CTI ( Cecil Taylor Ingenuity )

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
One Too Many Salty Swift and Not Goodbye - Cecil Taylor Unit ( Hat Hut 2004)

Λάιβ στην Στουτγκάρδη...
Εκεί που του αρνήθηκαν την πρόσβαση στο «καλό» πιάνο , εκείνο το κλειδωμανταλωμένο πίσω απ´ την σκηνή , το προορισμένο για τους κλασσικούς πιανίστες , όπως του είπαν κι αντ’ αυτού του έδωσαν ένα ξεκούρδιστο – για παρακατιανούς . Κούνια που τους κούναγε …
Λάιβ στην Στουτγκάρδη το 1978...
Λες και όλη η μουσική του Cecil Taylor δεν είναι σε κάθε στιγμή λάϊβ . Οσο υπάρχει ζωή θα υπάρχει και η μουσική του για να την αντιπροσωπεύει , να την μεταμορφώνει , να την μετουσιώνει σε συνονθύλευμα αισθημάτων , να την υποστηρίζει (music as a life support system)
Ο Cecil Τaylor στο πιάνο με το φανελάκι – και κοντό παντελονάκι , μπορεί νάναι και εσώρουχο – διαμαρτυρόμενος για την συμπεριφορά που του επέδειξε η Στουτγκάρδη. Τι σημασία έχει που το πιάνο , δεν είναι το καλό . Στα χέρια του , κάτω από τα δάχτυλα του , γνωρίζει τις ενδοξότερες μέρες του . Eighty eight tuned bongos , αποκαλεί το πιάνο ο Spencer A. Richards στις σημειώσεις του εσωφύλλου , δανειζόμενος την έκφραση από το βιβλίο "As serious as your life" της Valerie Wilmer . Και έτσι ακριβώς είναι . Ο Cecil Taylor δεν αντιμετώπισε ποτέ το πιάνο ως σολιστικό όργανο , αλλά σαν ορχήστρα . Ενδεχομένως ορχήστρα κρουστών .
Εκατόν σαράντα οκτώ λεπτά και ένα δευτερόλεπτο διαρκεί το διπλό cd από το λάιβ στην Στουτγκάρδη . Το άκουσα σήμερα το πρωϊ μονοκοπανιά . Εχασα 3,5 κιλά ακούγοντας το . Αδειασα . Συναισθηματικά . Και ξαναγέμισα ταυτόχρονα. Η μουσική του Cecil Taylor τόχει αυτό . Σου ρουφάει το είναι , την ενέργεια και στα επιστρέφει απλόχερα και σε μεγαλύτερες ποσότητες .
Πριν εμφανιστεί ο ίδιος επί σκηνής , το Cecil Taylor Unit – και πιστέψτε με δικαιολογεί απόλυτα τον τίτλο του καθώς παίζει σαν μια ενότητα , σαν ένα σώμα – σε δυάδες ή κατά μόνας ζεσταίνει την ατμόσφαιρα … O Jimmy Lyons κόντρα και μαζί με τον Raphe Malik . Αλτο απέναντι στην τρομπέτα αντιστοίχως . Μετά έρχεται η σειρά των εγχόρδων. O Ramsey Ameen στο βιολί με τον Sirone στο μπάσσο . Σύγχρονη αβαν γκαρντ για ορεκτικό . Και μετά ο Ronald Shannon Jackson στα ντραμς . Μαγεία . Αλλά το κυρίως πιάτο έρχεται με την εμφάνιση του ίδιου του Cecil Taylor . Με το φανελάκι και το κοντό παντελονάκι .
Χιλιάδες νότες γεμίζουν το σαλόνι μου . Και μαζί τους φέρνουν συναισθήματα . Θυμό , αγάπη , έρωτα , ευτυχία , χαρά . Ολη την γκάμα τους . Με όλες τις λεπτεπίλεπτες αποχρώσεις τους και όλα τα ενδιάμεσα στάδια τους καθώς τα άκρα τους είναι πάντοτε θολά . Και παραδίδομαι .


Υ.Γ. Τώρα θα πρέπει να κατεβάσω κατά μία μονάδα όλες μου τις βαθμολογίες . Μου έκλεψε το άριστα ο Cecil Taylor κι αρχίζω απ' το 9 πλέον.
 

Attachments

  • 51CJ0SJXXKL._SL500_AA240_.jpg
    51CJ0SJXXKL._SL500_AA240_.jpg
    14.4 KB · Views: 24
Last edited:

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,196
Αθήνα
Τελικά Δημήτριε , φαίνεται ότι πρέπει να αυτονομείται το Έργο από τον Δημιουργό του και να μην μας επηρεάζει (προδιαθέτει αρνητικά) ο βίος και η πολιτεία του.
Διαφορετικά εμείς θα είμαστε οι χαμένοι της υπόθεσης.
Θεωρώ το παρόν σου πόνημα ως μια ιδιαίτερα ανάγλυφη απάντηση στον προβληματισμό τον οποίο είχα θέσει στο παλιό εκείνο ν ή μ α που είχα ανοίξει.

Συγνώμη για το :eek:fftopic:
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,517
Κύριοι ....με συγχωρείτε αλλά...ΔΕΝ θα πάρω...

ξέρετε ότι ακούω τα πάντα ότι μπορώ να ακούσω τα πιό στριφνά και ξινά (τα κυνηγάω θα έλεγα από τα 15 μου) αλλά τον συγκεκριμένο και στην συγκεκριμένη φάση...ΔΕΝ

Έχω ζήσει τη ζωή μου, και όσο μου μένει έχω πολύ πιό ενδιαφέροντα πράγματα να κάνω, και δη αυτά που δεν έκανα.
Μπορώ να ζήσω κάλλιστα και με τις αναμνήσεις μου και το κάνω, αλλά μπορώ και να ανακαλύψω μουσικές νέες που με γεμίζουν και γεμίζουν κάθε άνθρωπο που θέλει να ακούσει μουσική.

Ο "φίλος" δεν παίζει μουσική.
Και το γράφω μετά παρρησίας.
Ο άνθρωπος κάθεται μπροστά στο boessendorfer και κτυπάει τα πλήκτρα.
Αυτό το λένε αυτοσχεδιασμό.
Μπορεί να σε προσεγγίσει γιά 1-3 λεπτά. Μετά η κούραση είναι αναπόφευκτη.
Απαιτεί προσήλωση στο 240% και φυσική ηλικιακή ποιότητα και ισχυρή πνευματική κράση.
Όπως έλεγα χτες στο Μήτσο, που κατάφερε να βάλει να ακούσουμε ΜΙΑ ολόκληρη πλευρά, οι πνευματικές μου μασέλες είναι εξαιρετικά καταπονημένες. Θέλουν την τροφή έτσι λίγο γυρισμένη στο μπλέντερ...

Μου έχουν σερβίρει από το 1976 μέχρι σήμερα αρκετό αυτοσχεδιασμό, τολμώ να πώ ότι αυτοσχεδίασα και εγώ στο μέτρο του δυνατού - ήγουν άφησα τον εαυτό μου να παρασυρθεί από την ενέργεια των άλλων μουσικών και πρόσφερα στο κοινό ό,τι μου ερχόταν στο μυαλό και ένα σεβαστό γιά τα μέτρα μου κοινό από κάτω παραληρούσε...- αλλά πάντα ο αυτοσχεδιασμός ήταν ίδιος.

Πιθανόν ό άνθρωπος να πέρασε από όλες τις πεπατημένες φόρμες να τις εξάντλησε και να ξέφυγε.
Ξέφυγε πάρα πολύ όμως.

Προσωπικά προτιμώ να ακούσω μουσική από αγράμματους, από γύφτους, από ρομά, από αυτοδίδακτους, μουσική που να χτυπάει στην καρδιά.

Μπράβο σας, όσοι τον πάτε, με γειά σας και χαρά σας.
 
17 June 2006
14,350
Κύριοι ....με συγχωρείτε αλλά...ΔΕΝ θα πάρω...


Ο "φίλος" δεν παίζει μουσική.
Και το γράφω μετά παρρησίας.
Ο άνθρωπος κάθεται μπροστά στο boessendorfer και κτυπάει τα πλήκτρα.
Αυτό το λένε αυτοσχεδιασμό.

Αρχηγέ, την free δεν την πάς και είναι προφανές όπως άλλωστε ούτε και τη Σύγχρονη Κλασσική (in desperate need of a better term here :rolleyes:). Και με τις υγείες σου. Καταλαβαίνω γιατί και εγώ με το Λάτιν φερ ειπείν, βγάζω σπυριά.
Αλλά τέτοια λάθη όπως το παραπάνω να μην τα κάνεις: όχι μόνο "δεν βαράει απλώς" αλλά αυτός ο ορυμαγδός που παράγει είναι πλήρως οργανωμένος. Οταν για παράδειγμα ενσωματώνει μια μελωδία σαν το "Tea For Two", της την πέφτει από πάνω, από κάτω και από πλαγίως, παίζοντάς την ανάποδα, αντικρυστά -"καθρέφτης", βλέπε Schoenberg- και με όποιον άλλο τρόπο βάζει (ή δεν βάζει...) ο νούς του ανθρώπου.
Η μουσική του είναι απείθαρχη σε οποιοδήποτε από τα γνωστά, καθιερωμένα συστήματα τάξης - αλλά έχει μιά δική της, εσωτερική τάξη και πειθαρχία που είναι σχεδόν ατσάλινες.
Είναι όσο καλύτερα μπορώ να το πώ, δυστυχώς.

Είναι πάρα πολύ ακραίος και για ελάχιστους. Κι από αυτούς τους ελάχιστους, οι μισοί "θα τον πιάσουν" μόνο αν ασχοληθούν σοβαρά μαζί του.
Εμένα βέβαια, πέρα από τη μουσική του αξία που τη θεωρώ ανεκτίμητη, με συνεπααίρνει και το θράσος του: μισό αιώνα τώρα ηχογραφεί δίσκους με ασταμάτητους ορμητικούς αυτοσχεδιασμούς, δίσκους δύστροπους που δεν περιέχουν ούτε ένα κλικ για να γνέψουν "φιλικά" στους λιγότερο περιπετειώδεις ακροατές. Αυτό για μένα είναι καλλιτεχνικός τσαμπουκάς με τρομαχτική σημασία και βάρος στους καιρούς που ζούμε. Ο ορισμός του πανκ αν θέλετε. Εγώ -το τονίζω...- μόνο έτσι νοώ έναν πραγματικό καλλιτέχνη.
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,256
Κάτι πιό "εισαγωγικό" στις δημιουργίες του;
Θέλω να τον γνωρίσω,αλλά όχι κατευθείαν στα βαθιά.
 
17 June 2006
14,350
Re: Απάντηση: CTI ( Cecil Taylor Ingenuity )

Κάτι πιό "εισαγωγικό" στις δημιουργίες του;
Θέλω να τον γνωρίσω,αλλά όχι κατευθείαν στα βαθιά.

...Αύριο ;)
it's a promise.
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Κάτι πιό "εισαγωγικό" στις δημιουργίες του;
Θέλω να τον γνωρίσω,αλλά όχι κατευθείαν στα βαθιά.

Looking ahead ( 1958) . To στυλ είναι εκεί αλλά η υπόλοιπη μπάντα ( τουλάχιστον η ρυθμ σέξιον ) παίζει "κανονικά" . Ο Κώστας θα σε αναλάβει για τα υπόλοιπα .
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Το περίεργο είναι ότι όταν άκουγα το κομμάτι ( 25λεπτο και βάλε ) που ακούσαμε και με τον chief , αισθανόμουν λίγο αμήχανα μήπως ενοχλούσα την γυναίκα μου . Ωσπου κάποια στιγμή την ρώτησα και μου απήντησε : "Εγώ μέχρι στιγμής δεν έχω ενοχληθεί καθόλου. Ισα-ίσα " . Αβυσσος η ψυχή του ανθρώπου .
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
11,043
Ελλαδα
Απάντηση: Re: CTI ( Cecil Taylor Ingenuity )

Κύριοι ....με συγχωρείτε αλλά...ΔΕΝ θα πάρω...

ξέρετε ότι ακούω τα πάντα ότι μπορώ να ακούσω τα πιό στριφνά και ξινά (τα κυνηγάω θα έλεγα από τα 15 μου) αλλά τον συγκεκριμένο και στην συγκεκριμένη φάση...ΔΕΝ

Έχω ζήσει τη ζωή μου, και όσο μου μένει έχω πολύ πιό ενδιαφέροντα πράγματα να κάνω, και δη αυτά που δεν έκανα.
Μπορώ να ζήσω κάλλιστα και με τις αναμνήσεις μου και το κάνω, αλλά μπορώ και να ανακαλύψω μουσικές νέες που με γεμίζουν και γεμίζουν κάθε άνθρωπο που θέλει να ακούσει μουσική.

Ο "φίλος" δεν παίζει μουσική.
Και το γράφω μετά παρρησίας.
Ο άνθρωπος κάθεται μπροστά στο boessendorfer και κτυπάει τα πλήκτρα.
Αυτό το λένε αυτοσχεδιασμό.
Μπορεί να σε προσεγγίσει γιά 1-3 λεπτά. Μετά η κούραση είναι αναπόφευκτη.
Απαιτεί προσήλωση στο 240% και φυσική ηλικιακή ποιότητα και ισχυρή πνευματική κράση.
Όπως έλεγα χτες στο Μήτσο, που κατάφερε να βάλει να ακούσουμε ΜΙΑ ολόκληρη πλευρά, οι πνευματικές μου μασέλες είναι εξαιρετικά καταπονημένες. Θέλουν την τροφή έτσι λίγο γυρισμένη στο μπλέντερ...

Μου έχουν σερβίρει από το 1976 μέχρι σήμερα αρκετό αυτοσχεδιασμό, τολμώ να πώ ότι αυτοσχεδίασα και εγώ στο μέτρο του δυνατού - ήγουν άφησα τον εαυτό μου να παρασυρθεί από την ενέργεια των άλλων μουσικών και πρόσφερα στο κοινό ό,τι μου ερχόταν στο μυαλό και ένα σεβαστό γιά τα μέτρα μου κοινό από κάτω παραληρούσε...- αλλά πάντα ο αυτοσχεδιασμός ήταν ίδιος.

Πιθανόν ό άνθρωπος να πέρασε από όλες τις πεπατημένες φόρμες να τις εξάντλησε και να ξέφυγε.
Ξέφυγε πάρα πολύ όμως.

Προσωπικά προτιμώ να ακούσω μουσική από αγράμματους, από γύφτους, από ρομά, από αυτοδίδακτους, μουσική που να χτυπάει στην καρδιά.

Μπράβο σας, όσοι τον πάτε, με γειά σας και χαρά σας.



Συμφωνω μαζι σου Δημητρη !
ευτυχως που δεν του δωσανε και το καλο το πιανο
κατι ξερανε παραπανω απο εμας ...

:ears:
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: CTI ( Cecil Taylor Ingenuity )

Συμφωνω μαζι σου Δημητρη !
ευτυχως που δεν του δωσανε και το καλο το πιανο
κατι ξερανε παραπανω απο εμας ...

:ears:

τώρα τι να πω . Ακου καλύτερα το θυμάρι σου και άσε τα σχόλια , όταν δεν καταλαβαίνεις .
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
10,099
....ήπιααααα ... χαλαράάάά ....

Ντοκ, λίγοι είμαστε δεν χρειάζεται να αλληλοκακοκαρδιζόμεθα ( sic) .....

Στέλιο, και γω δεν τον πιάνω τον Κεκίλιο, αλλά δεν νοιώθω ότι πρέπει να σχολιάσω....

αφού τους φίλους μας τους γοητεύει, εμένα μου είναι αρκετό ...
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,517
χαλαρά τα λέμε Σπύρο μου....

ΔΕΝ μου αρέσει.
αφού τους φίλους μου τους γοητεύει με γειά τους και χαρά τους.
Άλλωστε αυτό είπα.
Δεν μου πέφτει λόγος.
Τουλάχιστον μπορώ να πω τι μου αρέσει και τι όχι. Έτσι δεν είναι ?


Ίσως έπρεπε να τον ανακαλύψω στα 15 μου.
Τώρα δεν...
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,517
και επειδή κρίνω ότι πρέπει να επανέλθω γιατί αφ ενός ορισμένοι (πληκτρλογιακώς ψοφάτε γιά παρεξήγα) και αφ ετέρου μου παρεξηγάτε και το Στέλιο...

ρε συ Μήτσο, έχει κι ο Στέλιος την άποψή του.
Και ξέρουμε τι ακούσματα έχει. Ας τον να μην του αρέσει.

Τώρα γιά μένα.
Ο Καικίλιος είναι άξιος, υπήρξε σίγουρα άξιος, σχεδόν σήμερα δεδικαίωται.
Εγώ δεν τον θέλω. Δεν ξέρω αν έχω παραξενέψει, αλλά πιό εύκολα σήμερα θα ακούσω τον Peter Kowald, παρά αυτόν.
Βέβαια,.... σήμερα ούτε τον Kowald θα ακούσω.
Δεν θέλω να τον ακούσω.
Θα ακούσω ευχάριστα ό,τι πιό extreme (και με απόλυτα κριτήρια) άκουσα στα 15 μου, αλλά όχι αυτόν.
Θυμάμαι την ερώτηση του Λύμπε πριν 2 χρόνια, όταν του έλεγα γιά το love devotion surrender..."´καλά μπορείς και ακούς αυτά τα πράγματα ?"

ναι ...δυστυχώς ή ευτυχώς ναι.
Αβυσσος η ψυχή του ανθρώπου μουσικά.

Και σύμφωνοι. Ο Taylor είναι μεγάλος μουσικός. Αλλά δεν μου πάει η μουσική του. Πως να το κάνουμε.
Εγώ πχ μπορώ 20 ώρες τη μέρα να ακούω Lagrene ή Reinhardt.
Θα μου πείτε - μου το'πατε:ζογκλερισμοί και ακροβατισμοί....
άποψή σας.
μιά χρωματική κλίμακα έχει την μεγαλύτερη χάρη και απαιτεί ανάλογη τέχνη γιά να αυτοσχεδιάσεις επάνω της ή ακόμα πιό δύσκολα να συνθέσεις επάνω της.

Όπως δεν μου αρέσει ο Keith Jarrett (στην πλειοψηφία), ο Mahler, (τυχαία ονόματα λέω) δεν μου αρέσει κι αυτός.

Και αυτά τα γράφω γιατί χτές όταν δήλωσα την αποστροφή μου´, μου λέει ο Ντοκ: "αυτά να τα γράψεις και μέσα"

ορίστε λοιπόν...
 

rider

Supreme Member
5 December 2006
8,069
Re: Απάντηση: CTI ( Cecil Taylor Ingenuity )

Το περίεργο είναι ότι όταν άκουγα το κομμάτι ( 25λεπτο και βάλε ) που ακούσαμε και με τον chief , αισθανόμουν λίγο αμήχανα μήπως ενοχλούσα την γυναίκα μου . Ωσπου κάποια στιγμή την ρώτησα και μου απήντησε : "Εγώ μέχρι στιγμής δεν έχω ενοχληθεί καθόλου. Ισα-ίσα " . Αβυσσος η ψυχή του ανθρώπου .

Να ρωτησω κατι ? Ειχα την εντυπωση οτι ειχες πει οτι δεν σου αρεσε ο Cecil καπου. Αν κανω λαθος ακυρο. Τι ειναι αυτο που σε τραβηξε τωρα ? Και με ποιο τροπο ηρθαν τωρα αυτα τα συναισθηματα στην επιφανεια ?

Εγω δυστυχως ειμαι απο αυτους που μαλλον δεν τον καταλαβαινουν :eek:
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,517
δεν είναι κάτι παράξενο.
ο Δημήτρης, ακούει τέτοια μουσική.
Απλά όπως είπα και εγώ θέλει το 200 και % της προσήλωσής σου, όπως κάθε πολύ σοβαρή και ψαγμένη μουσική.
Δεν μπορεί να είμαστε πάντα τόσο στην τσίτα.

Και φυσικά και εγώ μπορεί να αναθεωρήσω.
Απλά στη δεδομένη στιγμή αισθάνθηκα έτσι και δεν θα το κρύψω πίσω από το δάχτυλό μου.
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Απάντηση: CTI ( Cecil Taylor Ingenuity )

Να ρωτησω κατι ? Ειχα την εντυπωση οτι ειχες πει οτι δεν σου αρεσε ο Cecil καπου. Αν κανω λαθος ακυρο. Τι ειναι αυτο που σε τραβηξε τωρα ? Και με ποιο τροπο ηρθαν τωρα αυτα τα συναισθηματα στην επιφανεια ?

Εγω δυστυχως ειμαι απο αυτους που μαλλον δεν τον καταλαβαινουν :eek:

είναι το "κλικ" που παθαίνεις κάποια στιγμή . Το Conquistador το έχω εδώ και 20 χρόνια περίπου ( σε βινύλιο ). Τόβαζα 5 λεπτά και τόβγαζα . Μιά μέρα , μετά από 20 χρόνια το άκουσα ολόκληρο . Και μετά το άκουσα 8 φορές σε δύο μέρες . Και έσπασε η πανοπλία που φορούσε - ή πού πίστευα ότι φορούσε . μετά παρήγγειλα άλλα 4 μαζεμένα .
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Και το κείμενο παρουσίασης τού Ντόκ είναι γεμάτο ´ψυχή´και το κείμενο τού Μήτσου εντιμότατο.:D:D

Δεν με ενοχλούν τα σχόλια πάνω σε δίσκους , όπως αυτό του Μήτσου . Πράγματι εγώ του είπα να τα πεί και μέσα για να γίνει συζήτηση.
Με ενοχλούν όμως οι κακοήθειες του στύλ : ευτυχως που δεν του δωσανε και το καλο το πιανο , κατι ξερανε παραπανω απο εμας " το οποίο σημαίνει
Πρωτον ότι εμείς δεν ξέρουμε , διότι είμαστε άσχετοι
Δεύτερον ότι κακώς παρουσιάζουμε δίσκους , αφού είμαστε άσχετοι
Τρίτον ότι ο Στέλιος τοποθετεί τον εαυτό του στους σχετικούς , άρα μας καταφρονεί , όντας καλύτερος και ειδικός.

Ετσι διάβασα την απάντηση του Στέλιου . Φυσικά δεν είχε καμμία σχέση με την απάντηση του Μήτσου. Απλό δεν είναι ;