ΣΩΚΡΑΤΗΣ Τ.
Μέλος Σωματείου
Εξαρτάται.Επι τη ευκαιρία του άρθρου του σιμου για το leasing, αν κάποιος δεν περνάει το μίσθωμα στα έξοδα εταιρείας, έχει νόημα αυτός ο τρόπος απόκτησης αυτοκινήτου; Λίγο που το είχα ψάξει, είχα δει ότι μετά την τετραετία, ο χρήστης έχει πληρώσει περίπου το 70% της αξίας του αυτοκινήτου ΚΑΙ δεν έχει αυτοκίνητο.
Ας υποθέσουμε ότι κάποιος θέλει να αγοράσει το Audi A3 sportback.
To αυτοκίνητο κοστίζει περίπου 22.500 ευρώ.
Σενάρια απόκτησής του:
1.O αγοραστής έχει τα χρήματα και το πληρώνει μετρητοίς.
Σε 4 χρόνια,αν το πουλήσει,θα εισπράξει περίπου 16.000€ και θα έχει πληρώσει
4 φορές τέλη κυκλοφορίας,4 φορές ασφάλεια,1 φορά αλλαγή ελαστικών και 2 service.
Περίπου 3.500-4.000 ευρώ.
Άρα,είχε 22.500 ευρώ και μετά από 4 χρόνια θα έχει 16.000-4000=12.000€.
2.Να έχει τα χρήματα αλλά αντί να το πληρώσει μετρητοίς,να λάβει από τράπεζα καταναλωτικό
δάνειο διάρκειας 48 μηνών (για να διευκολύνουμε την σύγκριση)με cash collateral
(εγγύηση τα μετρητά του) το ποσό των 22.500 ευρώ.
Το επιτόκιο σε αυτή την περίπτωση δανείου είναι περίπου 3,2% + 0,60% εισφορά του Ν.128=3,80%
Σε 4 χρόνια θα πληρώσει στην τράπεζα για το δάνειο 24.500 ευρώ + τα 4.000 ευρώ που γράψαμε πιο πριν,συνολικά 28.500 ευρώ.
Όμως,αποδεσμεύονται τα 22.500 ευρώ που είχε βάλει ενέχυρο και τα έχει πάλι στην κατοχή του.
2.Να μην έχει τίποτα.
Σε αυτή την περίπτωση,θα πληρώσει με leasing δίνοντας προκαταβολή 3 δόσεις οι οποίες αφαιρούνται από το σύνολο των δόσεων,
372€ Χ 48 μήνες=17.900 ευρώ μείον τα 4.000 ευρώ που ΔΕΝ πλήρωσε γιατί τα πληρώνει η εταιρεία Leasing,δηλαδή το "ΔΕΝ έχει αυτοκίνητο"
του κόστισε 14.700€.
Διαλέξτε.