Canon PowerShot G7

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Βλέπω ότι και η λήψη έγινε πρόχειρα. Δηλ. έγινε από χαμηλά και όχι από το κέντρο με αποτέλεσμα να έχουμε παραμορφώσεις 2 ειδών. Σύγκλιση γραμμών, που οφείλεται στρη λήψη από χαμηλά και βαρελοειδή που οφείλεται εγγενής αδυναμία των φακών στο ευρυγώνιο άκρο.
Από οξύτητα πάντως δείχνει καλή.
 

Mihalis S.

Supreme Member
19 June 2006
3,497
Απάντηση: Re: Canon PowerShot G7

ΒΛΑΣΙΔΗΣ said:
Βλέπω ότι και η λήψη έγινε πρόχειρα. Δηλ. έγινε από χαμηλά και όχι από το κέντρο με αποτέλεσμα να έχουμε παραμορφώσεις 2 ειδών. Σύγκλιση γραμμών, που οφείλεται στρη λήψη από χαμηλά και βαρελοειδή που οφείλεται εγγενής αδυναμία των φακών στο ευρυγώνιο άκρο.
Από οξύτητα πάντως δείχνει καλή.

Μα νομίζω ήμουν σαφής. Η συγκεκριμένη λήψη έγινε με γνώμονα την ευκρίνεια κι όχι την γεωμετρία. Οπότε σίγουρα έγινε πρόχειρα. Σίγουρα υπάρχει πρόβλημα στα άκρα ακόμη και στις μακρινές φωτογραφίσεις αλλά είναι στα ποσοστά που προαναφέρθηκαν. Η δοκιμή θα επαναληφθεί πάντως πιο προσεχτικά για να έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα των δυνατοτήτων της και την γνώμη σας φυσικά που για μένα τον αδαή μετράει πάνω απ'όλα.
 

Mihalis S.

Supreme Member
19 June 2006
3,497
Η παραμόρφωση της G7. Φυσιολογική; Εσείς θα μου πείτε.

distortion.jpg
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
δεν είπαμε ότι οι παραμορφώσεις στην G7 είναι τίποτα το ιδιαίτερο. Μια χαρά είναι σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αυτό που παρατηρώ είναι ότι γενικώς οι εικόνες είναι αρκετά soft. Είναι φανερό ότι ο φακός υπολείπεται των δυνατοτήτων του αισθητήρα. Δεν αρκεί η άνοδος των mp για να πάρουμε καλά αποτελέσματα, ακριβώς τα ίδια θα παίρναμε σε εκτυπώσεις και από έναν αισθητήρα των 6mp, καθώς εν προκειμένω περιορίζει ο φακός. Χώρια που με λιγότερα πίξελς στην ίδια επιφάνεια έχουμε και λιγότερο θόρυβο. Και μικρότερα αρχεία κοκ. Εν ολίγοις δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τα πολλά mp, είναι το ευκολότερα "αναβαθμίσιμο" χαρακτηριστικό της μηχανής, και λογικό είναι να προβάλεται αυτό, στα πλαίσια του μάρκετιγκ.

Δοκίμασε ωστόσο να τραβήξεις κάποιες φωτογραφίες με πιο κλειστό διάφραγμα (δοκίμασε f/8), μήπως αυτές που τράβηξες είναι σε τέρμα ανοικτό που ο φακός σίγουρα δεν είναι και στο οξύτερό του.
 

Mihalis S.

Supreme Member
19 June 2006
3,497
Τις συγκεκριμένες φωτογραφίες τις εχω τραβήξει με τις αυτόματες ρυθμίσεις της μηχανής απλά επιλέγοντας συγκεκριμένα scenes οπότε δεν υπάρχει παρεμβολή δική μου ανοιγμα του φακού. Ισως να ευθύνεται για την οξύτητα και η επιλογή του zoom που είχα κάνει, αφού νομίζω ότι στις κοντινές λύψεις η ευκρίνεια είναι αρκετά καλή. Πάντως σε κάποια reviews που έχω διαβάσει αναφέρεται ότι οι φωτογραφίες που τραβάει είναι λίγο soft. Πάντως εγώ δεν έκανα την επιλογή μου λόγω του αισθητήρα (10 Mp) αλλά, λόγω focus 6x και την πληθώρα των χειροκίνητων ρυθμίσεων που προσφέρει η μηχανή ώστε να μπω λίγο στα βαθιά της φωτογράφισης.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
τέτοιου τύπου φακοί είναι οξύτεροι στο ευρυγώνιό τους. Συνήθως στο τελε άκρο τους χάνουν πολύ. Τουλάχιστον αυτό ισχύει στους σουπερζουμ φακούς των dslr. Δοκίμασε να βγάλεις σε πρόγραμμα προτεραιότητα διαφράγματος (Α)
 

cconstan

New member
14 October 2006
19
Μια ερωτηση για τον send, τον κ. Βλασιδη και οποιον αλλον γνώστη:
Εαν στην 400D εβαζες συνολικό βαθμό επιδοσης 10/10, τι βαθμο (;/10) θα εβαζες στην G7, στη S3 & στη A710;
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Η πρώτη απορία...
10/10 η 400d με ποιό φακό; Με ευρυγώνιο ή τηλεφακό; Με φακούς σειράς L (Π.χ. 17-40/4, 70-200 4.0) ή με βάση τον φακό του κιτ ή με ένα υπερζούμ;

Η δεύτερη απορία....
Η γενική επίδοση είναι ο καλύτερος τρόπος να πει κανείς ψέμματα. Π.χ. αν βαθμολογήσω την διάρκεια της μπαταρίας με τον ίδιο βαθμό στη λήψη με iso 800 και πάνω, άλλον μπορεί να κάνω ευτυχισμένο κι άλλον δυστυχισμένο. Κάποιος που παίρνει τη μηχναή και θα φύγιε για 8 μέρες στο βουνό σίγουρα καίγεται για το πρώτο και αδιαφορεί για το δεύτερο. Κάποιος άλλος που θέλει να τραβά σε μουσεία (όπου απαγορεύεται το τρίποδο) ενδιαφέρεται μόνο για το δεύτερο.

Επίσης παίζει ρόλο το θέμα. Τοπίο, οικογενειακές στιγμές, δράση, κλπ. Αν το θέμα είναι αγώνες μότοκρος τότε η κόμπακτ είναι χαμένη από χέρι, ούτε 2,5/10. Αν είναι τοπίο με πολύ φως, μπορεί και 9,0/10. Αν είναι παιδικός αγώνας σε κλειστό τότε μπορεί να είναι 4/10, αν είναι σε ανοιχτό 6-7/10.

Η λύση είναι μία. Μας δίνεις τις μηχανές και τις παίρνουμε για ένα 4ήμερο κάπου. Μετά θα έχετε αναλυτικά τις απαντήσεις στα ερωτήματά σας. :chinscratch:
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
κατ' αρχάς να διευκρινήσω ότι ούτε γνώστης είμαι (υπάρχουν πολύ ειδικότεροι εμού για να απαντήσουν επί του θέματος), ούτε τις συγκεκριμένες μηχανές έχω δοκιμάσει. Έχω την 350D, οπότε ξέρω πώς περίπου θα είναι η 400D, σε συνδυασμό με όσα έχω διαβάσει. Όσο για την G7, ό,τι γνωρίζω είναι από φωτογραφίες που έχω δει, από όσα έχω διαβάσει αλλά και από τη γενικότερη επαφή μου με τις κόμπακτ.

Τώρα για τη σύγκριση, όντως όπως προαναφέρθηκε σημασία έχουν τα κριτήρια που ο ίδιος θέτεις. Γιατί πραγματική σύγκριση μεταξύ μιας κόμπακτ και μιας dslr δεν μπορεί να υπάρξει.
Σίγουρα η 400D, και μόνο λόγω της κατηγορίας της (δηλαδή δεν εξετάζω τα πλεονεκτήματά της έναντι των άλλων dslr της κατηγορίας) υπερτερεί σημαντικότατα στην εστίαση και την υστέρηση κλείστρου (τα δύο αυτά είναι βασικότατα εάν φωτογραφίζεις κάτι που εξελίσσεται γρήγορα και απρόβλεπτα, όπως αγώνες, ζώα, παιδιά), σίγουρα στην αυτονομία (καθώς το πιο ενεργοβόρο εξάρτημα της μηχανής είναι ο αισθητήρας τον οποίο μία dslr χρησιμοποιεί μόνο τη στιγμή της λήψης), εννοείται στο θόρυβο (εάν φωτογραφίζεις σε οποιεσδήποτε συνθήκες εκτός από άπλετο φως ημέρας η σύγκριση είναι τραγική). Τώρα για την ακρίβεια φωτομέτρησης δεν μπορώ να εκφέρω άποψη.

Υπάρχουν ασφαλώς και τα θέματα της επεκτασιμότητας και του μεγέθους, αλλά αυτά είναι ακόμη πιο υποκειμενικά ζητήματα. Για παράδειγμα, η 350D (και η 400) έχουν επικριθεί ότι είναι πολύ μικρές!

Τελοσπάντων, η σύγκριση που έχω κάνει είναι μεταξύ της 350D και της Konica-Minolta A2. Η οποία ήταν ανώτερη σε κατηγορία της G7 (ήταν στη σειρά των "prosumer compact", βλ. Canon Pro1, Olympus 8080, Sony 828) που είχαν βγει πριν 2-τόσα χρόνια. Και η οποία, παρά τις "δάφνες" της (πρωτοποριακό -τότε- σύστημα anti-shake), καλός φακός (σε σχέση με τον κιτ 18-55 της Canon) 28-200 2.8-3.5, πολύ καλύτερα και εργονομικότερα χειριστήρια, γκριπ, ακόμη και οφθαλμοσκόπιο! (η μεν βασίλισσα των κόμπακτ, η δε πληβεία των dslr γαρ), με κριτήριο την ποιότητα εικόνας έχανε άνετα από την 350D, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Στο φως της ημέρας οι διαφορές δεν ήταν τόσο μεγάλες βέβαια, και όλες οι παραπάνω ευκολίες θα συνηγορούσαν στη χρήση της Α2 (πχ για μία ημερήσια εκδρομή). Εάν ασχολείται κανείς όμως και λίγο πέρα από αυτό, νομίζω ότι αργά ή γρήγορα θα στραφεί στις dslr.
 

cconstan

New member
14 October 2006
19
Σας ευχαριστω αμφοτερους. Εχω μια IXUS 50 και τρωγομαι να αναβαθμιστω. Θεωρητικες γνωσεις δεν εχω αλλα μου αρεσει η φωτογραφια εξου και οι αλεπαλληλες ερωτησεις. Η G7 σιγουρα είναι καλυτερη της δικής μου αλλα και για DSLR ψηνομαι. Βεβαια διαβασα οτι ο φακος του κιτ της 400D ειναι φεσι όποτε αργότερα θα πρεπει να ξαναβαλω το χερι στην τσεπη... Υπαρχει καμια ενδιαμεση προταση;
 
Απάντηση: Re: Canon PowerShot G7

Σας ευχαριστω αμφοτερους. Εχω μια IXUS 50 και τρωγομαι να αναβαθμιστω. Θεωρητικες γνωσεις δεν εχω αλλα μου αρεσει η φωτογραφια εξου και οι αλεπαλληλες ερωτησεις. Η G7 σιγουρα είναι καλυτερη της δικής μου αλλα και για DSLR ψηνομαι. Βεβαια διαβασα οτι ο φακος του κιτ της 400D ειναι φεσι όποτε αργότερα θα πρεπει να ξαναβαλω το χερι στην τσεπη... Υπαρχει καμια ενδιαμεση προταση;


O 18-55 μπορεί να είναι πλαστικός, αλλά φέσι δεν είναι με τίποτα.
Πιστεύεις ότι θα έδινε η canon τις μηχανές της με ένα φακό που θα τις θάβει?
Σε σχέση με τις περισσότερες compact ο φακός αυτός θα δώσει άριστα αποτελέσματα.
Μετά...βλέπεις.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
αν καλομάθεις με κάτι ΚΑΛΟ είναι φέσι.
Αλλιώς είναι κάτι to just set you going....

Και φυσικά η Canon δεν θα έκανε κάτι τέτοιο.
Απλά και μέ ένα φακο σαν αυτόν μιά dslr καθαρίζει μιά κόμπακτ.
Αλλά απλώς μια κόμπακτ.
Αλλά και η dslr δεν είναι μιά dslr όπως θα έπρεπε να είναι.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
ο 18-55 είναι απλώς απόδειξη τι μετριότητες φορούν οι περισσότερες κόμπακτ. Επίσης είναι απόδειξη ότι όλοι σχεδόν οι φακοί σε f/8 είναι τουλάχιστον ανεκτοί. ;) Προς το παρόν δεν διαθέτω τίποτα άλλο στο ευρυγώνιο άκρο και εν αναμονή των εξελίξεων (περιμένω να δω εάν η canon θα βγάλει σταθεροποίηση στο σώμα οπότε θα παραμείνω αναγκαστικά σε αισθητήρα APS-C ή εάν θα πάω σε full frame) μένω με τον 18-55 και έναν 20-35 (όχι τον L) για ευρυγώνιους.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Παρεμπιπτόντως, το dpreview ανέβασε σήμερα αναλυτικό review της G7.
Της έδωσε -αν και οριακά, όπως αναφέρει- τον υψηλότερο βαθμό -highly recommended. Στα συν η πολύ καλή ανάλυση, η ποιότητα εικόνας, η σταθεροποίηση. Στα αρνητικά της ο έντονος θόρυβος, παρών ακόμη και στα iso80 στις σκιές, αποδεκτός -πλην όμως εμφανής- σε κανονικές εκτυπώσεις στα iso200 και 400, "pointless" εντεύθεν. Επίσης επικρίνει το ότι αφέθηκαν εκτός μερικά από τα χαρακτηριστικά των προηγούμενων μοντέλων σειράς G, λχ η σπαστή οθόνη, το status panel, ο γρήγορος φακός
 

spyros_greece

New member
20 November 2006
13
Καλημέρα μια ερώτηση για τον φίλο που έχει πάρει την g7 .
η μπαταρία είναι τόσο μικρή σε διάρκεια όσο λένε ?
θέλω να πάρω την g7 και να ρωτήσω αν κάποιος φίλος προτείνει κάτι καλύτερο στα λεφτά που έχει η g7 για compact πάντα όχι dslr
ευχαριστώ
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Εάν είναι για το κόστος, να πω ότι η G7 αγγίζει το όριο μιας φθηνής dslr. Μιας Νικον D50 ή μιας Pentax K110D.

Τώρα για επιλογή μεταξύ κόμπακτ αυστηρώς, σίγουρα η G7 είναι μία από τις καλύτερες που κυκλοφορούν. Ο τελευταίος Φωτογράφος έχει ένα συνοπτικό συγκριτικό τεστ μεταξύ compact με σταθεροποίηση, η G7 παίρνει την υψηλότερη βαθμολογία, η (πολύ φθηνότερη) Nikon P4 φαίνεται να έχει το καλύτερο σύστημα σταθεροποίησης και η Panasonic LX2 (επίσης κάπως φθηνότερη) παίρνει τη διάκριση Editor's Choice. Προσωπικώς θα έριχνα μια ματιά στην τελευταία, είναι η μοναδική μηχανή αυτή τη στιγμή με αισθητήρα 16:9, και βρίσκω τις εστιακές αποστάσεις του φακού της (28-112) μάλλον πιο χρήσιμες από το 35-210 της G7. Αναλόγως και του τι φωτογραφίζει κανείς, βεβαίως...