Coolant level is low - συμπληρώνουμε με τι;

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2024 την Κυριακή 07 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

Καλησπέρες.

Γυρίζοντας προχθές από ταξίδι, μπαίνω στο αμάξι (Audi A3 2018) μετά από 3 μέρες παρκαρισμένο και βλέπω alert για low coolant. Λίγο επειδή το αμάξι δεν είχε ξανακάνει κιχ και είναι ουσιαστικά καινούριο (<20 χιλιάδες km), λίγο επειδή έχω κάνει και σέρβις σχετικά πρόσφατα (λιγότερο από 6μηνο), λίγο επειδή ήμουν πτώμα μετά από όλη μέρα σε αεροδρόμια, και λίγο επειδή έκανε και ψυχρούλα, αποφάσισα να το πάω σπίτι και αμα ανεβάσει θερμοκρασία σταματάω. Δεν ανέβασε, και στο γκαράζ με την ησυχία μου κοίταξα τη στάθμη, όπου ήταν όντως πολύ χαμηλότερα από το όριο.

Το γιατί συνέβη αυτό το αφήνουμε στην άκρη (θα πάει στο γιατρό να ψαχτεί). Στο πάτωμα του γκαράζ δεν είδα καμιά διαρροή, αλλά αυτό δε σημαίνει κάτι απαραίτητα. Το θέμα είναι ότι θέλω πριν το πάω, επειδή είναι μακριά η αντιπροσωπία, να το γεμίσω.

Στο manual γράφει με πολύ αυστηρό τρόπο ότι πρέπει να του βάλεις αποκλειστικά και μόνο ένα από τα ακόλουθα τρία: G12evo (TL 774L), G12++ (TL 774G) ή G13 (TL 774J), και λέει ότι είναι συμβατά και τα τρία μεταξύ τους.

Εδώ βρίσκω διάφορες μάρκες που δεν ξέρω, και λίγο θορυβήθηκα μην κάνω καμιά λαλακία και τρέχω. Τα additives είναι όντως τόσο αυστηρά στην επιλογή, ακόμα και για μια βόλτα μέχρι το συνεργείο; Η επικρατέστερη λύση μέχρι στιγμής είναι αυτό εδώ που υποτίθεται ότι είναι G13, αλλά με προβληματίζει γιατί πουθενά δε γράφει σε τι αναλογία είναι το διάλυμα.

Εσείς τι θα κάνατε στη θέση μου;
 
17 June 2006
9,768
Αν μιλάμε για 1-2 δάκτυλα κάτω από το low βάλε μέσα απιονισμένο νερό (σαν αυτό για τα σίδερα). Το μόνο "αρνητικό" είναι ότι ίσως αραιώσει λίγο το ψυκτικό και χάσεις κάποιους ελάχιστους βαθμούς στο σημείο πήξης που για Ελλάδα δεν έχει καμία σημασία.
Αν έχεις χάσει περισσότερο θες κανονικό ψυκτικό ρευστό που θα πρέπει να δεις τύπο και να είσαι σίγουρος ότι θα είναι ακριβώς αυτός που λέει το βιβλιαράκι.

Πάντως έχω δει και σε αντιπροσωπίες ακριβών αυτοκινήτων αν λείπει λίγο ψυκτικό να βάζουν νερό βρύσης για γέμισμα.

Καταλήγοντας αν είσαι σχολαστικός πρέπει μια φορά κάθε 4-7 χρόνια σύμφωνα με κάθε κατασκευαστή να αδειάζεις το ψυκτικό και να βάζεις καινούργιο. Δεν το κάνει σχεδόν κανένας και σχεδόν καμία αντιπροσωπία. Όλοι περιμένουν να τρυπίσει κανένα κολάρο στη 10ετία+ και τότε απλά να βάλουν καινούργιο. Με τέτοια αντιμετώπιση καταλαβαίνεις ότι ακόμη και το νεράκι της βρύσης δεν θα κάνει και κάτι κακό ειδικά αν μιλάμε για ένα νορμάλ αυτοκίνητο.

Τέλος να πω ότι πρέπει να το έχεις λίγο στο μυαλό σου αυτό. Στο focus μου έχανε λίγο λίγο και συμπλήρωνα λέγοντας είναι τούρμπο, καλοκαίρι κλπ μέχρι που ένα πρωί φθινόπωρο είδα τη θερμοκρασία ένα τσακ παραπάνω στο δείκτη και έφυγα για το συνεργείο για να αλλάξω τελικά ένα σωληνάκι που είχε τρυπίσει. 3 μήνες μετά έκανε γενική ανάκλιση η ford σε όλα τα focus και έβαλε άλλο σωληνάκι, άλλο παγουράκι και αισθητήρα χαμηλής στάθμης που άναβε λυχνία στα όργανα γιατί είχαν πάρει 2 αυτοκίνητα φωτιά στις ΗΠΑ. Συμπέρασμα αν συμπληρώσεις και δεις ξανά τα ίδια σύντομα θέλει ψάξιμο.
 

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
6,770
Athens
Το πιο σωστό είναι να βάλεις κατάλληλο coolant.
Καλή μάρκα είναι η Febi.

Αν "αργήσεις" να πας στον μάστορα (βδομάδα και βάλε), συμπλήρωσε λίγο απιονισμένο νερό, κάνει δουλίτσα, και ούτως ή άλλως ο μάστορας θα στο αλλάξει όλο.
Αν δεν είσαι σε τρομερές ζέστες και ζορίζεις το αμάξι με ανηφόρες πολλές, κλπ, δεν είναι φυσιολογικό δίχως διαροή να χαθεί πολύ υγρό, θέλει ψάξιμο τι έγινε.
 
Εννοείται ότι θα πάρω να ρωτήσω τι θα μου πούνε κι αυτοί (είναι χαράματα και δεν έχουν ανοίξει ακόμα). Αλλά επειδή το τελευταίο μου σέρβις ήταν τον Μάιο, όπου υποτίθεται κοίταξαν τα πάντα, αν πρόκειται για φυσιολογική πτώση στάθμης και όχι διαρροή, δεν τους έχω και τεράστια εμπιστοσύνη.

G13 είναι το coolant που έχει ήδη μέσα (το γράφει τελικά στο πλάι του δοχείου, απλά δε φαινόταν στα σκοτάδια). Οπότε μάλλον θα περιμένω να έρθει αυτό να συμπληρώσω και θα το πάω στο γιατρό.

Δεν κάνω αγωνιστική οδήγηση (δε γίνεται εδώ και να'θελα), αλλά το καλοκαίρι είχε φοβερές ζέστες, και το αμάξι είναι turbo. Δεν το θεωρώ απίθανο να'ναι φυσιολογικό όλο αυτό, από την άλλη η στάθμη είναι ΠΟΛΥ χαμηλή, ωστόσο φαίνεται σταθερή.

Ο λόγος που καίγομαι να τα κάνω όλα σωστά είναι ότι, αφενός πιάνουν τα κρύα εδώ, άρα οι μηδέν θα είναι καθημερινότητα, και συχνά θα κατεβαίνουμε στους -10 και βγάλε, αφετέρου θεωρητικά έχω ακόμα εγγύηση, άρα θέλω να'μαι τυπικός.
 

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
6,770
Athens
Δεν είναι δύσκολο να βρείς G13 καλέ.
Απλά θα πρέπει να το παραγγήλεις online.

Το που χάθηκε είναι πολλές οι πιθανότητες. Πρόσεχε γιατί αρκετές φορές το υγρό χάνεται από κάποιο σωληνάκι που είτε έχει φαγωθεί είτε δεν είχε τοποθετηθεί καλά από το εργοστάσιο και έχει ανοίξει η επαφή.
Μπορεί μια χαρά να χάνει αρκετό, αλλά να "γλύφει" τους σωλήνες, και να βρίσκει και σημεία από κάτω που αντί να στάξει στον δρόμο να μένει σε κάποια από τις βάσης και το σασί από κάτω.
Έτσι την είχα πατήσει εγω σε μια δουλειά φεύγοντας... είδα καθαρό από κάτω και λέω μάλλον από τις ζέστες και τις ανηφοράρες εδώ... αλλά τελικά είχα μικρή λιμνούλα κάτω από το σημείο που είναι ο νεροχύτης :D
 
Παρήγγειλα αλλά αργεί να'ρθει. To Αudi service μου λέει να μη φοβάμαι να το πάω ως εκεί (κάνα 25λεπτο δρόμος μικτός σε highway και πόλη) εφόσον δεν είναι τελείως άδειο. Εγώ προβληματίζομαι, γιατί ναι μεν δεν είναι τελείως άδειο, είναι όμως αρκετά άδειο:
 

Attachments

  • 72E9DD9C-3799-4EE1-AAEF-C37510E91A5F.jpeg
    72E9DD9C-3799-4EE1-AAEF-C37510E91A5F.jpeg
    1.7 MB · Views: 37
17 June 2006
9,768
Έχει πέσει σημαντικά και θέλει να το κοιτάξουν μήπως όντως έχει τρυπίσει -ελάχιστα- κάτι.
Εγώ θα έβαζα λίγο απιονισμένο νερό τόσο ώστε να έσβηνε η ένδειξη για low coolant, θα είχα ένα μπετονάκι μαζί μου και θα οδηγούσα στην αντιπροσωπία. Αν ξανάναβε στο δρόμο το "low coolant" μικρές προσθήκες μέχρι να φτάσω (που δεν πιστεύω ότι θα χρειαζόταν).
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,927
Έχει πέσει σημαντικά και θέλει να το κοιτάξουν μήπως όντως έχει τρυπίσει -ελάχιστα- κάτι.
Εγώ θα έβαζα λίγο απιονισμένο νερό τόσο ώστε να έσβηνε η ένδειξη για low coolant, θα είχα ένα μπετονάκι μαζί μου και θα οδηγούσα στην αντιπροσωπία. Αν ξανάναβε στο δρόμο το "low coolant" μικρές προσθήκες μέχρι να φτάσω (που δεν πιστεύω ότι θα χρειαζόταν).
+1 ... μην τρελλαίνεσαι ... μια χαρά θα φθάσεις, εκτός πια εάν ήδη πλάκωσαν οι μείον θερμοκρασίες ...

Επειδή έζησα 2 χρόνια στις ΗΠΑ, προ 20ετίας, δυστυχώς τα συνεργεία είναι ΓΤΠΚ... έχει να κάνει με την εύκολη δυνατότητα αγοράς, είτε καινούργιων είτε μεταχειρισμένων, όποτε δεν δίνεται σημασία /// δεν ξέρω βέβαια αν αυτά ανήκουν στο παρελθόν και σήμερα είναι διαφορετικά ....
 
  • Like
Reactions: Maestro

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,388
Πειραιας
To κυκλωμα σου ειναι τιγκα στο υγρο και εχει περισσεψει και ολιγον στο δοχειο συμπληρωσης.
Προχωρα αφοβα!!!
 
  • Like
Reactions: Maestro

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
14,768
Αγιοι Αναργυροι
+1 ... μην τρελλαίνεσαι ... μια χαρά θα φθάσεις, εκτός πια εάν ήδη πλάκωσαν οι μείον θερμοκρασίες ...

Επειδή έζησα 2 χρόνια στις ΗΠΑ, προ 20ετίας, δυστυχώς τα συνεργεία είναι ΓΤΠΚ... έχει να κάνει με την εύκολη δυνατότητα αγοράς, είτε καινούργιων είτε μεταχειρισμένων, όποτε δεν δίνεται σημασία /// δεν ξέρω βέβαια αν αυτά ανήκουν στο παρελθόν και σήμερα είναι διαφορετικά ....
μήπως και εδώ είναι λίγοι αυτοί που είναι ΓΤΠΚ ;;;
είναι θέμα ανθρώπου και το πως βλέπει τον πελάτη.. ακόμα και το τι διάθεση έχει την συγκεκριμένη στιγμή.

στο θέμα του Μαέστρου, αυτό που πρέπει να κάνει είναι να πάει έτσι όπως είναι στο συνεργείο και απλά να έχει μαζί του 1 γαλόνι νερό χωρίς άλατα.
με το ένα μάτι στο όργανο της θερμακρασίας και αν δει ότι "τσιμπάει" , συμπληρώνει νερό.
ούτως ή άλλως θα πετάξουν όλο το υγρό στο συνεργείο.
Ιάσωνα, ζήτησέ τους να πρεσάρουν όλο το κύκλωμα, ακόμα και αν βρουν με το μάτι την διαρροή.

να έχουμε υπόψη μας ότι στα κρύα τα μοτέρ όταν χάσουν το υγρό δουλεύουν σαν αερόψυκτα και αν δεν ζητήσουμε ζόρια, δεν έχουν πρόβλημα να πάνε για κάποια χιλιόμετρα..
στους καύσωνες είναι που δεν μπορείς να κάνεις βήμα χωρίς υγρά.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maestro
Ευχαριστώ παιδιά. Μάλλον θα ακολουθήσω τη λύση του να έχω μαζί μου απιονισμένο just in case. Όπως προείπα, στη διαδρομή απ'το αεροδρόμιο - σπίτι (κοντά 20-25 λεπτά) δεν έβγαλε κιχ η θερμοκρασία, οπότε ίσως είναι αυτό που λέει ο Μιχάλης, ότι το υγρό είναι οκ στη μηχανή για την ώρα.

Όντως τα συνεργεία εδώ είναι ΓΤΠΚ. Και οι τιμές τους για εγκεφαλικό, δύσκολα φεύγεις από μικρή βλάβη με λιγότερο από 4ψήφιο.
 
Τελικά ήρθε το G13, συμπλήρωσα, πήγα στην Audi και δε βρήκαν τίποτα. Όντως από τότε που συμπλήρωσα δεν έχω δει να έχει τρέξει τίποτα στο γκαράζ, ούτε έχει πέσει η στάθμη, κι έχω κάνει σεβαστές διαδρομές.

Θα το παρακολουθώ και βλέπουμε.
 
17 June 2006
9,768
Άσε και το υπόλοιπο G13 στο χώρο αποσκευών...

Λίγο off-topic αλλά για να γελάσουμε και λίγο. Στο πρώτο μου αυτοκίνητο (Seat Ibiza 1.2 system porsche) κάποια στιγμή μετά τη 10ετία άρχιζαν να παραδίδουν τα κολάρα το πνεύμα το ένα μετά το άλλο. Επειδή τα φοιτητικά οικονομικά ήταν στενά τότε, άλλαζα μόνο ότι τρύπαγε ενώ θα με γλύτωνε από αρκετό τρέξιμο απλά να τα άλλαζα όλα μαζί. Έτσι κάθε 2-3 μήνες ήμουν στο συνεργείο. Μετά το πρώτο είχα μάθει και είχα στο χώρο αποσκευών τουλάχιστον 5 μπουκάλια του 1.5 λίτρου με νερό βρύσης. Όποτε καταλάβαινα ότι κάτι τα είχε παίξει άρχιζε το γέμισμα μέχρι να γυρίσω στο συνεργείο κοντά στο σπίτι. Μάλιστα στο ένα μεγάλο γέμισα 2 φορές και σε βενζινάδικα γιατί ήμουν στην άλλη άκρη της Αθήνας...
Στο επόμενο αυτοκίνητο που πέρασα το μικρόβιο του tuning ένα από τα πράγματα που άλλαξα σχετικά νωρίς και όλοι με ρώταγαν γιατί ήταν όλα τα κολλάρα με συνθετικό υλικό που θα έβγαζε 3-4 φορές τη λειτουργική ζωή του αυτοκινήτου :p
 
  • Like
Reactions: billpeppas

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
14,768
Αγιοι Αναργυροι
Άσε και το υπόλοιπο G13 στο χώρο αποσκευών...

Λίγο off-topic αλλά για να γελάσουμε και λίγο. Στο πρώτο μου αυτοκίνητο (Seat Ibiza 1.2 system porsche) κάποια στιγμή μετά τη 10ετία άρχιζαν να παραδίδουν τα κολάρα το πνεύμα το ένα μετά το άλλο. Επειδή τα φοιτητικά οικονομικά ήταν στενά τότε, άλλαζα μόνο ότι τρύπαγε ενώ θα με γλύτωνε από αρκετό τρέξιμο απλά να τα άλλαζα όλα μαζί. Έτσι κάθε 2-3 μήνες ήμουν στο συνεργείο. Μετά το πρώτο είχα μάθει και είχα στο χώρο αποσκευών τουλάχιστον 5 μπουκάλια του 1.5 λίτρου με νερό βρύσης. Όποτε καταλάβαινα ότι κάτι τα είχε παίξει άρχιζε το γέμισμα μέχρι να γυρίσω στο συνεργείο κοντά στο σπίτι. Μάλιστα στο ένα μεγάλο γέμισα 2 φορές και σε βενζινάδικα γιατί ήμουν στην άλλη άκρη της Αθήνας...
Στο επόμενο αυτοκίνητο που πέρασα το μικρόβιο του tuning ένα από τα πράγματα που άλλαξα σχετικά νωρίς και όλοι με ρώταγαν γιατί ήταν όλα τα κολλάρα με συνθετικό υλικό που θα έβγαζε 3-4 φορές τη λειτουργική ζωή του αυτοκινήτου :p
αυτό το Ibiza ήταν το 1ο μου καινούργιο αυτοκίνητο, στην τελευταία του έκδοση (1991) πριν γίνουν τα Seat VW.
είχε διαολεμένα καλό κράτημα στον δρόμο.. έπρεπε να το δώσω όμως μετά από μόλις 3 χρόνια χρήσης, γιατί χρειάστηκα τα χρήματα.
δεν πρόλαβα να δω αν και τι προβλήματα θα έβγαζε.. πρόλαβα όμως να χαρώ 60.000χλμ.

είμαι υπέρ της άποψης πάντα να υπάρχει ένα 4λιτρο απιονισμένο νερό στο πορτ μπαγκάζ.. ποτέ δεν ξέρουμε τι μπορεί να συμβεί...
όπως και 1 λίτρο λάδι για τον κινητήρα.
 
  • Like
Reactions: billpeppas

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
14,768
Αγιοι Αναργυροι
Τελικά ήρθε το G13, συμπλήρωσα, πήγα στην Audi και δε βρήκαν τίποτα. Όντως από τότε που συμπλήρωσα δεν έχω δει να έχει τρέξει τίποτα στο γκαράζ, ούτε έχει πέσει η στάθμη, κι έχω κάνει σεβαστές διαδρομές.

Θα το παρακολουθώ και βλέπουμε.
το πιθανότερο είναι να είχε αέρα το κύκλωμα, ίσως στο μικρό ψυγείο του καλοριφέρ. (πολύ λογικό αν είχε γίνει κάποιο τυπικό σέβρις και είχανε αλλάξει παραφλού).
αν γύρισες κάποια φορά στο ζεστό, άνοιξες το κύκλωμα και το υγρό αντικατατέστησε τον αέρα και κατέβηκε η στάθμη του.
 
το πιθανότερο είναι να είχε αέρα το κύκλωμα, ίσως στο μικρό ψυγείο του καλοριφέρ. (πολύ λογικό αν είχε γίνει κάποιο τυπικό σέβρις και είχανε αλλάξει παραφλού).
αν γύρισες κάποια φορά στο ζεστό, άνοιξες το κύκλωμα και το υγρό αντικατατέστησε τον αέρα και κατέβηκε η στάθμη του.

Αυτό ακριβώς μου είπε ως το μόνο που μπορεί να φανταστεί ο μάστορας. Αλλά δεν τον είδα και πολύ σίγουρο.