Να διευκρινήσω για τις αμοιβές ότι πλέον δεν είναι ακριβώς ελάχιστες, με την έννοια ότι είναι αντικείμενο ελεύθερης διαπραγμάτευσης, άρα οι συγκεκριμένες που παρατίθενται, είναι οι προτεινόμενες τιμές του ΤΕΕ, ή αλλιώς ή "νόμιμες" τιμές. Το "ακριβώς" πάει στο ότι το ΤΕΕ έχει δικαίωμα να απορρίψει κάποιες αμοιβές ως πολύ χαμηλές.
Από κει και πέρα, όπως συνέβη και με την αντίστοιχη περαίωση των Ημιυπαίθριων, τιμές παίζουν τόσο αρκετά πάνω, όσο και αρκετά κάτω.
Είναι βασικό λοιπόν να κρίνετε (γνωρίζοντας αυτή τη νόμιμη τιμή, που προκύπτει από πρόσθεση των τιμών των διαφόρων επιμέρους διαδικασιών) αν σας συμφέρει να δώσετε παραπάνω, επειδή είναι ο μηχανικός που εμπιστεύεστε χρόνια ή αυτός που έφτιαξε το σπίτι, ή αν θα ήταν θεμιτό να δώσετε πολύ παρακάτω, έχοντας "θαμπωθεί" από μια πολύ χαμηλή τιμή.
Η διαδικασία αυτή δεν είναι τόσο απλή όσο αυτή των ημιυπαιθρίων, απαιτεί πάρα πολύ εκτεταμένη γνώση όχι μόνο του σημερινού νόμου όσο και αυτών των τελευταίων 3 δεκαετιών, ενώ δεν υπάρχει τυφλοσούρτης σε τίποτα, κάθε περίπτωση είναι τελείως διαφορετική απ'την άλλη. Επειδή λοιπόν ο μηχανικός είναι αυτός που καθορίζει το πρόστιμο (και όχι η πολεοδομία), και επειδή η περαίωση είναι μια δουλειά που πρέπει να γίνει σωστά, αφού μέχρι να την ολοκληρώσεις, ουσιαστικά "αυτοκαρφώνεσαι" στην πολεοδομία, οπότε δε λέει να κολλήσει στα μισά του δρόμου η διαδικασία, καλό είναι να είμαστε προσεκτικοί στο ποιόν επιλέγουμε.
Με απλά λόγια, να αναζητήσετε σαφώς τιμές χαμηλότερες από αυτή την προτεινόμενη, οι περισσότεροι μηχανικοί κάνουν γενναίες εκπτώσεις λόγω της συγκυρίας, όμως μην καταφύγετε σε εξευτελιστικές αμοιβές, που, δεδομένου του πολύπλοκου της διαδικασίας, το πιθανότερο είναι να είναι εκ του πονηρού. Επίσης, είναι βασικό να συμφωνείτε εξαρχής στην τιμή, γιατί είναι επίσης κάτι που συμβαίνει συχνά μηχανικοί καθημερινά να παρουσιάζουν και κάτι άλλο που "πρέπει" να γίνει, με αποτέλεσμα η αρχική τιμή των 800 ευρώ που έδωσαν να ανεβαίνει τελικά στα 1500...