Στην υπο-ενότητα των αφιερωμάτων θα προσπαθήσω να πώ 2 λόγια για έναν από τους μεγαλύτερους εν ζωή κινηματογραφιστές των ταινιών τρόμου.
Γεννημένος στην Ρώμη στις 7 Σεπτεμβρίου του 1940, θεωρείται από τους πρωτεργάτες του Ευρωπαϊκού θρίλερ.
Ξεκίνησε την "καρρίερα" του , ως κριτικός κινηματογράφου απίστευτο έτσι? και στην συνέχεια πέρασε πίσω από την κάμερα, με την Daria Nicolodi ( αλήθεια για Ελληνικό όνομα πρόκειται ), ηθοποιό και μούσα του για κάποια χρόνια, έχει αποκτήσει μια κόρη την Asia Argento.
Η Ιταλική σχολή Θρίλερ βρήκε πολύ γρήγορα έναν πρωτοπόρο μάστορα και εμπνευστή του είδους που ονομάστηκε "giallo".
Οι ταινίες του χαρακτηρίζονται από έντονη συναισθηματική φόριση των πρωταγωνιστών ανατροπές ως προς την έκβαση του τέλους , αλλά και πολύ αίμα ναι αυτό το τελευταίο ρέει άφθονο.
Ξεκίνησε ουσιαστικά να απασχολεί τα κινηματογραφικά δρώμενα παρουσιάζοντας μια τριλογία ταινιών με άμεση σχετικά πλοκή πιό συγκεκριμένα αναφέρομαι για τις ταινίες:
The Cat o' Nine Tails ( 1971 ) Four Flies on Grey Velvet ( 1972 ) & The Bird with the Crystal Plumage View attachment 20650
Ξαφνικά και ενώ εμπορικά οι ταινίες κινούνται "ικανοποιητικά", γυρνάει σε άλλο είδος στρέφεται σε τηλεοπτικές δραματικές σειρές, και στην συνέχεια επιστρέφει με το Five Days in Milan μια κωμωδία το 1973.
Επιστρέφει στο είδος που γνωρίζει καλά το 73 με Deep Red, ουσιαστικά έρχεται και η καταξίωση σε ευρωπαικό επίπεδο η ταινία αποσπά εξαιρετικές κριτικές, με αποτέλεσμα να εμπνεύσει τον John Carpenter, για το πρώτο και εξαιρετικό Halloween.
Είναι η εποχή που συνεργάζεται με τον συνθέτη Claudio Simonetti και με την progressive rock μπάντα Goblin.
Η επόμενη ταινία θεωρείτε από κριτικούς και μη ώς η επιτομή του Ευρωπαϊκού Θρίλερ μιλάω για το Suspiria (1977), μια τρομερά βίαιη σπλάττερ ταινία, που στην ουσία αποτελεί μια τριλογία ταινιών με The Three Mothers και Inferno
( 1980),
Στο μεσοδιάστημα έρχεται και η συνεργασία με τον πολύ γνωστό σκηνοθέτη George Romero του Dawn of the Dead, εκείνη την cult ταινιούλα με τα zombie.
Επόμενη ταινία για μένα η κλασικότερη ταινία Argento είναι το Tenebrae ( 1982 )
και στην συνέχεια η πρώτη ταινία με την εκκολαπτόμενη ηθοποιό Jennifer Connelly το πολύ γνωστό Phenomena ( 1885) το οποίο συνθέτει τον τρόμο και την φαντασία σε απίστευτο καταιγιστικό ρυθμό.
Το 1987 ακολουθεί η Opera ταινία που πολύ πρόσφατα είδα πρωταγωνιστεί η επί ετών ετών "φίλη"του Daria Nicolodi.
Μια ταινία στην οποία συνέβησαν αρκετά παράξενα, η Vanessa Redgrave εκδιώχθηκε πριν την προβολή της ταινίας, τόσο σε παράξενα ατυχήματα κατά την διάρκεια των γυρισμάτων όσο και σε αποχωρίσεις συντελεστών.
Η καρίερα του στην επόμενη δεκαετία αρχίζει να παρουσιάζει πτώση, μιας και όσες ταινίες κάνει, δεν ´
έχουν την απιτούμενη απήχηση από το κοινό.
Το Two Evil Eyes (1990), αλλά και το το χολυγουντιανό Trauma του 1993 καθώς και η αποτυχημένη διασκευή του Phantom of the Opera (1998) δεν κατάφεραν να προσελκύσουν το κοινό στις αίθουσες.
Το 1996 στο Stendhal Syndrome, πρωταγωνιστεί για πρώτη φορά η κόρη του Asia το 1ο Ιταλικό φίλμ που χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος computer-generated imagery (CGI).
Ακολουθεί το Sleepless, του 2001 που οριοθετεί το comeback και στην συνέχεια το The Card Player, 2004.
Οι ταινίες του βασίζονται πολύ σσε δυνατή ερμηνεία καλή μουσική ενίοτε και rock, σκηνοθετικές ανατροπές και όπως ξανα είπα αίμα, πολύ αίμα.
Τον θεωρώ μαζί με τον ντε Πάλμα ( έστω κι αν δεν υπηρέτησε το θρίλερ όπως ο Dario ), από τους κορυφαίους κινηματογραφιστές.
Συνιστήνω ανεπιφύλακτα την Opera, Tenebrae και το Phenomena .
Γεννημένος στην Ρώμη στις 7 Σεπτεμβρίου του 1940, θεωρείται από τους πρωτεργάτες του Ευρωπαϊκού θρίλερ.
Ξεκίνησε την "καρρίερα" του , ως κριτικός κινηματογράφου απίστευτο έτσι? και στην συνέχεια πέρασε πίσω από την κάμερα, με την Daria Nicolodi ( αλήθεια για Ελληνικό όνομα πρόκειται ), ηθοποιό και μούσα του για κάποια χρόνια, έχει αποκτήσει μια κόρη την Asia Argento.
Η Ιταλική σχολή Θρίλερ βρήκε πολύ γρήγορα έναν πρωτοπόρο μάστορα και εμπνευστή του είδους που ονομάστηκε "giallo".
Οι ταινίες του χαρακτηρίζονται από έντονη συναισθηματική φόριση των πρωταγωνιστών ανατροπές ως προς την έκβαση του τέλους , αλλά και πολύ αίμα ναι αυτό το τελευταίο ρέει άφθονο.
Ξεκίνησε ουσιαστικά να απασχολεί τα κινηματογραφικά δρώμενα παρουσιάζοντας μια τριλογία ταινιών με άμεση σχετικά πλοκή πιό συγκεκριμένα αναφέρομαι για τις ταινίες:
The Cat o' Nine Tails ( 1971 ) Four Flies on Grey Velvet ( 1972 ) & The Bird with the Crystal Plumage View attachment 20650
Ξαφνικά και ενώ εμπορικά οι ταινίες κινούνται "ικανοποιητικά", γυρνάει σε άλλο είδος στρέφεται σε τηλεοπτικές δραματικές σειρές, και στην συνέχεια επιστρέφει με το Five Days in Milan μια κωμωδία το 1973.
Επιστρέφει στο είδος που γνωρίζει καλά το 73 με Deep Red, ουσιαστικά έρχεται και η καταξίωση σε ευρωπαικό επίπεδο η ταινία αποσπά εξαιρετικές κριτικές, με αποτέλεσμα να εμπνεύσει τον John Carpenter, για το πρώτο και εξαιρετικό Halloween.
Είναι η εποχή που συνεργάζεται με τον συνθέτη Claudio Simonetti και με την progressive rock μπάντα Goblin.
Η επόμενη ταινία θεωρείτε από κριτικούς και μη ώς η επιτομή του Ευρωπαϊκού Θρίλερ μιλάω για το Suspiria (1977), μια τρομερά βίαιη σπλάττερ ταινία, που στην ουσία αποτελεί μια τριλογία ταινιών με The Three Mothers και Inferno
( 1980),
Στο μεσοδιάστημα έρχεται και η συνεργασία με τον πολύ γνωστό σκηνοθέτη George Romero του Dawn of the Dead, εκείνη την cult ταινιούλα με τα zombie.
Επόμενη ταινία για μένα η κλασικότερη ταινία Argento είναι το Tenebrae ( 1982 )
και στην συνέχεια η πρώτη ταινία με την εκκολαπτόμενη ηθοποιό Jennifer Connelly το πολύ γνωστό Phenomena ( 1885) το οποίο συνθέτει τον τρόμο και την φαντασία σε απίστευτο καταιγιστικό ρυθμό.
Το 1987 ακολουθεί η Opera ταινία που πολύ πρόσφατα είδα πρωταγωνιστεί η επί ετών ετών "φίλη"του Daria Nicolodi.
Μια ταινία στην οποία συνέβησαν αρκετά παράξενα, η Vanessa Redgrave εκδιώχθηκε πριν την προβολή της ταινίας, τόσο σε παράξενα ατυχήματα κατά την διάρκεια των γυρισμάτων όσο και σε αποχωρίσεις συντελεστών.
Η καρίερα του στην επόμενη δεκαετία αρχίζει να παρουσιάζει πτώση, μιας και όσες ταινίες κάνει, δεν ´
έχουν την απιτούμενη απήχηση από το κοινό.
Το Two Evil Eyes (1990), αλλά και το το χολυγουντιανό Trauma του 1993 καθώς και η αποτυχημένη διασκευή του Phantom of the Opera (1998) δεν κατάφεραν να προσελκύσουν το κοινό στις αίθουσες.
Το 1996 στο Stendhal Syndrome, πρωταγωνιστεί για πρώτη φορά η κόρη του Asia το 1ο Ιταλικό φίλμ που χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος computer-generated imagery (CGI).
Ακολουθεί το Sleepless, του 2001 που οριοθετεί το comeback και στην συνέχεια το The Card Player, 2004.
Οι ταινίες του βασίζονται πολύ σσε δυνατή ερμηνεία καλή μουσική ενίοτε και rock, σκηνοθετικές ανατροπές και όπως ξανα είπα αίμα, πολύ αίμα.
Τον θεωρώ μαζί με τον ντε Πάλμα ( έστω κι αν δεν υπηρέτησε το θρίλερ όπως ο Dario ), από τους κορυφαίους κινηματογραφιστές.
Συνιστήνω ανεπιφύλακτα την Opera, Tenebrae και το Phenomena .