Φακοί L mount

pasiner1

Senior Member
17 July 2011
560
Μπορώ να επιβεβαιώσω, ο 50αρης pany φαίνεται από δοκιμές πάρα πολύ καλός.

Βάρος και μέγεθος είναι εξαιρετικά, με 1.8f δουλεύει απίστευτα και με af, έχω πάθει ένα σοκ που δεν βλέπω breathing όταν κλειδώνει πρόσωπα.

Προσωπικά θέλω οπωσδήποτε τον 35αρη artisan 1.05 Cine.
 
  • Like
Reactions: kbouk and CorfuS

CorfuS

Established Member
17 November 2017
247
Μπορώ να επιβεβαιώσω, ο 50αρης pany φαίνεται από δοκιμές πάρα πολύ καλός.

Βάρος και μέγεθος είναι εξαιρετικά, με 1.8f δουλεύει απίστευτα και με af, έχω πάθει ένα σοκ που δεν βλέπω breathing όταν κλειδώνει πρόσωπα.

Προσωπικά θέλω οπωσδήποτε τον 35αρη artisan 1.05 Cine.
Το επιβεβαιώνω κι εγώ. Πολύ καλός φακός!
 
  • Like
Reactions: kbouk and pasiner1

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,215
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Πρωτες εντυπώσεις απο το σετ που παρελαβα σημερα, Lumix 70-200/4 συν τους 2 TC

167312-d02f3ae8cf16dd43c6139909d38eec27.jpg


O φακος δικαιολογει την σταμπα της Leica και απο τα πρωτα τεστ που του εκανα με την S1R με στόχο στα 20-25μ ειδα οτι ειναι ξυράφι σε ολες τις εστιακες απο κεντρο εως τα ακρα και αυτο συμβαινει απο το ανοιχτό διαφραγμα f4 ,

μοναδικη εξαιρεση στα 200mm που βλεπεις μια μικρη διαφορά αυξησης του contrast με ενα κλικ απο f4 σε f4.5. Πολυ ποιοτικη κατασκευη ολος ο φακος , ομαλό και ευχαριστο ζουμ , αρκετα γρηγορη εστιαση. Ηθελε ενα update στο firmware στην v1.2 για να δει τους πολ/στες

Αφαιρεσα το δαχτυλιδι για το τριποδο για να μειωσω το βαρος, ετσι πλέον ο φακος ζυγιζει λιγο κατω απο 1 κιλο. Μεγαλο προσον του η εξτρα σταθεροποιηση που δουλευει αψογα συνδιαστικα με το σώμα με αποτελεσμα οταν εστιάζω ακομα και με τους πολ/στες η οθονη στο EVF να ειναι γαλα.

Αν και δεν ειμαι πολυ φαν της χειροκινητης εστιασης ο φακος διαθετει το clutch χειροκινητης εστιασης που αντεγραψε η Πανυ απο την Ολυ που κανει την χειροκίνητη εστιαση ευχάριστη και προοδευτική.

Τον ειχα ξαναδουλέψει τον φακο παλιοτερα και ηξερα λιγο πολυ τι να περιμένω.

Εκεινο που δεν ειχα ποτε δοκιμασει πάνω του ηταν οι πολ/στες , οτι διαβασα απο review. Γενικα ο κανονας μου ειναι να προσπαθω να κανω χρηση native φακου απευθειας στην εστιακη που θελω χωρις πολ/στη γιατι εκτος απο το φως που χανεις πεφτει συνήθως και η ποιοτητα εως ενα σημειο,

Εξαιρεση θαλεγα -απο τους φακους που ειχα - ηταν ο Leica 200mm/2.8 σε m43 μοντουρα , οπως και οι Ζuiko 150/2 και Zuiko 50-200/2.8-3.5 στα 4/3 και μόνο με το 1.4X ΤC . Με διπλασιαστη ο μονος φακος που δικαιωσε την χρηση του ηταν ο Ζuiko 150/2 SHG.

Πρωτα εκανα χρηση του 1.4Χ ΤC που τρωει ενα στοπ απο τον φακο και τον μετατρέπει σε f5.6 . Κανοντας συγκριση στα 100mm , 135-140mm και 187-200mm με και χωρις τον πολλαπλασιαστή ειδα εξαιρετικη συμπεριφορά και σχεδόν ισοδυναμη αποδοση. Μάλιστα στα 187mm (1.4X 135mm) /5.6 η απόδοση ηταν ελαφρως καλυτερη απο του native φακου στα 200mm σε f4-f4.5 , μιλαμε ομως για μικροδιαφορες.

Παμε και στο διπλασιαστή τωρα που ομολογώ τον πηρα με μιση καρδιά απλά και μονο γιατι τον βρηκα σε καλη τιμή , ηξερα οτι ο φακος θα εχανε 2 στοπ και θα γινόταν f8 και περιμενα οτι η απώλεια στην εικονα δεν θα ηταν αμελητεα.

Εδω εκανα μια τριπλα και συγκρινα τα κοινά ευρη εστιακων , με τον φακο τη μια φορεμένο τον 1.4Χ και μετα με τον 2.0Χ , ωστε να δω αν και ποτε αξιζει η χρηση του διπλασιαστη (να ξερεις δηλαδη αν στην αναγκη να εχεις τα 400mm και χρειαστεί να κανεις χρηση στα 100-300mm τι αποδοση θαχεις σε σχεση με τον 1.4Χ )

Εν μερη αποδειχτηκα σωστος στο αρχικό προαισθημα μου.

Στο κοινό λοιπον ευρος 140mm (100mmΧ1.4 VS 70mmΧ2) εως και 200mm (135mmX1.4 VS 100mmX2) δεν αξιζει να φορας τον 2.0Χ , η διαφορα σε contrast και οξυτητα ειναι σημαντικη υπερ του 1.4Χ

Λέω εν μέρη πιο πάνω, γιατι στο κοινό ευρος 270-280mm (200mmΧ1.4 VS 135mmΧ2) η διαφορα σε contrast και οξυτητα ηταν πολυ κοντα (ελαφρα καλυτερος ο 1.4Χ) και το πιο σημαντικό με τον διπλασιαστή τερματισμενο στα 400mm (2X200mm)/f9 ο φακος ξεπερνα το κροπαρισμενο αρχείο στα 280mm του 1.4Χ και δινει πολυ καλο αποτέλεσμα (σε F8 ειναι λιγο αδυναμος)

Με λιγα λογια η χρηση του διπλασιαστη εναντι του 1.4Χ για τις εστιακες απο 280-400mm δεν ειναι επιζημια (εχεις βεβαια 1 και κατι στοπ εξτρα απωλεια), θα πρεπει ομως να γινεται τότε περιορισμενη χρηση του στις εστιακες εως και 200mm . Πιστευω οτι το παραπάνω συμπερασμα δικαιολογει εν μέρη την αγορά του.
 
Last edited:

peperr

AVClub Addicted Member
25 May 2011
1,532
Marathon Lake
Η Panasonic ανακοίνωσε νέο φακό 14-28mm/f4-5.6 σειράς S και θα τον δούμε επίσημα στις 16 Μαρτίου 2023. Mέχρι τότε βέβαια όλο και κάτι διαρροούλες θα υπάρξουν :)
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,215
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Αυτά που ξέρουμε ας τα βάλουμε

LUMIX S 14-28mm F4-5.6 MACRO

Lens construction: 14 elements in 10 groups (1 aspherical ED lens, 1 aspherical lens, 3 ED lenses, 1 UHR lens)
Minimum focusing distance:0.15m
Maximum magnification: 0.5x (at 28mm)/0.25x (at 14mm)
Filter size: 77mm
Size:φ84 x 89.8mm
Weight: 345g
Dustproof, drip-proof, and low-temperature resistant specifications
 
  • Like
Reactions: peperr

peperr

AVClub Addicted Member
25 May 2011
1,532
Marathon Lake
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: cacau and kbouk

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,215
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Καλή τιμή για αρχική τη βλέπω, να δουμε Ευρώπη που θα βγει η τιμή του

αναμένουμε τα πρώτα review να δούμε και την ποιότητα εικονας ειδικά στο ευρυγώνιο άκρο

το οτι είναι φουλ στεγανός, φοραει φιλτρα , είναι μόλις 345γρ και 9εκ μήκος προσωπικά με έκαναν να αναβάλλω κάθε σκεψη αγοράς αλλου ευρυγώνιου
 
Last edited:

peperr

AVClub Addicted Member
25 May 2011
1,532
Marathon Lake
το οτι είναι φουλ στεγανός, φοραει φιλτρα , είναι μόλις 345γρ και 9εκ μήκος προσωπικά με έκαναν να αναβάλλω κάθε σκεψη αγοράς αλλου ευρυγώνιου
Συμφωνώ μεν αλλά δε..
Στα ίδια πάνω κάτω χρήματα είναι και ο Sigma 16-28 που υπερτερεί με το σταθερό 2.8 και "χάνει" σε μέγεθος και στεγανότητα, αφού διαθέτει μόνο στη μοντούρα.
Ίδωμεν...
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,215
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Συμφωνώ μεν αλλά δε..
Στα ίδια πάνω κάτω χρήματα είναι και ο Sigma 16-28 που υπερτερεί με το σταθερό 2.8 και "χάνει" σε μέγεθος και στεγανότητα, αφού διαθέτει μόνο στη μοντούρα.
Ίδωμεν...
Ναι αλλά όμως άλλο 14mm άλλο 16mm ,

αν ενδιαφέρει το max ευρυγώνιο η πιο φθηνή αξιόπιστη native λύση είναι ο Lumix 14-28mm , αν ενδιαφέρει η φωτεινότητα αντίστοιχα η πιο φθηνή λύση είναι ο Sigma 16-28/2.8,

αν δεν υπάρχει θέμα κόστους και βάρους ο καλύτερος ευρυγωνιος και ο πιο φωτεινός είναι ο Sigma 14-24/2.8 και αν ενδιαφέρει ο πιο χρηστικός ανεξάρτητου κόστους που είναι και συνάμα σχετικά ελαφρύς (500γρ) ο ευρύς σε εστιακή Lumix 16-35/4. Υπάρχουν πλέον όλες οι επιλογές.

εγώ γέρνω προς τον νεο Lumix (αν η απόδοση στο ευρυγώνιο είναι καλή) γιατί για τοπίο / αρχιτεκτονικό θέλω και τα 14mm όπως και το πιο ελαφρύ σετ με την μηχανή , στο τοπίο επίσης δεν με ενδιαφέρει τόσο το φωτεινό διάφραγμα γιαυτο και κράτησα και τον 20-60. Τώρα με την πιθανή αγορά του 14-28mm/4-5.6 μπορεί να τον αλλάξω για ένα πιο φωτεινό σταθερό ζουμ 2.8 στις μεσαίες εστιακές (24-70mm/2.8) που η φωτεινότητα είναι σημαντική ή να καλυψω με 1-2 καλούς πιο φωτεινούς prime τις εστιακές αυτές
 
Last edited:
  • Like
Reactions: peperr

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,112
Εκεί ψηλά.....
αυτο με την στεγανοτητα παντως εγω δεν το πολυκαταλαβαινω εκτος και αν φωτογραφιζει κανεις συνεχως landscape και δη στην βροχη,

Καλο ειναι ως μπονους αλλα η οπτικη αποδοση ενος φακου (και η φωτεινοτητα του) ειναι το Α και το Ω.

Δεν ειμαστε και στην εποχη που εμπαινε σκονη και αμμος στους φακους πλεον οι σχεδιασεις ειναι πολυ καλυτερες ακομα και σε μετριου κοστους φακους.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,215
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Και όμως μπαίνουν, εγώ συχνάζω σε εργοτάξια και ο ευρυγωνιος φακός είναι το εργαλείο μου, επίσης κάθε καλοκαίρι σε παραλια με τα μελτεμάκια που σηκώνουν άμμο ποτέ δεν κρύβω την μηχανή

προφανως και η οπτική απόδοση είναι το Α αλλά όχι το Ω
 

peperr

AVClub Addicted Member
25 May 2011
1,532
Marathon Lake
Το 90% των φωτογραφήσεων που κάνω είναι έξω βρέξει χιονίσει λόγω επαγγέλματος. Και εκεί μετράει πολύ η στεγανότητα, είναι και ενας βασικός λόγος που χρόνια δούλευα με συστήματα 43 και m43, εκεί όπου η Oly απλά δεν είχε αντίπαλο στη στεγανότητα. Θέλω επίσης να πιστεύω ότι ένας στεγανός φακός έχει καλύτερη κατασκευή, κάτι που μεταφράζεται και σε μεγαλύτερη πιστότητα σε βάθος χρόνου
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,112
Εκεί ψηλά.....
στην εποχη που καμερες οπως οι S5 II, S1h GH6 αλλα και Canon R5C κυκλοφορουν με ορθανοιχτες θυρες εξαερισμου λογω της υψηλης παραγωγης θερμοτητας ειναι ουτοπικο να συζηταμε για φακους με στεγανοτητα ως προυποθεση αγορας τους .

Εκτος αν συντηρει κανεις δυο τρια σωματα, αλλο για βροχη και αμμο αλλο για εκεινο αλλο για το αλλο.

Ουτοπια.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,112
Εκεί ψηλά.....
Το 90% των φωτογραφήσεων που κάνω είναι έξω βρέξει χιονίσει λόγω επαγγέλματος.

Ναι αλλα και εγω επειδη προερχομαι απο την εποχη του φιλμ οπου οι στεγανοτητες ηταν ανυπαρκτες νομιζω οτι απλα ειναι ενα ψυχολογικο hype ολο αυτο.

σε κανουν να νιωθεις πιο ασφαλης αλλα δεν ειναι βεβαιο οτι χωρις αυτην την δυνατοτητα θα ειχες πραγματικο προβλημα.
 

peperr

AVClub Addicted Member
25 May 2011
1,532
Marathon Lake
Ευτυχώς ή δυστυχώς την εποχή του φιλμ από επαγγελματικής άποψης έκανα μόνο γαμοβάφτισα, οπότε δεν με ένοιαζε η στεγανοποίηση. Σήμερα όμως για μένα είναι το Α και το Ψ (αφήνω το Ω σε άλλους παράγοντες) :)
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,215
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Ναι αλλα και εγω επειδη προερχομαι απο την εποχη του φιλμ οπου οι στεγανοτητες ηταν ανυπαρκτες νομιζω οτι απλα ειναι ενα ψυχολογικο hype ολο αυτο.

σε κανουν να νιωθεις πιο ασφαλης αλλα δεν ειναι βεβαιο οτι χωρις αυτην την δυνατοτητα θα ειχες πραγματικο προβλημα.
Εχθες εχυσα μια κανατα ζεστου καφε στο χαλι στο σπιτι και διπλα ηταν η μηχανη (ευτυχως δεν επεσε πανω της κατι) , εχω γλιστρησει σε βραχακι σε θαλασσα με την μηχανη στο χερι , εχω κανει μονο καγιακ σε ποταμι με την μηχανη αναμεσα στα ποδια , την εχω πλυνει κατω απο βρυση να φυγουν οι λασπες , οι σκονες και η ψιλη κολλωδης αμμος (σε εργοταξιο και παραλια ),

δεν ξερω αν ειναι ψυχολογικο hype για αλλους ή οχι αλλά εγω μηχανή ή φακο χωρις καλη στεγανοτητα δεν πλησιαζω εκτος και αν ειναι μικρο το κοστος αποκτησης του, ποτε δεν ξερεις τι μπορει να συμβει και να γινει ζημια οσο και να προσεχεις

Θέλω επίσης να πιστεύω ότι ένας στεγανός φακός έχει καλύτερη κατασκευή, κάτι που μεταφράζεται και σε μεγαλύτερη πιστότητα σε βάθος χρόνου

αληθεια ειναι αλλα εδω κρυβεται ενα μικρο μυστικο , οι τσιμουχες στεγανοποιησης θελουν τσεκ ανα πενταετια αν εχουν παραδωσει πνευμα ή φαγωθει σε σημεια τριβης και αυτο δεν το κανουμε συνηθως
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,112
Εκεί ψηλά.....
Μα αυτο λεω οτι αν εχεις την S5ΙΙ δεν θα ξεπλυνεις την καμερα, δεν θα την βγαλεις σε δυνατη βροχη, δεν θα ανησυχεις μηπως παρει σκονη γιατι δεν θα την εκθεσεις σε τετοιο κινδυνο......και φυσικα δεν θα την βαλεις σε καγιακ χωρις σακουλα προφυλαξης.

Το ιδιο κανουμε και εμεις με τις bmpcc που ειναι απο παντου ανοιχτες. Και να πω την αληθεια μαθαινεις να ζεις με αυτο.....δεν ειναι προβλημα.