Κατασκευή μικρού ταχύπλοου ξύλινου σκάφους

anastasg

AVClub Addicted Member
11 January 2011
2,789
Αθήνα
Θα συμφωνήσω με τον Μπάμπη ότι τα φλαπς ειναι πεταμένα λεφτά και σιγουρα δεν βοηθάνε στο κοπανημα.
Αφήμες τα σαν τελευταία λύση.
Να πω την αλήθεια κι εμένα μου φαίνεται μεγάλη η 25αρα μηχανή για τέτοια γάστρα αλλά αν έδωσε συγκατάθεση η ναυπηγός πάω πάσο.
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
καλημερα. Οποτε θα περιμενω να δω τη συμπεριφορα της βαρκας και βλεπουμε.
για την 25αρα και εγω το φοβαμαι αλλα είδα οτι την εχει βαλει και αλλος. Και μου εδωσε και εκεινος το οκ.
Θα δουμε... ;)

Πιασαν οι ζεστες και δε ξερω αν πρεπει να ξαναβαψω... :(
Θα παω να τριψω σημερα για να είναι ετοιμη και βλεπουμε....
Αν βαψω θα βαλω παντως περισσότερο διαλυτικο. Μαλλον αυτο εφταιξε και δε μου αρεσε το αποτελεσμα. Θα δουμε....

Μπηκα και στο λινκ με τον φίλο που εφτιαξε το βαρκακι. Μιλήσαμε κι ολας. Το θετικο είναι ότι βρηκα συμβολαιογράφο που εχει κανει τη διαδικασία.
Η κατασκευή του πολυ ωραία. Είναι με τη μέθοδο που έκανα την πρωτη βαρκούλα.
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,645
Αθήνα
Δηλαδή αυτό το σκάφος της δεύτερης φωτογραφίας πλέει σωστά; 😕
Δεν έχω εμπειρία από flat γάστρες αλλά πιστεύω οτι αυτό το σκάφος, όταν αναπτύξει ταχύτητα, θα έχει πρόβλημα.
Το cavitation plate της μηχανής έχει την τάση να πλέει πάντα στην επιφάνεια του νερού, κι επειδή τα 25 άλογα είναι πολλά γι’αυτό το σκάφος, η μηχανή θα επιβάλλεται στο σκάφος κι όχι το αντίθετο.
Αν συμβαίνει αυτό τότε ο κώλος του σκάφους θα ξενερίζει.
Επειδή όμως, όπως είπα, δεν έχω εμπειρία απο τέτοιες γάστρες θα περιμένω με αγωνία και πολύ περιέργεια τις εντυπώσεις σου όταν το ρίξεις στο νερό.
 
  • Like
Reactions: ggeorge

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
καλησπέρα και πάλι
Από την τελευταία φορά που ενημέρωσα το θέμα, πήγα στο εργαστηριο ελάχιστες ώρες. Οποτε δεν εχω να παρουσιάσω πολλά...

Το σκάφος ξανατούμπαρε. Τοποθετήθηκε προσωρινά πάνω σε λάστιχα αυτοκινήτου, γιατί για να ξαναμπεί στη βάση πρέπει να διαμορφωθεί αυτή καθώς πλέον υπάρχει η καρίνα. Θα την φτιάξω καποια στιγμή και μόλις βρω παρέα θα την μεταφέρω. Και στις ρόδες πάντως μπορούν να γίνουν άνετα εργασίες. Είναι λίγο πιο χαμηλά (έχω βάλει δύο ρόδες για να σηκώθεί λίγο παραπάνω) αλλα οι εργασίες γίνονται σχετικά άνετα.

Οι εργασίες που πρέπει να γίνουν είναι να κολληθεί η πλάτη του καθίσματος και τα ξύλα στο πίσω μέρος του σκάφους που θα γίνει το ντουλάπι και η τρύπα της μηχανής. Κόπηκαν τα κάθετα ξύλα πίσω απο την πλάτη του καθίσματος και το τελευταίο πριν την τρύπα. Το τελευταίο δε θα κολληθεί πριν τοποθετηθεί η μηχανή για να δω τη θέση του.
IMG20220824174531.jpg
IMG20220824174536.jpg
IMG20220824174541.jpg
IMG20220824174546.jpg
IMG20220826161950.jpg
IMG20220826161956.jpg
IMG20220826164316.jpg


Επόμενη εργασία το περασμα δεύτερου χεριού ρυτίνης εσωτερικά. Για να γίνει όμως αυτό έπρεπε να γυαλοχαρτιστεί όπου είχε περαστεί το πρωτο χέρι. Η ρυτίνη αυτή θα περαστεί μόνο στα σημεία που δε θα φαίνονται. Στα σημεία που θα φαίνονται θα περαστεί ρυτίνη με σκληρυντή 207 που δίνει πολυ πιο όμορφο αποτέλεσμα και έχει και καλύτερη προστασία UV. Εννοείται πως χρειάζεται και λούστρο μετά.

Το γυαλοχάρτισμα ήταν σχετικά επίπονη εργασία…

IMG20220830172056.jpg

Ένα ακόμα δίλημμα που πρέπει να αποφασίσω είναι που θα εγκατασταθεί το ντεπόζιτο και η μπαταρία. Το πρόβλημα είναι κυρίως το βάρος τους. Αν μπουν πίσω αυξανει το βάρος στο πίσω μέρος του σκάφους και σε συνδυασμό με τη βαριά εξωλέμβια ίσως υπάρχει πρόβλημα. Αν μπουν μπροστά θα υπάρχει πρόβλημα πιθανόν με τους κραδασμούς και θα χρειαστεί σίγουρα και νέο καλώδιο τροφοδοσίας (αυτό είναι αμεληταίο πρόβλημα προφανώς)

IMG20220826164316.jpg
IMG20220827115801.jpg

Μετα απο πολύ σκέψη και ερωτήσεις σε άλλους κατασκευαστές αποφάσισα να το βάλω πίσω, αλλά όσο πιο κοντά στην πλάτη του καθίσματος, μακρυα απο τον καθρέφτη. Το πρόβλημα της μπαταρίας τελικά δεν είναι πρόβλημα γιατί η εξωλέμβια δε χρειάζεται μπαταρία με πολλά αμπέρ (CCA) για την εκκίνησή της. Είδα ότι μπορώ να αγοράσω μπαταρία λιθίου η οποία ζυγίζει περίπου ένα κιλό.
 
Last edited:

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Για να κολληθεί η πλάτη του καθίσματος έπρεπε να περάσω με αστάρι και μπογιά τα σημεία που δε θα μπορούσα να περάσω μετά. Περάστηκαν από δύο χέρια.

Στη συνέχεια κολλήθηκε η πλάτη αφού διαμορφώθηκαν λίγο τα ύψη των τακών που έκατσε πάνω ώστε να έρθει στο σωστό ύψος.

IMG20220924112756.jpg

IMG20220924112802.jpg

Επόμενη εργασία είναι να κολληθούν τα τελευταία ξύλα που θα διαμορφώσουν το ντουλάπι και την τρύπα της μηχανής. Για να αποφασίσω το μέγεθος της τρύπας θα ήθελα να τοποθετήσω πάνω τη μηχανή ώστε να μην έχω κάποια δυσάρεστη έκπληξη. Εμφανισιακά νομίζω ότι αν ισομοιράσω το μέγεθος ντουλαπιού και τρύπας θα είναι το πιο όμορφο αποτέλεσμα
Εδω προέκυψε το πρόβλημα της μεταφοράς της εξωλέμβιας απο το σπίτι στο εργαστήριο
Η εξωλέμβια που αγόρασα (Yamaha 25hp) είναι με διαφορά η πιο ελαφριά 25άρα της αγοράς καθώς είναι δικύλινδρη (56 κιλά), αλλά η μεταφορα της σίγουρα δε μπορεί να γίνει από έναν “μεσηλικα” με πρόβλημα στη μέση. Έτσι αποφάσισα να φτιάξω μια βάση που θα μπορεί πολύ εύκολα να μπαίνει στο αυτοκίνητο. Η ιδέα είναι να υπάρχουν ρόδες και στο κάτω μέρος για να μεταφερεται και στο πάνω μέρος για να μπορεί να τσουλάει όταν πλαγιάζει στο αυτοκίνητο. Στις παρακάτω φωτογραφίες φαίνεται η βάση. Είναι ακόνα υποκατασκευή. Δεν έχουν προστεθεί ακόμα οι ρόδες στο πάνω μέρος της, ούτε και έχει τριφτεί και βαφτεί. θέλει αρκετη δουλεια σε φινίρισμα. Οι κολλήσεις με την ηλέκτροκόλληση θελουν ακομα δουλειά κυρίως με το γωνιακό τροχό και καποια γεμίσματα σε σημεία που δεν πέτυχα την κλήση.

IMG20220920171917.jpg
Screenshot_2022-09-22-10-50-13-82_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
 
Last edited:

costas_

Supreme Member
13 May 2014
4,684
Around the world
Μπραβο μπραβο μπράβο. Πολύ καλή κατασκευή

Απ'οτι καταλαβαίνω θα πρέπει σε λίγο να τελειώνεις την κατασκευή. Για τα βαρη και την τοποθέτηση μπαταρίας,του δοχείου καυσιμου κλπ θα σου πρότεινα να βρείς το κέντρο βάρους του σκάφους. Αργότερα που θα κάνεις δοκιμές πλεύσης θα σε βοηθήσει πάρα πολύ να υπολογίζεις με απλά μαθηματικά πόσο βάρος σε τι απόσταση από το κέντρο βάρους πρέπει να μετακινήσεις, να αυξήσεις ή να μειώσεις.
 
  • Like
Reactions: ggeorge

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Καλησπέρα. Μπα οχι. Δυστυχώς έχει πάρα πολυ δουλειά ακομα. Ηλεκτρολογικά, το ταμπλό με τα όργανα, το χειριστήριο και μετά το από πάνω μέρος με κόντρα πλακέ και μετά το εμφανίσιμο ξύλο. Βαψιματα λεπτομέρειες πολύ δουλειά....
Αυτό που μου ειπανε και κατέληξα για πίσω είναι ότι η δεξαμενή καυσίμου είναι μια γεμάτη μια άδεια, οπότε δεν είναι σωστό βάρος για να ζυγίσεις το σκαφος σωστά. Οπότε θα βάλω άλλα πράγματα βαριά μπροστά. Καλά όλα αυτά όπως λες βέβαια θα τα ξαναδώ στο τέλος αν και θα πρέπει μετά να γίνουν αρκετές αλλαγές
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
καλησπέρα. Μαλλον τελείωσε οριστικά το καλοκαίρι και οι ζεστες και μπήκα δυναμικά στις εργασίες τον Οκτώβρη.
Δεν εχω κατι ολοκληρωμένο, αλλα νομίζω ότι έτσι θα πηγαίνει τώρα. Ξεκίνησα να σχεδιάζω το ταμπλό και το χειριστήριο παράλληλα με τις έργασίες στο πίσω μέρος.
Τα όργανα που θα εγκατασταθούν είναι τα παρακάτω

1. Ταχύμετρο

2. Πολυόργανο Yamaha

3. Μπρίζα 12volt

4. Θύρα Usb

5. Στάθμη Μπαταρίας

6. Στάθμη καυσίμου

7. Κόρνα

8. Ωρόμετρο

9. Διακόπτης για φώτα μπροστά (κόκκινο-πράσινο)

10. Διακόπτης για περίβλεπτο φανό πίσω

11. Διακόπτης για φώτα στο χώρο του ταμπλό

12. Διακόπτες για Δύο αντλίες

13. Διακόπτης ON-OFF


Έκανα πολλά σχέδια αλλά κατέληξα στο τελευταίο (το οποίο θα αλλάξει και αυτό)


1.jpg

2.jpg


Αποφάσισα το ταμπλό να εγκατασταθεί με κλίση 20°.

Για την εγκατάσταση αρχικά εκοψα στο ίδιο μήκος όλα τα διαμήκη ξύλα στο μπροστινό μέρος που καταλήγουν στο ταμπλό. Κολληθηκαν τακοι με την κλίση στα πλαϊνά ξύλα (coamings) πάνω στους οποίους θα κολληθούν τα άκρα του ταμπλό και φαγώθηκαν τα διαμήκη ξύλα έτσι ώστα να ταιριάξει το ταμπλό πάνω τους.


3.jpg
4.jpg




Για το κόψιμο των οπών φτιάχτηκε template στο laser ώστε να γίνει το φινίρισμα κατά την επεξεργασία με το ρούτερ. Οι μεγαλύτερες τρύπες ανοιχθηκαν με το εργαλείο που φαίνεται στις φωτογραφίες, ενώ οι μικρότερες με το ποτηροτρύπανο, σε λίγο μικρότερο μέγεθος. Στις μεγάλες το ποτηροτρύπανο δεν τα κατάφερε


IMG20221003132053.jpg

IMG20221004180732.jpg
IMG20221005185106.jpg


Αγοράστηκε τελικά μηχανικό σύστημα διεύθυνσης. Δεν ήταν το μεγαλύτερο κόστος του υδραυλικού, αλλά η απλότητα του μηχανικού.

Επιλέχθηκε το seastar 4.2 ss147. Το σύστημα είναι βαρέως τύπου και χρησιμοποιείται σε πολύ μεγαλύτερα σκάφη με μηχανές έως και 150 ίππους.

6.jpg

Στην Ελλάδα δεν υπήρχε σαν κιτ, αλλα υπήρχαν όλα τα εξαρτήματα. Αυτά είναι τα παρακάτω

  1. κλωβός τιμονιού ΤFX Ν.F.Β. 4.2
2. ΝΤΙΖΑ ΤΙΜΟΝΙΟΥ SEASTAR SSC62 TFX QUICK CONNECT 16ft

3. ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΟ ΚΛΩΒΟΥ SEASTAR TFX NFB 90 ΜΟΙΡΩΝ

Η ντιζα που αγοράστηκε αρχικά ήταν 14 πόδια, γιατί δεν μπορεί να πάρει κλειστές καμπύλες. Για αυτό το λόγο το σύστημα διεύθυνσης θα τοποθετηθεί ανάποδα και η ντιζα θα κάνει ένα κύκλο στο μπροστινό μέρος του σκάφους. Τελικά τα 14 πόδια ήταν λίγα και πήγα στα 16. Για να γίνει αντιληπτό τι εννοώ δείτε την παρακάτω φωτογραφία – σκίτσο. Στο πρώτο σκίτσο φαίνεται που θα υπήρχε το πρόβλημα και στο δεύτερο πως θα γίνειη εγκατάσταση

7.jpg

8.jpg
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Παράλληλα με το ταμπλό σχεδιάζεται και το σημείο που θα εγκατασταθεί το χειριστήριο. Αποφάσισα να το βάλω πιο χαμηλά από τα διαμήκη ξύλα (coamings)

Έτσι πάλι στο laser έφτιαξα ένα template

Το χειριστήριο είναι χωνευτο. Έτσι, ο μηχανισμός θα είναι εσωτερικά και θα φαίνεται μόνο ο ο λεβιές. Ίσως εσωτερικά χρειαστεί επιπλέον ενίσχυση και στερέωμα το χειριστήριο.

Εχω αφήσει περιθώριο τεσσάρων εκατοστών στην πανω μεριά του σχεδιου για να μπορώ να το κόψω με ότι γωνία χρειαστεί ώστε να μη φαίνεται απο πίσω το εσωτερικό χειριστήριο (για να αλλάξει η γωνία εγκατάστασης). Εχει τρεις θέσεις εγκατάστασης, οπότε λογικά δε θα υπάρχει πρόβλημα, αλλά του αφησα και το περιθώριο για σίγουρα.

Ανοίχτηκαν οι τρύπες ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που ανοίχτηκαν στο ταμπλό

IMG20221004192922.jpg

IMG20221005185046.jpg
IMG20221005185056.jpg
IMG20221007163334.jpg
IMG20221007165655.jpg


Τέλος, ολοκλήρωσα τη βάση μεταφοράς της μηχανής.

Κολλήθηκαν και οι πάνω ρόδες αφού ανοίχθηκαν οι τρύπες στον άξονα. Στη συνέχεια περάστηκε με χρώμα για την προστασία απο σκουριά και μετά με το τελικό

Το ξύλο που κάθεται πάνω η μηχανή είναι δύο κολλημενα κόντρα πλακέ πάχους 2 εκατοστών. Συνολικά 4 εκατοστά πάχος



IMG20221009103747.jpg
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Καλημερα. Υστερα απο πολύ καιρο γραφω χωρίς να έχω να παρουσιάσω πολλά πράγματα.
Οτι θα δείτε έγιναν τον Οκτώβρη, καθώς ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος ήταν δυο δυσκολοι μήνες

Επιστροφή στις εργασίες του ταμπλό. Έγιναν κάποιες μικροαλλαγές, καθώς στην πράξη είδα ότι κάποια όργανα ήταν λίγο στριμωγμένα από την πίσω μεριά, εκεί που θα είναι όλα τα καλώδια. Τελικά καταλήξαμε στην παρακάτω διάταξη

IMG20221017165615.jpg

Με τη συσκευή λυγίσματος προσπάθησα να καμπυλώσω λίγο τα τρία κάθετα ξύλα που θα κολληθεί το ταμπλό για να έρθουν στο σωστό ύψος. Η δοκιμή έγινε τοποθετώντας το ταμπλό προσωρινά για να δω το ύψος στο οποίο πρέπει να έρθουνε
IMG20221101150837.jpgIMG20221101150942.jpg
IMG20221101150850.jpgIMG20221101150903.jpg
Στη συνέχεια κολλήθηκαν πάνω στα πλαϊνά διαμήκη ξύλα (coamings) τα βοηθητικά που θα στηριχτεί το ταμπλό στο πλάι.

Στην μια πλευρά επειδή θα υπάρχει πολύ κοντά τους το usb έπρεπε να φαγωθεί λίγο από την μέσα μεριά του για να μπορεί να βιδωθεί ο σφικτήρας του

322315634_3478781789024890_2566405512453332108_n.jpg
322310940_722979952380547_1780140828455369493_n.jpg

Τέλος, επειδή το πάχος του ταμπλό είναι μεγάλο για την τοποθέτηση των διακοπτών και της κόρνας, μειώθηκε λίγο το πάχος του με το ρούτερ
IMG20230104184448.jpg
IMG20230104181847.jpg
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,645
Αθήνα
Τέτοια όρεξη και τέτοιο μεράκι που έχετε βάλει σ’αυτό το -φοβερό- σκάφος στο τέλος σε βλέπω να το λυπάσαι και να μην το ρίχνεις στη θάλασσα 😂
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Σιγά σιγά άρχισα να σκέφτομαι (χωρίς να είναι ακόμα η ώρα τους) τα ανοξείδωτα προστατευτικά (- διακοσμητικά :rolleyes: ) που θα μπουν μπροστά και πίσω.
Τα σχεδίασα και τα έκοψα σε χαρτόνι, αφού πρώτα πήρα τα μέτρα πάνω στο σκάφος. Με πολλές δοκιμές έχω φτάσει σε καλό επίπεδο. Το μπροστινό βέβαια για να ταιριάξει θα πρέπει να μπουν και τα ξύλα του καταστρώματος. Σκεφτομαι να τα κόψω σε ανοξείδωτο παχους έως δύο χιλιοστών.
Μερικές φωτογραφίες απο τη διαδικασία

IMG20221027153004.jpg
IMG20221027153731.jpg

Επίσης σκεφτομαι επείδη ο κλωβός του συστήματος διευθυνσης είναι αρκετά βαρύς να ενισχύσω το ταμπλό με ανοξείδωτο δαχτυλίδι. Αυτά κοπηκαν ήδη

322604085_670799058118177_6623199270361696994_n.jpg322090240_672723081214464_6159633261972398898_n.jpg322077274_551464899922630_7605770139606530737_n.jpg
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Τέτοια όρεξη και τέτοιο μεράκι που έχετε βάλει σ’αυτό το -φοβερό- σκάφος στο τέλος σε βλέπω να το λυπάσαι και να μην το ρίχνεις στη θάλασσα 😂
ήδη ψάχνω λίμνες ... :rolleyes:
Το αλατι σκεφτομαι και στεναχωριέμαι. Βεβαια θα περαστει με ενα σωρο πραγματα απο πανω, αλλα όσο να ναι το αλατι δεν ειναι καλο πράγμα.... :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Δε θυμάμαι αν εχω αναφέρει κατι για το τιμόνι. Αγοράστηκε ξύλινο απο την ιταλική εταιρία osculati στα 35 εκατοστά διάμετρο. Θα ηθελα λίγο πιο μικρό αλλα οτι εβρισκα με μικρότερη διαμετρο ήταν άσχημο.
321927829_716562486658656_4300301404630151222_n.jpg

εφτιαξα και καποια συνδετικά ξυλα που διαμορφώνουν τις καμπυλες του κοντρα πλακε του καταστρώματος αλλα θα σας τα δείξω οταν τα κολλήσω. Δεν εχει νοημα τωρα
 
  • Like
Reactions: panoss1 and nikfor

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Επόμενη εργασία η μορφοποίηση με το ρούτερ της καμπύλης στο κάτω μέρος του ταμπλό του ώστε στα άκρα το πλάτος να ταιριάζει με το πλάτος των coamings, η στρογγυλοποίηση και στη συνέχεια η κόλληση του ταμπλό πάνω στα coamings.

Για την κόλληση χρησιμοποιήθηκαν εκτός από σφικτήρες και ιμάντες ώστε να καλυφθεί και το παραμικρό κενό που θα μπορούσε να υπάρξει.

Ο κόκκινος ιμάντας χρησιμοποιήθηκε για το κενό, ενώ ο πράσινος βοήθησε να κατέβουν τα εγκάρσια τρία ξύλα στο σωστό ύψος.

Πρώτα κολλήθηκε στα coamings και στη συνέχεια στα εγκάρσια τρία ξύλα, ώστε να εγκατασταθεί στην ακριβή του θέση.

Στη συνέχεια κολλήθηκαν και αυτά, αφού πρώτα φτιάχτηκαν τάκοι για την σωστή εφαρμογή τους πάνω στο ταμπλό. Παρακάτω οι φωτογραφίες των εργασιών
IMG20230105180131.jpg
IMG20230116141603.jpgIMG20230116141556.jpgIMG20230114170939.jpgIMG20230114143701.jpgIMG20230114143653.jpg

Στη συνέχεια φτιάχτηκαν οι καμπύλες που ενώνουν το ταμπλό με τα coamings που πάνω τους θα κάτσουν τα κόντρα πλακέ, για αισθητικούς λόγους. Η δυσκολία στην κατασκευή τους έγκειται στο ότι πρέπει στις δυο εσωτερικές πλευρές να δημιουργηθούν γωνίες για την κόλλησής τους



IMG20230116124459.jpg

Τελευταία εργασία για το ταμπλό η κόλλησή τους. Επειδή κατω απο αυτά υπάρχει το κλειδί της μηχανής απο τη μία μεριά και το usb απο την άλλη, κατέβασα λίγο το πάχος τους για να χωράνε. Κόπηκε η καμπύλη με ακρίνα 23 εκατοστών και κολλήθηκαν.

IMG20230120184359.jpgIMG20230120184406.jpgIMG20230120184635.jpg
 
  • Like
Reactions: skysound

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
επιστροφή στις υπολοιπες εσωτερικές εργασίες

Πρώτη εργασία η κατασκευή της βάσης του ντεπόζιτου.

Όπως έχει αναφερθεί, τελικά αποφασίστηκε να εγκατασταθεί στο μπροστινό τμήμα του σκάφους. Για την εγκατάσταση θα χρειαστεί να κατασκευαστεί κουτί που θα κάτσει πάνω στην καρίνα. Το ντεπόζιτο θα τροποποιηθεί κατάλληλα για να υπάρξει εξαερισμός, δείκτης στάθμης καυσίμου και στο κατάστρωμα τάπα πλήρωσης καυσίμου. Έψαξα να βρω ντεπόζιτο μικρό για μόνιμη εγκατάσταση που έχι έτοιμες τις υποδοχές άλλα το μιρκότερο που βρήκα ήταν 36 λίτρα. Οπότε αποφάσησα να τροποποιήσω αυτό που μου δόθηκε με την εξολέμβια που είναι 24λίτρα. Αρχικά έπρεπε η επιφάνεια που θα τοποθετηθεί το κουτί του ντεπόζιτου να γίνει επίπεδη. Για το σκοπό αυτό πάνω στην καρίνα κολλήθηκαν ξύλα και κόντρα πλακέ κατάλληλων μηκών και στη συνέχεια γεμίστηκαν τα κενά με ρυτίνη

IMG20230116165535.jpgIMG20230117173144.jpg

Πάνω σε αυτά θα κολληθεί το κουτί στο οποίο θα μπει μέσα το ντεπόζιτο. Μέσα στο κουτί θα κολληθούν βιομηχανικού τύπου λάστιχα για την απορρόφηση των κραδασμών.

IMG20230117183314.jpgScreenshot_2023-01-21-11-58-03-64_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

Αφού ολοκληρώθηκε η κατασκευή του, τοποθετήθηκε στη θέση του και διαπίστωσα ότι αν θελήσω καποια στιγμή να το βγάλω θα δυσκολευτώ, καθώς περνάει οριακά κάτω απο το ταμπλό. Έτσι αποφάσισα να μειώσω το ύψος του μπροστινού κάθετου ξύλου. Παρακάτω φαίνεται πως διαμορφώθηκε τελικά

IMG20230119182620.jpgIMG20230119182623.jpg

Παράλληλα γίνονται και διάφορες άλλες εργασίες.

Μια απο αυτές είναι η κόλληση των εσωτερικών ξύλων του ντουλαπιού. Τελικα αποφασίστηκε να ανοιγουν δύο πορτάκια, ένα αριστερα και ένα δεξιά για να υπάρχει εύκολη πρόσβαση στη μηχανή. Το κενό μεταξύ των δύο ξύλων υπολογίστηκε στα 6 χιλιοστά για να μπορούν να ανοίγουν χωρις να βρίσκει το ένα ξύλο στο άλλο. Όλες οι κολλήσεις έγιναν όπως είναι το ντουλάπι πιασμένο για να μην χάσω τις καμπύλες.

IMG20230117183217.jpgIMG20230117183238.jpg