JAIRO , ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΔΡΟΜΟΥ ΗΧΕΙΟΥ ΒΑΣΗΣ

πανκροκ

AVClub Enthusiast
17 June 2006
783
ΠΑΤΡΙΔΑΑ!!!!!
αν ο χωρος σου διεπεται απο τον νομο της παντοφλας (ασυμμετρος, χωρις καλη αποσβεση στις πρωτες ανακλασεις κλπ) ενα κατευθυντικοτερο 8αρι μπορει να σωσει πολλα κατα το στησιμο.
 

ΘΕΟΘΑΝ

Senior Member
20 June 2006
577
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: JAIRO , ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΔΡΟΜΟΥ ΗΧΕΙΟΥ ΒΑΣΗΣ

Θοδωρής Κ. said:
Δηλαδή σε ένα έντονα απορροφητικό χώρο (για της μεσαίες ) με ελάχιστες ανακλάσεις δεν θα μας πείραζε και μάλλον θα ήταν επιθυμητό να ακτινοβολεί και οφ αξις ! Μιλάω σωστά ?

Έτσι κι αλλιώς ΚΑΘΕ μεγάφωνο-ηχείο ακτινοβολεί οφ-άξις... Το πόσο και πως αλλάζει...

Και όταν λέμε όφ-άξις εννοούμε και στον οριζόντιο και στον κάθετο άξονα...
Το σύνολο της εκτός άξονα ακτινοβολίας ονομάζεται power responce και παίζει μεγάλο ρόλο στον τελικό ήχο του ηχείου μιας και οι ανακλάσεις (που κυρίως δημιουργούνται από την οφ-άξις ακτινοβολία) προστίθενται με μια μικρή χρονική διαφορά στην απ' ευθείας ακτινοβολία και δημιουργούν το πεδίο αντήχησης - το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στην ζωντανή μουσική σε κλειστούς χώρους γιαυτό και λέμε ότι κάθε χώρος έχει την δική του ηχητική ταυτότητα....

Και φυσικά, πέρα από το πεδίο αντήχησης πρέπει να συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι δεν ακούμε πάντα καρφωμένοι στην ιδανική θέση, άρα μεγάλο μέρος της μουσικής πληροφορίας προέρχεται από την οφ-άξις ακτινοβολία του ηχείου...

Όλα είναι θέμα σχεδίασης και πετυχημένης εφαρμογής....Αν πχ κροσσάρεις ένα 8ιντσο γούφερ στα 4-4,5 ΚΗΖ , μπορεί να πάρεις μια καλή ον άξις απόκριση, αλλά μόλις βγείς στις 30-45 μοίρες εκτός άξονα το γούφερ θα έχει μια τεράστια τρύπα στην απόκρισή του με αποτέλεσμα το power responce θα υποφέρει και το ηχείο θα έχει έναν αφύσικο ήχο...
 
19 June 2006
160
Π.Φαληρο
Αγαπητοί Κύριοι ....αφού υποβάλω τα σέβη μου και τα χαιρετίσματά μου-bye- ..έχω να κάνω μιά ερώτησις ....:violent-smiley-030:

Τι θα γίνει θα δούμε φώς ...?:damnyou:
Αντε γιατί μάς έχετε καταστήσει εγκύους :grinning-smiley-043
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Ιωάάάάάνη μάνα μου , που είσαι ..?
Γράψε μάνα μου , δυό λέξεις για τήν κατευθυντικότητα που εχουμε αποφασίσει να θέλουμε...:chinscratch:
Κατόπιν ..τακτοποίησε τον κ Γιακουμάκη ....κατά το δοκούν :slapface:
PS
Κε Γιακουμάκη τα σέβη μου ...:violent-smiley-030: :damnyou: :grinning-smiley-043
 

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: JAIRO , ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΔΡΟΜΟΥ ΗΧΕΙΟΥ ΒΑΣΗΣ

ΘΕΟΘΑΝ said:
Έτσι κι αλλιώς ΚΑΘΕ μεγάφωνο-ηχείο ακτινοβολεί οφ-άξις... Το πόσο και πως αλλάζει...

Και όταν λέμε όφ-άξις εννοούμε και στον οριζόντιο και στον κάθετο άξονα...
Το σύνολο της εκτός άξονα ακτινοβολίας ονομάζεται power responce και παίζει μεγάλο ρόλο στον τελικό ήχο του ηχείου μιας και οι ανακλάσεις (που κυρίως δημιουργούνται από την οφ-άξις ακτινοβολία) προστίθενται με μια μικρή χρονική διαφορά στην απ' ευθείας ακτινοβολία και δημιουργούν το πεδίο αντήχησης - το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στην ζωντανή μουσική σε κλειστούς χώρους γιαυτό και λέμε ότι κάθε χώρος έχει την δική του ηχητική ταυτότητα....

>>Να προσθέσω εδώ ότι η 'πρόσθεση' των ανακλάσεων στον απευθείας ήχο αποτελεί το βατερλώ της Ακουστικής Επιστήμης διότι :
1) Τα μετρητικά όργανα σαν τα real time analyzers (RTA) απεικονίζουν μια 'πρόσθεση' μαθηματικά σωστή και για το ανθρώπινο αυτί λανθασμένη..
2) Τώρα μόλις αντιλαμβανόμαστε σαν μηχανικοί ήχου ότι κάθε ανάκλαση στον χώρο ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της (καθυστέρηση, ένταση, γωνία προσβολής του ακροατή) συμμετέχει στο 'αθροισμα' με διαφορετικό τρόπο..
3) Ακόμα δεν έχουμε αποκρυπτογραφήσει πλήρως τα μαθηματικά της ανθρώπινης ακοής σε θέματα ανακλάσεων..

>>Συμπέρασμα : τα RTA ούτως ή άλλως μας παραπλανούν αλλά προς το παρόν δεν διαθέτουμε κάτι καλύτερο..
 

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: JAIRO , ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΔΡΟΜΟΥ ΗΧΕΙΟΥ ΒΑΣΗΣ

ΘΕΟΘΑΝ said:
Όλα είναι θέμα σχεδίασης και πετυχημένης εφαρμογής....Αν πχ κροσσάρεις ένα 8ιντσο γούφερ στα 4-4,5 ΚΗΖ , μπορεί να πάρεις μια καλή ον άξις απόκριση, αλλά μόλις βγείς στις 30-45 μοίρες εκτός άξονα το γούφερ θα έχει μια τεράστια τρύπα στην απόκρισή του με αποτέλεσμα το power responce θα υποφέρει και το ηχείο θα έχει έναν αφύσικο ήχο...

Οταν το power response έχει τρύπα σε κάποιες συχνότητες αλλά το SPL response επί του αξονα του ηχείου είναι κάπως επίπεδο, τότε σαφώς το ηχείο εκπέμπει αυτές τις συχνότητες προς τα εμπρός αλλά πολύ λιγότερο στο πλάι (εκτός άξονα)..

Ετσι αυτές οι συχνότητες δεν στέλνονται για ανάκλαση πάνω στους διάφορους πλαινούς τοίχους, δάπεδα και ταβάνι, οπότε ο ακροατής θα δεχτεί μικρότερες ανακλάσεις..

Ετσι όμως ο απευθείας ήχος (SPL response επί του άξονα) σε αυτές τις συχνότητες θα 'κυριαρχεί' και θα γίνει αντιληπτός με μεγαλύτερη καθαρότητα και χωρίς χρωματισμούς..

Ούτως ή άλλως ο απευθείας ήχος κουβαλά πεδίο αντήχησης (πληροφορία ανακλάσεων) - εκείνο της ηχογράφησης.. Απλά το δωμάτιο θα αναπαράξει την μουσική πιο πιστά (σε αυτές πάντα τις συχνότητες που συζητάμε για τρύπα στο power response)..

Η συζήτηση γίνεται ολοένα και πιό ενδιαφέρουσα..
 

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
Re: Απάντηση: JAIRO , ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΔΡΟΜΟΥ ΗΧΕΙΟΥ ΒΑΣΗΣ

Γιάννης Γιακουμάκης said:
Αγαπητοί Κύριοι ....αφού υποβάλω τα σέβη μου και τα χαιρετίσματά μου-bye- ..έχω να κάνω μιά ερώτησις ....:violent-smiley-030:

Τι θα γίνει θα δούμε φώς ...?:damnyou:
Αντε γιατί μάς έχετε καταστήσει εγκύους :grinning-smiley-043

Μεσιέ Γιακουτζών,
είναι ευκαιρία στα πλαίσια της παρουσίασης της σχεδίασης του JAIRO να κάνουμε και μερικές συζητήσεις τεχνικές..
Ισως και μερικές συζητήσεις για στρατηγικές σχεδίασης..
Αλλωστε αυτά που έχουν απομείνει μέχρι να αρχίσουμε ακροάσεις δεν είναι πολλά.. ένα crossover μόνον !
Φυσικά τα σχέδια της καμπίνας και οδηγίες για τα μονωτικά θα ανεβαίνουν παράλληλα..
 

ΘΕΟΘΑΝ

Senior Member
20 June 2006
577
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: JAIRO , ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΔΡΟΜΟΥ ΗΧΕΙΟΥ ΒΑΣΗΣ

jvalacas-mtz audio said:
Ούτως ή άλλως ο απευθείας ήχος κουβαλά πεδίο αντήχησης (πληροφορία ανακλάσεων) - εκείνο της ηχογράφησης.. Απλά το δωμάτιο θα αναπαράξει την μουσική πιο πιστά (σε αυτές πάντα τις συχνότητες που συζητάμε για τρύπα στο power response)..

Η συζήτηση γίνεται ολοένα και πιό ενδιαφέρουσα..

Και εδώ ερχόμαστε στην "καυτή" πατάτα του θέματος που δεν είναι άλλη από το πεδίο αντηχήσεων που περιέχεται στις σημερινές ηχογραφήσεις....

Αν συζητάμε για live ηχογραφήσεις και με στήσιμο μικροφώνων που παίρνουν πληροφορία χώρου, θα συμφωνήσω...

Για να δούμε όμως ...πως ηχογραφείται σήμερα το 99% των παραγωγών ???
 

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
Για τα 8άιντσα ήθελα να προσθέσω ότι ακόμα και αν ανεβαίνει η απόκρισή τους (SPL response) στα 4.5-5 kHz, καλό είναι να μην αφήνουμε από το crossover τέτοιες συχνότητες να φθάνουν ισχυρές στο μεγάφωνο διότι η συνύπαρξή τους με νότες βαθέως χαμηλού δίνει πάντα σε όλα τα μεγάφωνα μεγάλα ποσά ενδοδιαμόρφωσης και συμπίεσης..
Ετσι ο συνδυασμός ακουστικού μπάσσου, πολλών φωνών και μεγάλης ηλεκτρικής ισχύος 'οδηγεί' σε χάλια μαύρα..

Ειδικά για το μοτέρ για του P21REX/DDP, το DD μειώνει δραστικά την παραμόρφωση, αλλά εμείς σαν σχεδιαστές του JAIRO θέλουμε βέλτιστη ποιότητα και πάνω από τα 120 W ΣΥΝΕΧΟΥΣ ισχύος ανά κανάλι σε ΟΛΕΣ τις συχνότητες από 35Hz και πάνω..

Ετσι στο JAIRO θα έχουμε μια αρκετά χαμηλότερη συχνότητα διαχωρισμού άρα μεγάλη εξασθένηση των συχνοτήτων άνω των 4 kHz προς το woofer αυτό..
 

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: JAIRO , ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΔΡΟΜΟΥ ΗΧΕΙΟΥ ΒΑΣΗΣ

ΘΕΟΘΑΝ said:
Και εδώ ερχόμαστε στην "καυτή" πατάτα του θέματος που δεν είναι άλλη από το πεδίο αντηχήσεων που περιέχεται στις σημερινές ηχογραφήσεις....

Αν συζητάμε για live ηχογραφήσεις και με στήσιμο μικροφώνων που παίρνουν πληροφορία χώρου, θα συμφωνήσω...

Για να δούμε όμως ...πως ηχογραφείται σήμερα το 99% των παραγωγών ???

Βέβαια !
Στο 99% των παραγωγών, το πεδίο αντήχησης που ρυθμίζει ο ηχογλύπτης (δεν πρόκειται για ορθογραφικό), στηρίζεται στο τι του αρέσει..

Ομως το ηχείο και το δωμάτιο δεν μπορούν να κάνουν τίποτα καλύτερο από το να αναπαράγουν ΠΙΣΤΑ (όσο γίνεται) ότι γράφει το δισκάκι, ανεξάρτητα από το τι περιέχει αυτό..
 

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
Και η ειρωνία είναι ότι πριν από αρκετά χρόνια πιστεύαμε όλοι οι μηχανικοί ότι το καλό ηχείο είναι εκείνο που είναι όσο το δυνατόν πιο παντοκατευθυντικό..

Τώρα καταλαβαίνουμε ότι σε συχνότητες από 1000 έως 5000Hz καλό είναι να 'πέφτει' εκτός άξονα..

Σε ανώτερες συχνότητες η 'έλλειψη έντασης' δίνει πιο μουντή αίσθηση στον ανθρώπινο εγκέφαλο.. για αυτό και περιορίζουμε πια την βύθιση του power response μόνον σε αυτήν την ζώνη συχνοτήτων..
 

Θοδωρής Κ.

AVClub Enthusiast
25 June 2006
915
Βόρεια
jvalacas-mtz audio said:
Και η ειρωνία είναι ότι πριν από αρκετά χρόνια πιστεύαμε όλοι οι μηχανικοί ότι το καλό ηχείο είναι εκείνο που είναι όσο το δυνατόν πιο παντοκατευθυντικό..

Τώρα καταλαβαίνουμε ότι σε συχνότητες από 1000 έως 5000Hz καλό είναι να 'πέφτει' εκτός άξονα..

Σε ανώτερες συχνότητες η 'έλλειψη έντασης' δίνει πιο μουντή αίσθηση στον ανθρώπινο εγκέφαλο.. για αυτό και περιορίζουμε πια την βύθιση του power response μόνον σε αυτήν την ζώνη συχνοτήτων..
Θυμάμαι , διάβαζα ,στον Ήχο πριν καμπόσα χρόνια ότι ως ιδανική σχεδίαση συνόλου (ηχείου-κρος) είναι αυτή που θα ακτινοβολεί το ίδιο και εκτός άξονα χωρίς πτώση στις συχνότητες αυτές .Νομίζω ότι αυτό θα ήταν καταστροφή ειδικά σε χώρους με έντονες ανακλάσεις. Γι αυτό και πιστεύω (το αναφέρω πιο πάνω) ότι το μεγάφωνο αυτό θα δώσει πολλά περισσότερα από ότι κάποιο 6.5’’ και ανεβαίνει άνετα μέχρι 4KHz όχι βέβαια να παίζει εκεί αλλά για να διαχωριστεί χωρίς πρόβλημα και θα έχει και χαμηλό σπέσιαλ!!! Παρακαλώ διορθώστε με αν κάνω λάθος! :grinning-smiley-043
Αντίθετα όμως αν ένα ηχείο προοριζόταν για να παίξει σε χώρους με παντού ήχοαπορροφητικά (βλέπε Home Theater ) νομίζω θα ήταν καλό να μην έχει τρύπες οφ αξις!
-bye-
 

Βαγγέλης Σ.

AVClub Addicted Member
20 June 2006
1,737
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: JAIRO , ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΔΡΟΜΟΥ ΗΧΕΙΟΥ ΒΑΣΗΣ

jvalacas-mtz audio said:
Οταν το power response έχει τρύπα σε κάποιες συχνότητες αλλά το SPL response επί του αξονα του ηχείου είναι κάπως επίπεδο, τότε σαφώς το ηχείο εκπέμπει αυτές τις συχνότητες προς τα εμπρός αλλά πολύ λιγότερο στο πλάι (εκτός άξονα)..

Ετσι αυτές οι συχνότητες δεν στέλνονται για ανάκλαση πάνω στους διάφορους πλαινούς τοίχους, δάπεδα και ταβάνι, οπότε ο ακροατής θα δεχτεί μικρότερες ανακλάσεις..

Ετσι όμως ο απευθείας ήχος (SPL response επί του άξονα) σε αυτές τις συχνότητες θα 'κυριαρχεί' και θα γίνει αντιληπτός με μεγαλύτερη καθαρότητα και χωρίς χρωματισμούς..

Ούτως ή άλλως ο απευθείας ήχος κουβαλά πεδίο αντήχησης (πληροφορία ανακλάσεων) - εκείνο της ηχογράφησης.. Απλά το δωμάτιο θα αναπαράξει την μουσική πιο πιστά (σε αυτές πάντα τις συχνότητες που συζητάμε για τρύπα στο power response)..

Η συζήτηση γίνεται ολοένα και πιό ενδιαφέρουσα..

Και εδώ θα μπορούσε να ρωτήσει κανείς:
Γιατί τότε οι χώροι με πολύ μεγάλη απορόφηση ή οι ανηχοϊκοί θάλαμοι δεν ακούγονται καλά;

Και γιατί τα ακουστικά, χωρίς καθόλου πεδίο αντήχησης από κάποιο χώρο, ακούγονται κατά περίπτωση ακόμα και εξαιρετικά;
 
19 June 2006
160
Π.Φαληρο
Απάντηση: Re: Απάντηση: JAIRO , ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΔΡΟΜΟΥ ΗΧΕΙΟΥ ΒΑΣΗΣ

jvalacas-mtz audio said:
Μεσιέ Γιακουτζών,
είναι ευκαιρία στα πλαίσια της παρουσίασης της σχεδίασης του JAIRO να κάνουμε και μερικές συζητήσεις τεχνικές..
Ισως και μερικές συζητήσεις για στρατηγικές σχεδίασης.
:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043
Μεσιέ Ιωβάλ και πάλι τα σέβη μου,
Ακριβώς αυτά είναι που περιμένω. Ετσι και αλλιώς προσωπικά δεν έχω σκοπό αυτή τη στιγμή να φτιάξω κάτι μιας και τα Nimiel παίζουν ακόμα καταπληκτικά (και πάλι :grinning-smiley-043), εκτός βέβαια του ότι δεν έχουν καν χρονίσει.

Στο μέλλον...θα δούμε (πλάνετμαν.....πες αλεύρι).
 

ΘΕΟΘΑΝ

Senior Member
20 June 2006
577
Δεν είναι κατάσταση αυτή...Μόλις πάμε να ξεκινήσουμε έναν αξιοπρεπή καυγά, μας ρίχνουν το φόρουμ... :icon15: :icon15:



Άιντε τώρα να ξαναπιάσεις ρυθμό... :silly:
 

Tasos_Th

Supreme Member
5 September 2006
3,060
Goteborg, Vastra Gotaland, SVERIGE
Να εκφράσω μια απορεία ;
Το έπιπλο του ηχείου πρέπει να είναι οπωσδήποτε ορθογώνίο παραλληλεπίπεδο ; Υπάρχει κάποιος λόγος όπως αυξημένο κόστος κατασκευής ή μεγαλύτερη δυσκολία υλοποίησης για τον οποίο προτιμάται αυτό το σχήμα ;
Μπορεί να ακούγετι ανόητο απλά επισκέφθηκα το site της ΜΤΖ και έριξα μια ματιά στα ηχεία.
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
anasthom said:
Να εκφράσω μια απορεία ;
Το έπιπλο του ηχείου πρέπει να είναι οπωσδήποτε ορθογώνίο παραλληλεπίπεδο ; Υπάρχει κάποιος λόγος όπως αυξημένο κόστος κατασκευής ή μεγαλύτερη δυσκολία υλοποίησης για τον οποίο προτιμάται αυτό το σχήμα ;
Μπορεί να ακούγετι ανόητο απλά επισκέφθηκα το site της ΜΤΖ και έριξα μια ματιά στα ηχεία.

Δέν υπάρχει "οπωσδήποτε" για μία καμπίνα , αρκεί να μπορεί να υπολογισθεί , να εξομοιωθεί και στήν συνέχεια να μετρηθεί.
Εμείς στήν MTZ σαφώς και προτιμούμε κάτι που μπορεί να υλοποιηθεί και απο ένα ερασιτέχνη (diy-er) ΕΥΚΟΛΑ με ΠΡΟΒΛΕΨΙΜΟΤΗΤΑ και σαφή ΕΠΑΝΑΛΗΨΙΜΟΤΗΤΑ (εφόσον σε αρκετές περιπτώσεις θέλει ο ιδιος να περιποιηθεί το φινίρισμα )
Και επειδή ανέκαθεν μάς απασχολούσε η "εσωτερική συμπεριφορά" όσο και η εξωτερική συμπεριφορά (τής μπάφλας) τών καμπινών (και τών μονωτικών κλπ κλπ) , γι αυτό και Αναπτύξαμε ένα μοναδικό (μέχρι στιγμής στο είδος του ) λογισμικό , το LFA V5.0 και V5.5 το οποίο μπορεί να υπολογίζει Με αποδεδειγμένη πλέον ( προϊόν αλλλεπάλληλων μετρήσεων - Praxis ) ακρίβεια αρκετά θέματα ...(θέσεις μονάδων - θέσεις σωλήνα , δείκτη απορρόφησης , σκαλοπάτι μπάφλας , αμοιβαία ζεύξη σωλήνα - μονάδας/ων -πραγματική ευαισθησία ...κλπ)

...μιά περιήγηση στίς μετρήσεις σωλήνα Fs-1000Hz στο site , δείχνει εύκολα τόσο τήν εφαρμογή (LFA) όσο και τήν υλοποίηση (μέτρηση με μετρητικό Praxis ) 1:1
 
Last edited:

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: JAIRO , ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΔΡΟΜΟΥ ΗΧΕΙΟΥ ΒΑΣΗΣ

Fuse said:
Και εδώ θα μπορούσε να ρωτήσει κανείς:
Γιατί τότε οι χώροι με πολύ μεγάλη απορόφηση ή οι ανηχοϊκοί θάλαμοι δεν ακούγονται καλά;

Και γιατί τα ακουστικά, χωρίς καθόλου πεδίο αντήχησης από κάποιο χώρο, ακούγονται κατά περίπτωση ακόμα και εξαιρετικά;

Ο παλιόγερος ο Floyd Toole, συνοψίζει πολύ ωραία τις λίγες γνώσεις μας για την φυσιολογία της ακοής στο πρόσφατο μνημειώδες άρθρο του στο JAES, Vol.54, N.6, June 2006 το οποίο κατά σύμπτωση διαβάζω αυτές τις ημέρες :

"Ο άνθρωπος αναζητά πάντα τον τρόπο να εντοπίσει τις πηγές του ήχου σε έναν κλειστό χώρο.. ιδιαίτερα σε ένα δωμάτιο κάτι τέτοιο προυποθέτει την ύπαρξη τουλάχιστον των δύο πλευρικών ανακλάσεων.. αν αυτές λείπουν, ο εγκέφαλος χάνει την αίσθηση του χώρου και ακούει 'περίεργα'.. εδώ λοιπόν αποτυγχάνει η ακρόαση σε ανηχοικούς θαλάμους ή σε χώρους με απελπιστικά μικρό RT60..
Αν αντίθετα οι πρώτες 4 ανακλάσεις είναι και οι σημαντικότερες (δηλαδή αν οι υπόλοιπες είναι σημαντικά εξασθενημένες) ο εγκέφαλος 'αναγνωρίζει' τις ηχητικές πηγές και προσλαμβάνει το ηχητικό είδωλο που αυτές αναπλάθουν, κακό, μέτριο ή ακριβές.."
Το πως οι 4 πρώτες ανακλάσεις συμμετέχουν στην πιστή αντίληψη της εικόνας που πλάθουν τα ηχεία, ή στην επιδείνωσή της, είναι πια αρκετά γνωστό και ποιοτικά και ποσοτικά, αλλά είναι άλλη συζήτηση..

Ειδικά στα ακουστικά όπου δεν συμμετέχουν τα εξωτερικά πτερύγια των αυτιών, ο εγκέφαλος δεν αναζητά πληροφορία εντοπισμού της ηχητικής πηγής σε σχέση με το δωμάτιο.. Ετσι αρκείται στην 'εικόνα' που αυτά δημιουργούν..
 
Last edited:

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
Re: Απάντηση: JAIRO , ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΔΡΟΜΟΥ ΗΧΕΙΟΥ ΒΑΣΗΣ

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio said:
Αυτή Πάνο , οφείλεται στον ακουστικό φακό , δηλαδή στο plug τής μονάδας
Αν θυμασαι στο TW25A20 (το φοβερό μεταλλικό τής πάλαι ποτέ Audax ,) υπήρχε μια κορύφωση κοντά στα 26-27KHz όπως σε όλα τα μέταλλα , ε! λοιπόν εκεί που πάει να σχηματιστεί η ιδια κορυφή (αν παρατηρήσεις προσεκτικά τήν καμπύλη απόκρισης του TAC/D ) θα δείς οτι στήν νοητή μέση της κορύφωσης επενεργεί ο φακός και δημιουργεί τήν αντισταθμιστική πτώση που είναι όμως τρομερά μικρού πλάτους ώς όφειλε να είναι ...

Και ρωτάω τώρα εγώ... Ο συντονισμός αυτός συμβαίνει κανονικά? ( δηλαδή ο θόλος ταλαντώνει ακριβώς όπως θα τον μετρούσαμε σαν να μην υπήρχε το plug ή το plug αποσβαίνει "επαγωγικά" (δηλαδή μεσω της μαζας του αέρα που βρίσκεται ενδιάμεσα σε plug και θόλο) την εντονη κίνηση του θόλου σε αυτη την στενη περιοχή συχνοτήτων ? Δηλαδή ο ήχος παράγεται αλλά πνιγεται απο το plug και δεν φτάνει σε μας ή δεν παράγεται καθόλου? Για να το πω αλλιώς, θα χρειαστεί να πνίξουμε τον συντονισμό με RLC ή οχι ?

ααααα το φχαριστήθηκα... καιρό είχα να κάνω σπαστικές ερωτήσεις.. ααααα...
icon10.gif