
Μου είχε ξεφύγει ότι στην κονσόλα βρισκόταν ο Φιλ Μπράουν.
΄Ετσι εξηγείται-εν μέρη-η παραγωγάρα και ο κορυφαίος ήχος του άλμπουμ.Μιλάμε για θρύλο...
 
  • Love
Reactions: grio

Δημήτρης Ιωάννου

Moderator
Staff member
18 June 2006
15,850
Αθήνα-Κέντρο
Εγώ μαθαίνω ακόμα και δεν μπορώ να τοποθετηθώ επί της παραγωγής

Ευχαριστώ όμως τον Γρηγόρη για την επιλογή του να μας διδάξει,αφιλοκερδώς,πλουσιοπάροχα και ζωντανά για κάτι που μετράει δεκαετίες πίσω..
 
  • Love
Reactions: grio

ika

Supreme Member
20 September 2010
4,862
Αθήνα
Αν και όλοι θεωρούν το Shoot Out at the Fantasy Factory, το Low Spark of High Heeled Boys και το John Barleycorn Must Die σαν τα καλύτερά των αγαπημένων Traffic, αγαπάω περισσότερο το When the eagle flies.
Δεν μπορώ να θυμηθώ αν υπάρχει κάποιος προσωπικό γεγονός που το έχω συνδέσει μαζί του...
 
  • Like
Reactions: grio

Γιώργος Κουν.

Supreme Member
19 June 2006
8,023
Αιγάλεω
Αν και όλοι θεωρούν το Shoot Out at the Fantasy Factory, το Low Spark of High Heeled Boys και το John Barleycorn Must Die σαν τα καλύτερά των αγαπημένων Traffic, αγαπάω περισσότερο το When the eagle flies.
Δεν μπορώ να θυμηθώ αν υπάρχει κάποιος προσωπικό γεγονός που το έχω συνδέσει μαζί του...
Για μένα είναι το γεγονός ότι ήταν ο πρώτος δίσκος των Traffic που άκουσα. Μεταμεσονύχτια ακρόαση σε σπίτι φίλου, τέτοια εποχή, προετοιμασία για τις Εισαγωγικές. Και τον λάτρεψα.
 
  • Like
  • Love
Reactions: grio and ika

Γιώργος Κουν.

Supreme Member
19 June 2006
8,023
Αιγάλεω
Μου είχε ξεφύγει ότι στην κονσόλα βρισκόταν ο Φιλ Μπράουν.
΄Ετσι εξηγείται-εν μέρη-η παραγωγάρα και ο κορυφαίος ήχος του άλμπουμ.Μιλάμε για θρύλο...
Ναι bro, όταν διαμαρτυρόμουν πως δεν είχα ατάκα στο ταμπούρο, ο άπιστος Θωμάς, παριστάμενος αδερφός απο εδώ, ανέσυρε το Barleycorn απ'όλη τη δισκοθήκη για να κάνει την σχετική αξιολόγηση με την εισαγωγή του Freedom Rider.
Μετά γύρισε, με κοίταξε και μετα βεβαιότητος είπε: "Έχεις δίκιο ρε σύ!" :cool:
 
  • Love
Reactions: grio

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,728
πετρουπολη
Ναι bro, όταν διαμαρτυρόμουν πως δεν είχα ατάκα στο ταμπούρο, ο άπιστος Θωμάς, παριστάμενος αδερφός απο εδώ, ανέσυρε το Barleycorn απ'όλη τη δισκοθήκη για να κάνει την σχετική αξιολόγηση με την εισαγωγή του Freedom Rider.
Μετά γύρισε, με κοίταξε και μετα βεβαιότητος είπε: "Έχεις δίκιο ρε σύ!" :cool:
Σε βινύλιο το έχεις Ζωρζ?