Frame rate x86 vs x64.

ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΚΟΣ

Supreme Member
29 June 2006
4,393
Έχουμε και λέμε.

Η δοκιμή έγινε με xp,vista & 7.

Οι χ86 εκδόσεις σε σύγκριση με τις χ64.

Ακριβώς το ίδιο setup και οι ίδιοι drivers.

Ενω λοιπών στο 3d mark παίρνω τουλάχιστον 1000(!!!!!!!) πόντους διαφορά στα χ64 σε πραγματικές συνθήκες (gaming) παίζω με λιγότερα frame.

Ti εντυπώσεις έχετε αποκομίσει γενικά απο τα 64bit?

Να επισημάνω εδώ πως ο περιορισμός των 4gb ram άρετε πολύ εύκολα στα χ86 οπότε δεν είναι παράγοντας που παίζει σημαντικό ρόλο πλέων.
 

Sotiris

Supreme Member
18 June 2006
4,708
Να επισημάνω εδώ πως ο περιορισμός των 4gb ram άρετε πολύ εύκολα στα χ86 οπότε δεν είναι παράγοντας που παίζει σημαντικό ρόλο πλέων.

Πως έχεις αφαιρεσει αυτον τον περιορισμό;
Αφου λέγεται οτι τα 32bit χρησιμοποιουν μόνο τα 3,2GB
 

dimitris__

AVClub Addicted Member
23 November 2007
2,012
Γλυκά Νερά Αττικής
Τα 32 bit δεν γίνεται να δουν πάνω από 4GΒ, μαθηματικά.

Μια συμβιβαστική λύση (με PAE) υπάρχει, αλλά πέφτει η απόδοση και υπάρχει αστάθεια.

Για πάνω από 4GB, η καλύτερη λύση είναι τα 64bit extended λειτουργικά.
 

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,644
Αθήνα...
32 bit Windows Vista Ultimate + Windows 7 μπορούν να αναγνωρίσουν εώς και 6gb μνήμης RAM.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΚΟΣ

Supreme Member
29 June 2006
4,393
Με ένα απλό patch και λειτουργεί άψογα.

Χωρίς αστάθεια!!!!!!
 

ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΚΟΣ

Supreme Member
29 June 2006
4,393
Για πείτε με το gaming τι παρατηρείτε.
 

dimitris__

AVClub Addicted Member
23 November 2007
2,012
Γλυκά Νερά Αττικής
Το PAE είναι μια πατέντα για να μπορούν τα 32bit λειτουργικά να "δουν" πάνω από 4 GB φυσικής μνήμης. Δεν είναι θέμα Windows, όλα τα 32bit λειτουργικά έχουν αυτό τον φυσικό περιορισμό. Στα Windows το είχα πρωτοδοκιμάσει επί Windows 2000.

Χοντρικά, ένα 32bit λειτουργικό μπορεί να "απευθυνθεί" εκ των πραγμάτων σε 2 εις την 32α bits μνήμης (εξ' ού και η ονομασία "τριανταδυάμπιτο"), δηλ. 4.294.967.296bit ή 4gb. Με το PAE βασικά μπαίνει στη μέση ένας μεταφραστής για να "μεταφράσει" τις αιτήσεις για μνήμη σε "λογικές". Αυτός ο μεταφραστής χρειάζεται λίγο χρόνο, οπότε υπάρχει μια μικρή απώλεια εκεί.

Επίσης, για να δουλέψει πρακτικά το PAE (κι όχι απλά να μας λένε τα Windows ότι έχουμε πάνω από 4GB RAM στο motherboard), πρέπει να το υποστηρίζει η CPU (το υποστήριζουν οι intel από την εποχή των pentium 1), το λειτουργικό (το υποστηρίζουν windows και linux με τροποποιημένους πυρήνες), οι drivers των συσκευών (ο Θεός βοηθός), και οι εφαρμογές (ουπς, Ηouston we have a problem), οι οποίες από default βλέπουν μόλις 2GB.
 

dimitris__

AVClub Addicted Member
23 November 2007
2,012
Γλυκά Νερά Αττικής
Η δική μου εμπειρία λέει ότι αν δεν είχα την ανάγκη για περισσότερη μνήμη, δεν υπήρχε λόγος να έβαζα ποτέ 64άρια. 64 bit native εφαρμογές είναι ακόμα ελάχιστες, ούτε antivirus δεν υπάρχει (τουλάχιστον 6 μήνες πρίν που είχα τσεκάρει), ούτε flash για τους browsers (!).

Όμως αφού υπάρχει MPC-HC x64, ffdshow x64 και avisynth x64 είμαστε καλά :)
 
To PAE είναι παλιά ιστορία, και πρακτικά δεν έχει λόγο ύπαρξης εδώ και πολύ καιρό.

Ο κανόνας είναι ένας: αν χρειάζεστε περισσότερα από 4GB RAM, βάζετε 64bit λειτουργικό. Τα υπόλοιπα είναι πολύ κακές ιδέες.

Το καλό είναι ότι στην πράξη ελάχιστος κόσμος χρειάζεται (ή έστω θα δει διαφορά με) πάνω από 4GB RAM.

Όσο αφορά τα 64bit Windows, είναι μια χαρά από drivers και software support εδώ και πολύ καιρό. Δεν θα σας λείψει τίποτα.

Βέβαια, για να είμαστε και on-topic (HTPC..), σε HTPC δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να μπουν 64bit Windows.
 

lykman

Supreme Member
29 June 2006
5,798
Aθήνα
Απάντηση: Re: Frame rate x86 vs x64.

Βέβαια, για να είμαστε και on-topic (HTPC..), σε HTPC δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να μπουν 64bit Windows.

Παρότι δεν υπάρχει συγκεκριμένος λόγος, γενικότερα δεν νομίζω ότι θα υπάρξει και πρόβλημα αν τελικά κάποιος τα επιλέξει... (και εγώ μέσα σε αυτούς).
 

audiov

AVClub Addicted Member
26 June 2010
1,824
Το νημα μιλαει για framerate σε gaming.
Μιας και δεν παιζω παιχνιδια δεν ξερω τι παιζεται.
Αλλά αν υπαρχει διαφορα αποδοσης ενος παιχνιδιου μεταξυ 32 και 64-bit λειτουργικου τοτε μαλλον η εξηγηση ειναι:

α) διαφορετικες ρυθμισεις driver καρτας γραφικων. Το οτι ειναι της ιδιας γεννιας οι drivers δεν σημαινει αναγκαστικα πως εχουν τις ιδιες ρυθμισεις.
β) το προγραμμα (παιχνιδι) τρεχει καλυτερα σε native λειτουργια (32-bit).
γ) το λειτουργικο στην μια περιπτωση ειναι φουλ απο εφαρμογες και υπηρεσιες (που μπορει να τρεχουν στο παρασκηνιο) ενω στην αλλη οχι.

Κατι απο ολα αυτα ή ολα μαζι.

Τωρα για ενα HTPC φυσικα και δεν χρειαζονται πανω απο 2GB (Vista 32 ή 64bit), 1GB (XP), 1.5GB (7 32-bit), 2GB (7 64-bit).
Και αυτο το νουμερο μπορει να κατεβει απο μισο εως και ενα γιγα (αναλογα την περιπτωση). Αλλά καλο ειναι αυτη η ποσοτητα μνημης να υπαρχει.

Γενικα για χρηση ενος PC τα 4GB -ανεξαρτητως εκδοσης λειτουργικου- ειναι οτι πρεπει, και σχεδον κανεις δεν χρειαζεται (μεχρι και σημερα) παραπανω απο τοσο.
 
Re: Απάντηση: Re: Frame rate x86 vs x64.

Παρότι δεν υπάρχει συγκεκριμένος λόγος, γενικότερα δεν νομίζω ότι θα υπάρξει και πρόβλημα αν τελικά κάποιος τα επιλέξει... (και εγώ μέσα σε αυτούς).

Όντως.. Αν και προσωπικά, όταν κάτι δουλεύει, δεν το πειράζω.. ;)

Βέβαια, για νέα εγκατάσταση, κάποιος που αγοράζει σήμερα Windows μάλλον είναι καλή ιδέα να αγοράσει τα 64bit.