Capote

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2024 την Κυριακή 07 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

ψηφιστε την ταινια


  • Total voters
    0
18 June 2006
8,260
Θεσσαλονίκη
P10164615.jpg
http://images.google.gr/url?q=http:...164615.jpg&sig=__I5mnV7js7-mJY5denp5XoZaPF4A=

Capote

Χώρα: ΗΠΑ – Καναδάς
Έτος: 2005
Διάρκεια: 116’
Είδος: Βιογραφία
Σκηνοθεσία: Bennett Miller
Πρωταγωνιστούν: Philip Seymour Hoffman , Catherine Keener, Clifton Jr. Collins
Εικόνα: 2,35:1
Ήχος: d.d 5,1


Η ταινία που δικαίωσε τον PhilipSeymourHoffman δίνοντας του το πολυπόθητο αγαλματίδιο της ακαδημίας των Oscar. Ένας μεγάλος ηθοποιός σε μια μεγάλη ταινία. Αν όμως δεν είστε διατεθειμένοι να παρακολουθήσετε μια σχετικά αργή ταινία που περιστρέφετε γύρο απ την ζωή και τις ιδιοτροπίες ενός παράξενου καλλιτέχνη τότε πιθανόν ν απογοητευτείτε. Σε αντίθετη περίπτωση μπορεί και να την χαρακτηρίσετε και ως την καλύτεροι ταινία της χρονιάς

ΤΟ STORY

Νοέμβριος, 1959: ο Τρούμαν Καπότε, συγγραφέας του βιβλίου «Breakfast at Tiffany's» και δημοσιογράφος, διαβάζει ένα άρθρο για τη δολοφονία μιας οικογένειας στο Κάνσας. Επηρεασμένος από το γεγονός, θα ταξιδέψει μαζί με την καλή του φίλη, Νελ Χάρπερ Λι (που μόλις έχει ολοκληρώσει το σενάριο για την ταινία «To Kill a Mockingbird»), στην πόλη για να πραγματοποιήσει δημοσιογραφική έρευνα.
Αρχικός του στόχος, να γράψει ένα «κομμάτι» στο περιοδικό «New Yorker» που να αναλύει την υπόθεση. Καθώς, όμως, ψάχνει όλο και πιο βαθιά την ιστορία κι αφού γνωρίζει και τους δύο δολοφόνους στη φυλακή, αποφασίζει ότι το άρθρο είναι πολύ μικρό για να αποδώσει όλα όσα θέλει... Ειδικά με έναν από τους δολοφόνους, τον Πέρι Σμιθ, αναπτύσσει μια παράξενη σχέση εξάρτησης, συμπάθειας αλλά και... αμοιβαίας εκμετάλλευσης.
Το παρελθόν των δολοφόνων, τα κίνητρα, η περιρρέουσα ατμόσφαιρα, ιντριγκάρουν τον Καπότε που αποφασίζει να μην περιοριστεί απλά σε ένα άρθρο σε περιοδικό, αλλά να γράψει ολόκληρο βιβλίο. Όμως, κάποια στιγμή βρίσκεται σε αδιέξοδο, ηθικής τάξεως. Δεν ξέρει τι προτιμάει: να μην εκτελεστούν οι δολοφόνοι, μιας που τους έχει συμπαθήσει ή να εκτελεστούν, έτσι ώστε να έχει το βιβλίο του δυνατό τέλος που θα του εξασφαλίσει εμπορική επιτυχία
 
Last edited:
10 July 2006
5,257
Θεσσαλονίκη
Ο Seymour Hoffman σε μιά από τις δύο καλύτερες ταινίες του (η άλλα ήταν που είχε εθιστεί στις βενζίνες, δεν θυμάμαι τίτλο). Αν και δεν χωνεύω τους θεσμούς oscar κλπ, η ταινία είναι διαμάντι.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Είχε και μία σπουδαία ερμηνεία σε μία ταινία πού υποδύεται έναν υπάλληλο τράπεζας,που είναι εθισμένος στόν τζόγο.Δυστυχώς μου διαφέυγει ο τίτλος.Και εκεί με είχε εντυπωσιάσει.
 
18 June 2006
8,260
Θεσσαλονίκη
Σπύρος Σούρλας said:
Είχε και μία σπουδαία ερμηνεία σε μία ταινία πού υποδύεται έναν υπάλληλο τράπεζας,που είναι εθισμένος στόν τζόγο.Δυστυχώς μου διαφέυγει ο τίτλος.Και εκεί με είχε εντυπωσιάσει.

ΗΤΥΦΛΗ ΖΑΡΙΑ ΤΟΥ ΝΤΑΝ ΜΑΧΟΟΥΝΙ
owning_mahowny.jpg
 
Last edited:
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Κώστας Ποτακίδης seven said:
ΗΤΥΦΛΗ ΖΑΡΙΑ ΤΟΥ ΝΤΑΝ ΜΑΧΟΟΥΝΙ
owning_mahowny.jpg

Ευχαριστώ.Η ερμηνεία του ήταν συγκλονιστική.Αγέλαστος,συγκρατημένος ,´κολλημένος´στό παθος του,δέν υπήρχε τίποτα άλλο γύρο του.Πολύ καλός καί όταν εμφανιζόταν στήν τράπεζα όπου εργαζόταν...
Επίσης αργή ταινία ,πολύ ´εσωτερική´,αλλά άξιζε τον κόπο.
Υ.γ
Τον ´καπότε ´θά τον δώ σημερα ή αυριο.
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,804
Ελλαδα
Aυτες τις ημερες πρεπει να βγαινει σε DVD και το IN COLD BLOOD
H ταινιαρα που γυρισε το 1967 ο ΡΙΤΣΑΡΤ ΜΠΡΟΥΚΣ
θυμαμαι ποσο πολυ εντυπωση μου ειχε κανει το ρεαλιστικο γυρισμα, νομιζες πως εβλεπες ντοκυμαντερ
ο ειδικος θα μας πει ποτε θα το ξαναδουμε σε dvd........
 

Beavis

AVClub Addicted Member
25 August 2006
2,256
AΘΗΝΑ
Re: Απάντηση: Capote

Τσάκωνας Βασίλης said:
Ο Seymour Hoffman σε μιά από τις δύο καλύτερες ταινίες του (η άλλα ήταν που είχε εθιστεί στις βενζίνες, δεν θυμάμαι τίτλο). Αν και δεν χωνεύω τους θεσμούς oscar κλπ, η ταινία είναι διαμάντι.

Ειναι το Μονα Λιζα με την Καθυ Μπειτς.
Συμφωνω οτι ειναι κορυφαιος ηθοποιος με μοναδικες ερμηνιες
Επαιζε και σε ενα απο τα αγαπημενα μου εργα το 25th Hour
 

lalakis

New member
19 July 2006
76
Πριν ξεκινήσετε να δείτε την ταινία παρακολουθήστε στα εξτράς ένα μικρό φιλμάκι γιά τον συγγραφέα. Σε κάποιο σημείο τον βλέπουμε και κυρίως τον ακούμε να δίνει μιά συνέντευξη. Προσέξτε την ιδιαιτερη φωνή του γιατί αν δεν το κάνετε θα εκνευριστείτε κατά τη διάρκεια της ταινίας με την ομιλία του Χόφμαν. Έχει τόσο πιστά αντιγράψει τον τρόπο ομιλίας του συγγραφέα που ανάμεσα τα άλλα ταλέντα να του αναγνωρίσουμε και αυτό του μίμου !!!
Είναι άξιο θαυμασμού πως μπόρεσε να κρατήσει σταθερά αυτόν τον ιδιαίτερο τόνο κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.
Κατά τα άλλα η ταινία δεν είναι βιογραφική αλλά εστιάζει στην περίοδο που ο Καπότε γράφει το βιβλίο ΕΝ ΨΥΧΡΩ έχοντας αναπτύξει στενή σχέση με τους δύο δολοφόνους μιάς τετραμελούς οικογένειας μεσα στη φυλακή και περισσότερο στενή με τον Πέρυ τον έναν από τους δύο.
Η ταινία στερείτε παντελώς του οποιουδήποτε εφφέ που θα επέτεινε τη δραματουργία. Ηχητικού ή οπτικού. Μόνο ο μελαγχολικός και μονότονος ήχος ενός πιάνου δίνει που και που βαρύτητα στην ατμόσφαιρα.
Η δράση αναδύεται μέσα από τα λόγια τα βλέματα και τις σιωπές και τα αναποφευκτα ερωτήματα που γεννιούνται.
Το κυριότερο : Τους εκμεταλευτηκε στυγνά γιά να γράψει το βιβλίο του ή υπήρξε πράγματι μιά σχέση φιλίας ανάμεσα τους ??
Οι απαντήσεις δίνονται μέσα από την ταινία αλλά και πάλι αμφιβάλεις γιά όλα. Ίσως φταίει η ίδια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα του Καπότε την οποία υποστηρίζει άψογα ο Χόφμαν.
Η εικόνα είναι μουντή και θολή επιτηδευμένα και μόνο σε κάποια πλάνα στην Ισπανία λούζεται στο φως και δίχνει τα δόντια της.
Από ήχο μην περιμένετε τίποτε λόγω της φύσης της ταινίας. Μόνο τέσσερεις πυροβολισμοί ξαφνιάζουν και σπάνε την ησυχία του φίλμ και ταυτόχρονα σοκάρουν με ότι τους συνοδεύει.
Μιά ταινία που την βλέπεις καθηλωμένος από το πρώτο μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο.
 

antonios

AVClub Addicted Member
14 July 2006
1,366
Δεν αρκεί να παίζει μόνο κάποιος καλά, αλλά και η ταινία να κρατάει το ενδιαφέρον του θεατή.
Έχω αντίθετη γνώμη. Η ταινία ήταν τόσο βαρετή που είδα μόνο το μισό...δεν υπήρχε εξέλιξη.
Άντε γεια!
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Πολύ ωραία και διευκρινιστικά όσα έγραψε ο φίλος lalakis.Τελικά ξενύχτησα και τήν ειδα χτές τήν ταινία.
Μιά σπουδαία ταινία,με μιά εκπληκτική ερμηνεία τού Hoffman.Ο τύπος είναι Ο..Καπότε.Ο τρόπος πού στέκεται,που μιλά ,πού κινείται,πού παρατηρεί τούς άλλους ειναι συγκλονιστικός.
O Ηoffman,είναι απο τούς ηθοποιούς,πού δέν κάνουν ´φασαρία´.Ο τρόπος με τον οποίον υποδύεται τήν επιθυμία και τό πείσμα να καταφέρει αυτό πού θέλει -δηλαδή να γράψει τό βιβλίο-είναι συναρπαστικός.
Εντυπωσιάζει ο ´αθόρυβος´τρόπος με τον οποίον ο Καπότε έπαιρνε αυτό πού ήθελε απο τούς γύρο του,είτε ήταν οι φίλοι του-πού δεν είχε φίλους δηλαδή,οι άλλοι τον αγαπούσαν-είτε ηταν οι κρατούμενοι ,είτε οι αστυνομικοί.Υπήρχε μια τεράστια υπόγεια θέληση,που επιφανειακά έβγαινε με μιά ηρεμία πού σόκαρε.
Στην ταινία έχεις τήν εντύπωση ότι όλα κινούνται γύρο απο τον Καπότε.Ολοι οι άλλοι είναι πιόνια του για τήν επίτευξη ενός σκοπού.Ακόμα και τόν Σμίθ,ενώ νοιώθει συμπάθεια λογω σχετικά κοινών παιδικών καταβολών,τελικά τόν χρησιμοποιεί γιά το βιβλίο.Το κάνει όμως με έναν μοναδικό τρόπο,που οι άλλοι δεν είναι σίγουροι,άν όντως ενδιαφέρεται ή όχι γι´αυτούς.Ανθρωπος εντελώς μοναχικός ,κρυμμένος πίσω απο έναν κοινωνικό λούστρο(οι ´κοσμικές´σκηνές τής ταινίας είναι αποκαλυπτικές και εύστοχες),ανέραστος(δεν φαντάζεσαι ότι αυτός ο άνθρωπος έχει κανονική ερωτική ομοφυλοφυλική ζωή),αφόρητος νάρκισσος,πού εκμεταλλέυεται τά πάντα.
Η σκηνοθεσία είναι θαυμάσια,και δέν υπάρχει κανένα περιττό στολίδι-όπως πολύ εύστοχα επισήμανε ο lalakis στο post του-για να σού αποσπά τήν προσοχή.Η φωτογραφία μού άρεσε πολύ.
Συγκολονιστική η σκηνή πού ο Καπότε πάει στην φυλακή λίγο πρίν τήν εκτέλεση.Εκεί μόνον ,γίνεται συναισθηματικός ,αλλά σε πείθει ότι κλαιει για τον εαυτό του πιό πολύ ,παρά για τον μελλοθάνατο.Κάποια στιγμή σκέφτηκα ,μήπως κλαίει απο ανακούφιση πού επιτέλους θά γράψει το φινάλε τού βιβλίου του.!!
Πολύ καλή ταινία,εν κατακλείδι,πού μαζί με την Συριάνα ήταν οι δύο καλύτερες περυσινές κατά τήν γνώμη μου.
Υ.Γ
Βλέποντας και το ´Καπότε´αυξήθηκαν οι απορίες μου για το πώς είναι δυνατόν το δίκην τηλεοπτικής σειράς crash να κερδίσει τά Oσκαρ.
 
18 June 2006
8,260
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Capote

lalakis said:
Κατά τα άλλα η ταινία δεν είναι βιογραφική αλλά εστιάζει στην περίοδο που ο Καπότε γράφει το βιβλίο ΕΝ ΨΥΧΡΩ έχοντας αναπτύξει στενή σχέση με τους δύο δολοφόνους μιάς τετραμελούς οικογένειας μεσα στη φυλακή και περισσότερο στενή με τον Πέρυ τον έναν από τους δύο..

Έτσι ακριβός είναι. Μια περίοδο , η τελευταία δημιουργική του συγγραφέα που στάθηκε και καθοριστική για τον ίδιο και τα όνομα του. Ο Χόφμαν έπαιζε ουσιαστικέ χωρίς αντίπαλο στα OSCAR.
 

antonios

AVClub Addicted Member
14 July 2006
1,366
μην αρχίζετε να λέτε για Oscar και αηδίες. Αυτά δίνονται μεταξύ γνωστών και φίλων ως επί το πλείστον παίζει ρόλο και η διαφήμιση και τέτοια.
Αν μια ταινία είναι καλή το κρίνει ο κάθε θεατής ξεχωριστά και για τον ευατό του περισσότερο.

* Δεν θυμάμαι να έχουν πάρει θρίλερ όσκαρ...
 
18 June 2006
8,260
Θεσσαλονίκη
Το είχα ξανά πει και το ξανά λέω. Τα OSCAR τα δίνουν στον ηθοποιό που πιστεύουν ότι θα τους φέρει η τους φέρνει χρήματα στα ταμεία. Είναι η βούλα της πιστοποίησης που λειτουργεί θετικά στους καταναλωτές θεατές . Φυσικά κα αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι όσοι έχουν πάρει το αγαλματίδιο είναι αποκλειστικά εμπορικοί και καλοί η μέτριοι ηθοποιοί . Ο Χόφμαν το έχει αποδείξει αυτό. Δείτε όμως πια ήταν η αμέσως επόμενη ταινία του. Mission impossible 3 που σημαίνει ότι οι κύριοι του Hollywood του είπαν . Εμείς σου δώσαμε το Oscar , εσύ όμως πρέπει να μας φέρεις λεφτά. Το ίδιο δεν έκανε και ο περσινός νικητής? Μιλάμε για τον J. Fox που μετά το Ray πήγε και έπαιξε στο έκτρωμα που λέγετε Stealth και αμέσως μετά στο Miami Vice.
Αυτά περί Oscar
 

markont

Established Member
19 June 2006
230
Εξαιρετική εμηνεία σε μία πολύ ατμοσφαιρική ταινία. Καταπληκτικός ηθοποιός
 

dpoly

Senior Member
19 June 2006
317
Αθήνα
Θα δω την ταινία μέσα στην εβδομάδα και θα μεταφέρω εντυπώσεις. Αυτό που θα ήθελα να πω προς το παρόν είναι να μην χάσετε το "Εν Ψυχρώ" ("In Cold Blood"). Απίστευτη ταινία που δεν επικαλείται υποτιθέμενες σοκαριστικές σκηνές για να προβληματίσει τον θεατή. Η παράνοια της βίας είναι από μόνη της σοκαριστική... Οι ερμηνείες των ηθοποιών απλώς συγκλονιστικές...

Υ.Γ: Μήπως κάποιος θυμάται κάποια ασπρόμαυρη ταινία με παρόμοιο θέμα, δηλ. την εισβολή κάποιων αγνώστων βράδυ σε σπίτι ανυποψίαστης οικογένειας; Είχε τύχει πριν από χρόνια να παρακολουθήσω κάποιες σκηνές και είχα απορήσει με την αληθοφάνεια των σκηνών. Αν σε κάποιον λέει κάτι, ας με ενημερώσει.
 

Beavis

AVClub Addicted Member
25 August 2006
2,256
AΘΗΝΑ
σαν και αυτο που λες ειχα δει ενα φοβερο εργο αυστριακο
σπαω το κεφαλι μου να θυμηθω τον τιτλο
 

Beavis

AVClub Addicted Member
25 August 2006
2,256
AΘΗΝΑ
Re: Απάντηση: Re: Capote

Κώστας Ποτακίδης seven said:
Μάλλον γι αυτή λες
FUNNY GAMES – ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ του Michael Haneke
funny_games.JPG

Α ΜΠΡΑΒΟ!!
Ευτυχως γιατι εσπαγα το κεφαλι μου να το θυμηθω
Το γυριζει ξανα το εργο με Νaomi Watts !
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Stellios papa said:
Aυτες τις ημερες πρεπει να βγαινει σε DVD και το IN COLD BLOOD
H ταινιαρα που γυρισε το 1967 ο ΡΙΤΣΑΡΤ ΜΠΡΟΥΚΣ
θυμαμαι ποσο πολυ εντυπωση μου ειχε κανει το ρεαλιστικο γυρισμα, νομιζες πως εβλεπες ντοκυμαντερ
ο ειδικος θα μας πει ποτε θα το ξαναδουμε σε dvd........

Στέλιο βγήκε και τήν είδα ,και σε ευχαριστώ γι´αυτό.Προσωπικά την κατατάσσω στίς 20 καλύτερες ταινίες πού έχω δεί.Αριστούργημα.Θα την βρείς στήν γειτονιά μας.
Ασπρόμαυρη με εκπληκτική φωτογραφία,και εξαιρετικές ερμηνείες.Ταινία αποστασιοποιημένη,σχεδόν μπρεχτική.Δεν υπάρχουν ήρωες και αντιήρωες ούτε ´βαθειές ψυχολογικές ´ερμηνείες.Η σκηνή τού φονικού εκπληκτική.Οπως επίσης οι σκηνές που μιλούν οι πατεράδες τών δολοφόνων στούς αστυνομικούς.Οι αστυνομικοί ,δεν έχουν καμία περηφάνεια ή ηρωισμό γι´αυτό πού κάνουν.Τήν σκηνή πρίν τήν εκτέλεση τού ενός που μιλά στον ιερέα επίσης την κατατάσσω στίς αριστουργηματικές.Αυτος μιλά για τον πατέρα του δίπλα στα κάγκελα τού κελιού του,έξω βρέχει και η αντανάκλαση τής βροχής απο το τζάμι στό πρόσωπο τού δολοφόνου σού δίνει την εντύπωση ότι κλαιει αυτός.
Τελος όλη η σκηνή τών εκτελέσεων επίσης,χωρίς να σοκάρει,σε καθηλώνει.
Ταινία εκπληκτική,πού δείχνει τί σημαινει καλός κινηματογράφος πού μάς έχει λείψει.
Υ.Γ
Ταινία επίσης ειρωνική,και στιβαρή πού αναφέρεται σε ´ανεξήγητη βία´ειναι αυτή του Μίκαελ Χάνεκε το Funny Games.Bγήκε μετά το Benny's Video.Aυτή σε άλλο thread.