Κατασκευή πλακέτας

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Λοιπόν έγινε και αυτή η δοκιμή.
Δεν είχα όμως άλλη λεπτή πλακέτα σαν αυτή που χρησιμοποιούσα μέχρι τώρα και το δοκίμασα σε μία των 2mm.
Λεπτό γυαλιστερό χαρτάκι και σιδέρωμα.
Ο χρόνος των 10 λεπτών δεν προσεγγίζεται με τίποτα με αυτό το χαρτάκι Στέλιο, ήδη στα 3-5 λεπτά άρχιζε να δείχνει σημάδια πορείας για τα θυμαράκια, οπότε σταμάτησα το σιδέρωμα.
Αυτό το χαρτί δεν κολλά ότι και να κάνεις, το τραβάς δίχως νεράκι και ξεκολλά - το ίδιο επαναλήφθηκε και με το σίδερο. Το έπιασα από τη μία άκρη και το τράβηξα, το τόνερ είχε περαστεί όλο στο χαλκό...οπότε το άφησα να κρυώσει και ασετόν με οδοντόβουρτσα.
Βγήκε κατά 90-95% και χρειάστηκε και λίγο τρίψιμο με συρματάκι για να φύγει εντελώς.
Έδειξε δηλ. λίγο πιο μεγάλη συνοχή πάνω στο χαλκό, αλλά πιστεύω το ίδιο θα γίνει και εάν στον πλαστικοποιητή το περάσω καμία 10ρια φορές αντί της μία.

Πριν από αυτό δοκίμασα στο τελευταίο κομμάτι που μου είχε απομείνει άλλη μία αποχάλκωση με ελάχιστο περυντρόλ, δηλ. μια αναλογία γύρω στο 1/10...πήρε αρκετά παραπάνω χρόνο για την αποχάλκωση χωρίς να ξεπεράσει τα 10 λεπτά. Δεν άλλαξε κάτι, οπότε τουλάχιστον βεβαιώθηκα ότι δεν έχει να κάνει με την αναλογία των υγρών αλλά για κάποιον λόγο διυσδύει σε κάποια σημεία κάτω από το τόνερ και πορώνει το χαλκό.

Θα βρω άλλη μία πλακέτα λεπτή και θα δοκιμάσω τη μισή να τη σιδερώσω με κλασικό χαρτί Α4 και την άλλη μισή να την περάσω από τον πλαστικοποιητή γύρω στις 10 φορές με το λεπτό γυαλιστερό χαρτί και θα αποχαλκώσω...
 
23 December 2007
1,681
Το κλασικό χαρτί δεν είναι και ότι καλύτερο. Δουλεύει πιο καλά γυαλιστερό χαρτί από περιοδικό. Μην το βρέξεις πριν το σιδερώσεις, δεν κολλάει το τονερ πολύ καλά.
Βαλε το σιδερό στο τρία και πίεσε το σταθερά με πολύ δύναμη επάνω στην πλακέτα για τρία τέσσερα λεπτά. Μετά με την μύτη του σίδερου κάνε όλο το χαρτί με κινήσεις σα να σβήνεις με γομολάστιχα. Συνολικά όλη η διαδικασία κρατάει κάνα δεκάλεπτο.
Μετά σε νερό μέχρι να μουλιάσει το χαρτί και τρίψιμο. Το πρόβλημα σε αυτή την μέθοδο είναι ότι μπορεί να σου απλώσει λίγο το τονερ από την πολύ θερμοκρασία και να μην βγούνε οι γραμμές απόλυτα ίσιες.
Αν και νομίζω ότι ή το σιδερώσεις ή το περάσεις από τον πλαστικοποιητή πολλές φορές, θα έχεις το ίδιο αποτέλεσμα
Ακόμα αν έχεις βρει την αναλογία των υγρών, ανακάτεψε τα πρώτα και μετά βάζεις την πλακέτα μέσα. Ίσως με την πρώτη επαφή των υγρών να δημιουργούνται κάποια αέρια που να κάνουν κακό. (Ρώτα και κανένα χημικό από την δουλειά, όλο και κάτι παραπάνω θα ξέρει).
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Επαναφέρω τη συζήτηση.

Έχω καταλήξει στη χρήση laminator για το τύπωμα και συγκεκριμένα στο GBC Personal Laminator.
Έχει υποστεί τις κατάλληλες τροποποιήσεις έτσι ώστε να ξεπερνά τη αρχική χαμηλή θερμοκρασία (κάτι σχετικό με αυτές τις οδηγίες).

Μετά από μικρή χρήση παρατηρώ τo εξής:

Eνώ κρύο λειτουργεί κανονικά με πλακέτες πάχους 1-2mm, εντούτοις ζεστό άνω των 150°C αδυνατεί να τραβήξει τις πλακέτες, στην ουσία φαίνεται σαν να κλωτσά εξαιτίας μεγάλης αντίστασης στους κυλίνδρους.

Μπορείτε να δείτε το παρακάτω βίντεο, με το εργοστασιακό μοτέρ, για να καταλάβετε τι κάνει

http://youtu.be/M6RGnc-z2r8

Σε πρώτη φάση, έβγαλα τη πλαστική βάση που εδράζει το μοτέρ και το σταθεροποίησα μόνιμα, έτσι ώστε η έδρασή του να γίνει πιο συμπαγές και να έχει λιγότερες στρεβλώσεις.
Μικρή η βελτίωση, αγόρασα και δεύτερο μοτέρ λίγο πιο δυνατό (4W) το οποίο ναι μεν βελτίωσε την κατάσταση στις πλακέτες πάχους 1mm, όχι όμως και εκείνων των 2mm.

Ο μηχανισμός κίνησης φαίνεται στην παρακάτω φώτο. Στην ουσία μια διάταξη τριών γραναζιών, αρχής γενομένης από το μεταλλικό γρανάζι του μοτέρ, δίνει την κίνηση στα δύο πλαστικά γρανάζια των κυλίνδρων.

P1099130.JPG

Σκέφτομαι να καταργήσω τη μηχανική ζεύξη των δύο κάτω γραναζιών (μοτέρ και κάτω κυλίνδρου) και να προσαρμόσω τον άξονα του μοτέρ κατευθείαν στον άξονα του κάτω κυλίνδρου.
Κατά αυτό τον τρόπο θα έχω περισσότερη ροπή στρέψης και πιθανόν να ξεπεράσω την προσωρινή αδυναμία.

Θα χρειαστώ έναν άξονα (θυληκό σε θυληκό) που να ταιριάζει στο παρακάτω άξονα. Πιστεύεται ότι μπορώ να βρω έτοιμο τέτοιον άξονα;

P1099131.JPG

Φυσικά, δεν έχω αντιμετωπίσει την αιτία του προβλήματος που πιθανογώ ότι είναι οι κύλινδροι οι οποίοι σε μεγάλες θερμοκρασίες τείνουν να μαγκώνουν. Εδώ δεν ξέρω τι θα μπορούσα να κάνω.
 
23 December 2007
1,681
DIY παντου:SFGSFGSF:Μάλλον με αυτό που θες να κανείς θα έχεις μικρότερη ροπή. Αυτό που χρειάζεσαι είναι μεγαλύτερη διάμετρο κάτω γραναζιού, αυτού που εμπλέκεται με το μοτέρ.
 
Last edited:
23 December 2007
1,681
Τώρα που το ξανά σκέφτομαι, θα πρέπει οι διάμετροι των δυο γραναζιών των κυλίνδρων να είναι ίσοι για να κινούνται με το ίδιο μέτρο της γωνιακής ταχύτητας και αντίθετη φορά. Αυτό που πρέπει να μικρύνει αν είναι δυνατόν είναι η διάμετρος του γραναζιού του μοτέρ(Ας θυμηθούμε τις ταχύτητες του ποδηλάτου).
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Δεν βρίσκω τον άξονα που ψάχνω έτοιμο.
Στέλιο, για να βρω 3 γρανάζια που να ταιριάζουν θέλει πολύ ψάξιμο.

Ίσως τελικά καταφύγω στη μέθοδο που εφάρμοσε αυτός εδώ http://www.youtube.com/watch?v=DY-ZWBdrHrs
με διαιρούμενο το πάνω μέρος έτσι ώστε να εφαρμόζεται μικρότερη πίεση αλλά να μεταβάλλεται αναλόγως της περίστασης το διάκενο. Έτσι σίγουρα θα λειτουργήσει γιατί θα εξασκείται μικρότερη πίεση μεταξύ των κυλίνδρων.
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Είχαν ως υποδοχή άξονα, το ημιστρόγγυλο που έχει ο άξονας του μοτέρ;
Να τελικά γιατί δεν πρέπει να πετάς τίποτα...

Θα προχωρήσω φτιάχνοντας πλαινά στήριξης από υλικό πλακέτας και θα αρχίσω να κάνω τις δοκιμές μου. Θα ενημερώσω για το τελικό αποτέλεσμα.
Άκρως diy λύση.

Ψάχνοντας στο διαδίκυτο, οι περισσότεροι συνηγορούσαν ότι οι κύλινδροι που χρησιμοποιεί η GBC είναι πολύ καλής ποιότητας και οι καλύτεροι που συναντώνται σε laminator.
Εντάξει δεν έχω διαλύσει πολλούς laminator, αλλά τρεις που έχω υπόψη μου GBC, Fellowes και Atlas, όντως ο GBC έχει καλύτερους κυλίνδρους με διαφορά.

Παρόλα αυτά, προσπαθώ να καταλάβω ακόμη τι μπορεί να γίνεται και ανεβάζει τις αντιστάσεις σε υψηλη θερμοκρασία.
Διαστολή των κυλίνδρων, μήπως;

Χθες έβαλα το νέο μοτεράκι, ανέβασα τη θερμοκρασία μέχρι τους 190°C (άρχισαν τα υλικά να καπνίζουν), την πλακέτα πάχους 1mm συνέχιζε να την τραβά με ελάχιστα προβλήματα, έλα όμως που το νέο μοτέρ είναι τύπου CW/CWW και όταν αρχίζουν τα δύσκολα αντιστρέφει τη φορά! Πολύ γέλιο μιλάμε!

Επίσης εντόπισα άλλο ένα θέμα με τα laminator.
Με τίποτα μη χρησιμοποιείται toner τρίτων κατασκευαστών, δεν λιώνουν με τίποτα! Ακόμη και στους 190° ίσα που "ιδρώνει" το αυτί τους.

Είχα πάρει τελευταία ένα κιτ τροφοδότησης με τόνερ - για να ρίξω το κόστος εκτύπωσης - μια χαρά για τη γενική δουλειά που χρειαζόμαστε για την εργασία μας, αλλά άχρηστο για χρήση μεταφοράς τόνερ σε πλακέτα.
 

v4mp1r3

Senior Member
25 August 2009
350
Μεγάλο λιμάνι
Βρήκα κάποιο βίντεο με κατασκευή αντίστοιχης πλακέτας απο γυαλί. Η διαδικασία λίγο-πολύ ίδια, η συναρμολόγηση των εξαρτημάτων φαίνεται να είναι λίγο μπελάς.

 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Το όλο εγχείρημα δεν το βρίσκω καθόλου πρακτικό, εκτός και εάν ο σκοπός είναι να έχουμε μια εντελώς διάφανη πλακέτα, για άλλους λόγους. Εάν προσέξουμε όλα τα υλικά είναι smd και δεν υπάρχουν καθόλου τρύπες.

Η συναρμολόγηση των υλικών, ακολουθεί τη μέθοδο κόλλησης μέσω θερμού αέρα, απλά εδώ χρησιμοποιεί απλό θερμοπίστολο.