Integrated / pre-power / integrated-power

kostas k

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,952
Μελίσσια
Καλησπέρα,

θέλω να σας ρωτήσω το εξής:

αρκετές εταιρίες ενισχυτών βγάζουν συνήθως για μία σειρά έναν προενισχυτή, έαν τελικό και έναν ολοκληρωμένο ο οποίος μπορεί να λειτουργήσεις και ως προενισχυτής.
Αν κάποιος ξεκινήσει για αρχή με τον ολοκληρωμένο και στην συνέχεια πάρει τον τελικό το αποτέλεσμα ως σύνολο θα είναι το ίδιο με το αν είχε αγοράσει εξαρχής προενισχυτή - τελικό ή χειρότερο; Μοναδικό μειονέκτημα είναι ότι θα έχει πληρώσει παραπάνω για την αγορά του ολοκληρωμένου ενω θα μπορούσε να είχε αγοράσει τον προενισχυτή εξαρχής ο οποίος είναι φτηνότερος;

Και για να γίνω ποιο συγκεκριμένος ρωτώ για την σειρά της Audiolab ( http://www.audiolab.co.uk/ ) η οποία μου έχει κινήσει το ενδιαφέρον. Εδώ και αρκετό καιρό είναι η αλήθεια ψάχνω για ενισχυτή αλλά ακόμα είμαι αναποφάσιστος για το πως θα κινηθώ και θέλω να εξετάσω όλες τις πιθανές επιλογές πριν αποφασίσω (έχω κάνει αρκετές βιαστηκές αγορές είναι η αλήθεια στο παρελθόν και δεν θέλω να την ξαναπατήσω).
Και μια ερωτηση σχετικά με τα mudes του ολοκληρωμένου της σειράς. Έχει τις εξής επιλογές:
  • Mute with a record function unaffected
  • Stand alone pre-amplifier
  • Integrated amplifier
  • Pre-power amplifier with the option to add further amplifiers
  • Pre-power AV, which allows it to work as both a pre and power amplifier separately should you wish to add an AV processor to your system.
Αδυνατώ να καταλάβω πως μπορώ να εκμεταλευτώ την τελευταία λειτουργία.

Ευχαριστώ
 

Dimosthenis

Supreme Member
17 June 2006
3,277
Προενισχυτης - τελικος ειναι συνηθως καλυτερη επιλογη αλλα και ακριβότερη!
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
εννοεί προφανώς ότι θα βάλεις εξωτερικό av προσέσορα.
Και μετά θα προσθέσεις τα απαραίτητα 3 και κανάλια....
 
Ενδιαφέρον ερώτημα

Αγαπητέ Κώστα Κ., κατά σύμπτωση είχα κάνει μια παρόμοια σύγκριση προ τριετίας -και μάλιστα είχε συζητηθεί αρκετά στο τότε AVForum- που ίσως να σε βοηθήσει.

Συγκεκριμένα, είχα στην κατοχή μου για πολλά χρόνια έναν ολοκληρωμένο Audiolab 8000A, που είχε παροπλιστεί λόγω των συνεχών αλλαγών. Σκέφτηκα, έτσι για πλάκα, να τον βάλω στην ηχητική αλυσίδα στη θέση του προενισχυτή conrad-johnson που είχε πάει για σέρβις.
Pre-out είχε, η αντίσταση εξόδου ήταν αρκετή για να διεγείρει τον τελικό (Motif MS1001, full mosfet, 2x100wrms/8Ω, 2x200wrms/4Ω, df>500), άλλο προενισχυτή δεν είχα διαθέσιμο εκείνη τη περίοδο, why not?

Το αποτέλεσμα ήταν κατώτερο των προσδοκιών μόνο σε ό,τι αφορά τη μουσικότητα της μεσαίας περιοχής, όπου ο c-j είναι, εύλογα, πιο "χειροπιαστός" σε φωνές και όργανα, ενώ ο Audiolab εμφανιζόταν πιο "σκοτεινός". Ψηλά, όμως, ήταν πιο αναλυτικός (δεν παρουσίαζε το κλασικό roll-off των λαμπάτων προ) ενώ στα μπάσα σκέτος μετρονόμος.

Παρότι δεν έμεινε, τελικά, ο συνδυασμός παραπάνω από μερικές εβδομάδες, ακόμα νοσταλγώ την αριστοκρατική φινέτσα, τη συγκροτημένη λογική (σε σχέση με τους ατίθασους λαμπάτους προ) και την πληθώρα ευκολιών του -αρχαίου- 8000Α.

Να σου πω και το κερασάκι, τώρα. Ο Audiolab ήταν προς πώληση για αρκετό καιρό, και με αφορμή το περιστατικό, ο τότε επικεφαλής σύνταξης στο περιοδικό που εργαζόμουν, Βαγγέλης Μαρκουλής, τον αγόρασε για να τον εντάξει στο τυπικό βρετανικό σετ που είχε (πικάπ Mitchell, προ Audiolab 8000Q, τελικός Magnum, ηχεία ιδιοκατασκευής με μονάδες Spendor).

Επειδή ο τελικός είχε αρχίσει να κάνει νερά και η επισκευή του θα κόστιζε περισσότερα από τα χρήματα που του έδωσα τον Audiolab, ο 8000Α ανέλαβε τα ηνία του συστήματος και δε χρειάζεται να πω ότι με έβγαλε ασπροπρόσωπο, παρά τα χρονάκια του.

Το θέμα, όμως, ήρθε όταν, πάλι για πλάκα, πήρα τον 8000Q σπίτι για να οδηγήσει το δικό μου σετ, όπου και πάλι ο c-j ήταν στο συνεργείο (αχχ...).
Ε, λοιπόν, δεν θα το πιστέψεις: ο σημαντικά παλιότερος 8000Α ήταν σε όλα καλύτερος του πιο σύγχρονου, dedicated προ 8000Q!!!
Και όταν λέω "καλύτερος", εννοώ με διαφορά.

Η μόνη εξήγηση που μπορέσαμε να δώσουμε με τον Βαγγέλη και το συνάδελφο Μάνο Μπαχλιτζανάκη, που ήταν παρόντες, ήταν -πέρα από μεταφυσικά φαινόμενα- ότι το τροφοδοτικό του ολοκληρωμένου, όντας αρκετά πιο "βαρβάτο" από του προ, έκανε τη διαφορά σε drive, ανάλυση, δυναμικά, χροιές και τα ρέστα.

Ηθικό Δίδαγμα: ποτέ μην απορρίπτεις μια ολοκληρωμένη λύση ελαφρά τη καρδία, επειδή οι μεμονωμένες συσκευές δείχνουν στα χαρτιά καλύτερες. Μια δοκιμή δε βλάπτει, και μπορεί να σε γλιτώσει από τζάμπα χρήματα.
Άσε που θα έχεις και έτοιμο preAV out για μελλοντικές σινεφιλ αναζητήσεις...//;-)
 

kostas k

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,952
Μελίσσια
Καλημέρα σε ολους και σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον,

Δημοσθένη μάλλον δεν διατύπωσα σωστά το ερώτημα μου.
Το ερώτημα το οποίο με απασχολεί έχει να κάνει με την σύγκριση ενός σετ προενισχυτή-τελικού με ένα σετ ολοκληρωμένου (σε mode προενισχυτή) - τελικού.
Δημήτρη, εννοείς ότι από έναν εξωτερικό av προενισχυτή θα παίρνεις τα 2 main κανάλια να τα οδηγείς από τον Audiolab ενώ τα υπόλοιπα με καποιον άλλον πολυκάναλο τελικό, σωστά?
Οπότε μπορεί κάποιος να έχει συνδεδεμένα cd player, pick-up κτλ απευθείας στον Audiolab και να τα ακούει σε mode integrated amplifier ( ή pre-amplifier βεβαίως βεβαίως) και όποτε θέλει να δει ταινία να το γυρνάει σε mode av pre prower. (super μου ακούγεται ως δυνατότητα).
Σπύρο δεν σου κρύβω ότι έμεινα άφονος όταν διάβασα ότι ο 8000Α ήταν καλύτερος ως προενισχυτής από τον 8000Q (άσε που εξυπηρετεί αφάνταστα τα σχέδια μου για τις μελλοντικές κινήσεις μου). Είναι όμως τόσο σημαντικό το τροφοδοτικό ώστε να κάνει την διαφορά από μόνο του; Το γεγονός απλά να τους είχε κάτσει καλυτερα η συνταγή παλιότερα δεν παιζει;

Σας ευχαριστώ και πάλι για το ενδιαφέρον
 
Πέρα απο την ηχητική σύγκριση ενός προ με το προενισχυτικό κομμάτι ενός ολοκληρωμένου με pre out μήπως θα έπρεπε να λάβουμε υπόψη και την πιθανότητα διενίσχυσης στο μέλλον; Πολλές φορές ένα σετ ολοκληρωμένου-τελικού κάνει θαύματα με άν συνδεθεί έτσι. Αρκεί βέβαια τα ηχεία να τη δέχονται.
 

Μιχάλης Κορ.

Moderator
Staff member
18 June 2006
21,475
Πειραιάς
Μία δυνατότητα που ξέρω σίγουρα ότι έχουν οι Audiolab & Arcam είναι ότι οι ολοκληρωμένοι τους μπορούν να λειτουργήσουν κ ως προ/ολοκληρωμένοι μαζί με έναν τελικό, με αποτέλεσμα αυτό που γράφει παραπάνω ο Έκτωρας, δλδ διενίσχυση!!! Το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό μπορώ να πω, όταν έχεις έναν ολοκληρωμένο κ ξαφνικά αποφασίζεις να "δυναμώσεις" τον ήχο σου, οπότε κ αγοράζεις έναν τελικό της ίδιας εταιρείας φυσικά, οπότε κ διενισχύεις τα ηχεία σου. :Banane0:
Το κάνω εγώ με έναν ολοκληρωμένο Arcam A85 + έναν τελικό Arcam P85 με ηχεία τα Audiovector M3 signature.
Φοβερό άλμα στην δύναμη. :violent-smiley-030:
 

kostas k

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,952
Μελίσσια
Καλημέρα σε όλους και καλή εβδομάδα.
Μιχάλη και Έκτωρα πολύ σωστή η τοποθέτηση σας.
Επειδή τα ηχεία που έχω τώρα (Chario T100 Reference) δεν έχουν την δυνατότητα διενίσχυσης δεν είχα σκεφτεί καθόλου αυτή την περίπτωση.
Βέβαια δεν πρόκειται να μείνω με τα ίδια ηχεία μια ζωή οπότε καλό είναι να υπάρχει η δυνατότητα αυτή για το μέλλον, αφού η αγορά ενισχυτή είναι το πρώτο από μία σειρά βημάτων που έχω προγραμματίσει για την αντικατάσταση του ηχοσυστήματος μου.
Από την άλλη πάλι ο ολοκληρωμένος της Audiolab δίνει δυνατότητα διενίσχυσης χωρις να είναι απαραίτητη η αγορά τελικού για αυτό και μόνο τον σκοπό. Εγώ ποιο πολύ το σχεδίαζα (όταν θα είναι στην τελική του μορφή το σύστημα) ο τελικός να οδηγεί τα main ηχεία (με διενίσχυση ή χωρίς) και ο ολοκληρωμένος κάποια ηχεια σε άλλο χώρο του σπιτιού, αλλά έχω μέλλον ακόμα για να συζητώ τέτοια πράγματα, άσε που ξεφεύγω και από το θέμα.
Οπότε για να επανέλθουμε στο αρχικό ερώτημα πιστεύεται ότι ο ολοκληρωμένος σε mode pre δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τον προενισχυτή της σειράς από θέμα απόδοσης (και επιπροσθέτως είναι σαφώς πιο ευέλικτος στον τρόπο που θα αξιοποιηθεί από τον κάτοχο του), σωστά;
 

kostas k

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,952
Μελίσσια
Πληροφορήθηκα πριν λίγο ότι η λιανική τιμή πώλησης του προενισχυτή είναι υψηλότερη από αυτή του ολοκληρωμένου.
Δεν ξέρω ποια τι να υποθέσω. Μπλέχτηκα για τα καλά.
 
Συνήθως οι σκέτοι προενισχυτές είναι καλύτεροι από τους ομόσταυλους ολοκληρωμένους που χρησιμοποιούνται ως προενισχυτές.

Αυτός είναι ο κανόνας, το παράδειγμα του Σπύρου με τα audiolab είναι μάλλον η εξαίρεση.
 

kostas k

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,952
Μελίσσια
Αυτό μου λέει και η λογική μου Στέργιε αλλά το post του Σπύρου με χάωσε πραγματικά.
Ναι είναι καλά το παιδί την εμπειρία του μοιράστηκε μαζί μας και τον ευχαριστώ. Σε τελευταία ανάλυση είπε το ποιο σωστό από όλα, ότι να μην θεωρώ τίποτα δεδομένο απλά επειδή κοστίζει περισσότερα ή επειδή έτσι λένε τα χαρτιά που το συνοδεύουν αλλά μόνο τα αύτια μου.
 

Γ.CURE.ΔΗΜ

AVClub Enthusiast
21 June 2006
722
macedonia-thessalia
Να αναφέρω την εμπειρία μου ,αυτή την στιγμη παίζω διενύσχιση με musical fidelity a-300(ακόμη μια εταιρία αγγλική που συστήνει διενύσχιση) οδηγώντας τα χαμηλά και parasound halo a-23 ,οδηγώντας τα μεσωυψηλά.Το αποτέλεσμα κατά την γνώμη μου οπως και κάποιων φίλων υπερ του δέοντως ικανοποιητικό.Ο ηχος τώρα είναι ποιο ρευστός και αβίαστος και έχω αποκτήσει καλύτερο αέρα στις υψηλές, οσο για τις μεσαίες εχουν γίνει περισσότερο γλαφυρές και τέλος οι χαμήλες αποκτήσαν μεγαλύτερο ογκο και σφριγηλότητα.Ολα αυτά με κόστος χαμηλότερο απο κάποια σετ που πιθανόν να δώσουν αυτό το αποτέλεσμα αλλά με τριπλάσιο κόστος.