Κατασκευή μικρού ταχύπλοου ξύλινου σκάφους

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Καλησπέρα.

Πριν από αρκετό καιρό στο θέμα που μιλάμε για τις κόλλες έφερε η κουβέντα τα πρόσθετα στις εποξικές κόλλες (silica, microfiber κλπ)
Είχα αναφέρει ότι τα έχω χρησιμοποιήσει, γιατί έκανα δοκιμές ώστε να προσπαθήσω να τα χρησιμοποιήσω στην κατασκευή μιας βάρκας.
Οι δοκιμές έγιναν σε μια πολύ απλή κατασκευή, η οποία είναι έτοιμη στο 90% στο χωριό (Θα τελειώσει όταν μας αφήσουν να πάμε, λόγω κορονοιού). Μια άσχημη, αλλά λειτουργική ελπίζω βάρκα για κοντινά ψαρέματα.
Ήρθε η ώρα λοιπόν για αυτό που σκεφτόμουνα.

Κάποιος φίλος είχε γράψει ότι θα ήθελε να παρουσιάσω τα βήματα με την κατασκευή. Μου φαίνεται καλή ιδέα όχι μόνο για να μείνουν τα βήματα... για τον επόμενο, αλλά και για να ρωτάω απορίες, ξυλουργικής φύσης. Είμαι ερασιτέχνης και μάλιστα άπειρος και εδω μέσα έχω βρει λύσεις σε πολλά μου προβλήματα.
Ελπίζω να μην υπάρχει αντίρρηση.

Πάμε λοιπόν....

Η επιλογή έγινε εύκολα, όταν έπεσε μπροστά μου η παρακάτω φωτογραφία.
77b1a0fb847c5b7443115f114d452ad6.jpg

Πρόκειται για ένα μοντέλο του 1950, το squirt απο την εταιρία glen-l.
Η κατασκευή του σκάφους θα γίνει από ξύλο σαπέλι, κόντρα πλακέ οκουμέ marine, υαλοΰφασμα και εποξική ρυτίνη ειδική για ναυπηγικές εργασίες.
Οι ενώσεις των ξύλων θα γίνουν με βίδες silicon bronze, οι οποίες, φυσικά και δεν υπήρχαν στην Ελλάδα. Βρέθηκαν και αγοράστηκαν από Αγγλία
image__71792.1582577486.1280.1280.png
wbssrh857-560-r138x.jpg
Επίσης αγοράστηκαν τα σχέδια απ;o την ιστοσελίδα της εταιρίας.
Ύστερα απ;o αρκετή σκέψη αποφάσισα να μεγαλώσω λίγο το μήκος του σκάφους και να αλλάξω λίγο τα σχέδια. Το συνολικό μήκος του σκάφους θα είναι 3,35m (11 πόδια)
159942686_428182011589694_359961422525851623_n.jpg
Αποφάσισα για τους νομείς του σκάφους, τον καθρέφτη και την τρόπιδα να φτιάξω template απο plexiglass. Ετσι, ψηφιοποιήθηκαν τα σχέδια με τη βοήθεια του autocad και κόπηκαν με laser. Ό,τι δεν μπορούσε να κοπεί στο laser λόγω μεγέθους, κόπηκε σε cnc φίλου με την κόλληση των δύο κομματιών με κοινό τμήμα και στα δύο και καβίλιες για την ακριβή θέση τους.

158721812_3781750095244521_318030681649462247_n.jpg163867055_2261811913955432_6659383904286405432_n.jpg
Τέλος, αγοράστηκε το σαπέλι και το ναυπηγικό κόντρα πλακέ οκουμε των 20 και 6 mm απο ξυλεμπορικό στο Πέραμα, το οποίο έχει ξυλεία για ναυπηγικές εργασίες . Διάλεξα ότι πιο ισόβενο βρήκα, αν και οι επιλογές δεν ήταν πολλές. Πάλι στο autocad, σχεδίασα πώς θα κοπούν από το μαδέρι τα κομμάτια

154218392_430859608128587_2456237810791494535_n.jpg163980379_274355210998916_3276380015582582840_n.jpg

Κόστη υλικών

Μέχρι στιγμής έχουμε:
100 ευρώ για τα σχέδια
190 ευρώ για τις βίδες
150 ευρώ για το σαπέλι
160 ευρω για ένα φύλλο οκουμέ κόντρα πλακέ 20 χιλιοστών και δύο φύλλα 6 χιλιοστων
230 ευρώ η ρυτίνη της west system, ειδική για ναυπηγικές κατασκευές
(και 150 ευρώ για βιβλία κατασκευής)

Αφού συγκεντρώθηκαν τα υλικά άρχισε η κατασκευή των τμημάτων που αποτελούν τους νομείς, την καρίνα και τον καθρέφτη.
Σχεδιάστηκαν τα κομμάτια στο σαπέλι και στα κόντρα πλακέ, κόπηκαν στην κορδέλα και ξεκίνησε το ρουτάρισμα με τα template. Στην πορεία κατάλαβα ότι δε γίνεται εύκολα δουλειά με το μικρό ρουτεράκι των 600 watt και αγόρασα μεγαλύτερο των 2,2 kW με κοπτικά των 12mm. Θα κατασκευάστεί νέο μεγαλύτερο τραπέζι ρούτερ.

161503701_163392905623694_950227984348344816_n.jpg163646213_563095381283862_6211287893300805944_n.jpg

Συνεχίζεται (λόγω του περιορισμού των 10 φωτογραφιών)
Είναι ενοχλητικό το μέγεθος των φωτογραφιών; Δεν κατάφερα να βάλω μικρογραφίες
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
160571197_3471657252939355_9025889405950860236_n.jpg162194598_4345491145473205_8001077402927880149_n.jpg164243139_506413933853638_3687840936093796507_n.jpg163992209_2708045289507593_360483539525663924_n.jpg164390041_3922438734490524_7838559937667197678_n.jpg163904075_909065639946592_7224207994960376757_n.jpg


Και μια φωτογραφία απο το εργαστηριο και τον χώρο που θα φτιαχτεί η βάρκα. Ο χώρος δεν είναι δικός μου. Με φιλοξενεί φίλος. 164629452_1421204208211209_853739828385631228_n.jpg

Τα επόμενα βηματα ειναι να τελειώσουν τα ρουταρίσματα και να συναρμολογηθούν τα κομμάτια. Στη συνέχεια θα φτιαχτεί η βάση που θα κάτσουν πάνω όλα τα κομμάτια. Μέχρι τότε έχουμε πολύ δουλειά όμως...
Σε ευχαριστώ Χιώτης. Να δούμε τι θα βγει, γιατί δεν είμαι και πολύ σίγουρος για το αποτέλεσμα... :p
 

costas_

Supreme Member
13 May 2014
4,684
Around the world
Μπράβο, καλή επιτυχία!
Τους εγκάρσιους με τους διαμήκεις και τους διαμήκεις νομείς με το Transom πως θα τα ενώσεις? Θα χρησιμοποιήσεις ρητίνες?
 

mastroxalastis

Supreme Member
15 November 2018
3,827
Ωραιος! Αναμενουμε με ενδιαφερον.
Το "βιδες €190" με ξερανε 😛
Αλλα, φανταζομαι, το καλο πραγμα κοστιζει.
"Απλες" ανοξειδωτες θα σκουριαζαν λες; Ή λογω εμφανισης προτιμησες αυτες;
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Ολες οι κολλησεις θα γινουν με τη ρυτινη και θα ενισχυθουν επιπλεον με τις βιδες. Στην ενωση της καρινας με τον νομεα μπαινουν και γαλβανισμενες βιδες με παξιμαδι. Οπως και στο ενισχυτικο που κραταει το transom με τον κεντρικο διαμηκη. Δεν ειναι δικη μου φυσικα η φωτογραφια
2013-09-07 17.22.06.jpg
Οι ανοξειδωτες ηταν η δευτερη επιλογη αλλα ολοι λεγανε να προτιμουμε τις silicon bronze. Δεν ειναι θεμα εμφανισης δηλαδη. Αν και θα χτυπαγε ασχημα σιγουρα και απο εμφανιση.
Παλι καλα που προλαβα και δεν ειχα τελωνειο. Τις πηρα πριν την αλλαγη του χρονου
 
Last edited:

anastasg

AVClub Addicted Member
11 January 2011
2,789
Αθήνα
Πολύ δυνατό project!!!
Μπράβο Γιώργο, κράτα μας ενημερους με αρκετό φωτογραφικό υλικό και λεπτομέρειες για είναι πολύ ενδιαφέρον θέμα

Υποθέτω τον Ανδρέου στην Πειραιώς τον γνωρίζεις.
Για τεχνικές λεπτομέρειες με κόλλες και ρητίνες μπορούν να σε βοηθήσουν αρκετά με τις γνώσεις τους.
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Καλησπερα. Ευχαριστω παιδια να 'στε καλα.
Ναι και τον ανδρεου και την Αλφακεμ.
Εχω αγορασει απο εκει υαλουφασματα και διαφορα υλικα για την πρωτη βαρκα. Απο κουβαδακια μεχρι εργαλεια και μπογιες. Εχω παρει και αρκετες πληροφοριες.
 
  • Like
Reactions: anastasg

osatosa

Supreme Member
28 March 2011
5,663
Πάτρα
Μπράβο Γιώργο !!!
Αλλοίμονο αν θα υπήρχε αντίρρηση για τέτοιου είδους σπάνιες δημοσιεύσεις ...
Είναι μεγάλη μου χαρά να βλέπω τέτοια πράγματα από ερασιτέχνες.
Απλώς κάνε και καμιά εξήγηση που και που στις ορολογίες για όσους από εμάς δεν τις ξέρουν :) π.χ. νομείς ,καθρέφτη, τρόπιδα κλπ...καλά την καρίνα την ξέρουμε:D
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Σωστα...
Και εγω τωρα τα μαθαινω
Ο καθρεφτης ειναι το πισω μερος του σκαφους εκει που μπαινει η μηχανη.

Καρινα και τροπιδα ειναι το ιδιο.
Καρινα την λεω εγω, τροπιδα η γυναικα που ειναι ναυπηγος (απορω πως θυμηθηκα τη λεξη και την εγραψα).
Καταγγελλω οτι δεν εχει ασχοληθει ουτε λεπτο...

Νομεις ειναι τα εγκαρσια (καθετα) ενισχυτικα

Στη φωτογραφια (που δεν ειναι δικη μου φυσικα) φαινονται ολα αυτα. Τα δυο μπροστινα καθετα ειναι οι νομεις. Το τελευταιο καθετο ο καθρεφτης και η καρινα ειναι το κεντρικο που τρεχει κατα μηκος.


IMG_0143.jpg

Οπως βλεπετε οι νομεις αλλα και ο καθρεφτης αποτελουνται απο αρκετα ξυλα και κοντρα πλακε κολλημενα και βιδωμενα μεταξυ τους. Εχει αρκετη δουλεια για να μπουν στη βαση.
 

dk31

AVClub Addicted Member
29 November 2016
2,776
Βαρβάτο πρότζεκτ. Η αρχή λένε είναι το ήμισυ του παντός και εσύ έχεις ξεκινήσει δυναμικά. Καλή συνέχεια.
 
18 June 2006
2,225
Θεσσαλονίκη
εχω μεινει αφωνος, πολλα συγχαρητηρια.
διαβασε λιγο τους νομους γιατι εχω την εντυπωση οτι πανω απο 2.5 μετρα θελει αδεια λεμβολογησης μικρου σκαφους, και σαν κατασκευαστης πλεον ισως χρειαζεσαι κ αδεια κατασκευης για το αξιοπλοο του σκαφους.
οτι ναι να πω ειναι λιγο παντως πολλα μπραβο
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Καλησπερα.

Το εχω ψαξει.
Θελει βεβαιωση απο ναυπηγό, αποδειξεις για τα υλικα, φωτογραφιες απο την κατασκευη και βγαζεις χαρτια σαν ιδιοκατασκευη. Απαγορευεται να το πουλησεις για πεντε χρονια

Επισης αν εχει μηχανη κατω απο 30 ιππους και δε εχει βαθυ v η γαστρα δε θεωρειται ταχυπλοο οποτε γλυτωνεις διπλωμα και ασφαλιση
Αυτο με το v μαλιστα νομιζω οτι εχει γινει παρανοηση και το εφαρμοζουν μονο για φουσκωτα που νομιζω οτι ειναι λαθος.
 

skysound

Supreme Member
28 January 2007
6,816
Θεσσαλονίκη
Και εγω ηθελα να ρωτησω για τις αδειες κατασκευαστη, και μετα διαβασα
οτι υπαρχει ναυπηγος στην οικογενεια. Βεβαια οταν ξεκινας ενα τετοιο
αξιολογο προτζεκτ, ειναι επομενο οτι θα εχεις προβλεψει μια λυση για τα γραφειοκρατικα θεματα.
 
  • Like
Reactions: ggeorge

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,645
Αθήνα
Τι λές τώρα; Τι φοβερή κατασκευή είναι αυτή!!! Τώρα το πήρα χαμπάρι.
Άντε, για το επόμενο σου εύχομαι να είναι Riva.
Για ταχύπλοο ηλξερα οτι το ολριο είναι 15 Hp αλλά για να το λες μάλλον έχει αλλάξει.
Το V πόσες μοίρες είναι;