Γιατί δεν κατασκευάζονται όλα τα ηχεία, σαν εύκολο φορτίο?

Θα ηθελα πραγματικα να ξερω γιατι δεν κατασκευαζονται ολα τα ηχεια ευαισθητα,ως ευκολα φορτια δηλαδη;Ποιες ειναι δηλαδη οι διαφορες στην ακουστικη ενος "ευκολου" και ενος "δυσκολου" ηχειου;Να με συγχωρησετε για την αμαθεια,αν νομιζετε οτι χρειαζεται ειδικο νημα για αυτη την κουβεντα σας παρακαλω να το ανοιξετε..
 
Last edited by a moderator:

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Απάντηση: My precious...Μπιζουδάκια σε μικρό χώρο...

Προφανώς μια τέτοια συζήτηση έχει θέση σ' άλλο νέο θέμα...
 

Magellan

Banned
28 July 2006
19,085
Εν πλώ
Re: Απάντηση: Γιατί δεν κατασκευάζονται όλα τα ηχεία, σαν εύκολο φορτίο?

Αν ήταν τα ηχεία εύκολα τότε πως θα πουλούσαν οι εταιρίες ενισχυτές-ηλεκτροκολλήσεις με 500-1000 βάττια και 152 κιλά το μισό κανάλι?


:ears:

Λογική αν και απλοική σκέψη Στέργιε!...Μην ξεχνάς πως οι περισσότεροι κατασκευαστές ηχείων
δεν παράγουν δικά τους ενισχυτικά.Πράγμα που θα δικαιολογούσε τα "βίτσια" των ηχείων τους, με το σκεπτικό να πουλήσουν και ενισχυτικά.

Από την άλλη, υπάρχουν και πολύ εύκολα ηχεία που μπορούν να παίξουν με ενισχυτές 3-10watt που ζυγίζουν ελάχιστα!
 
φυσικά ήταν αστείο, αλλά έχει μια δόση αλήθειας.

Η "αλληλεξάρτηση" "καλού-ακριβού-δύσκολου" ηχείου με τον αντίστοιχο ενισχυτή έχει μια λογική όπως και να το δει κανείς.

Απο εκεί και πέρα ένα βασικό θέμα είναι η σχεδίαση του κάθε ηχείου. Παίρνουμε μια φτηνή μονάδα και προσπαθούμε να την "κάνουμε να παίξει" προσθέτοντας 2-3 υλικά παραπάνω (=αυξημένη δυσκολία οδήγησης), αντί να πάρουμε μια μονάδα που "έρχεται" πιο εύκολα εκεί που θέλουμε.

Είναι οικονομοτεχνικό το θέμα, αλλά και θέμα επιλογής των κατασκευαστών γενικότερα.
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Νομίζω,ότι είναι θέμα τεχνολογίας.

Υπάρχουν τεχνοτροπίες εύκολων ηχείων.Κόρνες,φούλ ρεϊντζ...

Αλλά συνολικά η υπάρχουσα τεχνολογία(καμπίνες,μεγάφωνα,κροσόβερ,υλικά γενικότερα),δεν επιτρέπει-ανεξάρτητα των προθέσων του κατασκευαστή-να φτιάχνονται όλα τα ηχεία εύκολα.Για τον κατασκευαστή,το θέμα είναι,τα ηχεία του να παίζουν καλά και να πουλάνε, όχι να είναι πάντα εύκολα.Πετάνε το μπαλάκι αλλού.

Απο την άλλη η έλλειψη,κοινών συμφωνημένων στάνταρντς,που να βασίζονται σε κανόνες και μετρήσεις,που πραγματικά να έχουν ουσία,κάνει πιό...δύσκολη την όλη κατάσταση.
 
Last edited:

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,036
127.0.0.1
Προσωπικά είμαι λίγο μονοκόμματος...
Θεωρώ τις βυθίσεις που κάνουν ένα ηχείο δύσκολο, κατασκευαστικό λάθος και σαν αυτό τους συμπεριφέρομαι.
Όταν θα μάθουν να σχεδιάζουν καμπίνες και crossover, το συζητάμε πάλι κατά πόσο είναι σοφό να αγοράσεις τέτοιο ηχείο...
Αν μετά από τη σχεδίαση της καμπίνας και του crossover συνεχίζει να πέφτει από τα 8Ω στα 2 στην τάδε περιοχή, ε, αλλάζεις μεγάφωνα! Δεν ζητάς από τον πελάτη να αγοράσει ηλεκτροσυγκόλληση!
So simple. :smile:
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Απάντηση: Re: Γιατί δεν κατασκευάζονται όλα τα ηχεία, σαν εύκολο φορτίο?

Προσωπικά είμαι λίγο μονοκόμματος...
Θεωρώ τις βυθίσεις που κάνουν ένα ηχείο δύσκολο, κατασκευαστικό λάθος και σαν αυτό τους συμπεριφέρομαι.
Όταν θα μάθουν να σχεδιάζουν καμπίνες και crossover, το συζητάμε πάλι κατά πόσο είναι σοφό να αγοράσεις τέτοιο ηχείο...
Αν μετά από τη σχεδίαση της καμπίνας και του crossover συνεχίζει να πέφτει από τα 8Ω στα 2 στην τάδε περιοχή, ε, αλλάζεις μεγάφωνα! Δεν ζητάς από τον πελάτη να αγοράσει ηλεκτροσυγκόλληση!
So simple. :smile:

Απλόν μέν ακριβό δέ γι' αυτούς-τις περισσότερες φορές...

Δεν πιστεύω,ότι δεν αντιλαμβάνονται το πρόβλημα.Αλλά οι λύσεις-τα υλικά που απαιτούνται για προβλήματα,σαν αυτά που υπονοείς κοστίζουν.

Πρώτη προτεραιότητα γι' αυτούς είναι το κόστος...Απλά μεταθέτουν το πρόβλημα στον καταναλωτή-που τις περισσότερες φορές δεν το κατανοεί κάν ή το θεωρεί ακόμη κι ένδειξη υψηλής κλάσης...
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,036
127.0.0.1
Re: Απάντηση: Re: Γιατί δεν κατασκευάζονται όλα τα ηχεία, σαν εύκολο φορτίο?

Δεν πιστεύω,ότι δεν αντιλαμβάνονται το πρόβλημα.Αλλά οι λύσεις-τα υλικά που απαιτούνται για προβλήματα,σαν αυτά που υπονοείς κοστίζουν.

Μα, αν τα υλικά για να στρώσεις το crossover ανεβάζει το κόστος ενός ηχείου της τάξης των 10.000 ευρώ, προφανώς η επιλογή του μεγαφώνου είναι λάθος.
Δεν μιλάω για ηχεία της τάξης των 500 ευρώ που αναγκαστικά και μη θα κάνεις υποχωρήσεις...

Που, κακά τα ψέματα, υπάρχουν ηχεία των 500 και 1000 ευρώ που είναι ευκολότερα φορτία από κάτι μεγαθήρια!
Μπορεί ο γιαλός να μην είναι αλφαδιασμένος αλλά σε αυτόν αρμενίζουν όλοι...
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Των 10000 με υλικά 1000-1500 ευρό(εκτός της λακαρισμένης σούπερ-ντούπερ καμπίνας)...
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,036
127.0.0.1
Καλά, το που θα διαθέσει το budget της η κάθε εταιρία είναι θέμα της ίδιας.
Στο R&D, στα υλικά, στη διαφήμιση ή στα "δωράκια" προς τους reviewers... :p

Συνεχίζει να είναι όμως κατασκευαστικό λάθος από τη δική μου οπτική γωνία.
Το να πρέπει να πληρώσω για 2x500W, λαμβάνοντας υπ'όψιν τη χασούρα στη ποιότητα (ποιότητα και ποσότητα δεν συμβαδίζουν ποτέ για τους κοινούς θνητούς) για να ακούω τελικά καλά στα 2x50 δεν...
Γιατί σε λέει ο κατασκευασταράς...
Στα 80hz το ηχείο αντί για 8Ω γίνεται 2Ω!
Μην ακούσεις πάνω από 2x50 στον πεντακοσάρη γιατί θα σου ζητήσει το ηχείο πάνω από 400 και αντί για διπλομποτιά θα ακούσεις διπλοκλανιά!
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,009
Λάρισα
Πάντα υπάρχει και ο δρόμος των ενεργών ηχείων που δεν σε ενδιαφέρει ούτε η ευαισθησία τους ούτε τα καλώδια σύνδεσης. Και μέχρις ενός σημείου είναι ανεξήγητο γιατί όλα τα ΗΧΕΙΑ δεν σχεδιάζονται έτσι!
 

platon

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,538
Οι σοβαρες σχεδιασεις ξεκινουν με βαση το μεγαφωνο των μεσαιων.

Αυτο λοιπον οριζει και την γενικη ευαισθησια του ηχειου, που σημαινει οτι και το γουφερ, (πιο δυσκολα) και το τουητερ (πιο ευκολα),
θα πρεπει να ειναι οσο πιο κοντα, (σε ευαισθησια) στο μεσαιο για να μην χρειαστουν "ταρζανιες" στο κροσοβερ.
Απο κει και μετα βεβαια............
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,036
127.0.0.1
Και μέχρις ενός σημείου είναι ανεξήγητο γιατί όλα τα ΗΧΕΙΑ δεν σχεδιάζονται έτσι!

Κατά βάση παίζει ρόλο η κολοκυθόπιτα.
Λαμπάτος, τρανζιστοράτος, push pull, SET, τάξη Α, ΑΒ, Τ κλπ κλπ...
Για μόνιτορ και μονιτοράτους τα ενεργά είναι το Α και το Ω. Αλλά ως εκεί.

Εμένα μη με ρωτάς, όταν μεγαλώσω θα πάρω τα ενεργά 50άρια τα ATC και θα πιάσω και μία γωνίτσα στο forum να γελάω... :firstprize:
 
Παρακολουθω με τρομερο ενδιαφερον.
Αλλη μια ερωτηση:υποθετικα καποιος διαθετει ενα ποσο της ταξης των 3000 ευρω ας πουμε,και εχει στη διαθεση του χωρο περι τα 40τμ,διαθετει τα συνοδα,τις πηγες,και το υλικο που θα ακουει..Εγω θα ηθελα να ρωτησω το εξης:Γιατι να μην αγορασει ενισχυτη με λιγοτερα ρευματα και ευαισθητα ηχεια,και να ψαχνει ενισχυτη με πολλα ρευματα που θα ταιριαξει με χαμηλης ευαισθησιας ηχεια;Τι πλεονεκτηματα και μειονεκτηματα εχει το καθε set up;
 

platon

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,538
Αποψη Νο 1. Το ηχειο ειναι ο πιο αδυνατος (και σημαντικοτερος για μενα) κρικος στο συστημα. Αρα τα πολλα λεφτα στο ηχειο και λιγοτερα στον ενισχυτη.
Επιλογη......... ευαισθητο ηχειο, ή τελος παντων ευκολοοδηγητο (ή σχεδον κορνα, πχ.Κλιπς).

Αποψη Νο 2. Τα ενεργα ηχεια ειναι πιο "σωστα" ηχεια και σε γλυτωνουν και απο το ψαξιμο του ενισχυτη. το οτι γλυτωνεις και καλωδια ηχειων δε το συζητω.
Επιλογη.......η προφανης (μια) .......... ATC, ενεργο ομως. (Αντε παρε και αλλη μια http://www.service-sued-backesmueller.de/bm_line_30.html

Αποψη Νο 3. Kαι το καπνισμα βλαπτει............................. αλλα οπως λενε οι καπνιστες, την υγεια μας να 'χουμε να καπνιζουμε.
Επιλογη.........Κοινως, πηγαινε ακουσε οσα περισοτερα ηχεια μπορεις, χαλαρα μη βιαζεσαι, και παρε οποιο σου αρεσει. Ο ενισχυτης ερχεται μετα.
 
28 June 2006
2,941
Θα ηθελα πραγματικα να ξερω γιατι δεν κατασκευαζονται ολα τα ηχεια ευαισθητα,ως ευκολα φορτια δηλαδη;Ποιες ειναι δηλαδη οι διαφορες στην ακουστικη ενος "ευκολου" και ενος "δυσκολου" ηχειου;Να με συγχωρησετε για την αμαθεια,αν νομιζετε οτι χρειαζεται ειδικο νημα για αυτη την κουβεντα σας παρακαλω να το ανοιξετε..

Γιατί με την υπάρχουσα τεχνολογία δε γίνεται Νίκο. Ηλεκτροδυναμικό μεγάφωνο + κουτί = τουλάχιστον μια κορυφή στην εμπεδηση στη συχνότητα συντονισμού 2-3 φορές μεγαλύτερη από ότι στο υπόλοιπο ωφέλιμο φάσμα.
Η ευαισθησία είναι άλλο θέμα: Με δεδομένη κατώτερη συχνότητα αναπαραγωγής, το "πηλίκο" - καταχρηστικά - όγκος /ευαισθησία είναι σταθερό. Μικραίνεις τον όγκο, μικραίνει και η ευαισθησία. Μεγαλώνεις τον όγκο (ρεφλέξ με "μαλακό" μεγάφωνο ή κόρνα π.χ) μεγαλώνει κι αυτή.

Όλη η ιστορία γίνεται για το μπάσο. Τα υπόλοιπα, δηλ 200-300 ΗΖ και πάνω είναι πολύ πιο εύκολα.
Aν θες να κατεβαίνεις στους 40, ή θα βάλεις κόρνα με στόμιο πάνω από 1 τετραγωνικό μέτρο και ευαισθησία 105 db, ή μεγάφωνο θηρίο σε ρεφλέξ 150 λίτρων αλλά με ευαισθησία 88 db.

Ακόμα και στα συμβατικά ρεφλέξ (το 90% των ηχείων της αγοράς), τα 15ιντσα γούφερ είναι εντελώς εκτός μόδας, βγαίνει το κουτί τουλάχιστον 45 πόντους φαρδύ. Αν βάλεις τώρα 10ιντσο να κατεβαίνει στους 30 ΗΖ, θα έχει πολύ μαλακή ανάρτηση, βαρύ κώνο, πηνίο που έχει διαδρομή από δω μέχρι την Αίγινα και φυσικά μπορεί να πάει και στα 5 ωμ. Και για να μην έχει ευαισθησία 85 db, βάζεις 2 παράλληλα - νάτα τα 2,5 ωμ.

Όλα είναι θέμα όγκου.
 

FragoulisNaval

Supreme Member
4 November 2009
7,820
Δίπλα στον Pseiras.....
Παρακολουθω με τρομερο ενδιαφερον.
Αλλη μια ερωτηση:υποθετικα καποιος διαθετει ενα ποσο της ταξης των 3000 ευρω ας πουμε,και εχει στη διαθεση του χωρο περι τα 40τμ,διαθετει τα συνοδα,τις πηγες,και το υλικο που θα ακουει..Εγω θα ηθελα να ρωτησω το εξης:Γιατι να μην αγορασει ενισχυτη με λιγοτερα ρευματα και ευαισθητα ηχεια,και να ψαχνει ενισχυτη με πολλα ρευματα που θα ταιριαξει με χαμηλης ευαισθησιας ηχεια;Τι πλεονεκτηματα και μειονεκτηματα εχει το καθε set up;

Τα εύκολα ηχεία πχ πάνω από 100db είναι πιο απαιτητικά στα συνοδά (ακούς και το πιο αμυδρό hum του κυκλώματος)ενώ τα πιο δύσκολα είναι πιο forgiving. Βέβαια τα δυναμικά των πρώτων είναι καλύτερα των δεύτερων.....