Εξουσιοδοτημένο Service της Sony. Η δική μου περιπέτεια

Διάβασα με προσοχή όλα τα μηνύματα στο thread του iceman με τίτλο:

Αγένεια ολκής σε εξουσιοδοτημένο Sony Service Center

(http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=3922)

και κατάλαβα - άλλη μια φορά - με το τί έχουμε να κάνουμε.

Και επειδή έχω περάσει ως γνωστόν (επαγγελματικά) από τον χώρο αυτό, θα σας διηγηθώ τί μου συνέβη κι εμένα με μια τηλεόραση της Sony.

Κατ' αρχάς πρόκειται για μια 29άρα CRT, μοντέλο KV-S29MH1, 100% φτιαγμένη στην Ιαπωνία, αγορασμένη από Dubai πριν 12 περίπου χρόνια στην τιμή των 5900 dirhams (ήτοι 1615 δολλάρια ή αν το πούμε σε δραχμές γύρω στις 600.000 με την τότε ισοτιμία).

Ένα παρεμφερές μοντέλο (με μικρότερες δυνατότητες) εισήγαγε στην Ελλάδα εκείνη την εποχή ο Πετρόχειλος, οποίος είχε και την αντιπροσωπεία της Sony (δεν θυμάμαι αν τότε την είχε ακόμα ή όχι) στην τιμή των 850.000 ~ 900.000 δρχ. αν δεν με απατά η μνήμη μου.

Η συσκευή δεν έχει πολυχρησιμοποιηθεί (άντε να είχε γύρω στα 5-6 χρόνια κανονική οικιακή χρήση μέχρι την στιγμή της βλάβης της).

Το καλοκαίρι του 2003 την πήρα μαζί μου στο εξοχικό. Κάποια στιγμή, εντελώς ξαφνικά έχασα εικόνα και ήχο, ενώ έδειχνε να λαμβάνει ισχύ από την πρίζα, γιατί άναβε το μικρό ledάκι, που δείχνει ότι η συσκευή είναι στο ρεύμα.

Προσπάθησα μόνος μου τότε να δω τί συμβαίνει, αλλά εις μάτην. Ήμουνα σχεδόν σίγουρος ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με το τροφοδοτικό, αλλά ούτε τα εργαλεία ούτε τις γνώσεις είχα για να βάλω χέρι. Την πακετάρισα, λοιπόν, και ξανά πάλι πίσω στην Αθήνα.

Να σημειώσω ότι την ίδια χρονιά που την έφερα από το Dubai, είχα φροντίσει να παραγγείλω και να αγοράσω (15.000 δρχ.) το service manual της συσκευής, πάλι από εξουσιοδοτημένο της Sony, και αντιλήφθηκα πολλά χρόνια αργότερα πως τα χρήματα αυτά κακώς τα έδωσα, μιας και η Sony Europe, σε τέτοιου είδους έκτακτες περιπτώσεις (όταν δηλαδή η συσκευή δεν διατίθεται στην εγχώρια αγορά), μπορεί να δώσει στον τελικό χρήστη το service manual εντελώς δωρεάν.

Έψαχνα πού να την πάω και με την προτροπή φίλου τεχνικού, την πήγα στο εξουσιοδοτημένο AViDEX, Ευρυδάμαντος 11, στο Νέο Κόσμο. Εκεί συνάντησα και κάποιον φίλο του φίλου μου τεχνικού, στον οποίο πήγα συστημένος - τρομάρα μου. Ήταν αρχές Ιουλίου 2004 (Δελτίο Παραλαβής ΕΧΛ002256/07-07-04, με Α/Α 35568)

Του εξήγησα το πρόβλημα και μου είπε πως είναι εύκολο και υπόθεση λίγων ημερών.

Πέρασε ο Ιούλιος πέρασε και ο Αύγουστος και μετά ο Σεπτέμβριος και στις αρχές του Οκτώβρη με ειδοποιούν να πάω να παραλάβω τη συσκευή γιατί ".....δεν επιδιορθώνεται, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών".

Στις 12-10-04 πάω στο κατάστημα για την παραλαβή. Στη ρεσεψιόν, η κοπέλλα μου λέει πως οφείλω 25 ευρώ. Την ρωτάω τί ακριβώς αντιπροσωπεύουν αυτά τα χρήματα και μου λέει πως κάθε συσκευή που θα μπει στο κατάστημα, είτε την δουν είτε όχι, είτε επισκευασθεί είτε όχι, έχει αυτή την χρέωση.

Της εξηγώ πως όταν παρέδωσα την συσκευή, ο τεχνικός που την παρέλαβε, μου είπε πως αν δεν φτιαχτεί θα μου επιστραφεί ΧΩΡΙΣ ΧΡΕΩΣΗ. Μου λέει πως αυτή είναι η πάγια πολιτική της εταιρείας. Της επαναλαμβάνω πως πήρα αυτή την υπόσχεση. Νευριασμένη, καλεί τον προϊστάμενό της, διευκρινίζοντάς μου πως ο τεχνικός που την παρέλαβε έχει πλέον φύγει από την εταιρεία.

Έρχεται ο προϊστάμενος, του λέω τα ίδια και φυσικά αρνούμαι να πληρώσω οποιοδήποτε ποσόν. Φεύγει, λέγοντάς μου πως θα ρωτήσει τους τεχνικούς. Επιστρέφει σε δυο λεπτά και λέει της κοπέλλας να μου την παραδώσει χωρίς χρέωση. Την παίρνω και φεύγω, απελπισμένος πως δεν φτιάχνεται.

Πέρασε ο καιρός και λίγο πριν την Καθαρή Δευτέρα φέτος μαθαίνω από συνάδελφο πως υπάρχει κάποιος τεχνικός ("αστέρι" μου τον χαρακτήρισε), που μπορεί να μου την φτιάξει. Εν ολίγοις τον γνώρισα τον άνθρωπο, του την πήγα και μου είπε πως, ναι, θα μου την φτιάξει. Να σημειώσω πως αφού του είπα την προϊστορία με το service, μου είπε (εκεί την ίδια στιγμή που την παρέλαβε, πριν καν την ανοίξει): "...αρκεί να μην έχουν φάει κάτι από μέσα"

Μετά από 10 μέρες περίπου, από την ημέρα παραλαβής με παίρνει στο τηλέφωνο και μου λέει πως η τηλεόραση φτιάχτηκε (για την βλάβη που του την πήγα, το τροφοδοτικό δηλαδή) αλλά ενώ λαμβάνει όλα τα κανάλια, δεν έχει εικόνα. Στο εύλογο "Γιατί" μου, μου λέει ότι ανακάλυψε πως από κάποια πλακέτα, άσχετη με το τροφοδοτικό, λείπουν δύο ολοκληρωμένα, υπεύθυνα για την λειτουργία της εικόνας.

Τον ρωτάω αν μπορεί να τα βρει και μετά από μια μέρα, μου λέει πως τα βρήκε και σε 2-3 μέρες θα τα έχει στα χέρια του.

Χθές πήγα και την παρέλαβα. Λειτουργεί στην εντέλεια και πλήρωσα 70 ευρώ.

Συμπεράσματα

1) Μην δίνεις ποτέ μηχάνημα για service κάπου, αν δεν ξεκαθαρίσεις όλους τους όρους της συναλλαγής
2) Τα εξουσιοδοτημένα της Sony (στην Ελλάδα) θέλουν προσοχή και γενικά δεν φημίζονται για την ποιότητα των υπηρεσιών τους
3) Κράτα όλα τα ντοκουμέντα της συναλλαγής, είτε η υπόθεσή σου έχει αίσιο τέλος είτε όχι
4) Τράβα φωτογραφίες από το εσωτερικό της συσκευής, πριν την παραδώσεις (μια πρακτική που χρόνια τωρα εφαρμόζει φίλος και εγώ τον κορόϊδευα). Έτσι εξηγείται και η προθυμία του προϊστάμενου να μου δώσει τη συσκευή χωρίς χρέωση. τα ολοκληρωμένα που φάγανε ήταν πολλαπλάσιας αξίας.

Ερωτώ:

Τί μπορώ να κάνω στους κυρίους της AViDEX, πόυ έφαγαν τα ολοκληρωμένα από τα σπλάχνα της τηλεόρασης; Και πώς, πού και από ποιόν θα βρω το δίκιο μου; Υπ' όψιν ότι το μόνο που έχω είναι το δελτίο παραλαβής της συσκευής.

Δεν ξέρω τί θα γίνει αν κάνω την καταγγελία στη Sony-Ελλάς, αλλά νομίζω πως θα με γράψουνε.
 

sfortis

Administration Team
Staff member
3 August 2006
11,396
t3.large
Κοίτα που θέλουν να λέγονται και επαγγελματίες!...

Δυστυχώς δεν μπορείς να αποδείξεις τίποτα τώρα. Ίσως μια επιστολή με το συμβάν στην Sony Hellas μπάς και έχουν μαζευτεί και άλλες από θύματα του εν λόγω service και τους πετάξουν με τις κλωτσιές!
 

Κρυωνάς Νίκος

AVClub Addicted Member
17 June 2006
2,407
Κιλκίς
Κύριε Μελά,

Ενδιαφέρουσα και επιμορφωτική η Ιστορία σας. Από τη μεριά μας θα κάνουμε ότι μπορούμε για να λάβετε κάποια επίσημη απάντηση από το Service της Avidex.

Έχω όμως κάποιες ενστάσεις.

1. Αφού είσαστε παλαιότερο μέλος και μάλιστα είχατε διατελέσει και Γ.Δ. του Avforum αλλά και επαγγελματίας του είδους, πιστεύετε πως έπρεπε να περάσουν τρία χρόνια για να αναφέρετε το γεγονός?
2. Σε περίπτωση που ο Μάστορας που σας την επισκεύασε είναι αυτός που καταχράστηκε την εμπιστοσύνη σας για να τσιμπήσει λίγο την τιμή της επισκευής λέγοντας ψέματα πως ακριβώς σκοπεύετε να αποκαταστείσετε την καλή φήμη του Service που ούτε λίγο ούτε πολύ αφήνετε να ενοηθεί ότι "ψυρίζει" τις μη επισκευάσιμες συσκευές.
3. Από την στιγμή που δεν έχετε βγάλει φώτο "εσωτερικά" πριν από τις επισκέψεις στο Service (και το πρώτο και το δεύτερο) πως μπορεί κανείς να αποδείξει το αληθινό της Ιστορίας.

Με αφορμή τα παραπάνω παρακαλώ όλους να είναι δυο φορές πιο προσεκτικοί ειδικά όταν πρόκειται για καταγγελίες απέναντι σε "υπαρκτές" επιχειρήσεις που στηρίζονται σε "ανύπαρκτα" επιχειρήματα.

Ευχαριστώ για την υπομονή σας
 
Last edited by a moderator:
Ας απαντήσω εν τάχει

Κύριε Μελά,

Ενδιαφέρουσα και επιμορφωτική η Ιστορία σας. Από τη μεριά μας θα κάνουμε ότι μπορούμε για να λάβετε κάποια επίσημη απάντηση από το Service της Avidex.

Έχω όμως κάποιες ενστάσεις.

1. Αφού είσαστε παλαιότερο μέλος και μάλιστα είχατε διατελέσει και Γ.Δ. του Avforum αλλά και επαγγελματίας του είδους, πιστεύετε πως έπρεπε να περάσουν τρία χρόνια για να αναφέρετε το γεγονός?
2. Σε περίπτωση που ο Μάστορας που σας την επισκεύασε είναι αυτός που καταχράστηκε την εμπιστοσύνη σας για να τσιμπήσει λίγο την τιμή της επισκευής λέγοντας ψέματα πως ακριβώς σκοπεύετε να αποκαταστείσετε την καλή φήμη του Service που ούτε λίγο ούτε πολύ αφήνετε να ενοηθεί ότι "ψυρίζει" τις μη επισκευάσιμες συσκευές.
3. Από την στιγμή που δεν έχετε βγάλει φώτο "εσωτερικά" πριν από τις επισκέψεις στο Service (και το πρώτο και το δεύτερο) πως μπορεί κανείς να αποδείξει το αληθινό της Ιστορίας.

Με αφορμή τα παραπάνω παρακαλώ όλους να είναι δυο φορές πιο προσεκτικοί ειδικά όταν πρόκειται για καταγγελίες απέναντι σε "υπαρκτές" επιχειρήσεις που στηρίζονται σε "ανύπαρκτα" επιχειρήματα.

Ευχαριστώ για την υπομονή σας

Φίλε Νίκο

1) Πρώτ' από όλα, θα πρέπει να πρόσεξες πως την επισκευή την έκανα πολύ πρόσφατα, και όχι πριν τρία χρόνια. Την παρέλαβα το Σάββατο. Άρα δεν περίμενα τρία χρόνια να κάνω την καταγγελία, απλά τώρα αποκαλύφθηκε.

2) Ο "Μάστορας" που την επισκεύασε, με κάλεσε να μου δείξει την πλακέτα από την αρχή, τουλάχιστον αμέσως μόλις ο ίδιος το ανακάλυψε. Και δεν καταλαβαίνω τί κέρδος θα είχε να μου πει την ιστορία αυτή. Εγώ ούτε που ήξερα τί ακριβώς συνέβαινε με την συσκευή. Θα μπορούσε κάλλιστα να μου πει πως "......φταίει αυτό και κείνο το ολοκληρωμένο, ο τάδε και ο δείνα πυκνωτής, η αντίσταση κ.οκ. θα τα παραγγείλω και θα σε φωνάξω όταν είναι έτοιμη."

Τί παραπάνω όφελος θα αποκόμιζε, αποκαλύπτοντάς μου την πικρή αλήθεια. Ανάγκη από επίδειξη σε μένα δεν έχει, άλλωστε πήγα συστημένος από πολύ γνωστό του άνθρωπο. Ούτε που τον παζάρεψα από την αρχή για να του αποσπάσω κάποια καλύτερη τιμή. Δεν νομίζω να στέκει τέτοια δικαιολογία, λοιπόν.

Και για να πω και το τελευταίο:
Τα 70 ευρώ μου φάνηκαν απολύτως δικαιολογημένα, είτε είχε είτε δεν είχε βλάβη η πλακέτα της εικόνας. Δεν νομίζω να πλήρωνα κάτω από κατοστάρικο σε οποιονδήποτε εξουσιοδοτημένο (το έχω ξαναδεί το έργο, γι αυτό το λέω). Τώρα αν με αυτά τα χρηματα, φτιάχτηκε τόσο το τροφοδοτικό όσο και η πλακέτα της εικόνας, μάλλον ευχαριστημένος πρέπει να είναι κάποιος. Έτσι τουλάχιστον το βλέπω εγώ. Αν κάνω πάλι λάθος στην εκτίμησή μου αυτή, σε ότι αφορά στο κόστος τουλάχιστον, ας μου το πει κάποιος, αλλά με επιχειρήματα.

3) Όσο για τις φωτογραφίες, ε, δεν είπες και καμιά πρωτοτυπία. Αυτό το είπα εγώ σαν δίδαγμα για το μέλλον, όχι πως θα μπορούσα να το χρησιμοποιήσω σαν στοιχείο εναντίον της AViDEX.

Η ουσία είναι ότι κι εγώ όπως πολλοί συνάνθρωποί μας, θεωρούμε ότι ο άλλος είναι καλός μέχρις αποδείξεως του εναντίου. Όχι το ανάποδο. Δυστυχώς όμως, η ζωή μας διαψεύδει πολλές φορές.

Και η ιστορία είναι πέρα για πέρα αληθινή. Πού είδες τα επιχειρήματα να είναι ανύπαρκτα, δεν καταλαβαίνω.

Διότι άλλο "ανύπαρκτα επιχειρήματα" κι άλλο ότι είναι αργά για να υπάρξουν στοιχεία.

Άλλωστε δεν είμαστε δα και κανένα δικαστήριο. Τον πόνο μας λέμε, για να μαθαίνουν και οι υπόλοιποι.

Μ' αυτό το πνεύμα περίμενα να αντιμετωπισθώ. Τουλάχιστον

Ευχαριστώ κι εγώ για την υπομονή σας.

Φιλικά (πάντα).
 
18 June 2006
7,544
Καλησπέρα κι από μένα!!!

Κύριε Μελά εγώ-με την σειρά μου-σας ενημερώνω υπεύθυνα ότι-βάσει της δεοντολογίας- η εταιρεία Avidex έχει ειδοποιηθεί από το avclub γι αυτή την καταγγελία σας και-ως εκ τούτου-γνωρίζει το παρόν θέμα...

Οπότε αναμένουμε τις-όποιες-εξελίξεις...