Γιά εμάς που δεν μπορούμε να γράψουμε για Μουσική...

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2024 την Κυριακή 07 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

17 June 2006
62,722
Χολαργός
mineros2.jpg




Για εμάς ,που δεν μπορούμε να γράψουμε για μουσική,αυτή ειναι η ωραιότερη μουσική και ζωγραφική συγχρόνως..

Το ωραιότερο έργο τέχνης για το 2012 έως το επόμενο...


Ειναι η είσοδος τών ανθρακωρύχων στην Μαδρίτη ,οπου τα φώτα στά προστατευτικά ''καπελλάκια'' της δουλειάς τους ,κάλυπταν τόν έναστρο ουρανό...Οχι δεν ειναι ''σοσιαλιστικος ρεαλισμός'' αυτό,αλλά Ζωή και Μουσική και Ηχος και Ιστορία..

Ειναι αυτοί που συνθέτουν μέσα απο μιάν οχι επίπλαστη ενότητα(γιατί φυσικά και δέν ''ειμαστε ολοι αδέλφια'' και άλλα πασιφιστικά) ,τις ωραιότερες καντάτες τού σήμερα και τις ωραιότερες ζωγραφιές,που ακομα κανένας ''Βach'' και ''Picasso'' δεν εχουν ''αποτυπώσει''..

Σίγουρα ομως θα γινει και αυτό,αν δεν έχει ξεκινήσει ήδη..νά γίνεται..............




Μέ το συμπάθειο κιόλας..


:worshippy::worshippy:
 

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,852
Εξάρχεια
"Οταν οι φάροι του αγώνα λάμψουν στο σκότος,
τότε θα μπορέσουμε να γευτούμε ξανά, την ζωή....."



Σπύρο Respect.....
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,292
Αθήνα
Όταν οι άνθρωποι, ακηδεμόνευτα, αποφασίζουν να υποδηλώσουν την δύναμή τους, το αποτέλεσμα είναι καταπέλτης για κάθε μορφής εξουσία. Η τέχνη είναι ο άλλος τρόπος "καταγγελίας" του γεγονότος. Οι προσωπικές οπτικές, όπως τις αναφέρει ο κ.Σούρλας, βοηθούν στην ερμηνεία και κατ' επέκταση στην κατανόηση του συμβάντος.
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,276
Αθήνα
Το Trento σήμερα είναι μια μικρή αλλά πολύ ανεπτυγμένη πόλη των 120.000 κατοίκων στο Νότιο Τυρόλο στην βόρεια Ιταλία. Η κοιλάδα του Trento αποτελεί και αποτελούσε δρόμο των Άλπεων που ενώνει την Ιταλία με την Αυστρία. Ήταν από τα Ρωμαϊκά χρόνια ο σταθμός του δρόμου που ένωνε την Verona με το Innsbruck. Τότε μάλιστα το Trento ανήκε στην κομητεία του Τυρόλου με πρωτεύουσα το Innsbruck.
Σε αυτό το περιβάλλον με επιρροές κυρίως από την Ιταλική αλλά και την Γερμανική μουσική γεννήθηκε το 1762 ο συνθέτης Francesco Bonporti.
Όπως κάθε παιδί καλής οικογένειας πήρε την πρώτη του εκπαίδευση στο Innsbruck και ακολούθως σπούδασε Θεολογία και Φιλοσοφία στο Collegium Germanicum της Ρώμης. Από εκεί και πέρα πέρασε την υπόλοιπη ζωή του σαν ιερέας στο Trento ως τον θάνατο του στην Padua το 1748.
Μουσικά οι δάσκαλοί του πρέπει να ήταν ο διάσημος στην εποχή του Antonio Pitoni του οποίου η εργογραφία αποτελείται από 3500 έργα και ο Arcangelo Corelli.
Ο Corelli αποτελεί σημείο αναφοράς της ιταλικής σχολής βιολιού του 18 αιώνα επηρεάζοντας συνθέτες όπως ο Francesco Geminiani και ο Pietro Locatelli. Τα έργα του ήταν μάλιστα αντικείμενο μελέτης του ίδιου του Bach.

Γιατί όμως να ενδιαφερθούν οι φιλόμουσοι για το έργο ενός επαρχιώτη παπά που τύγχανε να είναι και ερασιτέχνης μουσικός αλλά και γιατί να μην γράψω για το έργο του στις παρουσιάσεις δίσκων αλλά σε νήμα που έχει σαν αντικείμενο όχι την μουσική αλλά την μη μουσική;
Ο λόγος είναι ότι οι Inventions του Bonporti Οp. 10 για βιολί αποτέλεσαν αντικείμενο έμπνευσης για τον Bach που τις μετέγραψε για το τσέμπαλο. Μάλιστα για χρόνια θεωρούντο εσφαλμένα σαν έργα του Bach.
Οι Invetions τώρα του Bach δεν είναι τίποτε άλλο παρά μικρά κομμάτια στο τσέμπαλο που γράφτηκαν για παιδαγωγικούς κυρίως σκοπούς.
Το έργο όμως αυτό βρέθηκε στην βιβλιοθήκη και ήταν αντικείμενο μελέτης από τον Beethoven.
Ο Chopin το δίδασκε στους μαθητές του και ο Mendelssohn το έπαιζε συνοδεύοντας το καλώς συγκερασμένο κλειδοκύμβαλο στις συναυλίες του.

Δεν είναι μαγικό πως λιθαράκι λιθαράκι χτίστηκε η μουσική. Δεν είναι το φυσικότερο πράγμα για την μάθηση η μίμηση και η αντιγραφή. Έτσι δεν μαθαίνει, έτσι δεν αναπτύσσεται ο άνθρωπος;
Και τώρα έξω από την μουσική ο Ευρωπαϊκός πολιτισμός δεν χτίστηκε από αυτό το συνεχές πάρε δώσε;. Ποιος άλλος συγγραφέας έκανε το πρωτόγνωρο να υμνήσει τα δεινά των εχθρών του όπως ο Αισχύλος στους Πέρσες;. Δεν πήρε η Ευρώπη από εμάς τον Αισχύλο και δεν μας έδωσε σε αντάλλαγμα τον δικό της πλούτο;
Αυτό το πάρε δώσε δεν είναι η Ευρώπη;.
Η Ευρώπη δεν είναι η τραπεζική φούσκα ψεύτικου χρήματος ούτε η συγκυριακή της διακυβέρνηση από άπονες και μη εμπνευσμένες ηγεσίες.
Εμείς λοιπόν που γράφουμε και βιώνουμε την μουσική καταλαβαίνουμε καλύτερα την επίδραση ενός επαρχιώτη παπά, ενός απλού και εν πολλοίς άγνωστου ανθρώπου στην διαμόρφωση του Ευρωπαϊκού πολιτισμού.
Πως όμως θα συντηρηθεί αυτή η θαυμαστή ανταλλαγή χωρίς την αλληλεγγύη;
Πως θα λειτουργήσει όταν αφήνεις τον κόσμο να υποφέρει ή όταν κοιτάς να πορευτείς μόνος σου; Είναι δυνατόν να μην καταλαβαίνεις ότι μπροστά στην βαρβαρότητα ο κόσμος θα ξεσηκωθεί και ότι δεν αργεί να έρθει και η σειρά σου;

Αυτά με αφορμή τον άσημο Francesco Bonporti.

Και επειδή παραμένουμε στην μουσική κατηγορία το κουτί με τους τρεις δίσκους περιλαμβάνει το Op. 12 με κονσέρτα και σερενάτες. Στην 6 η πλευρά περιλαμβάνονται και τρεις Inventions την 5,6 και 7 (περίφημη).
Στο βιολί είναι η Susanne Lautenbacher.
Στις μπαρόκ εκτελέσεις της έχω αναφερθεί και σε άλλα μου posts.
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,004
Λάρισα
........Πως όμως θα συντηρηθεί αυτή η θαυμαστή ανταλλαγή χωρίς την αλληλεγγύη;
Πως θα λειτουργήσει όταν αφήνεις τον κόσμο να υποφέρει ή όταν κοιτάς να πορευτείς μόνος σου; Είναι δυνατόν να μην καταλαβαίνεις ότι μπροστά στην βαρβαρότητα ο κόσμος θα ξεσηκωθεί και ότι δεν αργεί να έρθει και η σειρά σου;.........

Μα ακριβώς αυτό είναι το κεντρικό σημείο, η αλληλεγγύη και ο αλτρουισμός, είναι που λείπουν σήμερα απο την καυλτούρα, τον τρόπο ζωής και την σκληρή καθημερινότητα, και το τραγελαφικό είναι ότι αυτά δεν είναι πρωτάκουστα, όλες οι μεγάλες θρησκείες αυτά διδάσκουν, αρα μήπως πρέπει να διώξουμε και την υποκρισία;