Mε βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία,ο αγοραστής είχε κάθε δικαίωμα,να παραλάβει ένα άλλο νέο μηχάνημα χωρίς τεχνικό πρόβλημα.Το ίδιο θα ίσχυε άν το αγόραζε κι εδώ και δεν δούλευε.
Αν είναι κανείς τόσο αφελής ώστε να πιστεύει πως σε περίπτωση βλάβης το κατάστημα θα χρεωθεί και τα μεταφορικά προς την έδρα τους, δε φταίνε οι Άγγλοι.
Ξαναλέω.Είχε κάθε δικαίωμα να πάρει άλλο νέο μηχάνημα.
Απο εκεί και πέρα το τι διεκδικεί ο καθένας ακόμα κι εδώ ,πολύ περισσότερο αφού καλύπτεται απο τον νόμο,είναι ένα θέμα.Γι' αυτό η αγορά έχει αυτά τα χάλια.
Ο πωλητής δεν εκπληρώνει την κατά το προηγούμενο άρθρο υποχρέωσή του, αν το πράγμα που παραδίδει τον αγοραστή δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση και ιδίως:
1. δεν ανταποκρίνεται στην περιγραφή που έχει γίνει από τον πωλητή ή στο δείγμα ή υπόδειγμα που ο πωλητής είχε παρουσιάσει στον αγοραστή.
2. δεν είναι κατάλληλο για το σκοπό της συγκεκριμένης σύμβασης και ιδιαίτερα για τη σύμφωνη με το σκοπό αυτόν ειδική χρήση.
3. δεν είναι κατάλληλο για τη χρήση για την οποία προορίζονται συνήθως πράγματα της ίδιας κατηγορίας.
4. δεν έχει την ποιότητα ή την απόδοση που ο αγοραστής ευλόγως προσδοκά από πράγματα της ίδιας κατηγορίας, λαμβάνοντας υπόψη και τις δημόσιες δηλώσεις του πωλητή, του παραγωγού ή του αντιπροσώπου του, στο πλαίσιο ιδίως της σχετικής διαφήμισης ή της επισήμανσης, εκτός αν ο πωλητής δεν γνώριζε ούτε όφειλε να γνωρίζει τη σχετική δήλωση.
Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ` επιλογήν του:
1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες
2. να μειώσει το τίμημα
3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.
Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή.
Άρθρο 554
Παραγραφή
Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά.
Όταν το έψαχνα για μία τηλεόραση φίλου και είχα καλέσει το 1520 με είχαν ενημερώσει ότι συνήθως οι εγγυήσεις αφορούν επισκευή ή αντικατάσταση αλλά δεν είναι στο χέρι του αγοραστή να επιλέξει αντικατάσταση. Εξαιρούνται, φυσικά, ειδικές περιπτώσεις όπως να εμφανιστεί η βλάβη λίγες ημέρες μετά την την αγορά κλπ οπότε πάμε σε DOA κλπ.
Στις συνήθεις περιπτώσεις (πχ βλάβη κάποιους μήνες μετά την αγορά) ο αγοραστής μπορεί να απαιτήσει αντικατάσταση μόνο εαν η επισκευή καθυστερεί υπερβολικά (δεν μπορεί το service να σε έχει στο "περίμενε" για 2 μήνες μέχρι να θυμηθούν να παραλάβουν ανταλλακτικά) ή σε περίπτωση που η επισκευή δε λύνει το πρόβλημα.
Μακάρι να μη μου τα είπαν σωστά αλλά δεν το νομίζω.
Ίσως βέβαια να μπορείς να το πας σε ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΥΝΟΜΟΛΟΓΗΜΕΝΩΝ ΙΔΙΟΤΗΤΩΝ, αλλά σε αυτό θα μπορέσουν να μας βοηθήσουν οι νομικοί της παρέας...
Κάλυψε τα πάντα εκτός από τα έξοδα αποστολής από μένα. Την επιστροφή είναι άγνωστο εάν μου την χρέωναν ή όχι.
3) Αναφέρουμε ότι το κατάστημα Αγγλίας κάλυψε τον κάνεκάτι, μπορώ να μάθω πως τον κάλυψε?!
Δείξε μας σε ποιό post το έγραψα αυτό. Δεν αρνήθηκε, εμένα δεν μ' ενδιέφερε να το στείλω Αγγλία λόγω κόστους και έτσι το μόνο που ρώτησα είναι εάν δικαιούμαι να το επισκευάσω στην Αθήνα. Μου απάντησαν καταφατικά, θα μου έστελναν ανταλλακτικά δωρεάν, αλλά μου είπαν ο αντιπρόσωπος μπορεί να μου χρεώσει εργατικά.4) Ο κάνεκάτι, έγραψε ότι ο αντιπρόσωπος της εταιρείας Roksan αρνήθηκε την επισκευή του ελαττωματικού μηχανήματος, σχεδόν 5 μήνες από την αγορά του
Το θέμα στο φόρουμ δεν είναι το μόνο που έκανα. Μίλησα με Roksan, με Audioaffair, με Μασέλο, με φορείς καταναλωτών. Αποδείχτηκε βέβαια πως ο αντιπρόσωπος επισκέπτεται και μάλιστα συστηματικά τα φόρουμ!7) Ο κάνεκάτι, στην προσπάθειά του να αποφύγει την όλη αυτή καθυστέρηση και έξοδα (αποστολή στην Αγγλία, χάσιμο χρόνου με μηνύματα και χρόνο παράδοσης, παραλαβής) προτίμησε να ανοίξει ένα θέμα σε ένα φόρουμ και να εκβιάσει έμμεσα την επισκευή του ενισχυτή του, λες και ο κάθε αντιπρόσωπος επισκέπτεται τα διάφορα φόρουμ.
Δεν διαβάζεις φίλε μου και αναγκάζομαι να τα ξαναγράψω. Έγραψα επανειλημμένα πως ο Μασέλος δεν δέχτηκε καν να δει το μηχάνημα, επειδή ο συνεργάτης του του είπε τι έγραψα 7 μήνες πριν στο φόρουμ, όταν αγόρασα το μηχάνημα.8) Τελικά, προτιμά αντί να στείλει τον ενισχυτή στον τοπικό αντιπρόσωπο, ο οποίος δεν είχε ζητήσει κάποιο χρηματικό ποσό για τον έλεγχο και τη διάγνωση του προβλήματος, ΑΚΟΜΑ (δε ξέρουμε τι θα ζητούσε και αν θα ζητούσε), προτίμησε την επισκευή του ενισχυτή σε ένα οποιοδήποτε service με 30 euro και την ακύρωση της εγγύησης του ενισχυτή.
Αυτά όλα που γράφεις έγιναν
Πιστεύω ότι ο κάνεκάτι θα έπρεπε να επικοινωνήσει με την εταιρεία Roksan, να ζητήσει την ΔΩΡΕΑΝ αποστολή των ανταλλακτικών για την επισκευή, να συζητήσει με τον τοπικό αντιπρόσωπο την επισκευή και τυχόν κόστος αυτής, αν έβλεπε ότι οικονομικά δεν τον συμφέρει να έστελνε τον ενισχυτή στην Αγγλία για να αναλάβει τις υποχρεώσεις του το κατάστημα πώλησης.
Λες να ήθελα να υποχρεωθώ στον "κατ' όνομα" αντιπρόσωπο; Όλα γίνανε για να αποφύγω την μεγάλη καθυστέρηση και την ακριβή μεταφορά στην Αγγλία.
Με αυτό τον τρόπο, ο ίδιος θα είχε μάθει πολύ περισσότερα για τα δικαιώματά του, δε θα είχε καμία υποχρέωση στον τοπικό αντιπρόσωπο (είτε είχε αναλάβει την επισκευή, είτε όχι), θα έδειχνε στους Άγγλους ότι οι πελάτες δεν είναι κορόϊδα και γνωρίζουν τα δικαιώματά τους.
Άνθρωπος είμαι, δε φημίζομαι και για το μυαλό μου, οπότε αν κάνω λάθος, η οποιαδήποτε διαφωνία, αντίρρηση γίνεται δεκτή ;-)
Να σου πω κάτι; Δεν μ' ένοιαζε πραγματικά αν θα χρέωνε και τι. Γιαυτό και δέχτηκα να το στείλω χωρίς να συζητήσω τίποτα για το κόστος. Αλλά "τα πήρα" όταν πήρε τηλέφωνο ο Μασέλος και μου πε να μην το στείλω καν, γιατί έμαθε το και το για μένα και αυτά που έγραψα στο φόρουμ. Τι έπρεπε δηλαδή, να κρυβόμαστε απ' τον αντιπρόσωπο όταν αγοράζουμε από άλλον με μόνο... 27% μείον; Για τι είναι τα φόρουμ, αν όχι για να ξεφεύγουμε από τις δαγκάνες των εταιριών και των "κατ' όνομα αντιπροσώπων";Τώρα για την υστεροφημία της, η Roksan θα έπρεπε να έλεγε στον Μασσέλο ότι του καλύπτει και τα ανταλλακτικά και τα εργατικά, και εκείνος να προχωρούσε στην επισκευή δωρεάν.
Να κάνω και μία χαζή ερώτηση;
Η εδώ αντιπροσωπεία πόσα θα ζητούσε για να επισκευάσει τελικά τον ενισχυτή με έτοιμη πλακέτα από το εξωτερικό την οποία θα έπαιρνε δωρεάν;
30 ; 50 ; Δεν νομίζω παραπάνω...
Αν γινόνταν αυτό από την αρχή τώρα ο φίλος θα είχε έναν ενισχυτή εντός εγγύησης και σίγουρα με τον ήχο της Roksan (αλλαγές σε πυκνωτές σήματος και κολλήσεις με το χέρι αντί για λουτρό, όπως φυσικά και η ποιότητα της κόλλησης, σίγουρα επιφέρουν αλλαγές στον ήχο). -bye-
[FONT="]Η κίνηση η οποία υποδείχθηκε από εμάς στον αγαπητό [/FONT][FONT="]kanekati[/FONT][FONT="]είναι η πλέον συμφέρουσα για αυτόν , άσχετα αν ο ίδιος δεν μπορεί η δεν θέλει να τό καταλάβει , μιάς και στή συγκεκριμένη περίπτωση κατ αρχήν θά επιβαρυνόταν μέ επισκευαστικά έξοδα , τά οποία η [/FONT][FONT="]Roksan[/FONT][FONT="]δεν καλύπτει στή συγκεκριμένη περίπτωση , θά έμενε χωρίς τή συσκευή του για το ίδιο η καί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα γιατί θά έπρεπε πρώτα νά ελενγθεί τό μηχάνημα , νά εντοπισθεί η βλάβη , νά ελθουν τά απαιτούμενα ανταλλακτικά από Αγγλία ,να επισκευασθεί . Μιά διαδικασία πού από την πείρα μας προσδιορίζουμε σέ χρονική διάρκεια μεταξύ δύο και τριών εβδομάδων καί σέ κόστος τουλάχιστον τερακοσίων ευρώ συμπεριλαμβανόμενων καί των μεταφορικών από και προς Θεσν/κη. Σέ περίπτωση πού η συσκευή είχε διατεθεί από εμάς τά επισκευαστικά έξοδα επιβάρυναν εξ ολοκλήρου εμάς , παρ ότι καί πάλι δέν τά καλύπτει ο κατασκευαστής καί τά ανταλλακτικά τον κατασκευαστή. Εάν δέ η αποκατάσταση της βλάβης αποδεικνυόταν εξαιρετικά χρονοβόρα , θά εξυπηρετούσαμε τόν πελάτη μας ακόμα καί μέ δανεισμό μηχανήματος επιδείξεως γιά όσο διάστημα απαιτούσε η επισκευή. Αυτή είναι η πρακτική πού ακολουθείται.[/FONT]
Τα οποία όμως μεταφορικά ήταν... πόσα;
Για τόσο βαριά αντικείμενα παίζει να πληρώσεις και 150-200 ευρώ μεταφορικά για το πήγαινε και άλλα τόσα για το έλα...
(30 πληρώνω εγώ π.χ. για ένα γράμμα από εδώ στην Ιταλία)
Τά έξοδα αποστολής από καί πρός τό σημείο επισκευής βαρύνουν αποκλειστικά καί μόνον τό αγοραστή , στή περίπτωση της Roksan.
Στό γενικό κατά προσέγγιση ποσό πού ανέφερα περιλαμβάνονται καί τά έξοδα αυτά(,γύρω στα 100e όπως μπορείς νά διαπιστώσεις από τή σελίδα τής DHL) κάτι τό οποίο αν συμμετείχες στή κουβέντα καλοπροαίρετα θά τό είχες αντιληφθεί. Ο συγκεκριμένος ενισχυτής τά έχει όλα σέ μιά πλακέτα surface mount , κι όποιος καταλαβαίνει από service θά αντιληφθεί ότι ο εντοπισμός καί η αποκατάσταση βλάβης είναι εξαιρετικά χρονοβόρα καί απαιτεί ειδικό καί ακριβό εξοπλισμό. Γνωρίζεις κανέναν νά δουλεύει δωρεάν χωρίς νά έχει υποχρέωση ? ( ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ στήν προκείμενη περίπτωση έχει ο ΠΩΛΗΤΗΣ ) Αν ναί θά σού ήμουν υπόχρεως νά μού τόν συστήσεις.