Βρε Ζωρζ, από τα 15 σου άκουγες Bach;
Δεν βρίσκω όμως γιατί είναι καλύτερος από τον Grigory Sokolov (ζωντανή εκτέλεση)
Επειδή η πλειονότητα είναι φανατικοί με τον Gould
H καλύτερη ηχογράφηση της πρώτης εγγραφής του 1955 είναι αυτό το sacd από την Zenph.
'Οπως ίσως φαίνεται στην πίσω όψη με κάποιο λογισμικό έκαναν ρέπλικα της αρχικής ηχογράφησης. Ακολούθως με αντίστοιχο λογισμικό την αναπαρήγαγαν σε σημερινό πιάνο που ηχογράφησαν. Έτσι η εγγραφή του 1955 είναι σαν έγινε το 2007 τότε που ηχογραφήθηκε το sacd της sony.
Οι παραλλαγές ...Φρανκενστάιν:
http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=38634
Τι κάνουν οι άνθρωποι!
Επειδή η πλειονότητα είναι φανατικοί με τον Gould
H καλύτερη ηχογράφηση της πρώτης εγγραφής του 1955 είναι αυτό το sacd από την Zenph.
'Οπως ίσως φαίνεται στην πίσω όψη με κάποιο λογισμικό έκαναν ρέπλικα της αρχικής ηχογράφησης. Ακολούθως με αντίστοιχο λογισμικό την αναπαρήγαγαν σε σημερινό πιάνο που ηχογράφησαν. Έτσι η εγγραφή του 1955 είναι σαν έγινε το 2007 τότε που ηχογραφήθηκε το sacd της sony.
Δεν έχω ακόμη ακούσει την επανερμηνεία (reperfomance) των Zenph Studios. Θα ξεκινήσω σήμερα συγκριτική ακρόαση (με ακουστικά εννοείται) track by track.
Διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις (φιλοσοφικού ίσως χαρακτήρα) κατά πόσον, αυτό που θα ακούσω, θα είναι Gould. Το όλο εγχείρημα μου θυμίζει τους σκακιστικούς υπολογιστές που τροφοδοτούνται με παρτίδες πχ του Kasparov και αναπαριστούν το παίξιμό του. Το παίξιμο μπορεί να θυμίζει Kasparov αλλά είναι ο υπολογιστής που παίζει σαν Kasparov. Κάτι ανάλογο ίσως έχουμε και εδώ, το λογισμικό το οποίο έχει τροφοδοτηθεί με την ερμηνεία του Gould, παίζει σαν τον Gould. Τέλος πάντων, θα ακούσω και θα επανέλθω.
Λεπτομέρεια: ο Gould είχε παίξει σε Steinway, ενώ το Zenph έχει ήχο Yamaha.
Gould είναι. Δεν παίζει σαν Gould, παίζει ό,τι και ο Gould, έχει διαφορά το ένα με το άλλο. Το λογισμικό έχει, εν ολίγοις, αναλύσει από την ψηφιοποίηση της ηχογράφησης, την επακριβή στιγμή που πατήθηκε το κάθε πλήκτρο, την ταχύτητα διάρκεια και ατάκα κλπ -φαντάζομαι και τη χρήση πεντάλ- και τα δεδομένα αυτά τα έχει εισαγάγει σε ένα Yamaha Discklavier (εδώ είναι η βασικότερη ίσως διαφορά και όχι στο εάν είναι αυτό που ακούμε Gould).
Κάπου είχα διαβάσει, εάν θυμάμαι και σωστά, ότι στα σχέδια της Zenph -ή αλλιώς στις φιλοδοξίες της- ήταν μέσω του λογισμικού της και την ανάλυση περισσοτέρων ερμηνειών του ιδίου καλλιτέχνη, να ορίσει ένα "ύφος" και βάσει αυτού να προκύψουν ερμηνείες έργων που δεν είχαν ηχογραφηθεί από τον εν λόγω καλλιτέχνη. Δεν ξέρω εάν τελεσφόρησε, πάντως σε αυτό θα είχε εφαρμογή η ένστασή σου.