H "αμφιλεγόμενη" συμφωνία...

17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: H "αμφιλεγόμενη" συμφωνία...

Το τελευταίο που μ' άρεσε είναι αυτό που έκανε στο Internet:http://dch.berliner-philharmoniker.de/

Μπορεί να δει κάποιος συναυλίες τις Φιλαρμονικής του Βερολίνου σε υψηλή ποιότητα εικόνας και ήχου. Εξαιρετικό πραγματικά. Δεν διευρύνω την κουβέντα περισσότερο για αυτό, αν θέλετε λεπτομέρειες το ζητάτε (διότι συμμετέχω στην υπηρεσία)

Aγαπητέ Brucknerian κατόπιν τής υποδείξεώς σου αποφάσισα να αγοράσω το Pass γιά ένα χρόνο στίς Συναυλίες τής Φιλαρμονικής τού Βερολίνου.
Αν συνυπολογίσω και τήν δυνατότητα πρόσβασης στο Αρχείο τού προηγούμενου Ετους,θεωρώ τό κόστος Πολύ Λογικό.
Τό πρόγραμμα είναι εξαιρετικό και ισορροπημένο μεταξύ Σύγχρονης και ´παλαιότερης Μουσικής´,τά Ονόματα πού συμμετέχουν γνωστά και γενικά ελπίζω πώς θά ευχαριστηθώ.
Ηδη οι πρώτες ακροάσεις απο το Αρχείο μούχουν αφήσει σπουδαίες εντυπώσεις.
Ευχαριστώ πολύ.
 

Brucknerian

Senior Member
25 July 2009
478
Salonique
Re: Απάντηση: Re: H "αμφιλεγόμενη" συμφωνία...

Aγαπητέ Brucknerian κατόπιν τής υποδείξεώς σου αποφάσισα να αγοράσω το Pass γιά ένα χρόνο στίς Συναυλίες τής Φιλαρμονικής τού Βερολίνου.
Αν συνυπολογίσω και τήν δυνατότητα πρόσβασης στο Αρχείο τού προηγούμενου Ετους,θεωρώ τό κόστος Πολύ Λογικό.
Τό πρόγραμμα είναι εξαιρετικό και ισορροπημένο μεταξύ Σύγχρονης και ´παλαιότερης Μουσικής´,τά Ονόματα πού συμμετέχουν γνωστά και γενικά ελπίζω πώς θά ευχαριστηθώ.
Ηδη οι πρώτες ακροάσεις απο το Αρχείο μούχουν αφήσει σπουδαίες εντυπώσεις.
Ευχαριστώ πολύ.

Ευχαρίστησις μου. Έχω παρακολουθήσει κάμποσα κονσέρτα και περιμένω αύριο να ακούσω την εναρκτήρια συναυλία της Φιλαρμονικής του Βερολίνους για την νέα σαιζόν, ζωντανά.

Για να είμαι λίγο πιο λεπτομέρης, η ποιότητα εικόνας και ήχου είναι ανώτερη από αυτή του DVD καθότι είναι ανάλυση 1280 χ 720. Ο κωδικοποιήτης για το βίντεο είναι ο Η.264 (από τα Blueray) και αυτή την στιγμή είναι ότι καλύτερο υπάρχει σε Live Broadcast.

Αν επιθυμείτε περισσότερες και άκρως ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, περι του θέματος, μάλλον πρέπει να τα πούμε σε pm.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,970
Εξαιρετική εκτέλεση της 7ης χθες από τον Ελιάου Ίνμπαλ και την Τσέχικη Φιλαρμονική ... Μαζί ήταν και τα 5 Ρύκερτ σε επίσης εκστατική απόδοση (αν και λίγο η μονωδός -κατά την γνώμη μου- υστερούσε) ....

Η συγκίνηση της ζωντανής εκτέλεσης σε συνδυασμό με την ευχαρίστηση του να οπτικοποιείς την ενορχηστρική ψιλοβελονιά του Μάλερ, έκαναν την (ούτως ή άλλως αγαπητή μου) 7η ακόμη απολαυστικότερη, ιδιαίτερα τα τρία πρώτα μέρη που βρίθουν μελωδικών θεμάτων και εναλλαγών... ομολογώ όμως ότι το 5ο και τελευταίο μέρος (όπως υπερθεμάτισε και ο πλήρης φλέγματος Ντέμι που βέβαια ήταν στην παρέα) είναι μάλλον η πιο αδύναμη, εν γένει, συνθετική στιγμή του Μάλερ ...

Πάντως η υπόψη ορχήστρα είναι όντως πολύ υψηλών προδιαγραφών ...
 
Ήταν πολύ όμορφα χθες στο Μέγαρο. Και τα τραγούδια του Ρύκερτ ερμηνεύτηκαν πολύ ωραία, αλλά ειδικά στην 7η, ορχήστρα και μαέστρος έδωσαν ρέστα (ο Ίνμπαλ ήταν ενθουσιώδης και έδειχνε ευτυχής). Η ορχήστρα εξαιρετική, από τις καλύτερες που έχω ακούσει. Και καθιστούσαν αβίαστα σαφές πως ο Μάλερ ήταν ένας 'δικός τους' άνθρωπος.

ΥΓ. Ντέμι; είναι δυνατόν;! :smash: -bye-
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Ποια η γνώμη σας με τον Haitink, εννοώ την παλιά Φίλιπς με Κοντσέρτγκμπάου. Αυτήν έχω στη δισκοθήκη μου και μου αρέσει πάρα πολύ. Επίσης είχα ακούσει και μία ψηφιακή [σε βινύλιο] με τον Maazel σε CBS και μου άρεσε. Και μιας και μιλάτε για συναυλίες μου είχε επίσης αρέσει με τον Ασκενάζυ και την Τσέχικη Φιλαρμονική ή της Πράγας [;] στο Μεγαρο Θεσ. πριν από κάποια χρόνια. Λ.Σ.
 
Δεν έχω ακούσει τον Χάιτινγκ με την Κονσέρτγκεμπαου. Ένα δείγμα από πρόσφατη συναυλία του με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου μου άρεσε. Η εκτέλεση που μ' αρέσει περισσότερο από (τις λίγες) που έχω ακούσει, είναι η παλιά του Μπέρνσταϊν με τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης.
 

Portioli

Supreme Member
3 June 2007
3,897
Dystopia
Re: Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής

blochalpha.jpg


Ύστερα από 6 μήνες και την πολύ καλή εκτέλεση της ορχήστρας της Μινεσότα υπό την διεύθυνση του Οσμο Βάνσκα,
άλλη μια σύγχρονη ηχογράφηση της 7ης του Μάλερ.
Το έργο ήταν από τα αγαπημένα του Μάλερ, παρόλα αυτά δεν είχε πολλές ηχογραφήσεις , αγνοήθηκε αρκετά από τους μεγάλους μαέστρους
του προηγούμενου αιώνα για αυτό και δεν υπάρχει και η μεγάλη ηχογράφηση αναφοράς ή έστω κάποια που πρέπει να είναι οπωσδήποτε σε μια δισκοθήκη (πριν τη δεκαετια του 80).
Ενδεικτικό είναι ότι ακόμα κι ο αγαπημένος του φόρουμ, ο Όττο Κλέμπερερ θεωρώ ότι έχει κάνει μια μέτρια ηχογράφηση.
Στο κανάλι του Ντέιβιντ Χοέργουιτζ (classicaltoday) προτείνει την ηχογράφηση του Bernstein με την NYP του 1965.
Θα συμφωνήσω μαζί του και θα πω κι εγώ οτι είναι η καλύτερη παλιά ηχογράφηση.
Ίσως και αυτός να είναι ο λόγος που έχει δώσει κίνητρο και έχουμε όλο και καλύτερες ηχογραφήσεις τα τελευταία χρόνια.

Στην 7η βλέπουμε όλα τα στοιχεία και τις αρετές που χαρακτηρίζουν τον Μάλερ, γράφτηκε σχεδόν παράλληλα με την 6η,
η εισαγωγή της είναι σχεδόν σαν συνέχεια της, έχει υπέροχη μελωδία στην 2η και 4η κίνηση και πολύ εντυπωσιακό
θριαμβευτικό φινάλε. Χρησιμοποιεί επίσης πιο περίεργα όργανα όπως αλτικόρνο, κιθάρα, τρίγωνα, μαντολίνο και είναι διάσημη για τις κουδούνες.
Έχω πετύχει συζήτηση στην οποία να κριτικάρουν αν ακούγονται αρκετά ή όχι oι κουδούνες.

Στην πρώτη κίνηση του στο έργο τα έγχορδα , τα ξύλινα , και τα πνευστά παίζουν εντελώς διαφορετικά, σχεδόν ανεξάρτητα.
Μεγάλο και κύριο λόγο στο έργο έχουν τα κρουστά τα οποία είναι ο συνδετικός κρίκος του έργου.
Οδηγός του τέμπο, υπεύθυνος της έντασης και της φρασεολογίας του έργου, ο τυμπανιστής είναι ο άνθρωπος κλειδί της ηχογράφησης.
Στην τρίτη κίνηση στο Scherzo μπορεί να καταστρέψει ή να εκτοξεύσει την ηχογράφηση.
Μεγάλη προσοχή και ταλέντο θέλει ο αλτικορνίστας, προτιμώ να παίζει απαλά γίνεται να μοιάζει πιο πολύ με κόρνο παρά με τρομπόνι.
Στη δεύτερη και στην τέταρτη κίνηση τα πνευστά θέλουν συγχρονισμό , πειθαρχία στη παρτιτούρα και καλή ανάγνωση του έργου.
Γενικώς ενώ μου αρέσουν σε άλλες συμφωνίες οι αυτοσχεδιασμοί και οι μαέστροι που ρισκάρουν και βάζουν
τη προσωπική τους σφραγίδα, στην 7η του Μάλερ προτιμώ πιο μετρημένες και λιγότερες παρεμβάσεις από το μαέστρο.
Ουσιαστικά ο μαέστρος θέλω να μην *μπλέκει* πολύ στο συγκεκριμένο έργο.

Εντελώς συμπτωατικά μoυ αρέσουν οι ηχογραφήσεις από αμερικάνικες ορχήστρες.
Με τη σειρά Αbbado και chicago είναι η αγαπημένη μου, Μπουλέζ με τα εκπληκτικά πνευστά της ορχήστρας του Κλίβελαντ η δεύτερη αγαπημένη μου
η οποία χάνει λίγο στο φινάλε όμως.
Μου αρέσει πάρα πολύ ο Σέιτζι Οζάβα και Βοστώνη ενώ πρόσφατα είχα γράψει για την 7η του Οσμο Βανσκα και την ορχήστρα της Μινεσότα,
Με μεγάλο της πλεονέκτημα την ποιότητα ήχου.

Από ευρωπαικές ηχογραφήσεις μου αρέσει ο Βάλερι Γκεοργκίεφ με την LSO, O Markus Stenz με την ορχήστρα της Κολωνίας
ο οποίος έχει ίσως τη καλύτερη εκτέλεση της 5ης κίνησης ενώ πρόσφατα άκουσα και την εκτέλεση του Ζινμαν με την ορχήστρα της Ζυρίχης σε αρχεία υψηλής ανάλυσης
την οποία βάζω και αυτή πλεον στις πολύ καλές σύγχρονες πρωτοκλασάτες εκτελέσεις.

Ο Μπλοχ μου έχει κινήσει πολύ το ενδιαφέρον με τις τελευταίες του δουλειές. Μπορώ να πω οτι η πρώτη του Μάλερ που έχει ανεβάει στο Youtube
είναι η αγαπημένη μου αυτή τη στιγμή. Θυμίζει πολύ του Μπερνσταην με την RCO.
Σαφέστατα έχει επηρεαστεί από τη γαλλική κλασική μουσική. (Σεν-Σανς , Ντεμπυσύ, Ραβέλ)
Είναι πάρα πολύ καλός στις μελωδίες, έχει μια τρέλα που σε συνδυασμό με την γαλλικές του επιρροές βγάζει ένα υπέροχο μουσικό
100% αυθεντικό μαλερικό κράμα. Η πρώτη κίνηση θυμίζει αρκετά Αbbado. Το αλτικόρνο είναι εκλπηκτικό όπως ακριβώς πρέπει.
Όσον αφορά την 2η και την 4η κίνηση εχει βρει τη χρυσή τομή μεταξύ πειθαρχίας στην παρτιτούρα και ελευθερίας στον αυτοσχεδιασμό των μουσικών.
Είναι αρκετά πιο γρήγορος από τον πιο πειθαρχημένο Μπουλέζ, ήταν το μόνο σημείο που με ξένισε στην πρώτη ακρόαση.
Παρόλα αυτά οι μουσικοί του συνδυάζονται εξαιρετικά. Κόρνο, όμποε, φλικόρνο , φαγκότο ένας κι ένας όλοι οι μουσικοί του.
Στην τέταρτη κίνηση που είναι και η πιο ιδιαίτερη, ίσως να έπρεπε να ακούγονται λιγο παραπάνω η κιθάρα και το μαντολίνο.
Στην πέμπτη κίνηση έρχεται ένα θριαμβευτικό , μεγαλοπρεπές φινάλε, ηχογράφηση πολύ υψηλού επιπέδου.
Το τέλος είναι ότι καλύτερο έχω ακούσει ποτέ σε έβδομη.
Μόνο και μόνο για αυτή την 5η κίνηση για μένα μπήκε στο κλαμπ με τους μεγάλους μαλερικούς μαέστρους.
Συνολικά θεωρώ οτι έιναι μια πάρα πολύ καλή ηχογράφηση ενός σοβαρού έργου.
Τη βάζω στις πρωτοκλασάτες ηχογραφήσεις και ανυπομονώ να ακούσω και άλλες ηχογραφήσεις σε Μάλερ.
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Η έβδομη του Mahler είναι μεγάλη σε χρονική διάρκεια συμφωνία σε πέντε μέρη. Η συμφωνία μου αρέσει εκτός του πρώτου μέρους που δεν είμαι σε θέση να κατανοήσω.
Η εκτέλεση του Bloch μου άρεσε πολύ και συμφωνώ ότι είναι η πιο κοντινή στην εκτέλεση του Bernstein. Νομίζω ότι είναι μια , πώς να το πω, θεατρική* προσέγγιση του έργου που την διαφοροποιεί από άλλες εκτελέσεις. Σε 24/96 που την άκουσα η ποιότητα εγγραφής ήταν εξαιρετική.

*Ένας φίλος που μου υπέδειξε την ηχογράφηση που είπε ότι η εκτέλεση του θυμίζει κινηματογραφικές μουσικές.


Συμφωνώ για την πλειονότητα των προτεινόμενων ηχογραφήσεων και θα τις συμπληρώσω με τον Ivan Fischer €“Budapest Festival Orchestra (sacd) ή τον αδελφό του Ivan Fischer- Dusseldorfer Symph. Orch. (cd) ή ιδιαίτερα για το τελευταίο μέρος τον Michael Tilson Thomas- San Francisco ή London Symphony Orchestra.

Από τους παλιούς επαναλαμβάνω την εκτέλεση αναφοράς του Horenstein - New Philarmonia αλλά και μια δική μου προτίμηση τον Hans Rosbaud με την Berlin Radio Orchestra. Ο ήχος είναι μέτριος.


Cover1.jpg
 

Portioli

Supreme Member
3 June 2007
3,897
Dystopia
Η έβδομη του Mahler είναι μεγάλη σε χρονική διάρκεια συμφωνία σε πέντε μέρη. Η συμφωνία μου αρέσει εκτός του πρώτου μέρους που δεν είμαι σε θέση να κατανοήσω.
Η εκτέλεση του Bloch μου άρεσε πολύ και συμφωνώ ότι είναι η πιο κοντινή στην εκτέλεση του Bernstein. Νομίζω ότι είναι μια , πώς να το πω, θεατρική* προσέγγιση του έργου που την διαφοροποιεί από άλλες εκτελέσεις. Σε 24/96 που την άκουσα η ποιότητα εγγραφής ήταν εξαιρετική.

*Ένας φίλος που μου υπέδειξε την ηχογράφηση που είπε ότι η εκτέλεση του θυμίζει κινηματογραφικές μουσικές.


Ο Μπλοχ με κάθε ακρόαση μου άρεσει ακόμα περισσότερο.
Σωστό και το σχόλιο του φίλου, για το χαρακτηρισμό ως πιο κινηματογραφική.
Από οτι είδα στο ίντερνετ και στα περισσότερα site, δεν έκανε βέβαια το ντόρο που περίμενα αυτή η ηχογράφηση.
Δεν θα την έβαζα αγαπημένη αλλά επιμένω ότι είναι πρωτοκλασάτη ηχογράφηση.
Φυσικά όλα αυτα είναι θέμα γούστου.

Συμφωνώ για την πλειονότητα των προτεινόμενων ηχογραφήσεων και θα τις συμπληρώσω με τον Ivan Fischer €“Budapest Festival Orchestra (sacd) ή τον αδελφό του Ivan Fischer- Dusseldorfer Symph. Orch. (cd) ή ιδιαίτερα για το τελευταίο μέρος τον Michael Tilson Thomas- San Francisco ή London Symphony Orchestra.

Από τους παλιούς επαναλαμβάνω την εκτέλεση αναφοράς του Horenstein - New Philarmonia αλλά και μια δική μου προτίμηση τον Hans Rosbaud με την Berlin Radio Orchestra. Ο ήχος είναι μέτριος.


View attachment 174106

Τους Φισερ και τον Μίχαελ Τίλσον Τόμας αν και τους έχω σε ιδιαίτερη εκτίμηση και έχω κορυφαίες ηχογραφήσεις σε άλλες συμφωνίες του Μάλερ,
δεν έτυχε να τους ακούσω στην 7η. Θα το βάλω σίγουρα στο πρόγραμα.

Επίσης του Hans Rosbaud είναι η πρώτη φορά που την ακούω. Βλέπω ότι κυκλοφόρησε πολύ πρόσφατα και αυτή η συλλογή,
η oποία είναι με την Southwest German Radio Symphony Orchestra. Είναι παρόμοια η εκτέλεση? Μηπως έχει καλύτερο ήχο?


Hans Rosbaud small.jpg
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,010
Λάρισα
Πληροφοριακά αύριο 26 Αυγ. 2022 είναι η έναρξη της καινούριας σαιζόν 2022-23 για την Berliner Philharmoniker. Εναρκτήριο έργο η 7η του Mahler με τον Kiril Petrenko και
την ομώνυμη ορχήστρα. Και για όσους ενδιαφέρει μεταδίδεται πλέον και σε immersive ήχο Dolby Atmos.
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,010
Λάρισα
Μου άρεσε. Η μετάδοση σε immersive ήχο σε φέρνει ένα βήμα πριν το ζωντανό (αυτό φυσικά δεν μπορεί να επιτευχθεί) δλδ ότι καλλίτερο πριν το live. Αυτά από ηχητικής άποψης διότι η εικόνα έχει πολύ δρόμο ακόμα μπροστά της όχι από αληθοφάνεια χρωμάτων, εκεί είναι πολύ καλά, αλλά του τι πλάνα σου δείχνει κάθε φορά. Σαυτό το θέμα θέλω να έχω την ευελιξία να βλέπω εγώ όποιο σημείο θέλω κάτι σαν το 360 της sony ή όπως στην formula 1 διαλέγεις εσύ view.